Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huhtasaari: Miksi valkoinen heteromies on syyllinen kaikkeen?

Vierailija
28.08.2018 |

Valkoinen heteromies on kovilla koska häntä syyllistetään koko ajan.

https://twitter.com/LauraHuhtasaari/status/1027998074201952259

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkös täällä on taistelu käynnissä. Näyttää olevan. Ei muuta kuin jatkakaa.

Vierailija
82/116 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhatasaari on varmaan mies valepuvussa.

Mies naisen vartalossa. Sitähän se. Milloin Laura on puhunut naisista tai naisille? Ei varmaan koskaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
84/116 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi ennemmin kysyä, miksi valkoinen heteromies kokee, että häntä syyllistetään kokoajan kaikesta?

En valkoisena heteronaisena näe tai tajua tuota.

Yksi syy on ehkä se, että miehiin ja poikiin liitetään enemmän negatiivisia ennakkoluuloja kuin naisiin ja tyttöihin. Pojat ovat rasavillejä, huonokäytöksisiä ja laiskoja; tytöt ahkeria, hyväkäytöksisiä ja rauhallisia. Miehet ovat väkivaltaisia, laiskoja, pervoja, rumia jne., kun taas naiset tekevät kaikki kotityöt ja hoitavat lapset ja ovat kauniita ja sporttisia tai ainakin sellaisenaan arvokkaita. 

Miehiä hallitan häpeäkulttuurin voimin. Jos mies sanoo mielipiteensä, joka ei naisia miellytä, niin häneen liitetään näitä naisten keksimiä halventavia sanoja kuten lass ukka tai uli tmv. eikä häntä edes pidetä miehenä. Hänestä tulee naisille "mies". Siksi miesten ei ehkä ole ihan yhtä helppoa pitää puoliaan ja puuttua siihen miesten syyllistämiseen, kun tuntuu, että naisilla on enemmän oikeutta siihen naisvihasta huomautteluun ja naisten syrjinnästä valittamiseen.

Toisaalta jos nainen sanoo mielipiteen, joka miehiä ei miellytä, hän on tyyliin läski rekkal*sbo f.emakko, uhriutuja, vihervassari, zoowaggi, m.amu.p**ja, joka suunnilleen ansaitsisi joutua r.aiskatuksi. Varsinkin jos huomauttaa yhtään mitään naisvihasta tai naisten syrjinnästä, tuota yllämainittua tulee tuutin täydeltä sen lisäksi että sinua syytetään Suomen asevelvollisuuslaista ja muistutetaan kuinka naiset ovat yhteiskunnan nettosaajia ja miehet nettomaksajia.

Miksi Laura Huhtasaari ei valkoisena heteronaisena kysy, että miksi valkoista heteronaista syytetään kaikesta?

Juuri siksi, koska naista ei syytetä. Sitä varten meillä on naistutkimus (nykyään salonkikelpoiselta nimeltään sukupuolentutkimus), joka tutkii sitä, millä keinoin yhteiskunnan rakenteet ja MIEHET alistavat naisia. Siis paradigma on jo nimenomaan se, että vain miestä syyllistetään, ei naista.

Kertoisitko lisää suorittamastasi sukupuolentutkimusopintokokonaisuudesta vai plagioitko mielipiteesi joltain toiselta palstapersulta?

Kerro toki mistä asiasta sä olit eri mieltä sen sijaan, että hyökkäät henkilöön. Keskustelu on silloin paljon hedelmällisempää.

Koska et tiedä sukupuolentutkimuksesta hevonvi**ua.

No jos uskot noin, niin sitä suuremmalla syyllä ihmettelen, että miksi vain halvennat minua tunnekuohuissasi sen sijaan, että kertoisit minkä asian suhteen olin väärässä.

Vierailija
85/116 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mihin kaikkeen? En oo kokenut mitään syyllistämistä, syrjintää tai jotain muuta vastaavaa näitten 29 vuoden aikana mitkä oon elänyt. Että en kyllä ymmärrä minkä takia Laura Huhtasaari tai kukaan muukaan kokee tarvetta puolustaa mua. Kertoisivat edes mitä vastaan puolustavat :D

T. Valkoinen heteromies

Koitappa hakea Googlelle töihin ja tule sitten takaisin raportoimaan.

Sinä et päässyt Googlelle töihin ja nyt maailma on pilalla ja se on muiden syy?

Kyllä se on ihan Googlen syy, että Google syrjii valkoisia ja aasialaisia:

"YouTube recruiter sues Google for allegedly refusing to hire white and Asian men"

https://www.theverge.com/2018/3/2/17070624/google-youtube-wilberg-recru…

Etkö osaa englantia vai etkö ymmärrä, mitä tekstissä sanotaan?

Osaan, mutta osaatko sinä?

"Google implemented “clear and irrefutable policies” meant to exclude white and Asian men in an attempt to increase the company’s overall diversity."

Vai estääkö kognitiivinen dissonanssi sinua ymmärtämästä lukemaasi?

Vierailija
86/116 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi ennemmin kysyä, miksi valkoinen heteromies kokee, että häntä syyllistetään kokoajan kaikesta?

Yksi syy on ehkä se, että miehiin ja poikiin liitetään enemmän negatiivisia ennakkoluuloja kuin naisiin ja tyttöihin. Pojat ovat rasavillejä, huonokäytöksisiä ja laiskoja; tytöt ahkeria, hyväkäytöksisiä ja rauhallisia. Miehet ovat väkivaltaisia, laiskoja, pervoja, rumia jne., kun taas naiset tekevät kaikki kotityöt ja hoitavat lapset ja ovat kauniita ja sporttisia tai ainakin sellaisenaan arvokkaita. 

Miehiä hallitan häpeäkulttuurin voimin. Jos mies sanoo mielipiteensä, joka ei naisia miellytä, niin häneen liitetään näitä naisten keksimiä halventavia sanoja kuten lass ukka tai uli tmv. eikä häntä edes pidetä miehenä. Hänestä tulee naisille "mies". Siksi miesten ei ehkä ole ihan yhtä helppoa pitää puoliaan ja puuttua siihen miesten syyllistämiseen, kun tuntuu, että naisilla on enemmän oikeutta siihen naisvihasta huomautteluun ja naisten syrjinnästä valittamiseen.

Toisaalta jos nainen sanoo mielipiteen, joka miehiä ei miellytä, hän on tyyliin läski rekkal*sbo f.emakko, uhriutuja, vihervassari, zoowaggi, m.amu.p**ja, joka suunnilleen ansaitsisi joutua r.aiskatuksi. Varsinkin jos huomauttaa yhtään mitään naisvihasta tai naisten syrjinnästä, tuota yllämainittua tulee tuutin täydeltä sen lisäksi että sinua syytetään Suomen asevelvollisuuslaista ja muistutetaan kuinka naiset ovat yhteiskunnan nettosaajia ja miehet nettomaksajia.

Miksi Laura Huhtasaari ei valkoisena heteronaisena kysy, että miksi valkoista heteronaista syytetään kaikesta?

Juuri siksi, koska naista ei syytetä. Sitä varten meillä on naistutkimus (nykyään salonkikelpoiselta nimeltään sukupuolentutkimus), joka tutkii sitä, millä keinoin yhteiskunnan rakenteet ja MIEHET alistavat naisia. Siis paradigma on jo nimenomaan se, että vain miestä syyllistetään, ei naista.

No kyllä syyllistetään naisia. Nainen on naiselle susi ja estää itsensä ja toisten ylenemisen töissä. Jokainen sovinistimies on kuulema naisen kasvattama. Kyllä naisilla on paljon käytössä stereotypioita ja pitävät yllä.esim patriarkkaalista yhteiskuntaa. Ja kaiken kaikkiaan, nainenhan on se tyhmempi ja heikompi sukupuoli

Vierailija
87/116 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Suomessa ole koskaan tehty yhtään ainutta miestutkimusta? Ainakin poikatutkimuksia on tehty ja vielä muutama vuosikymmen sitten myös nuorisotutkimuksissa pelkästään pojat kelpasivat edustamaan koko nuorisoa. Tämän huomasin ihan konkreettisesti kun aloin tekemään 90-luvun alussa lopputyötä tytöistä, tyttökulttuurista ja sen muutoksista ja vaikutuksista tyttöjen kehitykseen ja itsetuntoon murrosiässä ja etsimään tutkimuksia aiheesta lopputyötäni varten. Ainoa suomalainen nimenomaan tyttöihin keskittyvä tutkimus mitä tuolloin oli edes tehty, oli Sari Näreen ja Jaana Lähteenmaan teos Letit liehumaan - tyttökulttuuri murroksessa. Kaikki muut yhtään aihetta sivuavat tutkimukset olivat nuorisotutkimuksissa, joissa suurimmaksi osaksi joko pääpaino oli poikakulttuurissa tai tosiaan pelkästään pojat ylipäätään edustettuina.

Mutta jos yhtään ainutta miestutkimusta ei koskaan ole tehty, niin miksi se tarkoittaa sitä, että valkoista heteromiestä syytetään kaikesta? Eihän kukaan estä miehiä tekemästä miestutkimuksia, vai kuinka? Ei kai se, että naisia tutkitaan ole valkoisten miesten kaikesta syyttämistä?

Vierailija
88/116 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin vaikea ymmärtää toisten ongelmia. Mustaihoisen tai romanin syrjintää. Naisena miehen ja toisinpäin. Useimmin vielä sanotaan, että esim. romanien syrjintä on itse aiheutettua. Valkoinen heteromies käyttäytyy itse niin, että syyllisyys on selkeää. Naiset käyttäytyy tyhmästi tai tekee lapsia ja on kotona pitkiä aikoja lasten kanssa. Siksi on luonnollista, että miehiä rekrytoidaan helpommin kuin naisia. En todellakaan pysty tuntemaan miltä irakilaisesta pakolaismiehestä tuntuu, mutta tiedän mitä on olla vajaakuntoisena työmarkkinoilla. Tiedän miltä tuntuu olla nuorena naisena baarissa yms.

Vierailija
89/116 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En valkoisena heteromiehenä kylläkään koe kuuluvani näihin "valkoisiin heteromiehiin", jotka tekevät itsestään naurettavia, esimerkiksi jauhamalla kasvisruoasta päivästä toiseen täällä. :D

Enkä koe, että minua tarvitsee mitenkään "puolustaa", sillä minähän olen hyvässä asemassa, verrattuna vaikkapa homoseksuaaleihin.

Sori vaan, mut soijapoikia ei lasketa :) Et oo mikään oikea mies.

Tässä se kiteytyy. 'valkoinen heteromies" tarkoittaa vain yhtä kapea-alaista ryhmää.

Vierailija
90/116 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En valkoisena heteromiehenä kylläkään koe kuuluvani näihin "valkoisiin heteromiehiin", jotka tekevät itsestään naurettavia, esimerkiksi jauhamalla kasvisruoasta päivästä toiseen täällä. :D

Enkä koe, että minua tarvitsee mitenkään "puolustaa", sillä minähän olen hyvässä asemassa, verrattuna vaikkapa homoseksuaaleihin.

Heteromiehenä näkisin, että asemani paranisi lähes kaikilla mahdollisilla mittareilla mitattuna, jos olisinkin homomies.

Voisitko yhtään perustella näkemystäsi? Miten asemasi paranisi konkreettisesti jos olisit homo?

Vierailija
91/116 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska : alemmuudentunto

95% kaikista historian keksinnöistä ja edistysaskelista on valkoisen miehen älykkyyden ja ahkeruuden johdosta.

Oon itse nainen, mut mua ei häiritse myöntää tosiasioita.

Miksi ihmeessä, kaikista valkoisen heteromiehen saavutuksista huolimatta, jotkut valkoiset miehet sitten kokevat niin suurta alemmuudentuntoa, että luulevat että valkoisia miehiä syytetään kaikesta?[

Tässä on osuttu naulan kantaan.

Vierailija
92/116 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heteromiehenä näkisin, että asemani paranisi lähes kaikilla mahdollisilla mittareilla mitattuna, jos olisinkin homomies.

Voisitko yhtään perustella näkemystäsi? Miten asemasi paranisi konkreettisesti jos olisit homo?

😀😁😂 Ehkä, koska homot hyväksyvät helpommin syrjähypyt.

Tämä kommenttini on valkoista heteromiestä syyllistävä. Väitän ettei Valk.het.miehelle riitä yksiavioisuus. Tosiasiassa uskon, että ihmiset haluavat yhden elämän kestävän suhteen.

Vierailija
93/116 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mihin kaikkeen? En oo kokenut mitään syyllistämistä, syrjintää tai jotain muuta vastaavaa näitten 29 vuoden aikana mitkä oon elänyt. Että en kyllä ymmärrä minkä takia Laura Huhtasaari tai kukaan muukaan kokee tarvetta puolustaa mua. Kertoisivat edes mitä vastaan puolustavat :D

T. Valkoinen heteromies

Koitappa hakea Googlelle töihin ja tule sitten takaisin raportoimaan.

Sinä et päässyt Googlelle töihin ja nyt maailma on pilalla ja se on muiden syy?

Kyllä se on ihan Googlen syy, että Google syrjii valkoisia ja aasialaisia:

"YouTube recruiter sues Google for allegedly refusing to hire white and Asian men"

https://www.theverge.com/2018/3/2/17070624/google-youtube-wilberg-recru…

Etkö osaa englantia vai etkö ymmärrä, mitä tekstissä sanotaan?

Osaan, mutta osaatko sinä?

"Google implemented “clear and irrefutable policies” meant to exclude white and Asian men in an attempt to increase the company’s overall diversity."

Vai estääkö kognitiivinen dissonanssi sinua ymmärtämästä lukemaasi?

Et vieläkään osaa lukea otsikkoa.

Vierailija
94/116 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Saisin immuniteetin kaikessa sukupuolittuneessa vitsailussa, koska homo ei voi koskaan olla sovinistisika

- Olisin työnantajalle otollisempi valinta kuin heteromies, koska toisin työpaikalle kaivattua diversiteettiä ja "SETA certified"-leiman

- Seksiseuraa olisi tarjolla käytännössä aina kun haluaa, eikä tarvitsisi pelätä vahinkoraskauksia

Tuossa muutama asia mitä tuli ensimmäisenä mieleen.

Vierailija
95/116 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko lisää suorittamastasi sukupuolentutkimusopintokokonaisuudesta vai plagioitko mielipiteesi joltain toiselta palstapersulta?

Kerro toki mistä asiasta sä olit eri mieltä sen sijaan, että hyökkäät henkilöön. Keskustelu on silloin paljon hedelmällisempää.

Koska et tiedä sukupuolentutkimuksesta hevonvi**ua.

No jos uskot noin, niin sitä suuremmalla syyllä ihmettelen, että miksi vain halvennat minua tunnekuohuissasi sen sijaan, että kertoisit minkä asian suhteen olin väärässä.

Todistustaakka on sinun.

Vierailija
96/116 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska : alemmuudentunto

95% kaikista historian keksinnöistä ja edistysaskelista on valkoisen miehen älykkyyden ja ahkeruuden johdosta.

Oon itse nainen, mut mua ei häiritse myöntää tosiasioita.

Johtuisikohan siitä, ettei muita ole päästetty opiskelemaan..?

Vierailija
97/116 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Saisin immuniteetin kaikessa sukupuolittuneessa vitsailussa, koska homo ei voi koskaan olla sovinistisika

- Olisin työnantajalle otollisempi valinta kuin heteromies, koska toisin työpaikalle kaivattua diversiteettiä ja "SETA certified"-leiman

- Seksiseuraa olisi tarjolla käytännössä aina kun haluaa, eikä tarvitsisi pelätä vahinkoraskauksia

Kysy terapeutiltasi miksi juuri nämä asiat pyörivät mielessä. Hedelmällisempää niin.

Vierailija
98/116 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy terapeutiltasi miksi juuri nämä asiat pyörivät mielessä. Hedelmällisempää niin.

Minulta kysyttiin, vastasin.

En ole koskaan terapeutilla käynyt, eikä ole minkäänlaista tarvetta käydä.

Vierailija
99/116 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö Suomessa ole koskaan tehty yhtään ainutta miestutkimusta? Ainakin poikatutkimuksia on tehty ja vielä muutama vuosikymmen sitten myös nuorisotutkimuksissa pelkästään pojat kelpasivat edustamaan koko nuorisoa. Tämän huomasin ihan konkreettisesti kun aloin tekemään 90-luvun alussa lopputyötä tytöistä, tyttökulttuurista ja sen muutoksista ja vaikutuksista tyttöjen kehitykseen ja itsetuntoon murrosiässä ja etsimään tutkimuksia aiheesta lopputyötäni varten. Ainoa suomalainen nimenomaan tyttöihin keskittyvä tutkimus mitä tuolloin oli edes tehty, oli Sari Näreen ja Jaana Lähteenmaan teos Letit liehumaan - tyttökulttuuri murroksessa. Kaikki muut yhtään aihetta sivuavat tutkimukset olivat nuorisotutkimuksissa, joissa suurimmaksi osaksi joko pääpaino oli poikakulttuurissa tai tosiaan pelkästään pojat ylipäätään edustettuina.

Mutta jos yhtään ainutta miestutkimusta ei koskaan ole tehty, niin miksi se tarkoittaa sitä, että valkoista heteromiestä syytetään kaikesta? Eihän kukaan estä miehiä tekemästä miestutkimuksia, vai kuinka? Ei kai se, että naisia tutkitaan ole valkoisten miesten kaikesta syyttämistä?

Suomessa on feministisiin teorioihin pohjautuvaa kriittistä miestutkimusta, joka tutkii sitä millä tavoin miehet itse ovat syyllisiä miesten ja naisten ongelmiin. Ei ole olemassa sellaista tieteenalaa, joka edes tutkisi miten naiset ovat vastuussa omista ongelmistaan tai miesten ongelmista. Kuten huomaat, vain miehiä syyllistetään. Eli Laura on täysin oikeassa.

Vierailija
100/116 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo. En vastaa Ap:lle vaan toteaan sokeaan kommentointiin että onko varastaminen ja toisen varastetun omaisuuden keinottelulla mukamas joku syrjitty valkoinen hetero mies historia? Vai mistä kiikastaa näitä ituilijoita? Onko jotain epäjaloutta kenties?