o-o-o Helminauhat07 o-o-o Laitetaanpa eka pinkka pystyyn!
Moi vaan kaikille!
Listalla on jo niin monta nimeä, että eiköhän me saataisi jo kunnon jutustelua aikaan tällä porukalla!
Kommentit (58)
Nyyssönen! Kiva kun liityit heti seuraan! olinkin jo hiukan huolissani, että mahtaako kaikki muut helminauhailijat vielä " nukkua" ! =D
Kurja kokemus sulla on takana, mutta toivotaan ettet joudu vastaavaa ikinä kokemaan vaan seuraava jaksaa pysytellä kyydissä sen 40vk!
Mun oma tarina lyhennettynä-> kaksi lasta, 03 ja 05 syntyneet tytöt, kuumeilua koko ajan, yritystä 09/05 asti, kolme perättäistä kemiallista raskautta/alkuraskauden keskenmenoa, gynekäynti jossa löydettiin 10cm hormonaalinen kysta joka nuo km:t aiheutti ja jota yritetään kutistaa teroluteilla kolme kiertoa ja sitten katotaan tilanne uudelleen.
Minä tietty toivon, että ne oisivat täyttäneet tehtävänsä jo aiemmin ja seuraavassa kierrossa vihdoin tärppäis pitävästi..
Eilen pääsin aloittamaan terokuurin numero kaksi, tänään siis menossa kp 16/28. Ukko tulee lomille vasta perjantaina joten ovis on luultavimminkin jo ollut, siksi tähän kiertoon on turha laittaa toiveita.
Nyt on vaan ollu niin hirvee flunssa päällä, että ei oo hajuakaan milloin se ovis on ollu, mut toisaalta eipä sillä nyt niin väliäkään oo.
Nyt siis ootellaan vajaa pari viikkoo tätiä ja sitten alkaa kunnon yritys!
Meillä olis tarkoitus nyt aloittaa kakkosen tehtailu. Esikoinen on reilu 1,5-v. Viime kierrossa jätettiin ehkäily pois ja nyt katsellaan, odotellaan ja toivotaan. Esikoista " tehtiin" lähes vuoden päivät, mut toiveissa tietysti aina olis et toinen tulis pikkasen nopeammin! :)
Aivan ihana ilma on tosiaan ollut. Reippaana tyttönä minä laitoin aamuna muksun autoon ja ajelimme ostamaan uuden haravan ja kukkataimia. Nyt vaan täytys huomenna saada ne taimet maahan asti. Pihan hoito on vähän jäänyt viime vuosina vähemmälle mut ehkä tänä vuonna saan taas uutta puhtia hommaan!
Meillä siis ensimmäisen yritys aloitetaan virallisesti huomenna. :)
Pillereiden jätön jälk. kuukautiset on juuri loppuneet ja toiveissa
ois raskautua mahdollisimman pian.
Lähin perhe tietää raskautumistoiveista mutta tänne oli hyvä tulla
kokemuksia ja neuvoja etsimään.
Ja pientä taustaa---
Mentiin viime elokuussa naimisiin reilu 5v. seurustelun jälkeen ja
nyt oltaisiin valmiita perustamaan perhe. Asutaan Itä-Suomessa
rajan pinnassa, minä 24.v ja mies 28v. Mie opiskelen ja mies on
vakituisessa työssä.
Hauskoja jutusteluja odotellessa, lebanen
Mä lopetin pillerit jo reilu kk sitten ja edellinen kierto mentiin kumien avulla. Nyt menossa kp 4/25 ja varmaan ens viikolla asia on nyt sitten todella oikeasti ajankohtainen!!
Jännittää jo nyt =) (Vaikken neitsyt enää olekaan... ;)) Tiedän ettei välttämättä heti tärppää ja voi olla toivotontakin mutta nyt on toiveita kyllä ilmassa!
Mulla ei ole mitään järkevää mielessä, lähinnä vaan tulin ilmoittamaan, että jatkossakin täällä varmasti löpisen joutavia ;)
Verenluovutusviikko menossa kp 2/29-31 joten pari viikkoa vielä aikaa jännittämiseen :)
Esikoiselle, 1v10kk, sisarusta alettaisiin yrittämään miehen kanssa ja ajatukset harhailee jo kasvavassa masussa... No, jalat maahan, ainakin hetkeksi vielä :D
Alusta lähtien, PLUSSAONNEA meille kaikille jännittäjille tähän kiertoon!
Kevätterkuin Onni-Ihme :)
Meillä on kohta neljä vuotias poika ja uudesta vauvasta tosiaan nyt haaveillaan. Meillä ei hormonaalista ehkäisyä ole ollut enää pariin vuoteen, mutta nyt on jätetty myös kumi pois. Nyt kp 7/27-30. Viimeksi tulin raskaaksi ensi yrittämällä, mutta raskaus päättyi synnytykseen aivan liian aikaisin. Poikamme on siis keskonen. Nyt jännittää tietysti mitä tällä kerralla käy. Ja ylipäätään miten nopeasti tärppää.
Onko kenelläkään muulla sellaista tilannetta, että raskaus olisi ehkä hieman nolo asia työn kannalta? Olen aloittanut uudessa, kivassa työssä vain jokin aika sitten ja nyt kun viimein olen " oppinut" työn, yritän tulla raskaaksi. Pois jäämiseni olisi paha asia työnantajalleni. Vaikka en kuvittelekaan olevani korvaamaton. :) Olen kuitenkin päättänyt olla itsekäs, koska en halua suurta ikäeroa lapsille, olemme toivoneet uutta lasta jo pidemmän aikaa jne. En kyllä tiedä miten kehtaisin raskaudesta töissä ilmoittaa.
Laru
Kiva että helminauhoissa on näin paljon porukkaa! Ehkä sitten suuremmalla prosentilla päästäisiin tuonne odotuspuolelle. Itsestäni sen verran että olen kohta 30 v, naimisissa ja ennestään on kaksi lasta 02 ja 04 syntyneet. Kolmannen yritys aloitettiin kierukanpoiston jälkeen maaliskuussa eli nyt siis kolmaskierto aluillaan. Ovistestit tipahtivat eilen postiluukusta, ajattelin koittaa metsästää sitä kadonnutta ovista niillä, kun tuo kierto on nyt ollut ensin 30 ja sitten 25 ja normaalisti se on ollut 27 tai 28!
Tämä kuumeilu on vaan jotenkin ihan hirveetä, kun tuntuu et pettyy ihan järjettömästi kun se täti sitten tuleekin...Luulin että minä en ole sellainen joka näistä asioista rupeaa stressaamaan =(
No nyt kaikki sitten urakalla peittoja heiluttelemaan ja pikaista raskautumista kaikille ja tarrasukkia niille jotka plussaavat jo!!
Nyt ulos paistattelemaan päivää ja sit illaksi töihin!
T.kolomonen kp 3/27-30 tai jotain....
Minä myös pohdin ja kääntelin tätä vauva-asiaa mielessäni pitkään. Työskentelen tosi pienessä yrityksessä, ja ajatus pois jäämisestä tuntuu vaikealta omalta ja myös työnanatajan kannalta. Asia vaivasi minua todella ja oli kiusallista olla mukana suunnittelemassa tulevaisuutta, kun toisaalta tiesi että on mahdollista ettei itse ole mukana toteuttamassa. Niinpä päätin kertoa suunnitelmistani jo etukäteen. Jännitti ihan kamalasti, mutta ihana esimieheni suhtautui asiaan erittäin positiivisesti, toivotti onnea yritykselle, ihan vilpittömästi. Kivi vierähti sydämeltäni ja nyt saa hyvillä mielin aloitella yritystä! Yritys alkaa viikolla 20! Ja ensimmäistämme siis haaveilemme.
Tänään siis alkaa yritys!
Ihana ilma viettää sisällä lasta alulle laittaen...;)
Jännittää. Voishan sitä tietysti ampaista tuonne luonnon-
helmaan muhinoimaan. Saisi ainakin raitista ilmaa samalla!
Aika menee niin hitaasti otollisia päiviä odotellessa mutta kuitenkin valtaisan nopeesti...
kävin tänään parturissa " rentoutumassa" ...parturin kanssa juteltiin vauva-juttuja...tulossa toinen lapsukainen syyskuussa ja samalla toinen parturi palailee äitiyslomalta samoihin aikoihin...(kolme parturi yrittäjää jotka " vuorottelevat" lapen teko hommia...hauskoja), ja tietysti puheltiin synnytys-hommatkin (tuntu ihan kuin olisi vasta käynyt synnyttämässä). Sit sitä miettii että olisi kiva odotella kaverin kanssa samoihin aikoihin...pohtia ja miettiä...
Mutta kiva ilma...vois lähteä vaikka ulkohommiin kun on suorittanut nämä pakolliset nettisurffailut.
Plussaonnea...terkuin nyyssönen
Meillä olisi ensimmäisen yritys alkunut n. viikon päästä, mutta mies joutuukin lähtemään matkoille :( noo, onhan sitä aikaa, nuoria kun ollaan. Vauvakuume sen kun pahenee. Tuntuu, ettei päässä kierrä muut ajatukset ollenkaan.
Pitää ajatella positiivisesti, seuraavan kerran kun päästään yrittämään, vauvan teosta voisi nauttiakin. Nyt on olo liian tuskainen koivun siitepölyn takia...
Mutta oikein paljon onnea kaikkien yrityksille. Toivottavasti tärppää!
Banza, rohkeasti olit kertonut töissä. Minäkin tekisin niin mielelläni, mutta se ei nyt tässä minun kohdallani tule kysymykseenkään. Pomo jopa kerran, kun jotain juttelimme, oli kauhuissaan ajatuksesta, että jäisin äitiyslomalle.
Itseäni kauhistuttaa lähinnä se, että pystynkö tekemään töitäni täysipainoisesti edes raskausaikana, johtuen edellisestä keskossynnytyksestä.
Itsellä kaikki ajatukset pyörii nyt tämän raskautumis/vauva-aiheen ympärillä. Mies ei ole ihan niin innoissaan. Olen välttänyt puhumasta liikoja. Siis mies haluaa myös toisen lapsen, mutta ei ole niin kiinnostunut miettimään ovulaatioita yms. Ihme juttu :) Sanoikin yksi ilta, kun kyselin onko työreissussa ensi viikolla, että kalenterin tahtiin rakastelu vie kyllä halut häneltä. Vaikka en sanonut edes miksi kysyin aikatauluja. Taidan olla aika läpinäkyvä :)
Hyviä viikonloppuja kaikille helminauhalaisille.
Laru
Minä täällä istuskelen, miltei savu nousee korvista kun nuo ipanat eivät suostu päiväunille! Silti vauvakuumetta poden.. Olen siis 22v, mies 24v, meillä poika 03/03 ja tyttö 07/04. Ollaan miehen kanssa oltu pian 10v kimpassa, siitä 7v kihloissa. Häätkin haaveissa.. Pitempäänkin ollaan jo puhuttu kolmannesta, mutta nyt päätettiin, että jätetään kumi pois. Vappuna ekan kerran hommailtiin ilman kumia (kp13/28), ja eilen kans. Olis vaan ihan mielettömän ihanaa, jos tärppäis heti! Ajankohta ainakin oli vappuna aika osuva (ovistuntemuksia oli tuolloin).. Toiveajattelua varmasti, mutta mulla on ollut tokan muksun jälkeen ihan hirvittävät oviskivut (melkein joka kuukausi), mutta nyt oli vaan ne tuntemukset, ja nekin vaan hetken, eli jospa johtuis vaikka hedelmöityksestä. =) Toiveajattelua tosiaan, mutta toivossa on hyvä elää..
Vauvantekosuunnitelmista ei olla kenellekään kerrottu, kuten ei ennenkään. On hienoa saada yllättää sukulaiset ja ystävät vauvauutisella sitten kun raskaana olen (aiemmissa raskauksissa pitänyt odottaa kertomisen kanssa ihan sinne asti, että olen ekassa ultrassa käynyt, koska silloin vasta voin itse olla varma, että pieni ihme sisälläni kasvaa). ;)
Onnea kaikille, että pian tärppäis!
Yksi kysymys vielä. Olen hetken ollut tauolla näiltä palstoilta, ja nyt kummastuttaa tuo sanan " täti" käyttö. Mistä moinen? Tarkoittanee siis kuukautisia..?
Mies on parasta aikaa ajamassa meille uutta koslaa Hyvinkäältä,
ja täällä oottais vaimo innokkaana tekemään lasta. ;)
Ihana ilma, vaikkakin päätä särkee jostain kumman syystä.
Mietityttää työpaikan saunailta 3.6. Siellä meinaan viinit virtaa, eli
mitenkäs sen selittää ettei nyt yhtäkkiä juokkaan?
Samassa kävi ovi, ja mies tuli kotiin. Nyt kone kiinni.
Meillä meni suunnitelmat uusiks. Papassa oli jotain hämminkiä ja pitäis mennä lisätutkimuksiin. Ei pitäis olla mitään vakavaa, mutta tutkimuksia ei voi tehdä jos on raskaana, eli nämä haaveet on pistettävä hetkeksi sivuun.
Harmittaa.. :( Ja muutenkin vähän arveluttaa että mistä papan huonot tulokset johtuu.
Joten toivotan teille kaikille onnea yritykselle, me sitten keskitytään vielä toistaiseksi harjoitteluun.
Serille voimia ja toivotaan ettei kyse ole mistään vakavasta. :(
Nyt taas pitkästä aikaa kirjoittelen pinoon. Olin joskus loppuvuodesta mukana mut sit pidin taukoa tässä vauvahommassa.
Jotain minusta. Ikää jo 27v, esikoinen 3v, toista yritetty enemmän tai vähemmän viime keväästä.
Vauvankaipuu alkaa välillä käydä kovin kovaksi. Eikä omaa oloa helpota se että koko ajan tuttavapiirissä on noin 10 lasta odottavaa / saanutta... koko ajan joku saa vauvan / odottaa. Pienen kateuden tunnen itsessäni kun kuulen aina vaan uusista raskauksista, vaikka ei ne minulta ole pois!
Mutta jos tää kesä taas tois raskauden kuten esikoisenkin aikana. Toivossa vielä eletään.
Kuinkas moni on käyttänyt ovistestejä?
ettei tarvitsisi oikein etsimään ruveta tätä otsikkoa.. =) Olisi kiva kuulla kuulumisia!
vaan...
Oma napa ensin...Täti on lähtenyt...ekaa uutta yritystä keskenmenon jälkeen noin puolentoista viikon päästä tai niinkuin niillä main kun ei tosta kierrosta ole mitään tietoa...Hieman jännittää miten käy, kun edellinen lähti käyntiin heti ensi kerrasta (ensimmäiset kuukautiset synnytyksestä) ja jatkui vain...viikot oli ihan sekaisin rv5 tai 10 (ne ei ultrassa selvinny) ja raskaus oireetkin jatkui koko ajan mutta sikiö oli kuoleentunut eikä tullut luonnollisesti pois joten käytiin kaavinnassa...
Olipa sekava kirjoitus, mutta kuitenkin huolettaa jos tälle seuraavallekkin käy sama kohtalo...se alkaisi lannistaa kovin... mutta katotaan kuinka luoja suo...
Mutta mitäs muuta...esikoinen nukkuu täysillä pihalla itse innoissani nettisurffailen ja kattelen ikkunasta kuinka kiva ilma ulkona olisi...
Mutta kirjoitelkaa kuulumisia