Voikohan tämä olla kuitenkin jotakin alkavaa diabetesta vaikka testeissä mitään ei näy?
10v on vältellyt kaikkea sokerista kuin ruttoa jo pitkän aikaa. Sanoo että oksettaa jos syö makeaa. Tänään kuitenkin pitkästä aikaa halusi ottaa muutaman keksin ja tuosta noin vartti hän tuli kalpeana valittamaan mulle pahaa oloa. Oksensi kerran ja lepäili hetken. Sitten suostui ottamaan vähän voileipää ja nyt voi taas ihan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Jo aiemmin käytiin tämän takia lääkärissä ja otettiin verikokeita, mutta niissä kaikki oli hyvin. Sokerirasitukseen ei päästy ollenkaan kun muita oireita ei ole. Onko sinun lapsen diabetes alkanut näin vai ylireagoinko?
Kommentit (10)
Jos ei vaan pidä makeasta, en itsekään syönyt kakkua lapsena tai välittänyt jostain kekseistä. Ei diabetes oksentamaan laita,en ole koskaan ainakaan kuullut moista. Joku allergia voi olla mahdollinen.
Itselläni vuosia sokeri ollut koholla veri kokeissaJoten vältän kaikki syötävä juotava joissa sokeria tai maketusainetta. Jos joskus haksahdan vaikka pieni suklaa patukan syömään : Mieletön päänsärky.Pänsärky ja sokeria sisältävät tuoteet,ei sovi minulle.Niistähän sokeri arvot nousee.
Jostain syystä lapsena en voinut juoda punaista jaffaa vaan oksensin sen. Keltaista pystyin juoda. En tiedä mikä oli kyseessä,ehkä joku elintarvikeväri allergia..
Voi johtua myös lisä- ja väriaineista. Itselle tuli ala-asteella lapsena karkeista aina maha tosi kipeäksi ja huono olo. Mutta ei ole vielä keski-iässäkään diabetesta. Aikuisena maha on kestänyt kyllä hyvin karkkejakin ja niitä on mennyt liikaakin. Mutta lapsena oli tosiaan sellainen vaihe että ei kestänyt.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni vuosia sokeri ollut koholla veri kokeissaJoten vältän kaikki syötävä juotava joissa sokeria tai maketusainetta. Jos joskus haksahdan vaikka pieni suklaa patukan syömään : Mieletön päänsärky.Pänsärky ja sokeria sisältävät tuoteet,ei sovi minulle.Niistähän sokeri arvot nousee.
Ei diabetes sokerista tule. Diabeetikot saa syödä kohtuullisesti sokeria. Se ettei se sinulle sovi on eri asia.
Voi tietysti olla. Mutta onko syömishäiriö poissuljettu?