Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävää: menin käymään vanhan ystäväni luona ja hän olikin vaihtanut puolisoa, ja tämä uusi on minun kummityttöni isä!

Vierailija
25.08.2018 |

Olen vuosilomalla kotiseudulla. Kävin eilen vanhan ystäväni luona, jota en ole nähnyt moneen vuoteen. Vaikka on silloin tällöin soiteltu, hän ei ole ilmoittanut, että on eronnut eikä maininnut uudesta puolisosta. Siellä se minullekin tuttu mies tyhjensi astianpesukonetta. Hän on siis kummityttöni isä, ja tyttö aloitti juuri 7. luokan. Tiedän hänestä vähän yhtä sun toista, koska seurustelivat vuosia serkkuni kanssa. Ei mikään varsinainen malli-isä ole ollut. Sanallakaan ei maininnut tytärtään minun aikanani. Seinällä oli kuvat ystäväni lapsista, mutta ei kummityttöni kuvaa. Jäin miettimään, onko edes kertonut, että hänellä on tytär. Tekisi niin mieli soittaa tälle ystävälleni ja kysyä asiasta, ehkä kertoakin, millainen isä hän on ollut lapselleen, mutta toisaalta mitäpä se minulle kuuluu. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kovin häävi kummi taida olla. Tuossa olisi hyvin luontevasti käynyt kysyä mitä kummitytölle kuuluu ja naurahtaa ystävälle että onpa pieni maailma, tää sun uusi mies on mun kummitytön isä

Vierailija
2/52 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jos ystäväni lukee av-palstaa, ehkä hän tunnistaa itsensä... Tuskin niin monella suomalaisella kuitenkaan on ollut eilen vanha ystävä kylässä kotiseudullaan.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kovin häävi kummi taida olla. Tuossa olisi hyvin luontevasti käynyt kysyä mitä kummitytölle kuuluu ja naurahtaa ystävälle että onpa pieni maailma, tää sun uusi mies on mun kummitytön isä

Minä olen kummityttöni ja hänen äitinsä kanssa tekemisissä aktiivisesti. Muutama viikko sitten soitinkin hänelle ja kyselin, miltä tuntuu mennä seiskalle. Juhannuksena oltiin yhdessä mökillä. Isänsä ei varmaankaan ihan yhtä paljon ole yhteyksissä, en ainakaan ole kuullut, että olisi parantanut tapansa.

-ap

Vierailija
4/52 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sekaannu muiden asioihin.

Vierailija
5/52 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se ap:n ystävä ei tiedä, että uudella miehellä on lapsi, niin tarviiko sitä mennä ulkopuolisen möläyttämään. Mä ainakin haluaisin, että keskenään käytäis sellaiset keskustelut. Aika törkeetä muuten, jos mies ei oo kertonu asiasta.

Vierailija
6/52 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti jos ystäväni lukee av-palstaa, ehkä hän tunnistaa itsensä... Tuskin niin monella suomalaisella kuitenkaan on ollut eilen vanha ystävä kylässä kotiseudullaan.

-ap

Hohhoijaa!

Vierailija
7/52 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiössä asui nainen kahden 10- ja 12 v. tytön kanssa ja sitten sinne samaan taloyhtiöön muutti nainen myös kahden tytön kanssa. Tämän uuden asukkaan nuoremmalla tytöllä (4 v.) oli sama isä kuin niillä kahdella taloyhtiössä jo vuosia asuneella tytöllä. Äidit eivät tienneet toisistaan.

Se yhteys tuli ilmi, kun isä tuli hakemaan vanhempia siskoksia viikonloppukylään. Tottakai nuoremman tytön äiti sattui pihalle samaan aikaan. Olin itse siinä oman lapseni kanssa leikkimässä, koska lapsemme olivat ystävystyneet. Tämän nuorimman tytön isä ei ollut tavannut lastaan kertaakaan vauvaiän jälkeen. Oli aikamoinen huuto siinä pihalla. Vuokrataloyhtiössä sattuu ja tapahtuu.

Vierailija
8/52 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se ap:n ystävä ei tiedä, että uudella miehellä on lapsi, niin tarviiko sitä mennä ulkopuolisen möläyttämään. Mä ainakin haluaisin, että keskenään käytäis sellaiset keskustelut. Aika törkeetä muuten, jos mies ei oo kertonu asiasta.

Normaali ihminen kysyy kummityttönsä kuulumiset. EI tuossa pitäisi olla mitään ongelmaa. Eihän se ap:n vika ole, jos mies on salaillut tyttöä. Miksi ap edes veti tällaisen johtopäätöksen? Vaikuttaa siltä, että ap dramatisoi ja keksii omiaan. Hänhän ei tiennyt yhtään mitään suhteesta, joten miten hän muka voisi tietää, mitä nämä kaksi ovat keskenään jutelleet? Jos he jo asuvat yhdessä, niin eikö todennäköisempää ole, että nainen jo tietää miehellä olevan lapsia. Eli tuossa tilanteessa NORMAALIA olisi aloittaa keskustelu kummitytöstä. "Näinkin juuri Saaraa ja hän vaikutti olevan innoissaan seiskalle menosta..." Jos mies on jotain salaillut, niin miksi ihmeessä siihen pitäisi lähteä mukaan. Omituista.

Vierailija
9/52 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloyhtiössä asui nainen kahden 10- ja 12 v. tytön kanssa ja sitten sinne samaan taloyhtiöön muutti nainen myös kahden tytön kanssa. Tämän uuden asukkaan nuoremmalla tytöllä (4 v.) oli sama isä kuin niillä kahdella taloyhtiössä jo vuosia asuneella tytöllä. Äidit eivät tienneet toisistaan.

Se yhteys tuli ilmi, kun isä tuli hakemaan vanhempia siskoksia viikonloppukylään. Tottakai nuoremman tytön äiti sattui pihalle samaan aikaan. Olin itse siinä oman lapseni kanssa leikkimässä, koska lapsemme olivat ystävystyneet. Tämän nuorimman tytön isä ei ollut tavannut lastaan kertaakaan vauvaiän jälkeen. Oli aikamoinen huuto siinä pihalla. Vuokrataloyhtiössä sattuu ja tapahtuu.

Jos jo yhteen vuokrataloyhteyteen osuu kahden eri äidin lapset, montakohan vielä on muualla 🤔 Miten se aina tuntuukin menevän niin, että kaikista vastuuttomimmat miehet ovat niitä siemenlinkoja?

Vierailija
10/52 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminen kysyy kummityttönsä kuulumiset. EI tuossa pitäisi olla mitään ongelmaa. Eihän se ap:n vika ole, jos mies on salaillut tyttöä. Miksi ap edes veti tällaisen johtopäätöksen? Vaikuttaa siltä, että ap dramatisoi ja keksii omiaan. Hänhän ei tiennyt yhtään mitään suhteesta, joten miten hän muka voisi tietää, mitä nämä kaksi ovat keskenään jutelleet? Jos he jo asuvat yhdessä, niin eikö todennäköisempää ole, että nainen jo tietää miehellä olevan lapsia. Eli tuossa tilanteessa NORMAALIA olisi aloittaa keskustelu kummitytöstä. "Näinkin juuri Saaraa ja hän vaikutti olevan innoissaan seiskalle menosta..." Jos mies on jotain salaillut, niin miksi ihmeessä siihen pitäisi lähteä mukaan. Omituista.

Mä sain kyllä sellaisen kuvan, että tuo kummitytön isä ei ole ollut hyvä isä. Lieneekö ollut tekemisissä ollenkaan tytön kanssa. Olis aika outoo mennä kyselemään tytön kuulumisia isältään, jos tietää, ettei isä oo missään tekemisissä.

T: eri ihminen, mutta yh-äiti ja kokemusta siitä, ettei kaikki isät ole hyviä

Vierailija
11/52 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö haluaisi itse tietää?

Vierailija
12/52 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietää tietääkö ystäväni miehensä lapsesta? En, koska itse tiedän ja asiani ei ole paljastaa muiden asioita.

Vierailija
13/52 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se vuokratalo sen ihmeellisempi kuin osaketalokaan! Just oli poliisiteeveessä  "hienossa"  kerrostalossa tapahtuma kun pariskunta leikki puukkohippaa,toinen melkein lautoihin,toinen rautoihin. Ei sillä todellakaan ole väliä missä ja miten asuu,samalla lailla sitä kikkelöidään muitten kanssa ja yli aitojen ja rajojen.

Vierailija
14/52 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietää tietääkö ystäväni miehensä lapsesta? En, koska itse tiedän ja asiani ei ole paljastaa muiden asioita.

Just. No sehän tässä varmaan olikin pointti, että ap saa tietää, tietääkö hänen ystävänsä lapsesta. Ehkä kuitenkin kysymys oli, etkö itse haluaisi tietää, jos nykyisellä miehelläsi olisi n. 12 v. lapsi.

Vierailija
15/52 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa se olisi kuitenkin omituista kysyä, miten kummityttöni voi, koska olen itse tekemisissä kummityttöni kanssa ja lapsen isä taas ei mikään malli-isä ole ollut. Ihmistyyppiä, joka lupaa Linnanmäki-reissun, eikä toteuta. En osaa sanoa, milloin lie tyttärensä viimeksi tavannut, tuskin tänä kesänä ainakaan, enkä viitsinyt alkaa siitä kysellä.

-ap

Vierailija
16/52 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii tuliko ilmi että sä ja mies tunnette entuudestaan? Vai leikitkö tapaavasi ihan vieraan ihmisen?

Vierailija
17/52 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii tuliko ilmi että sä ja mies tunnette entuudestaan? Vai leikitkö tapaavasi ihan vieraan ihmisen?

Kyllä tässä tapauksessa voi sanoa, että kyse oli lähes ventovieraasta, koska olen viimeksi hänet tavannut, kun kummityttöni oli 1 v. Mutta kyllä siis tervehdittiin : ”Moi”, kuten vanhat tutut. Enpä minä tämän miehen kanssa seurustelemaan muutenkaan ollut tullut, vaan ystävääni tapaamaan.

-ap

Vierailija
18/52 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä tapauksessa voi sanoa, että kyse oli lähes ventovieraasta, koska olen viimeksi hänet tavannut, kun kummityttöni oli 1 v. Mutta kyllä siis tervehdittiin : ”Moi”, kuten vanhat tutut. Enpä minä tämän miehen kanssa seurustelemaan muutenkaan ollut tullut, vaan ystävääni tapaamaan.

-ap

Joo edelleen outo olet. Jos hän on kummityttösi isä, niin mikset tuonut yhteyttä esille? 

Vierailija
19/52 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä sain kyllä sellaisen kuvan, että tuo kummitytön isä ei ole ollut hyvä isä. Lieneekö ollut tekemisissä ollenkaan tytön kanssa. Olis aika outoo mennä kyselemään tytön kuulumisia isältään, jos tietää, ettei isä oo missään tekemisissä.

T: eri ihminen, mutta yh-äiti ja kokemusta siitä, ettei kaikki isät ole hyviä

Ei tarvitse kysyä kuulumisia, koska juurihan ap näki tytön. Mutta on todella omituista, ettei hän maininnut tästä mitään. Etkä sinä sanoisi tuttavallesi, jos olet nähnyt hänen lastaan, että näinpä muuten Jenniä juuri. Hän vaikutti odottavan seiskaluokan alkamista aika täpinöissään. Uusia kavereita jne. Tuohan on normaalia jutustelua yhteisistä tuttavista. Mutta ap salailee tätä yhteyttä viimeiseen asti ja sitten väittää muita oudoiksi!

Vierailija
20/52 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa se olisi kuitenkin omituista kysyä, miten kummityttöni voi, koska olen itse tekemisissä kummityttöni kanssa ja lapsen isä taas ei mikään malli-isä ole ollut. Ihmistyyppiä, joka lupaa Linnanmäki-reissun, eikä toteuta. En osaa sanoa, milloin lie tyttärensä viimeksi tavannut, tuskin tänä kesänä ainakaan, enkä viitsinyt alkaa siitä kysellä.

-ap

Ei sinun tarvitse kysyä miten kummityttö voi. Mutta miksi et maininnut, että tapasit tytön juuri? Mikä sinulle on ongelma siinä, että tuot tämän yhteyden esille? Tämähän on nyt sinun päästäsi tullut, että tyttö pitää pitää salassa. Se on omituista käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi