Miten jättää mies loukkaamatta tunteita
Olen tapaillut kahta miestä (A ja B) ja alan nyt kallistua B:n puoleen. Molemmat ovat älykkäitä, huomaavaisia ja oikein vanhan ajan "herrasmiehiä".
Ongelma on, että A on selkeästi jo korviaan myöten ihastunut minuun. Suutelimme ekojen treffien lopuksi ja hyi yäk, tyyppi ei osannut suudella ollenkaan. Meni heti maku koko tyypistä. Hänelle sen sijaan suutelu oli koko treffien kohokohta, lähettelee nyt sydänhymiöitä ja suunnittelee jo tyyliin että otan loparit töistä ja lähden hänen kanssaan kiertelemään Eurooppaa hänen kustannuksellaan. Ollaan siis tavattu vain kerran.
B sen sijaan...olemme tavanneet muutaman kerran ja olen ns. heti valmis joka kerta kun hän suutelee minua. (Emme ole harrastaneet seksiä vielä.)
A:lla on takanaan ihmissuhde, joka päättyi hänen toiveittensa vastaisesti. Hän viestittelee nyt minulle, miten mieletöntä on kun elämä taas hymyilee ja kollegatkin ovat jo huomanneet että hän on paljon iloisempi kuin ennen. Että hän oli jo luopunut toivosta kunnes tapasi minut.
Minä haluan kuitenkin B:n...
Miten hemmetissä mä voin antaa pakit A:lle ilman että hänen elämänsä musertuu taas? Mutta enhän voi jatkaa hänen tapailuakaan vain sen takia, että hän pysyisi onnellisena. Sitäpaitsi epäilen että seuraavalla tapaamisella B meinaa kysyä, alammeko seurustelemaan ihan virallisesti.
Molemmat ovat muuten kunnon miehiä eli kumpikaan ei ole renttu yms.
Arvostaisin kommentteja tämmöisen kokeneilta - myös miehiltä. Kiitos jo etukäteen.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Siis onko nämä torstain treffit vasta toiset herra B:n kanssa?
Jotenkin tulee olo, että sinä liikut myös ajatuksen tasolla nopeaan tahtiin vaikka kritisoit siitä herra A:ta.
Nyt jo bäng bäng treffit. Älä ihmettele jos Herra b ei soita perjantai aamuna jälkeen.Yleensä, kun pelaa tuplana päätyy nollaan.
Ei kun nämä on jo neljännet. Herra A on ollut (ja on edelleen) ulkomailla, ja herra B on ollut erittäin nopealiikkeinen treffejä ehdotellessaan, eli ollaan ehditty nähdä jo kolmesti, ja yhden kerran jopa vietetty yökin yhdessä (ei seksiä). Tämä koko kuvio siis kahden viikon sisällä.
Kerro kuinka tärkeätä suutelu sinulle on.
Reilusti ghostaamalla, silleen ne miehetkin tekee 😶
Vierailija kirjoitti:
en halua loukata kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tulee olo, että sinä liikut myös ajatuksen tasolla nopeaan tahtiin vaikka kritisoit siitä herra A:ta.
Nyt jo bäng bäng treffit. Älä ihmettele jos Herra b ei soita perjantai aamuna jälkeen.Yleensä, kun pelaa tuplana päätyy nollaan.
Ei kun nämä on jo neljännet. Herra A on ollut (ja on edelleen) ulkomailla, ja herra B on ollut erittäin nopealiikkeinen treffejä ehdotellessaan, eli ollaan ehditty nähdä jo kolmesti, ja yhden kerran jopa vietetty yökin yhdessä (ei seksiä). Tämä koko kuvio siis kahden viikon sisällä.
samalla oon nähny C:tä ja D:tä. molemmat n33k*reitä ja isot GULLIT uuh, p*llu roikkuu nyt
Taisit ottaa tänään väärät lääkkeet, jospa huomenna paremmin? :)
Edelleenkään SEKSIÄ EN OLE HARRASTANUT KUMMANKAAN KANSSA.
Vierailija kirjoitti:
No jos joku tekee väärin niin ei kai mun silti tarvi tehdä väärin..?
Vierailija kirjoitti:
Tulipa vahvasti omat kokemukset mieleen ap:n tarinasta. Tosin mulla ei ollut toista miestä, ainoastaan tuo "herra A". Tavattiin treffipalstalla ja tuntui, että vihdoin olen löytänyt juuri etsimäni. Mies oli kiltti, hyväntahtoinen, hyvännäköinen, fiksu, huomioiva jne. Sitten tuli ensimmäiset treffit ja nimenomaan se ensimmäinen suudelma. Juuri samantyyppinen kuin tuo ap:n kuvailema kielen vatkaaminen, yök yök yök. Mies oli aivan fiiliksissä noiden treffien jälkeen. Itsekin yritin olla, ja ajattelin, että ehkä se suuteleminen muuttuu paremmaksi, mutta samaan aikaan tiesin, ettei siinä ollutkaan mulle mies. Mies lähetteli viestejä onnessaan, hehkutti meidän välistä kemiaa ja mua ihmisenä. Siinä tilanteessa on oikeasti tosi vaikea sanoa, että ei kiitos sittenkään.
Päiväkausia pyörittelin mielessäni oikeaa tapaa lopettaa tuo tapailu, samaan aikaan mies hehkutti onneaan. Ihmettelin kyllä sitäkin, ettei hän huomannut ollenkaan minun viestieni olevan niin onnea hehkuvia. Lopulta päädyin samankaltaiseen ratkaisuun kuin ap, sanoin, että mulla taitaa vielä olla tunteita exää kohtaan ja mun täytyy päästä niistä tunteista irti ennen kuin voin aloittaa mitään kenenkään muun kanssa.
Mies otti sen ihan ok. Oli tietysti pettynyt ja surullinen, mutta sanoi ymmärtävänsä ja toivotteli mulle kaikkea hyvää. Ei jäänyt roikkumaan. En jäänyt potemaan huonoa omaatuntoa. En kuitenkaan voi olla vastuussa kenenkään muun onnesta.
Mä aloin nyt miettimään että onkohan kyseessä sama mies :D Tuo sun kuvailu hänestä, hänen hehkutuksensa "suhteesta" ja jopa hänen responssinsa olivat ihan yksi yhteen nimittäin!
Näinpä, en voi mennä omia tunteita vastaan vain siksi, ettei toinen pety. Karua mutta totta.
Hah, kuka tietää! Myöhemmin olin toisella treffipalstalla toisella nimimerkillä ja tämä sama mies kirjoitti mulle (tietämättä, että se olin minä, ei ollut kuvaa). Hänelläkin oli eri nimimerkki, enkä heti tajunnut, että kyseessä on sama mies, niin vastasin. Tällä kertaa se hillitön "intoilu" alkoi jo muutamien ensimmäisten viestien aikana, josta hänet sitten tunnistinkin, ja totesin hänelle suoraan, että olet vähän turhan yli-innokas mun makuun. :)
Pari päivää myöhässä kirjotan vastausta, mutta silti. Mun mielestä hyvä, ettet odottanu siihen, että olisitte nähny kasvokkain. Herra A olisi kuitenkin kovasti odottanut näkemistä ja luultavasti hyvinki innokkaana niin siinä tilanteessa tuon kertominen olisi voinu tuntutua aika kovalta ja musertavalta iskulta. Sitäkin rupesin miettimään, että millainen suutelija sitten noin kovasti saa halut pois, mutta sainpa siihenkin vastauksen (ja vinkkejä. T. kokematon suutelija). Mutta tsemppiä ap orastavaan suhteeseen.
Tietenkään et tapaa enää B:tä. Oletko ehkä liiankin tunnollinen ihminen, haluat ehkä pelastaa ja hoitaa ihmisiä? Keräisit kulkukoiria jos voisit?
Ei ole sitä kemiaa, toisin kuin A:n kanssa. Tekisit väärin sekä A:ta että itseäsi kohtaan, jos tapailisit jotain säälitapausta. Sen sijaan panosta B:hen, onnistuu tai ei.
Et ole kenellekään velkaa seurustelua, hyvä nainen. Et ole hyödyke etkä kenenkään pelastaja. Sinä etsit miestä jonka sinä itse haluat, etkä sellaista joka haluaa sinut.
Itsetuntoa, ryhtiä ja rajoja.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkään et tapaa enää B:tä. Oletko ehkä liiankin tunnollinen ihminen, haluat ehkä pelastaa ja hoitaa ihmisiä? Keräisit kulkukoiria jos voisit?
Ei ole sitä kemiaa, toisin kuin A:n kanssa. Tekisit väärin sekä A:ta että itseäsi kohtaan, jos tapailisit jotain säälitapausta. Sen sijaan panosta B:hen, onnistuu tai ei.
Et ole kenellekään velkaa seurustelua, hyvä nainen. Et ole hyödyke etkä kenenkään pelastaja. Sinä etsit miestä jonka sinä itse haluat, etkä sellaista joka haluaa sinut.
Itsetuntoa, ryhtiä ja rajoja.
Hmm mulla taisi mennä kirjaimet ristiin. Tapaat siis vain sen joka saa sulla sukat pyörimään jaloissa, et säälistä sitä huonoa suutelijaa.
miksi et tutustu minuun? kirjoitti:
Täällä olisi herra C jota et ole vielä tavannut. Heität elämäsi hukkaan jos valitset A tai B vaikka tuntuvatkin nyt hyviltä.
Ja täällä vielä herra Ö, jonka tapaat kaikkien muiden vaihtoehtojen lopuksi ja sitten kuitenkin palaat herraan A ja niin edelleen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta tapailu ystävällisesti ja päättäväisesti mieluiten naamakkain ja älä, älä, älä, älä, älä, älä, älä, älä, älä, älä, älä, älä missään tapauksessa tarjoa sitä "ollaan kavereita" -paskaa. Sattuu kuin nopeasti irroitettu laastari, mutta ohi nopeasti. Ja toivota hyvät jatkot. Ilmaisinko jo, että älä tarjoa sitä ystävyyttä, kaveruuttaa yms.? Mitä nopeammin mies unohtaa sinut, sen parempi.
Olen miehenä erimieltä. Minut on jonkun kerran jätetty kauniista ja tahdikkaasti ja niin, että melkein yhtä usein päättämällä kysymykseen (/ toiveeseen) siitä, että voisimme parisuhteessa olemisen asemasta jatkaa ja olla tulevaisuudessa mahd. ystävinä tai, ainakin kavereina. Itselläni ei ole liikaa ystäviä ja tuskin kavereitakaan, joten olen vastannut myöntävästi, että sopiihan se, kiitos ollaan vain; arvostan ja kunnioitan ystävyyttä todella paljon.
Ei minulla ole, eikä ole ollut mitään keinoa tai tapaa, jolla olisin voinut toisen pakottaa tai vaatia jatkamaan parisuhteessa kanssani, vaikka jättämiseksi tuleminen ei olekaan tuntunut hyvältä.
Toisaalta minulla ei ole ollut tarve alkaa halveksimaan ja sanomaan naisesta sillä hetkellä, jotain häntä satuttavaa tai loukkaavaa; olkoonkin, että mielessäni on saattanut kyllä kiehua, että eikö tuo (idiootti) näe, kenen kanssa yhteiselle parisuhteelle haluaa sanoa ei. Tai myöhemmin puhua tai sanoa häntä halveksivasti tai yleisemmin sontaa.
Se mikä hieman harmittaa on, että joitain kertoja naisen kauniit sanat ja puheet on verraten pian kadonneet ja hävinneet ilmaan ja jääneet vain kauniiksi tai hieman haikeaksi muistoksi.
Mutta koen myös olevani onnekas, koska jonkun kerran näin hyvästelemällä ja päättämällä yhteisen parisuhteen tai haaveeni siitä ja kertomalla / toivomalla jatkoa olemalla "vain" ystäviä / kavereita on luonut ja muodostanut suhteellemme uuden pohjan, jonka jälkeen olemme voineet oikeasti ja aidosti olla hyvät ja läheiset ystävät.
Oletko tuossa tilanteessa sitten tosiaan pystynyt laittamaan tunteesi syrjään ja jatkamaan ihan kaveripohjalla, vai onko mielessä kuitenkin kytenyt, että jospa se naisen mieli vielä muuttuu? Tätä itse pelkään tuon kaverikortin antamisen kanssa.
Olen se mies, joka kertoi, että ei tarjoa tuota kaverikorttia. Puhun kokemuksesta. Toisaalta, jos tunteet ovat vasta jossain kiinnostuksen tms. asteella, niin miksi ei sitten sitä kaverikorttia voisi tarjota. Se vain on niin arvaamaton tuo ihmisen mieli. Avauksen perusteella Herra A:n on aika ihastuneen oloinen, joten en usko, että olisi hyväksi hänellekään olla tekemisissä ihmisen kanssa, johon on voimakkaita tunteita, mutta jonka kanssa ei voi parisuhteessa olla.
Minä "taas" olen se mies, joka edellä esitti tuon kaveri tai ystävä kortin esittämistä. - Mutta joo. Joskus, kuten nyt kun luin tuon Ap.n kuvauksen herra "A:sta" niin tulee jotenkin outo olo. Mies siis tämä herra "A" kyllä harmillisesti taitanee tulla estäneeksi ja torjuneeksi omalla yli-innokuudellaan useamman potenttiaalisen, muutoin hyvän ihmissuhteen syntymisen. - Jos palaan tuohon kaveruuden tai ystävyyden esittämiseen niin, ehkä sitä kannattaa esittää vain jos todella tarkoittaa sitä.
Mutta toisaalta esimerkiksi kaveruus on niin sanoisinko väljä käsite, että toki minusta ns. tolkun ihmisen tulis tajuta, että lause tai toive jatkaa ydessä kavereina tai ystävina kaiketi perimmältään tarkoittaa enempi sitä, että toinen toivoo, että tulevaisuudessa toinen ei ainakaan vihamieheksi/-naiseksi alkaisi.
Toiseksi kaveruuden ja ystävyyden säilyminen vaatii ja edellyttää aina molemmilta enempi -vähempi aktiivisuutta ja kolmanneksi vähintääkin kykyä käyttyä ja toimia toista arvostavasti ja toisen valintoja jos ei nyt täysin kunnioittaen, niin ainakin hyväksyen, että toinen voi ja saa tehdä, eikä siihen itsellä ole aihetta nokkaa koputtaa, tai poikkipuolista sanaa esittää.
4. Varmasti saattaa olla tilanteita, jolloin jotkut haluavat, että toinen mieluummin vaikka kokonaan häviää ja katoaa, ellei halua (saati kykenisi tai pystyisi) siihen, mitä 2. haluaisi. Minusta ehkä hieman harmillsita. Vaikka toki jotenkin perin inhimillistä, ainkain aluksi, koska kukapa osaisi sydämmen särkyessä tai vähintään sen pakahtuessa vain kylmästi todeta ja sivuuttaa asian kylmästi tuntematta ja kokematta sisällään, yhtään mitään.
- Onko silloin edes aidosti ihastunutkaan tai yksipuolisesti rakastunutkaan. Vaikka on niinkin käynyt että suhdetta yhdessä päätettäessä ja toista kuunnellessa tai toisen viestiä lukiessani aluksi minusta ei ole tuntunut miltään. Mutta toisen mentyä/ ollessani taas yksin tai hänen viestinsä kädestäni laskettuani olen saattanut alkaa itkeä ja tahtonut alkaa huutaa.
Mies ei voi olla naiselle ystävä kuin ainoastaan silloin, kun on alusta lähtienkin ollut ystävä tai sitten on yhteisiä lapsia (tämäkin lasten takia). Jos nainen sanoo miehelleen "eiks oltais vaan ystäviä, jookos", se tarkoittaa goodbye ja goodnight. Tämä on nähty (myös vierestä) monta kertaa.
Kokemus tuokin ja sinulla on oikeus omaan kokemukseesi. Itse olen tyytyväinen jokaiseen niistä suhteiden päätöksistä, joissa nainen on oikeasti halunnut ja osoittanut halunsa jatkaa kaverina tai ystävänäni. Toki jonkun kerran olen huomannut, että se on jäänyt vain kauniiksi sanoiksi ja puheiksi. Toiseksi.
Minusta olisi kovin tylsää, jos alusta alkaen pitäisi tietää, että onko alusta lähtien naisen kanssa ystävä vai parisuhdekumppani. Tulee "vähän" paneita muutojn mennä enää treffeille, tai muutoin yrittää tutustua yhtään kehenkään naiseen.
No jos kyseessä on treffit niin ei kai sinne ystävyys mielessä yleensä mennä..?
No nettideittihän on tuntemattoman kanssa. Ei sitä voi tietää millä mielellä sinne on menossa. En minä ainakaan lähde tuntematonta tapaamaan kortsut laukussa. Lähden tutustumaan uuteen ihmiseen, hän voi olla ystäväkin.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta tapailu ystävällisesti ja päättäväisesti mieluiten naamakkain ja älä, älä, älä, älä, älä, älä, älä, älä, älä, älä, älä, älä missään tapauksessa tarjoa sitä "ollaan kavereita" -paskaa. Sattuu kuin nopeasti irroitettu laastari, mutta ohi nopeasti. Ja toivota hyvät jatkot. Ilmaisinko jo, että älä tarjoa sitä ystävyyttä, kaveruuttaa yms.? Mitä nopeammin mies unohtaa sinut, sen parempi.
Olen miehenä erimieltä. Minut on jonkun kerran jätetty kauniista ja tahdikkaasti ja niin, että melkein yhtä usein päättämällä kysymykseen (/ toiveeseen) siitä, että voisimme parisuhteessa olemisen asemasta jatkaa ja olla tulevaisuudessa mahd. ystävinä tai, ainakin kavereina. Itselläni ei ole liikaa ystäviä ja tuskin kavereitakaan, joten olen vastannut myöntävästi, että sopiihan se, kiitos ollaan vain; arvostan ja kunnioitan ystävyyttä todella paljon.
Ei minulla ole, eikä ole ollut mitään keinoa tai tapaa, jolla olisin voinut toisen pakottaa tai vaatia jatkamaan parisuhteessa kanssani, vaikka jättämiseksi tuleminen ei olekaan tuntunut hyvältä.
Toisaalta minulla ei ole ollut tarve alkaa halveksimaan ja sanomaan naisesta sillä hetkellä, jotain häntä satuttavaa tai loukkaavaa; olkoonkin, että mielessäni on saattanut kyllä kiehua, että eikö tuo (idiootti) näe, kenen kanssa yhteiselle parisuhteelle haluaa sanoa ei. Tai myöhemmin puhua tai sanoa häntä halveksivasti tai yleisemmin sontaa.
Se mikä hieman harmittaa on, että joitain kertoja naisen kauniit sanat ja puheet on verraten pian kadonneet ja hävinneet ilmaan ja jääneet vain kauniiksi tai hieman haikeaksi muistoksi.
Mutta koen myös olevani onnekas, koska jonkun kerran näin hyvästelemällä ja päättämällä yhteisen parisuhteen tai haaveeni siitä ja kertomalla / toivomalla jatkoa olemalla "vain" ystäviä / kavereita on luonut ja muodostanut suhteellemme uuden pohjan, jonka jälkeen olemme voineet oikeasti ja aidosti olla hyvät ja läheiset ystävät.
Näin minäkin ajattelen naisena. Ystäviä ei ole minullakaan liikaa, ja olisin todella iloinen, jos saisin uusia.
Vierailija kirjoitti:
Voi jessus mitä höttöä 😂 kirjoittajana Erja 55-vuotta, ylipainoinen 4 kissan omistaja. Ei ole koskaan ollut suhteessa.
Miksi luulet että ap ylipainoinen? Onko kissojen omistamisessa jotain pahaa? Miten kissat estäisivät suhteessa olon? Tällä hetkellä ainut tuntemani kissanomistaja on neljän lapsen äiti.
Vierailija kirjoitti:
No jos joku tekee väärin niin ei kai mun silti tarvi tehdä väärin..?
No en mä nyt tiedä onko tuo eksästä valehteleminen sen paremmin tehty.
Entä jos olisi vain ilmoittanut ettei tuntenut sellaista kemiaa joten reiluin molemmille päättää tapailu tähän.
No niin, laitoin sitten viestiä. Keksin mielestäni hyvän syyn: sanoin että suudellessamme mulle tuli semmoinen fiilis, kuin olisin pettänyt ex-miesystävääni (erostamme ei ole vielä hirveästi aikaa), ja että tulkitsin tämän niin, etten ole tunnetasolla vielä - vastoin omia odotuksiani - sittenkään valmis uuteen suhteeseen.
Sen jälkeen pyysin anteeksi ja toivotin hyvää jatkoa. Ajattelin että tässä tapauksessa on parasta käyttää "it's not you it's me" -taktiikkaa, ettei toisen itsetunto murene entisestään.
Nyt voin siis puhtaalla omallatunnolla mennä treffeille herra B:n kanssa tänä iltana.
Mulla on kyllä vähän paha mieli A:n puolesta. Hän on nyt reissun päällä eli ei ole pystynyt vielä vastaamaan, ilmoitti kyllä että vastaa kun saa tilaisuuden. Päivitän sitten mitä hän sanoi.
Saat luultavasti oppia kantapään kautta, että tuollainen pehmoilu ei käy. A alkaa tasan stalkata sua ja sai nyt kimmokkeen yrittää vakuuttaa sinut yhteisestä tulevaisuudedtadi. Olisi parempi ollut sanoa supraan, että tämä jäi tähän ja hyvää loppuelämään. Joudit sen varmasti vielä tekemäänkin estojen kera.
B vaikuttaa väjän liian lipevältä ja kuka hemmetti tarjoaa siirtävänsä rahaa treffikumppanin tilille??? Se on minusta myös hälytysmerkki ja tyyppi saattaa vielä osoittautua pelimieheksi tai varatuksi.
Minäkin tykkään cCstä. Sopivasti huumoria ja itsevarmuutta. Jos olisin sinkku, kokeilisin häntä.
Vierailija kirjoitti:
No niin, laitoin sitten viestiä. Keksin mielestäni hyvän syyn: sanoin että suudellessamme mulle tuli semmoinen fiilis, kuin olisin pettänyt ex-miesystävääni (erostamme ei ole vielä hirveästi aikaa), ja että tulkitsin tämän niin, etten ole tunnetasolla vielä - vastoin omia odotuksiani - sittenkään valmis uuteen suhteeseen.
Sen jälkeen pyysin anteeksi ja toivotin hyvää jatkoa. Ajattelin että tässä tapauksessa on parasta käyttää "it's not you it's me" -taktiikkaa, ettei toisen itsetunto murene entisestään.
Nyt voin siis puhtaalla omallatunnolla mennä treffeille herra B:n kanssa tänä iltana.
Mulla on kyllä vähän paha mieli A:n puolesta. Hän on nyt reissun päällä eli ei ole pystynyt vielä vastaamaan, ilmoitti kyllä että vastaa kun saa tilaisuuden. Päivitän sitten mitä hän sanoi.
Saat luultavasti oppia kantapään kautta, että tuollainen pehmoilu ei käy. A alkaa tasan stalkata sua ja sai nyt kimmokkeen yrittää vakuuttaa sinut yhteisestä tulevaisuudedtadi. Olisi parempi ollut sanoa supraan, että tämä jäi tähän ja hyvää loppuelämään. Joudit sen varmasti vielä tekemäänkin estojen kera.
B vaikuttaa väjän liian lipevältä ja kuka hemmetti tarjoaa siirtävänsä rahaa treffikumppanin tilille??? Se on minusta myös hälytysmerkki ja tyyppi saattaa vielä osoittautua pelimieheksi tai varatuksi.
Minäkin tykkään cCstä. Sopivasti huumoria ja itsevarmuutta. Jos olisin sinkku, kokeilisin häntä.
Sain vielä yhden pitkän viestin A:lta, johon en vastannut. Sen jälkeen on ollut hiljaista.
B:n kanssa tosiaan oli treffit torstaina, mies tuli hakemaan autolla läheltä mun kotoa, availi ovet niin autoon kuin ravintolassakin, huolehti että mulla on koko ajan viiniä lasissa ja syötti mulle 3 ruokalajin illallisen. Sen jälkeen mentiin meille ja juotiin vielä pullo viiniä puoliksi, mies jäi yöksi mutta ei (vieläkään) harrastettu seksiä, nukuttiin vaan yhdessä.
Perjantaiaamuna B lähti kotiin pakkaamaan (lähti lomalle la) ja tuli pe-iltapäivästä takaisin ja jäi yöksi (tällä kertaa oli seksiä - ja hyvää sellaista). On nyt viestitellyt joka päivä lomalta ja suunnittelee jo meidän seuraavaa viikonloppua yhdessä. Joku kiva road trip/kaupunkimatka on kuulemma mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen tekosyy siis.
Mäkin sain joku aika sitten kahdelta eri naiselta kahden viikon aikana saman selityksen että "eivät ole valmiita suhteeseen", tiesin että ne olivat vain tekosyitä. Molemmat näkyivät tinderissä tuon jälkeen..
Ehkä ne olivat siellä etsimässä vain jotain kevyttä. Vai oliko esittelyteksti jossa hakivat nimenomaan tositarkoituksella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tuossa tilanteessa sitten tosiaan pystynyt laittamaan tunteesi syrjään ja jatkamaan ihan kaveripohjalla, vai onko mielessä kuitenkin kytenyt, että jospa se naisen mieli vielä muuttuu? Tätä itse pelkään tuon kaverikortin antamisen kanssa.
Olen se mies, joka kertoi, että ei tarjoa tuota kaverikorttia. Puhun kokemuksesta. Toisaalta, jos tunteet ovat vasta jossain kiinnostuksen tms. asteella, niin miksi ei sitten sitä kaverikorttia voisi tarjota. Se vain on niin arvaamaton tuo ihmisen mieli. Avauksen perusteella Herra A:n on aika ihastuneen oloinen, joten en usko, että olisi hyväksi hänellekään olla tekemisissä ihmisen kanssa, johon on voimakkaita tunteita, mutta jonka kanssa ei voi parisuhteessa olla.
Minä "taas" olen se mies, joka edellä esitti tuon kaveri tai ystävä kortin esittämistä. - Mutta joo. Joskus, kuten nyt kun luin tuon Ap.n kuvauksen herra "A:sta" niin tulee jotenkin outo olo. Mies siis tämä herra "A" kyllä harmillisesti taitanee tulla estäneeksi ja torjuneeksi omalla yli-innokuudellaan useamman potenttiaalisen, muutoin hyvän ihmissuhteen syntymisen. - Jos palaan tuohon kaveruuden tai ystävyyden esittämiseen niin, ehkä sitä kannattaa esittää vain jos todella tarkoittaa sitä.
Mutta toisaalta esimerkiksi kaveruus on niin sanoisinko väljä käsite, että toki minusta ns. tolkun ihmisen tulis tajuta, että lause tai toive jatkaa ydessä kavereina tai ystävina kaiketi perimmältään tarkoittaa enempi sitä, että toinen toivoo, että tulevaisuudessa toinen ei ainakaan vihamieheksi/-naiseksi alkaisi.
Toiseksi kaveruuden ja ystävyyden säilyminen vaatii ja edellyttää aina molemmilta enempi -vähempi aktiivisuutta ja kolmanneksi vähintääkin kykyä käyttyä ja toimia toista arvostavasti ja toisen valintoja jos ei nyt täysin kunnioittaen, niin ainakin hyväksyen, että toinen voi ja saa tehdä, eikä siihen itsellä ole aihetta nokkaa koputtaa, tai poikkipuolista sanaa esittää.
4. Varmasti saattaa olla tilanteita, jolloin jotkut haluavat, että toinen mieluummin vaikka kokonaan häviää ja katoaa, ellei halua (saati kykenisi tai pystyisi) siihen, mitä 2. haluaisi. Minusta ehkä hieman harmillsita. Vaikka toki jotenkin perin inhimillistä, ainkain aluksi, koska kukapa osaisi sydämmen särkyessä tai vähintään sen pakahtuessa vain kylmästi todeta ja sivuuttaa asian kylmästi tuntematta ja kokematta sisällään, yhtään mitään.
- Onko silloin edes aidosti ihastunutkaan tai yksipuolisesti rakastunutkaan. Vaikka on niinkin käynyt että suhdetta yhdessä päätettäessä ja toista kuunnellessa tai toisen viestiä lukiessani aluksi minusta ei ole tuntunut miltään. Mutta toisen mentyä/ ollessani taas yksin tai hänen viestinsä kädestäni laskettuani olen saattanut alkaa itkeä ja tahtonut alkaa huutaa.
Mies ei voi olla naiselle ystävä kuin ainoastaan silloin, kun on alusta lähtienkin ollut ystävä tai sitten on yhteisiä lapsia (tämäkin lasten takia). Jos nainen sanoo miehelleen "eiks oltais vaan ystäviä, jookos", se tarkoittaa goodbye ja goodnight. Tämä on nähty (myös vierestä) monta kertaa.
Kokemus tuokin ja sinulla on oikeus omaan kokemukseesi. Itse olen tyytyväinen jokaiseen niistä suhteiden päätöksistä, joissa nainen on oikeasti halunnut ja osoittanut halunsa jatkaa kaverina tai ystävänäni. Toki jonkun kerran olen huomannut, että se on jäänyt vain kauniiksi sanoiksi ja puheiksi. Toiseksi.
Minusta olisi kovin tylsää, jos alusta alkaen pitäisi tietää, että onko alusta lähtien naisen kanssa ystävä vai parisuhdekumppani. Tulee "vähän" paneita muutojn mennä enää treffeille, tai muutoin yrittää tutustua yhtään kehenkään naiseen.
No jos kyseessä on treffit niin ei kai sinne ystävyys mielessä yleensä mennä..?
No nettideittihän on tuntemattoman kanssa. Ei sitä voi tietää millä mielellä sinne on menossa. En minä ainakaan lähde tuntematonta tapaamaan kortsut laukussa. Lähden tutustumaan uuteen ihmiseen, hän voi olla ystäväkin.
Ohis
Kyllä minusta sana "treffit" ja se käsite tarkoittavat nimenomaan romanttisessa mielessä toteutettua tapaamista, ei se mikään ystäväkerho ole. Ystävät löydetään ihan muista kuvioista. Kortsut ovat oma asiansa, eihän se tarkoita että seksiä on heti tulossa vaikka se romanttinen kiinnostus syttyisikin.
Nyt jo bäng bäng treffit. Älä ihmettele jos Herra b ei soita perjantai aamuna jälkeen.
Yleensä, kun pelaa tuplana päätyy nollaan.