Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö häihin jos olisit kutsuttu vain illaksi, ei koko tilaisuuteen?

Vierailija
25.08.2018 |

Syyshäät tiedossa ensi kuussa.
Mieheni on kutsuttu koko juhliin ja itse olen tervetullut vain illaksi, kun muut ovat syöneet jne. Hääparin mies on mieheni pitkäaikainen kaveri ja ollaan tätä pariskuntaa nähty satunnaisesti illanvietoissa tän neljän vuoden aikana kun ollaan oltu yhdessä mieheni kanssa.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin. Oli kutsu vain illaksi.  Ja olen sinkku. Muut olivat siellä jo syöneet. Ihan luontevaa että varsinainen vihkitilaisuus on vain lähimmille ystäville ja kaverit ja kaverien kaverit tulee myöhemmin.

Vierailija
22/85 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sua ole siis kutsuttu. Miehesi sai kutsun siis vain omalla nimellä, kun oli kysynyt avicista. Hääpari ei sit kehdannut muut vastata kuin ton vastauksen. Eli älä mene, mies pitäkööt hauskaa ilman sua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kutsukortissa lukee? Jos siinä ei ole "avec" tms. ja he ovat ilmoittaneet, että aterialle ei mahdu, niin en kyllä menisi. Ymmärrän asian, jos he eivät tienneet sinusta, mutta muutoin on tökeröä kutsua pariskunnista vain toinen. Meillä asia ratkaisi niin, että mies menisi syömään ja jättäisi illan osuuden pois, eli kumpikaan meistä ei olisi illalla paikalla.

Vierailija
24/85 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies ei varmaan menisi ollenkaan.

Vierailija
25/85 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ruokailu alkaa heti vihkimisen jälkeen. kun siirrytään varsinaiseen juhlapaikkaan. Kirkkoonko se ap saa tulla?

Provoihin kannattaa keskittyä hieman paremmin tai provoilla aiheesta, josta on kokemusta

0/5

Erikoisissa häissä olet ollut, onko ruokailu tapahtunut kirkossa vai kirkon pihalla? Kyllä yleensä yksi suurimmista ohjelmanumeroista nimenomaan siellä juhlapaikalla on se ruokailu.

Vierailija
26/85 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlapaikka pysyy samana eli menisin paikalle myöhemmin kun muut ovat syöneet yms.

Kuulemma muutamalle muullekin sanottu että avecit saa tulla illalla. Uskoisin kyseessä olevan nämä miehet, joilla on aika tuoreita naisystäviä joista en kyllä tiedä tulevatko paikalle kun eivät tietääkseni tunne hääparia millään lailla.

Jotenkin ajattelin että me oltaisiin jo ihan vakiintunut pari tässä kaveripiirissä.

Ap

Vierailija
27/85 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tajusin heti kortista ettei minua ole kutsuttu mutta mies oli varma että kutsu kattaa minutkin kun asutaan kuitenkin yhdessä ja tuttu pariskunta, niin meni sitten kysymään asiaan kaveriltaan. Nyt ihmetteli kun en kauhean ilahtunut ole "kutsusta". Sen takia kyselen että kuinka moni muu menisi paikalle.

Ap

Hah, jotkut ihmiset ei vaan tajua, joten väännä rautalangasta. Innostuisiko miehesi itse, jos vain sinä olisit saanut kutsun ja mies saisi kyselyn jälkeen "kutsun" jatkoille.

Vierailija
28/85 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, suku pistettiin edelle ja rahat tiukoilla. Haluaako mies edes mennä yksin?

Vierailija
29/85 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi, jos minua ei olisi kutsuttu. Sinuahan myöskään ei ole.

Vierailija
30/85 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävisi tuossa tilanteessa niin, että mieheni kävisi kohteliaisuudesta siellä syömässä vain, ja lähtisi sitten kotiin. Itse en menisi kuokkimaan. Ymmärrän toki että rahaa ja tilaa ja aikaa  ja halua voi hääparilla olla rajallisesti, enkä pitäisi pahana ettei ole kutsuttu, jos kerran ovat ennemmin jotain miehen vanhoja kavereita joiden kanssa en ole tekemisissä, mutta ei miehenikään tykkäisi sinkkuilla yömyöhään hääPARIN juhlissa, vaan haluaisi minut mukaan.

Vierailija
31/85 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tajusin heti kortista ettei minua ole kutsuttu mutta mies oli varma että kutsu kattaa minutkin kun asutaan kuitenkin yhdessä ja tuttu pariskunta, niin meni sitten kysymään asiaan kaveriltaan. Nyt ihmetteli kun en kauhean ilahtunut ole "kutsusta". Sen takia kyselen että kuinka moni muu menisi paikalle.

Ap

Sinusta ei ole kutsuttu mihinkään, mutta miksi et ole kauhean ilahtunut miehen saamasta kutsusta?

Ymmärsit väärin. En ole siis ilahtunut omasta kutsustani illaksi, tuntuisi oudolta mennä. Tottakai mieheni menee paikalle ja se on täysin ok.

Ap

Vierailija
32/85 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista jättää avec kutsumatta, jos oltu 4 vuotta yhdessä. En menisi ollenkaan.

Vierailija
33/85 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en menis pellejuhliin. Ihme säätöä nykyisin kaikki.

Vierailija
34/85 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi eikä mieskään menisi. Ja ihan omasta tahdosta

Vierailija
35/85 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavamme Belgiassa meni porhoperheeseen kuuluvan miehen kanssa naimisiin. Pitivät tuohon piiriin kuuluvien tyypilliset 'kahden kerroksen häät'. Iso kirkkovihkiminen (sinne varmaan kaikkia toivottiin?), sitten ökypäivälliset kerman kanssa ja 'iltajuhliin' (lahjaa antamaan?) muut, köyhät. Mieheni siellä sitten tönötti lahjoineen morsiamen entisen poikaystävän seurana baaritiskillä ( tarjolla suolapähkinöitä ja olutta). Olin itsekin siinä uskossa että meidät kutsuttiin koko juhlaan mutta onneksi en lähtenyt Suomesta tuota säälittävää näytöstä kokemaan. Mietin jossain vaiheessa mitä vaatteita hankin jne. Olisipa ollut kivaa lentää Brysseliin ja hankkia kalliit vermeet joissa sitten olisi saanut baarijakkaralla siemailla Stella Artoisia ja napsia pähkinöitä!

Maassa maan tavalla mutta onneksi en sentään Suomessa ole vielä mokomaan törmännyt.

P.S. Kyseisen avioparin mies on harvinaisen epämiellyttävä henkilö joka pyöriskelee perheensä rahoissa ja halveksii kaikkia jotka eivät kuulu hänen lähipiiriinsä.

Vierailija
36/85 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä menisi eikä taitaisi miehenikään mennä.

Vierailija
37/85 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä ei yllätä, että tällainen kutsu tulee juuri sulhasen kaverille. Morsiamen kaikki opiskelu- ja lapsuudenkaverit on varmaan kutsuttu puolisoineen. En menisi ja mies antaisi lahjan vain omasta puolestaan, mutta toivoisin tietysti että hän pitäisi hauskaa kavereineen eikä osoittaisi mieltään ja lähtisi pois kesken illan.

Vierailija
38/85 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kutsuta, ei mennä paikalle. Tuo kyselyn jälkeen saatu kohteliaisuus"kutsu" ei ole oikea kutsu. Hääparilta kyllä todella tökeröä kutsua vain toinen osapuoli kun on kyse pitkäaikaisesta ja vakiintuneesta suhteesta. 

Vierailija
39/85 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan menisi paikalle, jos on pyydetty vain illaksi ja puoliso koko päiväksi. Saisi kyseiset kekkerit jäädä osaltani väliin.

Vierailija
40/85 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinusta ei ole kutsuttu mihinkään, mutta miksi et ole kauhean ilahtunut miehen saamasta kutsusta?

Ymmärsit väärin. En ole siis ilahtunut omasta kutsustani illaksi, tuntuisi oudolta mennä. Tottakai mieheni menee paikalle ja se on täysin ok.

Ap

Se että olet tervetullut juhliin illaksi ei tarkoita sitä että sinua olisi kutsuttu juhliin illaksi. En menisi, mutta olisin ilahtunut miehen saamasta kutsusta. En kuitenkaan olisi kovin ilahtunut siitä että mies haluaisi minut väkisin aveciksi vaikka minua ei ole kutsuttu koko juhliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi