Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain töissä suullisen huomautuksen siitä, että olen liian itsenäinen!

En-ole-ihan-eilisenteerentyttöjä
24.08.2018 |

Pitäisi siis kysyä koko ajan muilta, vaikka en ole tehnyt mitään virhettä. Itsenäisyys ei sovi, siis se että selvittää asioita itsenäisesti ja tuloksekkaasti.
Huomautus on suullinen, ei kirjallinen. Sanoin etten pane pahakseni kirjallistakaan .... ;)
Kuulemma myös nakkelen niskoja .... ei onnistu tältä likalta :) Mitä mieltä?

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En-ole-ihan-eilisenteerentyttöjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat jättää jotain kertomatta tai sitten et ole ihan ymmärtänyt, mitä sinulla on mennyt pieleen. Minunkin entisessä työpaikassani otti päähän sooloilijat, jotka nysväsivät omiaan kysymättä, mitkä asiat olisivat tarpeellisia ja kiireellisempiä tehdä. Eivät nämäkään mitään väärää sinänsä tehneet, vaan turhaa ja toissijaista työtä tilanteessa, jossa olisi ollut tarvetta toisaalla. Monet uuden työntekijät varmasti kuvittelevat olevansa hyviä työntekijöitä, kun tarttuvat töihin itsenäisesti, mutta joissakin työpaikoissa on tärkeintä priorisointi ja se, missä järjestyksessä töitä kannattaa tehdä ja miten ne jaetaan. 

Mä en ole niitä, jotka ns. uudistavat työtapoja ja tekevät omia priorisointeja. Yritin auttaa kolleegoita, koska heillä ei ollut tietoa. Niin ei olisi pitänyt tehdä. He halusivat odottaa että tieto tulee jotain muuta kautta, toisin sanoen kyse oli erään toisen henkilön kyykytyksestä. Itse pyrin siihen, että saamme tarpeelliset tiedot, jotka olin luvannut asiakkaille.

Sen taisin jättää kertomatta, että eräs henkilö yrittää näyttää olevansa pätevämpi paikalleni. Vaikka olen määräaikainen ja hän vakituinen.

No sittenhän on hyvä, että kyseessä on määräaikainen työsuhde. Problem solved!

Nimenomaan!. Ja sain elämäni ensimmäisen suullisen huomautuksen. Olen 59-vuotias. Kyse ei ole ymmärtämättömyydestä ja tyhmyydestä. Hyvin menee!!

Olin aiemmin töissä yksityisellä sektorilla, mutta tämä julkishallinnon puoli on ihmeitä täynnä ....

Vierailija
22/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaisin piruuttani kysyä kaiken etukäteen, ennen kuin teen yhtään mitään. Jos nimittäin tosiaan olisi noin esimerkiksi asiantuntijatöissä, ei hommista tulisi hevon helvettiä enkä pystyisi olemaan työpaikassa pidempään kuitenkaan.

Ihan aikani kuluksi olenkin tässä kysellyt itsestäänselviä asioita uudelleen varmuuden vuoksi, koska toivotaan että kyselen kovasti. Pitäisi siis olla epävarma kaikesta, jonka on jo oppinut. Kolme kuukautta takana ja kolme edessä. Kyllä kestän! Liksa on hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kerran yhdessä työpaikassa myös suullisen huomautuksen siitä et kävin varastolla ja "sekoitin miesten päät". Oli vaan pakko käydä hoitamassa tilauksia ja tuotantoa siellä ja oli ihan kiva jutella varaston poikien kanssa. Mut kai joku muu nainen oli valittanut et käyn flirttailemassa siellä ihan huvikseni.

Vierailija
24/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua moitittiin työpaikalla tehokkuudesta (?)... työkaveri vielä kehtasi sanoa että tehokkuuteni saa muut näyttämään laiskoilta. Vau!

Vierailija
25/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat jättää jotain kertomatta tai sitten et ole ihan ymmärtänyt, mitä sinulla on mennyt pieleen. Minunkin entisessä työpaikassani otti päähän sooloilijat, jotka nysväsivät omiaan kysymättä, mitkä asiat olisivat tarpeellisia ja kiireellisempiä tehdä. Eivät nämäkään mitään väärää sinänsä tehneet, vaan turhaa ja toissijaista työtä tilanteessa, jossa olisi ollut tarvetta toisaalla. Monet uuden työntekijät varmasti kuvittelevat olevansa hyviä työntekijöitä, kun tarttuvat töihin itsenäisesti, mutta joissakin työpaikoissa on tärkeintä priorisointi ja se, missä järjestyksessä töitä kannattaa tehdä ja miten ne jaetaan. 

Mä en ole niitä, jotka ns. uudistavat työtapoja ja tekevät omia priorisointeja. Yritin auttaa kolleegoita, koska heillä ei ollut tietoa. Niin ei olisi pitänyt tehdä. He halusivat odottaa että tieto tulee jotain muuta kautta, toisin sanoen kyse oli erään toisen henkilön kyykytyksestä. Itse pyrin siihen, että saamme tarpeelliset tiedot, jotka olin luvannut asiakkaille.

Sen taisin jättää kertomatta, että eräs henkilö yrittää näyttää olevansa pätevämpi paikalleni. Vaikka olen määräaikainen ja hän vakituinen.

No sittenhän on hyvä, että kyseessä on määräaikainen työsuhde. Problem solved!

Nimenomaan!. Ja sain elämäni ensimmäisen suullisen huomautuksen. Olen 59-vuotias. Kyse ei ole ymmärtämättömyydestä ja tyhmyydestä. Hyvin menee!!

Olin aiemmin töissä yksityisellä sektorilla, mutta tämä julkishallinnon puoli on ihmeitä täynnä ....

Sinuna tutustuisin virkamieslakiin, jos noin ihmetyttää.

Vierailija
26/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten itsenäisyytesi näkyy käytännössä? Vältteletkö muita ihmisiä?

En välttele. Olen töissä asiakaspalvelussa, mutta en kuulemma kysy tarpeeksi missään tapauksessa.

Kyseessä on naisvaltainen työpaikka. Selvitän siis itse asioita esim puhelimitse tai Facen kautta asioita, joita muut eivät minulle kerro, koska eivät tiedä. Näin ei saa tehdä.

En myöskään kulje kahvijuorupiirissä, koska minua ei kiinnosta. Olen määräaikainen työntekijä.

Tuo kahvijuorupiiristä poissaolo varmaan ärsyttää pomoa. Ja muita, koska tyhminä luulevat että "tuo luulee olevansa meitä muita parempi ja tietävämpi...."

Vierailija
27/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facen kautta kyselet työasioita, etkä mene esimiehen puheille? Ja ihmettelet moitteita?

Vierailija
28/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo vaikuttaa tilanteelta, jossa sinä kerrot asiakkaalle jonkin tiedon, josta ei ole ehdotonta varmuutta tai olet saanut väärältä taholta. Jos asia on näin, todellakin on kyse isosta virheestä toimintatavassa, vaikka tieto itsessään olisikin oikea. Et voi esimerkiksi luvata asiakkaalle tuotetta johonkin hintaan, ellet ole oikesti tarkistanut, että hinta tosiaan on oikein. 

Vierailija
29/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot saanu jonkun vanhan mamman näyttämään huonolta.

Mä olin jonkin aikaa töissä paikassa, joka koostui lähinnä eläikäisistä sedistä, joille tietokone oli mystinen laite. Ottivat nokkiinsa kun osasin järjestelmät muutamassa päivässä ja käytin niitä kyselemättä. Ei kuulemma kesätytöllä pitäisi olla oikeuksia...

Sedät eivät jotain tienneet - soitin ja selvitin, kirjoitin myös ohjeistukset uusiksi monen muuttuneen asian kohdalla. Herrojen mielestä ilmeisesti oli kivempi, jos uudet ei tienneet mitään ja kyselivät koko ajan. He panttasivat tietoa tunteakseen itsensä merkityksellisemmiksi. Sain varotuksia heiltä kyllä rutkasti kun olin hankala, mutta esimiehemme oli minuun todella tyytyväinen.

Vierailija
30/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkishallinnossa kun menee katsomaan somesta yhtään isomman jutun ja kertoo eteenpäin totuutena, on nopeasti kusessa. Toimintaa säädellään laeilla monella alalla eikä ole mahdollista tehdä mitään taustatutkimuksia miten vain. Enempää en osaa ottaa kantaa, koska en tiedä kontekstia. 

Vierailija
31/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat siltä, ettet ole ymmärtänyt ollenkaan, mistä sinua kritisoitiin ja edelleen "nakkelet niskojasi" saamallesi palautteelle ts. luulet edelleen tietäväsi paremmin, etkä ole edes kuulevinasi muiden mielipidettä.

Vanhemmat työntekijät saattavat olla juuri tollaisia päällepäsmäreitä työpaikalla, kun he kuvittelevat olevansa kokeneempia kuin muut, vaikka todellisuudessa heillä ei ole hajuakaan tämän päivän käytännöistä ja ovat täysin pudonneet maailmanmenosta.

Vierailija
32/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuollaisesta saa suullisen varoituksen, niin kuulostaa paskalta työpaikalta. Kannattaa vaihtaa sellaisen, missä oma-aloitteisuutta arvostetaan.

Mikä varoitus? Huomautus.

Vierailija
33/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen antanut suullisen huomatuksen eräälle nuoremmalle tiiminjäsenelle, koska hän teki itsenäisesti päätöksiä jotka erosi täysin meidän linjauksesta.

Olimme mm. yhdessä linjanneet konserninjohdon kanssa mitä ja miten otamme työpyyntöjä vastaan, ja myös mitä niiden tulee sisältää.

Tämä yksi sankari sooloili ja antoi asiakkaille väärää infoa ja näin ollen vaikeutti koko tiimin työskentelyä.

Hän myös näsäviisasteli ja nakkeli niskojaan kun häntä asiasta huomautettiin ja yritimme saada ymmärtämään yhteiset pelisäännöt ja miksi ne on niin kuin olivat.

Vierailija
34/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali juttu. Uusi näkee työpaikan toimintatavat uudella tavalla. Siellä kauan maatuneet vastustavat kaikkia muutoksia. Kolmessa kuukaudessa tulija toteaa, ettei näille mitään voi, palkka tulee, vaikkei mitään kehitäkään.

Konsultille kyllä maksetaan, vaikkei se mitään tolkullista aikaan saakaan.

Vierailija
35/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat siltä, ettet ole ymmärtänyt ollenkaan, mistä sinua kritisoitiin ja edelleen "nakkelet niskojasi" saamallesi palautteelle ts. luulet edelleen tietäväsi paremmin, etkä ole edes kuulevinasi muiden mielipidettä.

Vanhemmat työntekijät saattavat olla juuri tollaisia päällepäsmäreitä työpaikalla, kun he kuvittelevat olevansa kokeneempia kuin muut, vaikka todellisuudessa heillä ei ole hajuakaan tämän päivän käytännöistä ja ovat täysin pudonneet maailmanmenosta.

Tämä on tuttu kuvio.

Aloittajan kannattaisi nöyrtyä ja oikeasti miettiä saamaansa palautetta. Siitä voi oppia. 

Vierailija
36/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Kyse oli yhteystiedoista erääseen tapahtumaan, jonka järjestäjiä on useampia ja oletetaan tämän isomman instanssin tietävän yhteistyökumppanit. En todellakaan ylitä valtuuksiani, en huutokauppaa hinnoilla.

Haluttiin lyödä rumpua siitä, että tapahtumasta ei ole tullut juuri tähän pisteeseen tietoja joita kysellään. Kuitenkaan ei ilmoiteta asiasta kenellekään, odotetaan vain tyhjää, halutaan olla yhteistyökyvyttömiä saman talon sisällä. Aikani kuluksi - töitä ei ole liikaa - lähdin guuglaamaan ja helposti löysin yhteystiedot. Henkilö, jolle olin tiedot luvannut, oli vanhempi henkilö, joka oli jo viime kuussa niitä kysellyt ja jolle oli kuulemma luvattu ilmoittaa. Pidän asiakaspalvelua tärkeänä.

Tehokas ei saa olla julkishallinnossa. Se on tullut selväksi. Odotellaan mieluummin tyhjää, juorutaan ja juodaan kahvia.

Sanon nyt vielä kerran, että minä en nakkele niskojani. Minulla ei ole sen vaatimaa luonnetta.

Henkilö, joka käy kertomassa minusta, on sanojensa mukaan kouluttamaton nainen eikä hallitse mm kieliä eikä tietotekniikkaa. Jonkin Face-tiedon löytyminen on aivan kauhistuttava asia. Pomo ostaa tämän helposti jostain syystä kun se tarpeeksi kiihkoisesti hänelle kerrotaan.

Huomautuksen sijaan olisin tosiaan ottanut mieluummin kirjallisen varoituksen perusteluineen.

Vierailija
37/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää siltä, että olet loukkaantunut ja aika kykenemätön ottamaan kritiikkiä vastaan. 

Vierailija
38/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan möhlinyt jotain.

Itsekin yritän aina ensin selvittää asiat jotenkin muutenkin kuin kysymällä joltain.

Vierailija
39/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen antanut suullisen huomatuksen eräälle nuoremmalle tiiminjäsenelle, koska hän teki itsenäisesti päätöksiä jotka erosi täysin meidän linjauksesta.

Olimme mm. yhdessä linjanneet konserninjohdon kanssa mitä ja miten otamme työpyyntöjä vastaan, ja myös mitä niiden tulee sisältää.

Tämä yksi sankari sooloili ja antoi asiakkaille väärää infoa ja näin ollen vaikeutti koko tiimin työskentelyä.

Hän myös näsäviisasteli ja nakkeli niskojaan kun häntä asiasta huomautettiin ja yritimme saada ymmärtämään yhteiset pelisäännöt ja miksi ne on niin kuin olivat.

Minä en tee päätöksiä. Olen asiakaspalvelussa. On selvää, että yhteisiä sääntöjä tulee noudattaa. En ole tyhmä eikä minulla ole halua sooloiluun. Se mitä en ole oppinut on, että jätetään vain kaikki asiat ilmaan ja juodaan kahvia.

Vierailija
40/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten itsenäisyytesi näkyy käytännössä? Vältteletkö muita ihmisiä?

En välttele. Olen töissä asiakaspalvelussa, mutta en kuulemma kysy tarpeeksi missään tapauksessa.

Kyseessä on naisvaltainen työpaikka. Selvitän siis itse asioita esim puhelimitse tai Facen kautta asioita, joita muut eivät minulle kerro, koska eivät tiedä. Näin ei saa tehdä.

En myöskään kulje kahvijuorupiirissä, koska minua ei kiinnosta. Olen määräaikainen työntekijä.

Siis mitä asioita etsit facen kautta? Eikö pomokaan tiedä vastauksia näihin selvittämiisiin asioihin? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi