Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3cm kasvava vaarallista verenvuototautia levittävät punkit levinneet Etelä-Ruotsiin. Leviääkö myös Suomeen?

Hyalomma-punkki
25.08.2018 |

https://yle.fi/uutiset/3-10370347

Saammeko tänne uuden verenimiän? Toivotaan kunnon talvea, niin nämä prkeleet kuolee pois.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyalomma-punkit ovat saalistajia, eivätkä ne tyydy odottamaan uhrejaan kasvien lehdillä, vaan ne ovat nopeita juoksijoita ja ne voivat ajaa uhriaan takaa jopa yli kymmenen minuuttia. Punkki voi tunnistaa uhrinsa yhdeksän metrin etäisyydeltä."

Oho.. :o

Vierailija
2/20 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tutkijat uskovat, että ne ovat voineet levitä Ruotsiin muuttolintujen välityksellä."

Jonkinlaisten "muuttolintujen" välityksellä kyllä. Sellaisten jotka käyvät säännöllisesti kotimaassaan Afrikassa sukuloimassa ja tuovat matkalaukuissaan tuliaiset mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on imiä???

Vierailija
4/20 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos suwakit tästäkin rikkaudesta.

Vierailija
5/20 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tutkijat pitävät myös epätodennäköisenä, että punkkilaji voisi selviytyä Ruotsin talvesta. 

Ilmaston lämpeneminen saattaa muuttaa tilannetta. Lisäksi on teoriassa mahdollista, että otukset talvehtivat lämmitetyissä rakennuksissa."

Voi kunpa olisi keino ehkäistä ilmaston lämpenemistä. 

Vierailija
6/20 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tutkijat pitävät myös epätodennäköisenä, että punkkilaji voisi selviytyä Ruotsin talvesta. 

Ilmaston lämpeneminen saattaa muuttaa tilannetta. Lisäksi on teoriassa mahdollista, että otukset talvehtivat lämmitetyissä rakennuksissa."

Voi kunpa olisi keino ehkäistä ilmaston lämpenemistä. 

Kasvisruoka, ydinvoimanvastustaminen sekä autoilijoiden kyykyttäminen kuulemma pelastaa maailman.

Vierailija
7/20 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tutkijat uskovat, että ne ovat voineet levitä Ruotsiin muuttolintujen välityksellä."

Jonkinlaisten "muuttolintujen" välityksellä kyllä. Sellaisten jotka käyvät säännöllisesti kotimaassaan Afrikassa sukuloimassa ja tuovat matkalaukuissaan tuliaiset mukana.

Eikös punkki viihdy lähinnä lehtipuualueilla?

Vierailija
8/20 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin havaitseminen helpottuu selvästi.

Vierailija
9/20 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopun aikoja elämme. Saa tan a otti nyt ohjat käsiin.

Vierailija
10/20 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök mikä otus. Etelästä ei tule mitään hyvää. Ainakaan Afrikasta.

Vierailija
11/20 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä aviomiehiä.

Vierailija
12/20 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hyalomma-punkit ovat saalistajia, eivätkä ne tyydy odottamaan uhrejaan kasvien lehdillä, vaan ne ovat nopeita juoksijoita ja ne voivat ajaa uhriaan takaa jopa yli kymmenen minuuttia. Punkki voi tunnistaa uhrinsa yhdeksän metrin etäisyydeltä."

Oho.. :o

Karsee!

Vierailija
13/20 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo nähnyt 10 cm punkkeja jotka ovat juosseet perässä kun olen ajanut polkupyörällä.

En tiedä mitä punkkeja ovat lienevät Afrikasta?

Vierailija
14/20 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai jossain päin Afrikkaa sellaistakin löytyy. Ja eiköhän punkkeja ole monenlaisessa luonnossa.

Vierailija
15/20 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen jo nähnyt 10 cm punkkeja jotka ovat juosseet perässä kun olen ajanut polkupyörällä.

Oliko se tämä ? https://ideastations.org/sites/default/files/storage/secondary-images/b…

Vierailija
16/20 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näytä olevan kovin tehokkaita tappajia kun väki afrikassa kasvaa vain

Vierailija
17/20 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä aviomiehiä.

:D

Vierailija
18/20 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa ketjussa niin hehkutettiin, miten asiat ovat Ruotsissa paremmin, punkitkin isompia.

Vierailija
19/20 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai jossain päin Afrikkaa sellaistakin löytyy. Ja eiköhän punkkeja ole monenlaisessa luonnossa.

Taitaa olla myös hyönteisiä ja hämähäkkejä jotka ruokailevat niillä.

Vierailija
20/20 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluvat samaan sukuun punikkien kanssa, yhteinen piirre on loisiminen muiden kustannuksella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi