Kysykää työttömältä tuplamaisterilta
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Ei kahta ilman kolmatta?
Heh, voisi olla vaikea rahoittaa. Lisäksi jo kahdessa tuntuu olevan liikaa työnantajille, mikä ei opiskellessani tullut mieleenikään.
Ajattelitko ryhtyä psykoterapeutiksi? He vaikuttavat usein haalivan eri tutkintoja urakalla.
Vierailija kirjoitti:
Mikset mene töihin?
Olin juuri ilmaistöissä.
Mitä aineita olet opiskellut? Oletko joskus ollut vakitöissä?
Aiotko seuraavaksi opiskella ammatin tai muuta hyödyllistä?
Hävettääkö laskusi yhteiskunnalle?
Minkä alojen maisterinpaperit - mikset kertonut sitä jo heti alkuun?
Millä yhdistelmällä olet liikenteessä? Itse oon DI+FM ja mietin millä täydentäisin triplan. Olisiko PsM kova?
Kehitysmaatutkimus ja sosiologia?
Mitkä tutkinnot sinulta löytyy?
Olen itse FM ja KM, aineen- ja luokanopettaja. Määräaikaisessa työsuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Aiotko seuraavaksi opiskella ammatin tai muuta hyödyllistä?
Tuskin on mahdollista, koska rahoituksen järjestäminen on hankalaa. Lisäksi koulutusta on liikaa jo nyt; CV turpoaa kolmannelle sivulle ja työnantajat ovat ihmeissään.
Oletko masentunut työttömyyden takia?
Kaksi perustutkintoa on eittämättä hieno saavutus, mutta toisaalta siinä menee se toinen yliopistopaikka sellaiselta, joka ei ole saanut sitä ensimmäistäkään.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä tutkinnot sinulta löytyy?
Olen itse FM ja KM, aineen- ja luokanopettaja. Määräaikaisessa työsuhteessa.
YTM + FM. Yhdistelty ihmistieteitä ja tietojenkäsittelyoppia. Missään akateemisten ympyröiden ulkpuolella tätä "monitieteisyyttä" ei ole ihasteltu, vaikka niin piti olla valtti työmarkkinoilla.
Kadutko noita opinto valintojasi ja etkö ottanut selvää työllisyys tilanteesta ennenkuin aloitit opiskelut. Yhtä hyviä työllistymisen aloja olisi tänä päivänä historian opiskelu. Ei varmaan hirvesti ole paikkoja auki.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi perustutkintoa on eittämättä hieno saavutus, mutta toisaalta siinä menee se toinen yliopistopaikka sellaiselta, joka ei ole saanut sitä ensimmäistäkään.
En opiskellut toista tutkintoa ahnehtiakseni vaan työllistyäkseni. Toisen maisterintutkinnon suoritin kahdessa vuodessa työttömän omaehtoisena opiskeluna. Erittäin tiivistahtista ja stressaavaa.
Fanström kirjoitti:
Kadutko noita opinto valintojasi ja etkö ottanut selvää työllisyys tilanteesta ennenkuin aloitit opiskelut. Yhtä hyviä työllistymisen aloja olisi tänä päivänä historian opiskelu. Ei varmaan hirvesti ole paikkoja auki.
Voin vastata yhden korkeakoulututkinnon suorittaneena tähän: otin selvää ennen opintojen aloittamista. Alan piti työllistää todella hyvin. Noh, ei työllistänyt, kun valmistuin taantuman aikaan.
Fanström kirjoitti:
Otin selvää. "Erittäin hyvät työllisyysnäkymät". Insinöörinaivoista olisi ollut apua ohjelmoinnin opiskelussa, tosin ohjelmoinnin ei ollut tarkoituskaan olla se pääjuttu.
Ei kahta ilman kolmatta?