Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun lapsi soittaa itkien hakemaan isänsä luota,.

Vierailija
26.08.2018 |

voiko hakea kotiin? 10-v. lapsi ei tule toimeen exän nykyisen kanssa, lapsen mukaan nainen aina huutaa ja on vihainen. Lapsi pelkää ja oma sydän särkyy, kun pyytää itkien hakemaan. Exä sanoo minulle, että lapsi on hankala eikä usko mitään. Ja minä olen pilannut lapsen, sanoo tätä lapsellekin. "Kato peiliin, kato peiliin", tätä exä jaksaa hokea. Ikinä en puhu lapselle exästä enkä hänen puolisosta pahaa, en ylipäänsä puhu heistä, jos ei lapsi ota puheeksi. Viikonlopuista kysäisen, että miten meni ja oliko kivaa tms.

Kotona lapsi elää tavallista arkea harrastuksen ja kavereiden kanssa. On iloinen. Herää aina aamullakin iloisena kouluun. Eikä ole mitään hankaluusongelmia.

Joudun painostamaan jonkin verran lasta lähtemään isänsä luo. Entä kun tulee päivä ja ei tällä menolla kauan mee siihen, että kieltäytyy kokonaan lähtemästä. En tiedä mitä laki sanoo, jos on tapaamissopimus, saako lapsi itse päättää meneekö vai ei 🤔

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap selvittäny, ettei kuvioissa ole mitään seksuaalista hyväksikäyttöä. Usein tällaisissa tapauksissa selviää myöhemmin seksuaalinen hyväksikäyttö.

Vierailija
22/126 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse uusperheessä, jossa miehen lapset pelkäsivät minua. Kuulin tästä vasta siinä vaiheessa, kun miehen ex soitti ja kertoi asiasta. Että lapset pelkäävät meillä ollessaan, kun olen vihainen. Olin todella yllättynyt, varsinkin kun en ollut itse tätä mitenkään huomannut, ja siksikin, kun olen luonteeltani rauhallinen enkä huuda tms. Puhuin lasten kanssa ja selvittelimme asiaa, ja ilmeni että ongelma oli se, että kun heillä kotona äidin kanssa (ja exäni edeltävässä avioliitossa) mistään asioista ei puhuttu ja kaikki ongelmat vaiettiin, kun taas minä puhuin asioista. Esim. kun toinen lapsista jäi kiinni, ettei ollutkaan käyttänyt koiraa päivisin ollenkaan ulkona (mistä hänen isänsä vielä maksoi lapselle), niin totta kai sanoin ja suutuin tästä lapselle, mikä suututti molemmat vanhemmat. Että ei olisi saanut sanoa, kun lapsi oli jo joutunut kokemaan nolostumista tilanteessa jäädessään kiinni. Lapset eivät olleet tottuneet siihen, että heillä oli velvollisuuksia tai että heitä komennettiin ja kokivat pienenkin kehoituksen, pyynnön tms ”suuttumisena”. Onneksi lähdin tuosta sairaasta kuviosta. Monta vuotta myöhemmin tapasin toisen lapsista kaupungilla ja tuli halaamaan sanoen kuinka ikävä heillä on ollut ja kuinka olin ainoa ”järkevä” tuolloin heidän elämässään.

Mulla kävi sama mielessä. Ap, tekeekö sinun lapsesi kotitöitä ollenkaan sinun luonasi? Jos hän ei tee ja miehen tykönä pitää tehdä, niin eiköhän se ole selvä mitä tässä tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lasta nauhoittamaan tilanteita kännykällä salaa. Nämä voi sitten esittää sossulle.

Vierailija
24/126 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap selvittäny, ettei kuvioissa ole mitään seksuaalista hyväksikäyttöä. Usein tällaisissa tapauksissa selviää myöhemmin seksuaalinen hyväksikäyttö.

No huh huh, heti ollaan isää syyllistämässä tästä. Silmiänsä ei toki kannata kokonaan ummistaa, mutta tuota en nyt ensimmäiseksi sanoisi kenellekään.

Vierailija
25/126 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tekee kotona kotityönsä. Pitää siis huoneensa kunnossa, imuroi, laittaa tiskejä, vie roskat, vie pyykkinsä pyykkikoriin. On siisti luonteeltaan ja huolehtii tavaransa. Eikä ole kyllä isäänsä tullut tässä.. 😉 koiraa ei ole meillä jota ulkoiluttaisi.

Ei kiroa ikinä, on ystävällinen, harvoin pahalla tuulella, näin ollut jo vauvasta saakka, herännyt hymy huulilla.

On joustavakin eli jos joutuu perumaan vaikka kaverille menon, ei siitä nouse kolmatta maailmansotaa.

Isäänsä ei väliviikkoina pidä yhteyttä. Ei kysele kouluasioista, ei harrastuksista, ei ylipäänsä lapsen kanssa paljon keskustele. Tätä lapsi välillä sanoi, että kun minulle voi puhua ja isälle ei.

Vierailija
26/126 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh huh, heti ollaan isää syyllistämässä tästä. Silmiänsä ei toki kannata kokonaan ummistaa, mutta tuota en nyt ensimmäiseksi sanoisi kenellekään.

Ei tässä isää syytetä, hyväksikäyttäjähän voi olla uusiovaimo tai isovanhempikin.

Vierailija
27/126 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi tekee kotona kotityönsä. Pitää siis huoneensa kunnossa, imuroi, laittaa tiskejä, vie roskat, vie pyykkinsä pyykkikoriin. On siisti luonteeltaan ja huolehtii tavaransa. Eikä ole kyllä isäänsä tullut tässä.. 😉 koiraa ei ole meillä jota ulkoiluttaisi.

Ei kiroa ikinä, on ystävällinen, harvoin pahalla tuulella, näin ollut jo vauvasta saakka, herännyt hymy huulilla.

On joustavakin eli jos joutuu perumaan vaikka kaverille menon, ei siitä nouse kolmatta maailmansotaa.

Isäänsä ei väliviikkoina pidä yhteyttä. Ei kysele kouluasioista, ei harrastuksista, ei ylipäänsä lapsen kanssa paljon keskustele. Tätä lapsi välillä sanoi, että kun minulle voi puhua ja isälle ei.

Siis isä ei pidä yhteyttä. Lapsikaan ei paljon nykyään oma-aloitteisesti isälleen soita. Alussa patistin soittamaan, mutta en enää. Voisi isäkin soittaa..

Vierailija
28/126 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä hän siellä pelkää?

Etkö osaa lukea? Sitä ap:n exän uutta naista! Mä en tajuu miten jotkut ihmiset antavat uuden kumppaninsa kohdella lapsiaan huonosti. Miksi eivät asetu lapsen puolelle? Mä heittäisin niskapersotteella ulos sellasen harakan joka alkais mun lapsille mesoomaan ja huutamaan.

Vierailija
29/126 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä isää syytetä, hyväksikäyttäjähän voi olla uusiovaimo tai isovanhempikin.

Joo, mutta ihan sama kuka se on. Silti tuollainen syytös on todella vakava. Joten tuollaista ei heti sanota.

Vierailija
30/126 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kannattaa kuunnella myös se isän versio. Minäkin olen viime aikoina ollut helisemässä teinityttöni kanssa. Riita vain tulee ihan aina jostain pienestä ja sitten ovet paukkuu ja kiljuu niin, että pian on varmaan poliisit oven takana. Kerran lähti pyörällä mummonsa luo, vaikka olin juuri hänet määrännyt arestiin. Isänsä luona ei kuulemma ole mitään ongelmaa (johtuen ehkä siitä, että siellä häneltä ei kielletä yhtään mitään  ja minä olen se pahis, joka "pilaa hänen elämänsä"). Tottakai hän kertoo isälleen ja mummolleen, että minä olen kamala eikä hän halua asua kanssani. 

Vierailija
31/126 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muu tässä on isää syyllistämässä kuin sinä. Aika tavanomaista on myös naisen tekemä seksuaalinen hyväksikäyttö. Eli äitipuolella ei välttämättä ole puhtaat jauhot pussissa. Mahdollisia hyväksikäyttäjiä on myös vanhemmat sisarpuolet

Vierailija
32/126 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aikuiset ihmiset voi yhdessä istua alas ja keskustella asiaa? Ennen kuin aletaan metsästää pedofiilejä ja valjastaa mukaan lastensuojelua jne.

Vierailija
33/126 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta ihan sama kuka se on. Silti tuollainen syytös on todella vakava. Joten tuollaista ei heti sanota.

Ei tietenkään aleta ketään syytteleen ilman todisteita, mutta kannattaa asia tutkia mahdollisimman pian, ettei hyväksikäyttö jatku vuosikausia

Vierailija
34/126 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasua vasn kehiin. Ja lasussa ei usein reakoida kovin nopeaan niin ilmoita mahdollisesta hyväksikäytöstä. Pääset sillä taikasanalla kaikkien jonojen ohi. Saat aika helposti lastesi yksinhuoltajuuden, ja se on oikein sun eksälle, sille sialle. Onneksi jätit sen sian.

Vierailija
35/126 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasua vasn kehiin. Ja lasussa ei usein reakoida kovin nopeaan niin ilmoita mahdollisesta hyväksikäytöstä. Pääset sillä taikasanalla kaikkien jonojen ohi. Saat aika helposti lastesi yksinhuoltajuuden, ja se on oikein sun eksälle, sille sialle. Onneksi jätit sen sian.

Lopeta. Tai sitten tämä kommentti oli vain sarkasmia.

Vierailija
36/126 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tilanteet alkaa? Mitä muuta lapsi niistä kertoo kuin se että nyxä pelottaa? Missä tilanteessa hän suuttuu jne. 10-vuotias osaa kyllä kertoa asioista hiukan tarkemmin kuin vain toteamalla että pelkää huutoa.

Vierailija
37/126 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta. Tai sitten tämä kommentti oli vain sarkasmia.

Sarkasmia tai ei, niin viesti sisälsi valitettavan totuuden taikasanasta.

Vierailija
38/126 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi reagoi kun nyt viimein valkenee että vanhemmat on eroneet ja tosiaan voi tulla uusia ihmisiä kuvioihin. Tod näk temppuilee sille naisystävälle ka muutenkin reagoi vahvasti.

Meillä äiti löysi uuden miehen ja kyllähän me oltiin ihan hirveitä.

Vierailija
39/126 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinoilla voi tosiaan olla kaks puolta. Me lähdettiin meiän uusperheessä siitä, että 11-vee itkee ja kiukuttelee, kun on esim. pyydetty viemään roskat. "Miks minääää!!?" Samalla 5 vuotta nuoremmat teki samat pikkuhommat mukisematta. Mutta ku äidin päässä ei ikinä tarvinnu tehä mitään eikä "pakotettu" mihinkään. Nyt parissa vuodessa on oppinu varsin reippaaks nuoreks mieheks. Veikkaan et pärjää elämässäkk paremmi, ku ei oleta et kaik tulee valmiina.

Vierailija
40/126 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muu tässä on isää syyllistämässä kuin sinä. Aika tavanomaista on myös naisen tekemä seksuaalinen hyväksikäyttö. Eli äitipuolella ei välttämättä ole puhtaat jauhot pussissa. Mahdollisia hyväksikäyttäjiä on myös vanhemmat sisarpuolet

Aika leimaava viesti. Siis äitipuoli ja vain naispuoliset perheenjäsenet voivat olla hyväksikäyttäjiä. Kyllä mä sanon että se on pikemminkin velipuoli kuin sisarpuoli joka hyväksikäyttää