Cerazette ja välivuodot(?)
Selailin vanhoja cerazette-ketjuja läpi, mutta en löytänyt vastauksia kyseiseen ongelmaan.
Eli, Cerazettea olen nyt syönyt 9kk ilman taukoja (tai unohduksia). Otan pillerin aina samaan aikaan vuorokaudesta.
Pillerien aloittamisen jälkeen menkat kesti lähemmäs 2 viikkoa, mikä on todella pitkä aika verrattuna normaaliin (4-5 päivää max). Tämän jälkeen kuukautiset kuitenkin jäivät kokonaan pois.
Nyt viimeisen vajaa 2 kuukauden aikana on ollut lähes jatkuvaa tiputtelua ja kovia kipuja (en yleensä kärsi menkkakivuista). Maksimissaan 5-6 päivän tauko ettei tiputtele, sitten alkaa taas. Kunnon menkkoja ei edelleenkään ole. Yhdyntä pahentaa kivut potenssiin sata ja särkylääkkeetkään ei auta.
Onko kenelläkään ollut samanlaista, voiko johtua pillereistä? Gynekologille olen kyllä menossa jossain vaiheessa ellei tilanne muutu.
Kommentit (7)
Muistelisin, että minullakin oli todella pitkiä tiputtelujaksoja sillointällöin, kivut ei kyllä kuulosta hyvältä, niitä en muista olleen.
Mulla on tuollaista, oon syonyt pillereitä nyt 1,5v. On joitain kuukausia, jolloin menkkoja ei ole ollenkaan tullut, mutta nyt on ollut taas tiputtelua ja kipuja.
Kiitos vastauksista!
Seurailen nyt sitten tilannetta josko helpottaisi. Pillereistä en haluaisi luopua jos ei ole ihan pakko, mutta en jatkuvaa vuotamistakaan jaksaisi pitkään katsella.
AP
Mulla ei ole ollut kipuja. Kuukautiset ovat kyllä tosi epäsäännölliset ja kestävät pitkään. Usein käy myös niin, vuoto lakkaa pariksi päiväksi ja alkaa uudestaan. Onneksi kierto on kuitenkin pidentynyt, joten on pitkiä vuodottomia jaksoja.
Itse käytin cerazetteja puolisen vuotta. Jatkuvaa vuotoa oli tuo koko aika niin lopetin. Kai johtui tosiaan liian matalasta hormonimäärästä. Vaihdoin caya-pessaariin, vakkarikumppani ja ei maailmanloppu vaikka raskaaksi tulisin. Suosittelen!
Minä lopetin Cerazetten käytön kahden vuoden jälkeen kun kyllästyin tuohon tiputteluun. Tuli siis välillä ihan "oikeat" menkatkin, mutta ennen niitä ja myös niiden jälkeen oli viikko tai kaksi sitä tiputtelua. Sitten vähän aikaa sai olla ilman kunnes taas alkoi tiputtelu. Nyt mennään kortsulla kun ei normi pilleritkään mulle sovi.
Minulle mitkään pillerit eivät sopineet Vähähormonisista tuli jatkuva vuoto. Lopetin pois. Kondomilla sen jälkeen...