Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

o-o-o Helminauhat07 o-o-o Laitetaanpa eka pinkka pystyyn!

03.05.2006 |

Moi vaan kaikille!

Listalla on jo niin monta nimeä, että eiköhän me saataisi jo kunnon jutustelua aikaan tällä porukalla!

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pinoudun pitkästä aikaa... Olen pitänyt hiljaiseloa palstailusta jonkin aikaa toiveena että raskautuisin pienemmällä laskelmoinnilla ja stressaamisella. Mutta ei... Menkat tuli ja on lähtenytkin ja uusi kierto jälleen menossa. =)

Esikoinen täytti vasta kolme ja tuli kai syötyä liikaa herkkuja, kun nyt on melkoinen hammassärky päällä. =(( Puoliltä päivin pääsen vasta lekurille, saa nähdä kuinka käy. En todellakaan ole hamppilääkäreiden kanssa väleissä, hyi hyi. :)

Tässä kierrossa juon greippimehua " lääkkeeksi" , kaikkea pitää kokeilla. Meinasin lasin tai pari päivässä kulauttaa kokeilumielessä. Onhan tuota yrittämistä takana jo 16kk, joten pikkuhiljaa keinot loppuvat.

Mutta tämä tältä erää. Mukavaa maanantaita kaikille kuumeilijoille!

KJ25 kp 7/30 (?) Kierto ainakin tuon verran...

Vierailija
22/58 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei KJ!

Minunkin esikoinen on jo 3v :) Meillä kanssa yritystä takana kauan, en tarkasti osaa määritellä kun ei ehkäisyä ole käytetty vuosiin... muttei ole yritettykään. Oletko ovistestejä kokeillut. Itseni tekisi mieli kokeilla, vaikka oireista pystyn kyllä päättelemään koska ovis on. Jos se onkin aikaisemmin kuin itse ajattelen.

Hyvää maanantaita täältäkin.

Ibe kp3/28-30

KJ25:

Esikoinen täytti vasta kolme j

Tässä kierrossa juon greippimehua " lääkkeeksi" , kaikkea pitää kokeilla. Meinasin lasin tai pari päivässä kulauttaa kokeilumielessä. Onhan tuota yrittämistä takana jo 16kk, joten pikkuhiljaa keinot loppuvat.

Mutta tämä tältä erää. Mukavaa maanantaita kaikille kuumeilijoille!

KJ25 kp 7/30 (?) Kierto ainakin tuon verran...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu takana, kylläpäs oli lämmintä!

Laru: Niin, kaikki eivät ole niin ymmärtäväisiä mammalomien suhteen. Ikävää jos himmentää odotuksen odottamisen iloa. Mutta tässä asiassa saa olla itsekäs!

Ovis testeistä kyseltiin. Ennen kuin aloin täällä palstalla seikkailemaan, en tiennyt ovis-oireista mitään, enkä sillä tavalla kuunnellut kroppaani. Nyt kun olen viisastunut ja lukenut oireista, niin olen kyllä oviksen tunnistanut. En siis aio testailla, ainakaan heti. Sitten jos ei ala mitään tapahtumaan, niin täytyy ottaa uudelleen mietintään!

Alavatsaa särkee lupaavasti, joten vaikuttaa siltä että tämä toinenkin luomukierto pysyy siinä 28 pv:ssä.

Mukavaa viikkoa kaikille,

Banza

Vierailija
24/58 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille ja etenkin KJ25! Kiva kuulla susta ja onnea esikoistytölle! =D Jokohan se tää kuu ois meidän vuoro.. ;)

On ollu niin huippu upeet ilmat, että ei oo paljoo tullu koneella istuttua.

Viikko tuossa podettiin koko perhe jotain hiton flunssaa, ei kyllä ollu mistään mukavimmista päästä tauti, kun oli korkee kuume, kurkkutulehdus ja ripuli yms..

Ja nyt on sitten pitäny painaa pihahommia senkin edestä, kun jäi niin monta päivää väliin!

Kovasti tärppionnea kaikille! Itse täällä syön vielä pari päivää teroja, sitten oottelen tädin tuloa ja sitten vihdoin päästään tositoimiin. Kyllä aika menee tolkuttoman hitaasti.

Vierailija
25/58 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa minäkin pinoutumassa.

Ennestään on jo kaksi lasta; 02 ja 04 syntyneet pojat. Eli nyt sitten aloitetaan pikapuolin kolmannen tehtailu. Toivottavasti tärppää yhtä nopeasti kuin edellisetkin. Vaikka olen kyllä varautunut vähän pidempäänkin yrittämiseen. Mitään ovistestejä ei ole aikomus käyttää, en ole edellisilläkään kerroilla testaillut. Yritetään vaan muuten ahkeroida usein!

Tsemppiä kaikille ja plussatuulta!

Vierailija
26/58 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jännätään, kuinka ollaan onnistuttu. Miehestä on ainakin " imetty viimeisetkin mehut" , kun tuo ovis oli viikonloppuna. Sanoi, että nyt pidetään kyllä vähän taukoa... En olis ikinä uskonut kuulevani noita sanoja hänen suustaan. Aina on vonkaamassa :)

Mulla oli ihan selkeät ovis-oireet, vihloi alavatsasta. Laskettu aika olis (jos tärppäsi) tammikuun lopulla. Nyt on vaan karsee olo, en ole allerginen, mutta tämän kevään siitepölyt on aiheuttanut sen etten pysty ulkoilemaan. Parikymmentä minuuttia päivässä oon ollut esikoisen kanssa pihalla ja lopun päivää joutuukin sitten kärsimään vuotavasta nenästä ja kuivista silmistä jotka kutiaa!!!! Antihistamiineja ei suositella raskauden aikana, odottelenkin lääkärin soittoa josko jotain helpotusta voisi ottaa.

Aurinkoista alkukesää!

Vierailija
27/58 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uutena mukana ketjussa. Eli olen kohta 25v. ja mies 27v. Ensimmäistä yritetään ja nyt on menossa eka kierto ilman pillereitä. Toiveet ovat korkealla, mutta tiedossa on jo Pco, joka todettiin jo v. 2000.

Vierailija
28/58 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lieppu:

Olen uutena mukana ketjussa. Eli olen kohta 25v. ja mies 27v. Ensimmäistä yritetään ja nyt on menossa eka kierto ilman pillereitä. Toiveet ovat korkealla, mutta tiedossa on jo Pco, joka todettiin jo v. 2000.

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, kun en ole ennen törmännyt..

Vierailija
29/58 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein nimittäin päivänä muutamana positiivisen testin, ja sikäli kun sikiö masussa pysyy, tulee laskettu aika olemaan lähempänä vuodenvaihdetta kuin helmikuuta...

Ajattelin väsynyttä ja " flunssaista" oloa menkkojen alkuoireina, mutta sitten jotenkin äkkäsin, ettei mulla ole ollut kuukautisia aikapäiviin. On ollut niin paljon ajattelemista ja tekemistä, että oli jotenkin lipsahtanut mielestä.

Jeejee joka tapauksessa! Ajateltiin miehen kanssa jo, josko meistä toisen tekemiseen onkaan, kun ehkäisyä emme ole käyttäneet loppusyksyn jälkeen.

Työasiat askarruttavat kyllä mieltä. Olen opetusalalla " vakituisissa pätkätöissä" eli sopimus on vuodeksi kerrallaan ja uusitaan aina elokuun alusta. Tuntuu TOSI kaksinaamaiselta olla kertomatta heti raskaudesta, kun olen nyt alkanut hoitaa joitakin pidemmän tähtäimen työnulkoisia tehtäviä ja projekteja.

Tiedän toki, ettei mikään laki minua velvoittaisi kertomaan koko tämän työsuhteen aikana, vaan voisin tietysti ilmoittaa vasta elokuussa, kun uusi sopimus on jo voimassa (ja esim. luottaa siihen, ettei kukaan bongaa masuani loman aikana...), mutta se olisi haljua.

Pomoni on oikein kiltti ja leppoisa setä, enkä usko, että sopimukseni jäisi uusimatta, vaikka kertoisin heti. Pieni pelko kuitenkin on, että mitä jos ne (=kaupungin opetustoimi) keksivätkin palkata tilalleni syksyllä jonkun toisen, kun en kuitenkaan ole kuin syksypuolen töissä.

Kääk. Vaikeeta. Täytyy nyt vielä jaksaa leikkiä tietämätöntä.

Vierailija
30/58 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ihan loppu kaikesta peuhaamisesta.

Miulla alkoi ovis eilen, ja nyt on kyllä tiedossa

lisää raudan takomista. Mie oon luvannut hoitaa

hommat ;)

Vierailija
31/58 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun sellaseks taka-taka-taustailijaksi, kun eilen kävi oikein kunnon vahinko. Keskeytyksellä mennään, mutta..... kuinkas sitten kävikään ;))))

Just kun piti alkaa miettiä niitä työkuvioita koulun jälkeen (tietysti mä nyt sitten raskaudun, kun olin jo totutellut ajatukseen, että sit joskus). Piinailen salaa tai ainakin yritän. Ovislaskurin mukaan saattais tärpätäkin, kattellaan.

Muille keväsiä plussa-aaltoja.

-m-

Vierailija
32/58 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelle kuuluu sitä samaa kun viimeks.. Ens viikkoa odottelen, alkaako ne menkat vai ei. (Toivottavasti ei!) =)

Vierailija
33/58 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä on kohta vuoden ikäinen tyttö ja toista olen kuumeillut muutaman kuukauden. Miehen kanssa puhuttiin, että syksyllä vois alkaa toista miettimään, mutta jostain syystä suunnitelmat aikaistui. Yritystä siis takana vasta tämä kuukausi, toivon mukaan tärppäisi nopeasti (esikoinen sai alkunsa heti kun lupa annettiin).

Tällä hetkellä mietityttää lähinnä työkuviot, kuukauden päästä pitäis hommat alottaa esikoisen hoitovapaan jälkeen. Mulle on ilmeisesti kaavailtu vähän erilaisia/haasteellisempia hommia ja nolottaa jos joutuu heti kertomaan, että jään uudestaan äitiyslomalle. Mietinkin tässä, että kerronko rehellisesti että toista lasta suunnitellaan, jolloin minua ei todennäköisesti siirretä uusiin hommiin, vai olenko itsekäs enkä kerro vauvasuunnitelmista mitään ja otan uudet hommat vastaan... Onpa vaikeita asioita... Näitä työhommia taisi miettiä muutama muukin täällä, en ainakaan ole ainoa.

Mutta nyt kotihommia tekemään, tsemppia kaikille yritykseen ja plussaonnea!

Vierailija
34/58 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nellukk@ eikö olekin kurjaa, kun joutuu työelämässä " kieroilemaan" että pystyy pitämään oman puolensa. Mielummin sitä olisi rehellinen, mutta aina se ei kannata. Minulla siis sellainen tilanne töissä, että en viitsi vihjaistakaan vauvahaaveista.

Minulla on tällä viikolla jossain välissä ovis. Tarkkaa päivää en tiedä, kun kierto vaihtelee 27-30 (joskus jopa 32pvä). Eilen oli kyllä tosi kipeä vatsa. Sellainen, että hyvä kun pystyi kävelemään. Sillä tavalla, että kaikki tärähdykset tuntuivat pahalta. Minulla joskus on näin tässä vaiheessa kiertoa, mutta en tiedä onko juuri silloin ovis vai ei. Tänään pitäisi taas mies houkutella hommiin. Ei kyllä itseäkään kipeänä kauheasti tänään houkuttelis ajatus. Kyllä se taas siitä, kun vauhtiin pääsee :)

Laru

Vierailija
35/58 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lääkäri sitten soitti silloin tiistaina. Lomudal silmätipat (Lecrolyn on aivan vastaava, mutta edullisempi), Lomudal nasal nenäsumute (Glinor on vastaava, edullisempi) ja Zyrteciä saisin ottaa (Cetirizin-ratiopharm se edullisempi sama tuote). Joku gynekologi oli lääkärien kahvihuoneessa kertonut uusinta tietoa, oli juuri ollut aiheesta koulutuksessa. Yhden tabletin olen joutunut ottamaan, muuten olen tipoilla ja sumutteella pärjännyt pakolliset ulkoilut. Aiheesta kannattaa kuitenkin ensin keskustella oman lääkärin kanssa, jos teillä jollain tulee kesän aikana oireita esim. heinästä, pujosta jne.

Asiasta kolmanteen:

En varmasti saa ensi yönä unta... Siskoni on juurikin synnytyssalissa!

Jännittää ihan kauheasti.

Vierailija
36/58 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka eipä vielä meitä taida kovin paljon olla. Itselläni menkat juuri päättyi joten ovista saa vielä tovin odotella. Jotenkin on taas näin toiveet korkealla uuden kierron suhteen ja kevättäkin rinnassa :)

Työkuviot on ainan hankalia oli tilanne sitten mikä tahansa, tuntuu ettei koskaan olisi töiden kannalta sopiva aika saada lapsia.

Vierailija
37/58 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten malttanut odottaa, että alkaako menkat vai ei (alkaa su tai ma), vaan ostin ja tein testin. Puhdas nega. Oireet kai jotain pöpöä sitten vaan. No, eipä tarvitse enää turhia toiveita elätellä.

Vierailija
38/58 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun mukaan ketjuun, jos vain tilaa vielä löytyy :-) Ensimmäinen olisi toiveissa ja nyt alkava kierto siis ensimmäinen varsinainen yrityskierto.

Omaa ).( ehkä vähän liiankin yksityiskohtaisesti nykytilanteeseen liittyen...

On tämä ihmeellinen tämä naiskeho... mietin tässä vaan. Nyt elelen omien laskujeni mukaan Kp25/28(24-30) ja äsken ruuan jälkeen alkoi ylävatsaan sattua, kipu levisi myös alavatsan seutuun ja vatsa turposi. Vessassa paperiin tuli kirkkaita veriviiruja limassa. Yleensä täti alkaa aina mun kohdalla tummana tuhruna, joten tämä oli epätavallista. Erityisen epätavallista on se, että lämmöt ovat nousseet 0,5 astetta aamuisesta ollen nyt 37,6... Ihan vinksin vonksin systeemit! Pms-oireita olen tässä kierrossa jo havainnut 1,5 viikon ajan, joten ovulaatiostakaan tuskin on kysymys. Rintojen kipuilu on eilisestä alkaen jo helpottanutkin.

Osaatteko sanoa mitähän tässä kehossa tapahtuu? Onko vastaavasta lämmönheittelystä ennen menkkoja/menkkojen alussa kokemuksia.

Terv. Blastis, ilmeisimmin Kp1/28(24-30)

Vierailija
39/58 |
12.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun vasta tässä opetellaan tuntemaan oman kropan ihmeellistä

maailmaa. ;)

Onko teillä ollut pelkoja (jo valmiiksi), että ei koskaan tulekaan

raskaaksi? Omaa mieltä kaihertaa koko ajan... joka pv tulee jokin

ajatus mieleen aiheesta. Kun joka paikka on tulvillaan lapsettomuus

artikkeleita yms.

Tässä on nyt sitten ollut hurjaa menoa viimeiset 5 pv... me ollaan ihan

teinejä taas. :)

Vierailija
40/58 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pitkään lueskellut näitä vauva-sivuja, ja nyt vihdoin sitten itsekin rekisteröidyin... Tämä porukka vaikuttaa mukavalta ja sopivalta - mahtuiskos mukaan?? Toukokuussa ollaan annettu pikkukakkoselle mahollisuus, kovasti toivottu L.A menis tonne tammi-helmikuun vaihteeseen. ovis on takanapäin, ja ainakin se on ahkerasti hyödynnetty! ;-)

Perheestä löytyy jo tyttö kolme vee. Raskautuminen ei silloin tapahtunut kovinkaan helposti, vuoden verran ehdittiin yritellä. Toivottavasti nyt ei ihan niin kauaa tarvis odotella... Kovasti olis vauva tervetullut heti alkuvuodesta!

Iloa viikonloppuun ja kaikille äideille rentouttavaa ja mukavaa äitienpäivää!! toivottavasti ens vuonna kaikki täällä palstailevat saisivat viettää sitä omaa juhlapäivää!!

loviisa