Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysykää työttömältä tuplamaisterilta

Vierailija
29.08.2018 |

.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiotko seuraavaksi opiskella ammatin tai muuta hyödyllistä?

Tuskin on mahdollista, koska rahoituksen järjestäminen on hankalaa. Lisäksi koulutusta on liikaa jo nyt; CV turpoaa kolmannelle sivulle ja työnantajat ovat ihmeissään.

Tiivistä cv niin että mahtuu yhdelle sivulle. T. Rekrytoija

Kaksi sivua ei ole ollut ongelma. Liikaa ei voi tiivistää ilman, että tilkkutäkkiin jää selittämättömiä ja epäilyttäviä "gäppejä". Kronologisesti etenevästä CV:stä on kylläkin tullut kriittistä palautetta. Joten nyt sitten mennään ytimekkäästi "highlightit" edellä. 

-ap

Ne gäpit voi selvittää sitten haastattelussa, jos sinne asti pääsee.

Ei pääse haastatteluun gäppien takia, joten niitä ei voi siellä selvittää

Tämäpä juuri. Haastattelut ovat vahvuuteni, joten teen kaikkeni sen maksimoimiseksi, että pääsen "myymään itseäni".

Vierailija
82/88 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pulinat pois kirjoitti:

Niin fiksut korkeasti koulutetut valittavat työttömyyttään. Perustakaa niitä yrityksiä. Teillä jos joillain luulisi olevan älykkyyttä ja kykyä, vaan eipä tunnu nappaavan. Oma vika jos osaamista ei arvosteta markkinoilla.

Kokeiltu on. Olin kymmenen vuotta yrittäjänä. Nimenomaan yrittäjänä, en onnistujana.. Lama sitten vei ne vähätkin asiakkaani. Ei se yrittäjyys ole lääke joka vaivaan, usko pois.

Se on ihan itsestä kiinni. Et vaan ollut riittävän hyvä. Paranna osaamistasi tai asennettasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset mene töihin?

En ole aloittaja vaan toinen tuplamaisteri. Mitähän siinä tapahtuisi, jos yrittäisin noin vain mennä töihin? Valintamyymälässä änkeäisin kassalle, tai bussiin kuskin istuimelle? Kyttäisin hetken, jolloin koulun ovet eivät ole lukossa, livahtaisin sisään ja tunkisin luokkaan ja alkaisin siellä pitää omaa oppituntia? Tehtaat onkin lukkojen takana tiiviisti, niihin ei noin vain mennä, ja moni toimistokin sellainen, että aulassa on vahtimestari, jolle on esittäydyttävä ja kerrottava ketä on menossa tapaamaan, joten noihin ei tuosta vain töihin mennä. 

Vierailija
84/88 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pulinat pois kirjoitti:

Niin fiksut korkeasti koulutetut valittavat työttömyyttään. Perustakaa niitä yrityksiä. Teillä jos joillain luulisi olevan älykkyyttä ja kykyä, vaan eipä tunnu nappaavan. Oma vika jos osaamista ei arvosteta markkinoilla.

Kokeiltu on. Olin kymmenen vuotta yrittäjänä. Nimenomaan yrittäjänä, en onnistujana.. Lama sitten vei ne vähätkin asiakkaani. Ei se yrittäjyys ole lääke joka vaivaan, usko pois.

Se on ihan itsestä kiinni. Et vaan ollut riittävän hyvä. Paranna osaamistasi tai asennettasi.

taidat trollata? kysyntää on markkinoilla vain tietty määrä ja sen jälkeen vain osa pystyy myymään hiekkaa aavikolle tyylillä vähän ekstraa, jos on hauska persoona jne.

Vierailija
85/88 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunut kysyä jotain, mutta se hukkui jo sekamelskaaan. Miksi valitsin ko. tien.? Itse tiesin mitä odottaa.Miten olis kolmas?

Vierailija
86/88 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehitysmaatutkimus ja sosiologia?

Olisko noissa aineissa jotain pahaa? Ovat tarpeellisia. Luuleeko joku oikeasti että tämä maailma tarvitsee vain insinöörejä ja hoitajia.

Suomessa luullaan. Yksi Suomen vientiteollisuuden ongelma verrattuna esim. Ruotsiin on se, ettei osata tuottaa kuluttajiin vetoavia tuotteita. Niiden suunnittelussa tarvittaisiin juuri humanistista osaamista. Ruotsilla on Ikeat sun muut sellaiset, mittava popmusiikkiteollisuus ym.

Eikä investointihyödykkeidenkään (=se mitä myydään muiden maiden teollisuudelle) myynti onnistu ihan sillä että tuote on tekniseltä laadultaan hyvä. Jos myyjä on sivistymätön moukka, kukaan ostaja ei usko tuotteenkaan ylivertaisuuteen, vaikka tuote sitä olisikin.

Vierailija
87/88 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinä oikeisiin töihin niin ei tarvitse päteä

Itsestäänselvyyksillä anonyymillä palstalla.

T: tekijä

Vierailija
88/88 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunut kysyä jotain, mutta se hukkui jo sekamelskaaan. Miksi valitsin ko. tien.? Itse tiesin mitä odottaa.Miten olis kolmas?

Ensimmäinen tutkinto ihan vaan sen perusteella, mikä minua itseäni kiinnosti ja motivoi (olin lopettanut käännöstieteen opinnot kesken). Toinen vaihtoehto olisi ollut jämähtää huonolla palkalla osa-aikaiseksi call centerin sankaluuripääksi (tein sitä hommaa opintojen ohessa).

Varmasti siinä ajatteli koulutusta vastaavaan työhön joskus työllistyvänsäkin, koska opintolainaakin menin ottamaan. En muista tarkkaan, mitä ajattelin - ihan optimistiset fiilikset oli muistaakseni. Olin aivan hilkulla päästä opintojen lopussa hyvään harjoittelupaikkaan, mutta homma kaatui viime metreillä minusta riippumattomiin syihin. Puhtaasti ns. paska säkä. Jos tuo harjoittelut olisi toteutunut, on hyvin mahdollista, että ura olisi lähtenyt siitä kivasti etenemään, jo yli 10 vuotta sitten. Minulla olisi ollut kykyä, lahjoja ja intoa kyseiseen hommaan.

Toinen myöhempi tutkinto arvottiin myös kiinnostuksen, mutta ennen kaikkea työllistymisnäkymien vuoksi. Oli siinä epätoivoisuuttakin mukana, koska minun olisi pitänyt ymmärtää, että en ole insinööri enkä sellaiseksi opiskelemalla muutu. Varsinaisia inssiopintoja ne eivät olleet, mutta ohjelmistokehitys tavalla tai toisella kuitenkin kyseessä.

Jos olisin oppinut siinä ohessa koodaamaan, hommia varmaan olisi myöhemmin voinut ollakin. Kuitenkin jo javakoodauksen peruskurssi ajoi minut burnoutin partaalle ja minulla oli suuria vaikeuksia läpäistä kurssi. Kaverini lopulta jeesasi minua lopputyössä, että sain sen ylipäätään palautettua - kaksi kuukautta deadlinen jälkeen. Yksin en olisi saanut koodia koskaan toimimaan. Itsetunto ymmärrettävästi koki siinä aikamoisen kolauksen. Yhden asian tosin opin: "Jos minä nämä pari koodauskurssia selvitän, selviän elämässäni mistä vain".

-ap