MOTORISTI MENETTI HENKENSÄ
Motoristien joka kuukausi järjestettävä cruising tapahtuma
Kommentit (17)
Olisiko auto turvallisempi. Jännää että sanassa motoristi on sanat Moto ja Risti.
Moottoripyörä on vaarallinen laite varsinkin jos se painaa alle 300kg ja kulkee 300km/h. Kyllä noihinkin EU vielä säätää jotkut tehorajat.
Kyllä tämmöisellä hengestään pääsee varomattoman käsissä:
https://www.kawasaki.fi/fi/products/Sport_Tourer/2022/Ninja_H2_SX/overv…
Oksat pois ja kumi palaa. Onneksi ei ole A-korttia
Vierailija kirjoitti:
Oksat pois ja kumi palaa. Onneksi ei ole A-korttia
C-kortilla voi ajaa motoristien yli :D
Olisiko auto turvallisempi. Jännää että sanassa motoristi on sanat Moto ja Risti.
Niin ja kun tulette tänne lappiin Tu Risti met poljemmat tejät jänkhään.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kun tulette tänne lappiin Tu Risti met poljemmat tejät jänkhään.
Posiolle ei tulla vaikka mak se taan
Kuolemanriski pienenee merkittävästi jos ajelee varovasti ja rajoitusten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuolemanriski pienenee merkittävästi jos ajelee varovasti ja rajoitusten mukaan.
Vai niin. Olet varmasti nero - patti
Fugessa ei niin paljon prätkiä ollutkaan
Vierailija kirjoitti:
Fugessa ei niin paljon prätkiä ollutkaan
juu, skootterikansaa
Ikävä tapaus, mutta nuo eivät ole leikkikaluja. Se täytyisi monen hurjapään sisäistää.
Ei kannattaisi ostaa sitä isointa pyörää kun täyttää 50 ja täytyy saada ilman kokemusta pyörä. Olen nuorena ajellut 125:lla ja siinä ei tullut vastaan moottoripyörän vastaohjaus, vaikka pyörä oli muuten kiukkuinen ja meinasi lähteä monta kertaa käsistä. Silloin oli kevyessä 125:ssa suoraan tehtaalta jopa 40 hevosvoimaa (Gagiva).
Vastaohjaus on tekniikka, jota käytetään moottoripyörän, mopon tai polkupyörän suuntaa muutettaessa. Tällöin ohjaustankoa käännetään hetkellisesti aavistuksen verran eri suuntaan kuin mihin ollaan menossa. Pyörä kallistuu silloin vastakkaiseen suuntaan. Kun ohjaustankoa käännetään vasemmalle, pyörä kallistuu oikealle.
Isossa pyörässä tuo väitetysti aiheuttaa ulosajoja kun pyörä kuskin mielestä vain lähtee ojaan vaikka itse yrittää ohjata keskiviivaa kohti :D (tai :C)
Vierailija kirjoitti:
Ei kannattaisi ostaa sitä isointa pyörää kun täyttää 50 ja täytyy saada ilman kokemusta pyörä. Olen nuorena ajellut 125:lla ja siinä ei tullut vastaan moottoripyörän vastaohjaus, vaikka pyörä oli muuten kiukkuinen ja meinasi lähteä monta kertaa käsistä. Silloin oli kevyessä 125:ssa suoraan tehtaalta jopa 40 hevosvoimaa (Gagiva).
Vastaohjaus on tekniikka, jota käytetään moottoripyörän, mopon tai polkupyörän suuntaa muutettaessa. Tällöin ohjaustankoa käännetään hetkellisesti aavistuksen verran eri suuntaan kuin mihin ollaan menossa. Pyörä kallistuu silloin vastakkaiseen suuntaan. Kun ohjaustankoa käännetään vasemmalle, pyörä kallistuu oikealle.
Isossa pyörässä tuo väitetysti aiheuttaa ulosajoja kun pyörä kuskin mielestä vain lähtee ojaan vaikka itse yrittää ohjata keskiviivaa kohti :D (tai :C)
Uskoisin, että keulimisesta oli tässä turmassa kyse. Sen verran moni keulimista harrasti tässä porukassa
Poliisi, ambulanssi ja paloauto oli paikalla