Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sonja, 34, on päättänyt, ettei koskaan hanki lapsia – yhä useampi suomalaisnainen tekee saman ratkaisun: ”En halua vangiksi elämään, jota en halua”

Kommentit (1001)

Vierailija
981/1001 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On helppo olla haluamatta kun on vielä siinä iässä että on mahdollista raskautua. Mutta kun tuo mahdollisuus väistämättä iän myötä menee, niin silloin saattaa alkaa kaduttamaan... Enää se ei olekaan oma valinta vaan luonnon valinta.

Yksi paskimmista syistä ikinä hankkia kakaroita on ihan vaan varmuuden vuoksi "etten vanhana kadu". Siis mitä vttuu oikeesti?? Voiko sairaampaa ja itsekeskeisempää ajatusta olla? Ehkä jos hankkisi sen lapsen muuten vaan hyväksikäytettäväksi.

Vierailija
982/1001 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On helppo olla haluamatta kun on vielä siinä iässä että on mahdollista raskautua. Mutta kun tuo mahdollisuus väistämättä iän myötä menee, niin silloin saattaa alkaa kaduttamaan... Enää se ei olekaan oma valinta vaan luonnon valinta.

Yksi paskimmista syistä ikinä hankkia kakaroita on ihan vaan varmuuden vuoksi "etten vanhana kadu". Siis mitä vttuu oikeesti?? Voiko sairaampaa ja itsekeskeisempää ajatusta olla? Ehkä jos hankkisi sen lapsen muuten vaan hyväksikäytettäväksi.

Ihmisen perusluonne on itsekkyys. Pakko olla, muutoin oltaisiin kuoltu sukupuuttoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1001 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos katuukin sitä lasten hankintaa? Voiko sem vauvan sitten dumpata metsään muovipussissa? Kumpi on parempi, katua vanhana ettei tehnyt lasta ja deal with it vai hankkia lapsia, vihata niitä, aiheuttaa niille elämänmittaset traumat? Siinä on miettimistä. Mä vihaan lapsia. Miksi helvetti alkaisin ottamaan riskiä? Saattaisin vaikka ravistella kun hermo menee rääkymiseen. Sitähän ei sitten ikinä katuis, eiks vaan.

Vttu te ootte idioottei.

Vierailija
984/1001 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällaista pitää oikein julistaa?

Voimaantumistako?

Siksi, että ihmisiä painostetaan yhä tekemään asioita, joita he eivät ehkä halua tehdä. On hyvä että normalisoidaan valinnan oikeus. On ihan ok olla hankkimatta lapsia, eikä siihen ole kellään mitään sanottavaa.

Vierailija
985/1001 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aivan upeaa etteivät nuo ilkeät, usein vasemmistolaiset naiset tee lapsia. Heistä tulisi huonoja äitejä ja lapset kärsisivät.

Äitiys kuuluu niille, joilla on terve hoivavietti ja jotka rakastavat lapsia ja saavat iloa elämäänsä hoivaamisesta.♡

Tulevat sukupolvet ovat onnellisempia koska heillä on ollut onnellinen lapsuus ja rakastavat vanhemmat.

Vierailija
986/1001 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoinen lapsettomuus on onneksi edelleen harvinaista. Siksi on älytöntä, että media suoltaa vähän väliä ulos sitä ihannoivia juttuja.

On hullua nostaa ihanteeksi jotain noin luonnotonta. Perhe ja lapset kuitenkin ovat suurimmalle osalle ihmisistä keskeinen ja tärkeä elämän osa-alue - onneksi!

Vierailija
987/1001 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällaista pitää oikein julistaa?

Voimaantumistako?

Koska media haluaa nostaa esiin ja jalustalle kaikki friikit marginaaliryhmät.

Vierailija
988/1001 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta kuusikymppinen vela ja mitä vanhempi olen, sitä tyytyväisempi olen lapsettomuuteeni. Esimerkiksi työttömyys yli viisikymppisenä on paljon helpompi kestää ilman lapsia.

Vierailija
989/1001 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoinen lapsettomuus on onneksi edelleen harvinaista. Siksi on älytöntä, että media suoltaa vähän väliä ulos sitä ihannoivia juttuja.

On hullua nostaa ihanteeksi jotain noin luonnotonta. Perhe ja lapset kuitenkin ovat suurimmalle osalle ihmisistä keskeinen ja tärkeä elämän osa-alue - onneksi!

Katkerat velat alapeukuttaa. Ei yllätä.

Koko yhteiskunnan kannalta on parempi, että tuollainen aines ei lisäänny.

Vierailija
990/1001 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomaisen hyvä asia, ettei sellainen joka ei halua lapsia, myöskään hanki niitä. 

Vierailija
991/1001 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkerat velat alapeukuttaa. Ei yllätä.

Koko yhteiskunnan kannalta on parempi, että tuollainen aines ei lisäänny.

Tuo on niin huono argumentti. Velat ei lisäänny lisääntymällä vaan velkoja tulee aina teistä lisääntyneistä. Ja sekös lisääntyneitä ahdistaa, entäs jos synnytin velan 😭

Vierailija
992/1001 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. vaan veloja tulee.. ^

Vierailija
993/1001 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Itsellä vaihdevuodet päällä ja olen erittäin tyytyväinen etten ole lapsia tehnyt, kun en niitä kerran koskaan halunnut. 

Vierailija
994/1001 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se päinvastainen aines lisääntyy jatkuvasti ja tuloksena  jokatoinen on joku erityislapsi   ja pari diagnoosia kaupan päälle,ja  yhteiskunnan kannalta se menee miinuksen puolelle reilusti.

Vierailija
995/1001 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on maailma sekaisin, kun lapsiperhe-elämä nähdään vankilana. Todellisuudessa lapsettomat eivät ymmärrä, millaista iloa ja onnea lapset elämään tuovat. Sellaista, ettei mikään muu asia elämässä tuota vastaavanlaista ilon ja onnen tunnetta.

Tätä on varmasti tässä ketjussa jo kommentoitu, mutta kommentoin silti itsekin. Minun on vaikea ymmärtää, miten monilla on niin yksipuolinen ja vain omaan napaansa tuijottava ajatusmaailma. 

Kyllä, joillekin todellakin lapset ovat elämän suurin onni. Ihan yhtä totta on se, että toisille lapset eivät ole ole se suurin onni.

Kaikki eivät ajattele samalla tavalla eikä kaikille elämä lasten kanssa ole yhtä antoisaa. Itselläni on kaksi lasta jotka jo aikuisia. On totta, että he ovat minulle rakkaita ja heistä on ollut monenmoista iloa minulle vuosien aikana ja toivottavasti tulevaisuudessakin. Totta on kuitenkin se, että täsmälleen vastaavanlaista ilon ja onnen tunnetta minulle ovat elämäni aika tuottaneet myös siskoni sekä puolisoni. Lapsistani on siis ollut iloa, mutta mitenkään ehdotomsati elämän suurinpana se ei nouse minun kohdallani esiin. Ehkä jos minulla olisi keskinkertainen tai huono parisuhde eikä muita läheisiä perheenjäseniä, kokisin ehkä silloin lapseni suurimmaksi onneksi.

Ystäväpiirissäni on henkilö, jonka lapsella (nyt 18-vuotias) on ollut puolestaan paljon ongelmia (mt- ja käytösongelmia) elämänsä aikana. Ystäväni on useamman kerran sanonut, että ei olisi pitänyt hankkia lapsia ollenkaan. Hän on kertonut, että elämänlaatunsa on romahtanut verrattuna aikaan ennen lasta.

Vierailija
996/1001 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsuuteni oli niin kummallinen, huono suorastaan, etten usko osaavani itse olla hyvä äiti. En halua siirtää kokemusta eteenpäin... mutta mies haluaa ehdottomasti lapsia, joten ei auta kuin yrittää selvitellä omia solmuja ennen sitä ja toivoa parasta. Eri miehen kanssa olisin vapaaehtoisesti lapseton.

Vierailija
997/1001 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä jaksanut lukee koko tätä ketjua, muutaman alkusivun vaan.

Mutta eikö tää aihe ole jo kaluttu joka puolelta moneen kertaan tälläkin palstalla?  Ja kerta toisensa jälkeen ihmetyttää, että kuinka tää voi olla niin mielenkiintoinen aihe.

34-vuotiaana ei kannata koko asiaa edes esille ottaa,  sen ikäsille raskaaksi tulo voi olla jo vaikeata, joten miksi sitä nyt enää julistaa kaikelle kansalle.  Iät ja ajat on ollut ihmisiä, jotka ei ole hankkineet lapsia, syitä on satoja joten mitä niitä seuhtomaan.

Sitä voisi enemmän pohtia, miksi jotkut ei halua parisuhdetta elämäänsä ollenkaan.  

Vierailija
998/1001 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lapsuuteni oli niin kummallinen, huono suorastaan, etten usko osaavani itse olla hyvä äiti. En halua siirtää kokemusta eteenpäin... mutta mies haluaa ehdottomasti lapsia, joten ei auta kuin yrittää selvitellä omia solmuja ennen sitä ja toivoa parasta. Eri miehen kanssa olisin vapaaehtoisesti lapseton.

Sinä sen lapsen kuitenkin hoidat eikä mies, että kannattaa vaihtaa miestä mieluummin kuin pilata oma ja lapsen elämä. Miehet ei ymmärrä lapsen hankkimisedsa muuta kuin sisään ruiskimisen. Sen jälkeen ne ei ymmärrä mitään eivätkä osallistu. Olet yksin tuskinesi. Ennen lapsen hankintaa ne puhuu läpiä päähänsä ja totuus on sitten ihan muuta kun tosi paikka tulee.

Vierailija
999/1001 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju. Oliko tuo "Sonja 34" hankkinut jo lapsia?

Vierailija
1000/1001 |
08.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia tekosyitä sitä keksitäänkin sille, että ei ole kelvannut kenellekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi