Menisitkö häihin jos olisit kutsuttu vain illaksi, ei koko tilaisuuteen?
Syyshäät tiedossa ensi kuussa.
Mieheni on kutsuttu koko juhliin ja itse olen tervetullut vain illaksi, kun muut ovat syöneet jne. Hääparin mies on mieheni pitkäaikainen kaveri ja ollaan tätä pariskuntaa nähty satunnaisesti illanvietoissa tän neljän vuoden aikana kun ollaan oltu yhdessä mieheni kanssa.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
En menisi eikä mieskään menisi. Ja ihan omasta tahdosta
Nämä on hauskoja... ihan omasta tahdosta... jos menet en puhu sinulle ikinä :D
Miehen lapsuudenkaveri kutsui meidät innoissaan häihinsä. Ostin leningin kaikki ja valmistauduimme lähtemään mieheni ja tämän kaverinsa kotimaahan häihin. No virallista kutsukorttia ei kuitenkaan kuulunut.
Miehen kysyessä asiaa pari viikkoa ennen häitä kaveri vaikeroiden ilmoitti että kutsulistaa on jouduttu karsimaan, mutta tulkaa ruokailun jälkeen juhlimaan. Oltiin todella tyrmistyneitä ettei asiasta voinut ilmoittaa hyvissä ajoin. Lähdettiin kuitenkin reissuun mieheni vanhempia ja sukulaisia tapaamaan, mutta ei menty häiden jatkoille. Oli kyllä mielenkiintoinen episodi. Todennäköisesti kaveri oli kutsunut omin lupineen ja tuleva morsian ei asiaa hyväksynyt.
Sain kerran kutsun, ihan siis kirjallisen kutsun jo hyvissä ajoin, häiden iltajuhlaan. Vihkimiseen olisi saanut myös mennä. Mentiin sitten minä ja mies ja yksi kaveripariskunta. Vietiin lahjaksi samppanjapullo ja kuultiin myöhemmin mutkan kautta, ettei se ollut tarpeeksi arvokas :D Juhlapaikalla oli maksullinen baari ja yöpalaksi lihapullia ja valkosipuliperunoita. Meillä ja useilla muilla oli piilopullot autossa ja ihan rattoisat ulkojuhlat anniskelualueen ulkopuolella. Silti olin jo silloin ja olen edelleen sitä mieltä, että kahden kerroksen juhlat ovat törkeitä, ellei sitten vihkiminen ja ruokailut ole vain lähisuvulle. Kavereiden jakaminen ykkös- ja kakkosluokkaan kertoo aika paljon siitä, kuinka paljon kutsuja arvostaa kutsuttuja. Kyllä siinä välit viileni häiden jälkeen, ei voi mitään.
Menin juuri iltajuhliin, kutsua kirkkoon ei ollut ja ymmärrän täysin.Ei olisi käynyt mielessäkään että kirkkoon olisin ängennyt sukulaisten sekaan.Ollaan kavereita ja nähdään harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on erittäin moukkamaista kutsua vain pariskunnan toinen osapuoli, jos kuitenkin tuntee molemmat. Mutta nämä, jotka menisivät hyvillä mielin tässä tilanteessa juhliin, ovat varmaan itsekin moukkia.
Mitä päässä pyörii, jos jakaa pariskunnat kahtia? Jossain 10-15 hengen harrastusporukassa on eri, jos kaikki kutsutaan ilman avecia, mutta tuollainen että tule sinä juhliin ja tule sinä nyt sitten illaksi jos haluat? Vai onko se jokin bridezillan oletus, että hänen häät on kaikille elämän ykköstapahtuma ja sinne mennään riemusta kiljuen jos armollisesti niin luvataan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on erittäin moukkamaista kutsua vain pariskunnan toinen osapuoli, jos kuitenkin tuntee molemmat. Mutta nämä, jotka menisivät hyvillä mielin tässä tilanteessa juhliin, ovat varmaan itsekin moukkia.
Vain moukka vastaa huonoon käytökseen samalla mitalla.
Täällä Englannissa tuo on ihan tavallista. Olen töissä hotellissa jossa esim tässä kuussa on yhteensä kahdetkymmenet häät (toisin kuin yleensä Suomessa, täällä niitä on ihan minä viikonpäivänä tahansa eikä vain lauantaisin).
Sanoisin että 95% näistä on sellaisia joissa päiväksi on kutsuttu vain sukulaiset ja lähimmät ystävät, jotka syövät kolmen ruokalajin aterian vihkimisen jälkeen ja sitten yleensä 19.30 alkaen tulee lisää vieraita esim. tyokavereita ja vanhempien ystäviä jne. Illalla on disko ja sitten vielä syotävää kaikille 21-22 aikoihin,
Päivävieraita on yleensä 60-90 ja iltavieraita toinen mokoma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, en tiennytkään, että häistä pois jäänti on nykyisin huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Englannissa tuo on ihan tavallista. Olen töissä hotellissa jossa esim tässä kuussa on yhteensä kahdetkymmenet häät (toisin kuin yleensä Suomessa, täällä niitä on ihan minä viikonpäivänä tahansa eikä vain lauantaisin).
Sanoisin että 95% näistä on sellaisia joissa päiväksi on kutsuttu vain sukulaiset ja lähimmät ystävät, jotka syövät kolmen ruokalajin aterian vihkimisen jälkeen ja sitten yleensä 19.30 alkaen tulee lisää vieraita esim. tyokavereita ja vanhempien ystäviä jne. Illalla on disko ja sitten vielä syotävää kaikille 21-22 aikoihin,
Unohtui sanoa että vakiintuneiden pariskuntien erottaminen ei kuitenkaan ole sopivaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohtui sanoa että vakiintuneiden pariskuntien erottaminen ei kuitenkaan ole sopivaa
Niin olisihan se outoa, että rakkauden juhlassa erotetaan pariskuntia. Itse mennään naimisiin, mutta kaverit eivät voi pariskuntina juhlia heidän pariskunnaksi tuloa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kutsukortissa lukee? Jos siinä ei ole "avec" tms. ja he ovat ilmoittaneet, että aterialle ei mahdu, niin en kyllä menisi. Ymmärrän asian, jos he eivät tienneet sinusta, mutta muutoin on tökeröä kutsua pariskunnista vain toinen. Meillä asia ratkaisi niin, että mies menisi syömään ja jättäisi illan osuuden pois, eli kumpikaan meistä ei olisi illalla paikalla.
No minusta on kyllä tökeröä kysellä avecin kutsumisen perään, kun kutsussa on vain miehen nimi ollut! En menisi, mutta siksi että tuo on jo alunperin noloa kysellä kutsua avecille myös.
En todellakaan menisi koska minuahan ei ole edes kutsuttu. Vasta kun miehesi kyseli niin hääpari sanoi että voit tulla illaksi syömisten jälkeen. Just!
Jos meille kävisi noin niin mieheni ei menisi koko häihin. Tai jos vain minut kutsuttaisiin niin en menisi jos hääparille kuitenkin tuttu puoliso ei kelpaa. Junttia olla kutsumatta tuttua vaki-pariskuntaa ja kutsua vain toinen.
Yleensäkin outoa jättää ystävän puoliso tai pitkäaikainen seurustelukumppani kutsumatta jos ollaan useamman kerran tavattukin. Ymmärrän jos on muutaman kuukauden oltu yhdessä eikä hääpari tunne kumppania mutta jonkun 3-4 vuoden jälkeen luulisi jo olevan itsestään selvää että myös kumppani kutsutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, en tiennytkään, että häistä pois jäänti on nykyisin huonoa käytöstä.
Jos pois jääminen on näpäytys moukkamaisesta kutsusta, se on huonoa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Juu, mutta tuossa ulkokehä on isompi, ei vaan yhden miehen avopuoliso. Hiukan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Miehen lapsuudenkaveri kutsui meidät innoissaan häihinsä. Ostin leningin kaikki ja valmistauduimme lähtemään mieheni ja tämän kaverinsa kotimaahan häihin. No virallista kutsukorttia ei kuitenkaan kuulunut.
Miehen kysyessä asiaa pari viikkoa ennen häitä kaveri vaikeroiden ilmoitti että kutsulistaa on jouduttu karsimaan, mutta tulkaa ruokailun jälkeen juhlimaan. Oltiin todella tyrmistyneitä ettei asiasta voinut ilmoittaa hyvissä ajoin. Lähdettiin kuitenkin reissuun mieheni vanhempia ja sukulaisia tapaamaan, mutta ei menty häiden jatkoille. Oli kyllä mielenkiintoinen episodi. Todennäköisesti kaveri oli kutsunut omin lupineen ja tuleva morsian ei asiaa hyväksynyt.
Jos morsian yksin maksaa, ymmärrän. Muuten en. Tossun alla tuo kaveri...
Vierailija kirjoitti:
Eihän sua ole siis kutsuttu. Miehesi sai kutsun siis vain omalla nimellä, kun oli kysynyt avicista. Hääpari ei sit kehdannut muut vastata kuin ton vastauksen. Eli älä mene, mies pitäkööt hauskaa ilman sua.
APta ei oltu kustuttu, vaan hän yritti kutsua itse itsensä ja hääpari toivotti tervetulleeksi ruokailun jälkeiseen illan viettoon.
En mensi, sehän kävi selväksi että APta ei ole kutsuttu häihin vieraaksi, eikä kyse ollut siitä että perhekunnille lähtetetyissä kutsuissa ei vaan ole tajuttu mainita että avec/perhe sisältyy samaan kutsuun.
Ei ole tapana mennä juhliin, joihin en ole saanut kutsua (ilman omaa kyselyä). Jos mieheni saisi tuollaisen kutsun, ei hänkään menisi. Kokisi epäkohteliaaksi, että minut olisi jätetty kutsun ulkopuolelle.