Mitä lisäisit tähän pelkistettyyn jouluateriaan?
Kinkku, keitetyt perunat, kastike paistoliemestä. Lanttulaatikko ja porkkanalaatikko. Vihersalaatti. Lohimousse ja saaristolaisleipää. Juomana kotikalja. Onhan tuossa syömistä, mutta voisin muutaman kympin käyttää vielä lisukkeisiin :)
Kommentit (38)
Eihän tuo ole pelkistetty, vaan oikein hyvä. Sienisalaatti olisi hyvä. Entäs rosolli?
Keitettyjen perunoiden tilalle laittaisin imelletyn perunalaatikon. Vihersalaatti pois. Graavilohta ja smetanaa. Sitten juustoja, keksejä ja punaviiniä.
Punakaali-appelsiinisalaattia vihersalaatin kaveriksi.
Uunijuureksia.
Sillejä, graavia, rosollia ja juustolautanen.
😂 johtuuko alapeukut punaviinistä?
Vierailija kirjoitti:
Keitettyjen perunoiden tilalle laittaisin imelletyn perunalaatikon. Vihersalaatti pois. Graavilohta ja smetanaa. Sitten juustoja, keksejä ja punaviiniä.
En jätä mitään pois kun me tykätään noista. Ap
Herneet tai höyrytetty ruusukaali voisi sopia kivasti.
Miten olisi keitetyt ja kuoritut kananmunat? Helppo puolittaa ja päälle koristeeksi esim. smetanaa, katkarapua ja tilliä. Pikkupaketti katkarapuja pakasteena ei paljoa maksa.
Vierailija kirjoitti:
Herneet tai höyrytetty ruusukaali voisi sopia kivasti.
Miten olisi keitetyt ja kuoritut kananmunat? Helppo puolittaa ja päälle koristeeksi esim. smetanaa, katkarapua ja tilliä. Pikkupaketti katkarapuja pakasteena ei paljoa maksa.
Mätiä ja smetanaa siihen munan päälle laitetaan
Vierailija kirjoitti:
Sienisalaatti. Jälkiruoaksi luumuvaahtoa.
Tätä olin ehdottamassa myös :)
Lisäksi jos haluaa jotain naposteltavaa ennen ruokaa tarjota niin olen itse tykännyt kun mummu on viipaloinut pari persimonia kauniisti esille. Ei täytä vatsaa liikaa mutta ei tule huono olo nälästäkään. Toki olisi sopiva myös jälkkäriksi.
Kiitos ehdotuksista. Juustoja ainakin voisi lisätä. Jotain hapanta tekisi vielä mieli :D en vaan tiedä mitä. Ap
Sienisalaatille ääni myös täältä.
Vierailija kirjoitti:
😂 johtuuko alapeukut punaviinistä?
Mä annoin alapeukun sille joka ehdotti joidenkin poisjättämistä. Ap pyysi ehdotuksia mitä lisätä, ei poistaa.
Arkiruoka perunat pois ja jouluruoka rosolli tilalle.
Sienisalaatti. Jälkiruoaksi luumuvaahtoa.