Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain töissä suullisen huomautuksen siitä, että olen liian itsenäinen!

En-ole-ihan-eilisenteerentyttöjä
24.08.2018 |

Pitäisi siis kysyä koko ajan muilta, vaikka en ole tehnyt mitään virhettä. Itsenäisyys ei sovi, siis se että selvittää asioita itsenäisesti ja tuloksekkaasti.
Huomautus on suullinen, ei kirjallinen. Sanoin etten pane pahakseni kirjallistakaan .... ;)
Kuulemma myös nakkelen niskoja .... ei onnistu tältä likalta :) Mitä mieltä?

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä sooloilija on yleensä henkilö, joka ei suostu olemaan yhteisesti sovitussa linjassa muiden kanssa. Meillä on tietty "usein kysytyt kysymykset" -listaus, jonne lisätään annettuja vastauksia sitä mukaan, kun uudenlaisia kysymyksiä tulee, jotta A ei vastaisi jotain ja B seuraavalle asiakkaalle samasta asiasta täysin toisin (esim. juuri sillä hetkellä tietyn tuotteen oletettava toimitusaika, varastotilanne jne.).

Sooloilusta on yleen enemmän haittaa kuin hyötyä, koska jos asiakkaalle vastataan sen mukaan, mitä face tai jodel neuvoo, niin voi hyvänen aika!

Vierailija
42/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen antanut suullisen huomatuksen eräälle nuoremmalle tiiminjäsenelle, koska hän teki itsenäisesti päätöksiä jotka erosi täysin meidän linjauksesta.

Olimme mm. yhdessä linjanneet konserninjohdon kanssa mitä ja miten otamme työpyyntöjä vastaan, ja myös mitä niiden tulee sisältää.

Tämä yksi sankari sooloili ja antoi asiakkaille väärää infoa ja näin ollen vaikeutti koko tiimin työskentelyä.

Hän myös näsäviisasteli ja nakkeli niskojaan kun häntä asiasta huomautettiin ja yritimme saada ymmärtämään yhteiset pelisäännöt ja miksi ne on niin kuin olivat.

Minä en tee päätöksiä. Olen asiakaspalvelussa. On selvää, että yhteisiä sääntöjä tulee noudattaa. En ole tyhmä eikä minulla ole halua sooloiluun. Se mitä en ole oppinut on, että jätetään vain kaikki asiat ilmaan ja juodaan kahvia.

Tässä sinulla on asenne, että vain sinä teet töitä kunnolla, muut eivät. Tämä asenne on tavallaan niskojen nakkelua. Tunnistatko?

Se, mikä sinulle näyttäytyy asioiden ilmaan jättämisenä, voi todellisuudessa pohjautua johonkin tärkeään asiaan, jota ei vain sinulle ole kerrottu, koska se ei ehkä työnkuvaasi kuulu sitä tietää. Onko sinulla tunne, että haluat hallita kaikkia prosesseja ja vain sinä teet asioille jotain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan tyypillistä julkishallinnossa!  Siellä on samat työntekijät olleet tyyliin 30 vuotta olemattomalla koulutuksella ja he ovat aivan pihalla nykytyöelämästä. Koska itse ovat täysin kyvyttömiä minkään asteiseen itsenäiseen otteeseen sekä työssä että tiedonhankinnassa, kiukkuavat uusille ja osaavammille (ja usein heille, joilla yksityisellä puolella on opittu vakiotoiminnoksi tuloksen teko ja joille venyminen ja työn kaikenlainen hidastelu on täysin tuntematonta). Olen kokenut saman, enkä ikinä enää halua sellaisessa työyhteisössä tehdä työtä. Kyllä työntekijöiden pitäisi vähäiselläkin koulutuksella ja edes jollain ajattelukyvyllä varustettuna ymmärtää, että töiden pitää edetä, eikä seisoa paikallaan. Tietenkin voi hyvin olla, että tietävät varsin hyvin että julkishallinnossa perinteisesti tarvitaan kolme ihmistä hoitamaan yhden ihmisen työt (laiskaa ja vetelää porukkaa, toisin kuin yksityisellä) joten nopeammin edistyminen vähentää työpaikkoja. Kysyä sopii, eivätkö veroeurot kulu eniten hukkaan moisten suojatyöpaikkojen palkkojen maksussa vuodesta toiseen ja sittemmin vielä tyhjänteon eläkkeiden maksussa?

Vierailija
44/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat siltä, ettet ole ymmärtänyt ollenkaan, mistä sinua kritisoitiin ja edelleen "nakkelet niskojasi" saamallesi palautteelle ts. luulet edelleen tietäväsi paremmin, etkä ole edes kuulevinasi muiden mielipidettä.

Vanhemmat työntekijät saattavat olla juuri tollaisia päällepäsmäreitä työpaikalla, kun he kuvittelevat olevansa kokeneempia kuin muut, vaikka todellisuudessa heillä ei ole hajuakaan tämän päivän käytännöistä ja ovat täysin pudonneet maailmanmenosta.

Juuri näin. Kyse oli yhteystiedoista erääseen tapahtumaan, jonka järjestäjiä on useampia ja oletetaan tämän isomman instanssin tietävän yhteistyökumppanit. En todellakaan ylitä valtuuksiani, en huutokauppaa hinnoilla.

Haluttiin lyödä rumpua siitä, että tapahtumasta ei ole tullut juuri tähän pisteeseen tietoja joita kysellään. Kuitenkaan ei ilmoiteta asiasta kenellekään, odotetaan vain tyhjää, halutaan olla yhteistyökyvyttömiä saman talon sisällä. Aikani kuluksi - töitä ei ole liikaa - lähdin guuglaamaan ja helposti löysin yhteystiedot. Henkilö, jolle olin tiedot luvannut, oli vanhempi henkilö, joka oli jo viime kuussa niitä kysellyt ja jolle oli kuulemma luvattu ilmoittaa. Pidän asiakaspalvelua tärkeänä.

Tehokas ei saa olla julkishallinnossa. Se on tullut selväksi. Odotellaan mieluummin tyhjää, juorutaan ja juodaan kahvia.

Sanon nyt vielä kerran, että minä en nakkele niskojani. Minulla ei ole sen vaatimaa luonnetta.

Henkilö, joka käy kertomassa minusta, on sanojensa mukaan kouluttamaton nainen eikä hallitse mm kieliä eikä tietotekniikkaa. Jonkin Face-tiedon löytyminen on aivan kauhistuttava asia. Pomo ostaa tämän helposti jostain syystä kun se tarpeeksi kiihkoisesti hänelle kerrotaan.

Huomautuksen sijaan olisin tosiaan ottanut mieluummin kirjallisen varoituksen perusteluineen.

Ootko kenties tempputyöllistettynä jossain? 6kk määräaikainen työsuhde julkishallinnolla ei pahemmin anna syytä henkseleiden paukutteluun työyhteisössä, joka koostuu lähinnä kouluttamattomista kielitaidottomista vajakeista. Ei ihme, jos esimiehesi on helisemässä... Juot vaan kahvia sen puoli vuotta muiden kanssa, etkä ala keulimaan, koska osaat käyttää googlea.

Vierailija
45/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäinen työote on kirottua kymmeniä vuosia viroissaan vetelehtineitten  julkishallinnon virkaloisten mielestä. Itsenäisesti työnsä hoitava ei jää näiden vetelysten armoille, mikä sitten raivostuttaa tosissaan. Käyhän itsenäisen toimijan edetessä niin että noiden virkaloisten vetelyys tulee erityisen näkyväksi kaikkien muiden silmissä. Joten itsenäisestä työotteesta on pyrittävä rankaisemaan.

Vierailija
46/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsenäinen työote on kirottua kymmeniä vuosia viroissaan vetelehtineitten  julkishallinnon virkaloisten mielestä. Itsenäisesti työnsä hoitava ei jää näiden vetelysten armoille, mikä sitten raivostuttaa tosissaan. Käyhän itsenäisen toimijan edetessä niin että noiden virkaloisten vetelyys tulee erityisen näkyväksi kaikkien muiden silmissä. Joten itsenäisestä työotteesta on pyrittävä rankaisemaan.

6kk määräaikainen julkishallinnolla kuulostaa kyllä ennemmin siltä, että ap on aktivoitu joko työkokeiluun tai palkkatuettuun työhön kaltaistensa vajakkien kanssa. 

Vierailija
47/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää siltä, että olet loukkaantunut ja aika kykenemätön ottamaan kritiikkiä vastaan. 

Minua tämä huomautuksen saaminen em. syystä lähinnä kylläkin naurattaa. Luettakoon se sitten vaikka ylimielisyydeksi? Kysyn jos en tiedä ja jos paikalla on joku, jonka pitäisi asiat tietää. Kyseinen juorunainen on silloin-tällöin -tuuraaja, jolla ei ole asioista tämän päivän tietoja, mutta joka mielestään tietää vuosikymmenten kokemuksella, kuinka jutut kulkevat. Ei katkeroita minua, hän tulee saamaan laskun perässään varmasti.

Sitä ihmettelen että pomo uskoo häntä sokeasti. Mutta ei se mitään. Kysellään ja tehdään kaikki takaperoisesti eikä ainakaan palvella asiakkaita tästä lähtien eikä etsitä tietoa itsenäisesti kenellekään. Liksaa tulee kuitenkin.

Sanon etten tiedä ja pyydän soittamaan/käymään uudelleen jos sattuisi löytymään tuolloin kaivattua tietoa. Ei stressata mistään! Ei asiakaspalvelussa tarvitse kaikkeen tietoja löytyä, vaikka tiedon toimittaminen edelleen kuuluisikin sinne. Jos ei ole tietoa, niin sitä ei ole! Aamen.

Tänään kun oma tietomääräni loppui, asiakas pyysi puhelimeen jotakuta toista, joka tietäisi enemmän. Hänkään ei sitten tiennyt enempää ja sai lopuksi asiakkaan raivoamaan itselleen. Löi luurin asiakkaan korvaan kun kiroilutulva alkoi.

Vierailija
48/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa, ku oot niin fiksu. Kuulostaa ihan hirveeltä mestalta.

Vierailija
49/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Symppaan todellakin ap:ta. Mulla oli tänään viimeinen päivä julkispuolen asiantuntijahommissa ja toi tuntuu niin tutulta, mitä ap kertoo. Siellä oikeesti oltiin ihan tumput suorina, vaikka moniin kysymyksiin löytyi tieto googlaamaalla tai laittamalla mailia toiseen kaupungin instanssiin. Ja googlaamalla voi siis löytää ihan virallistakin tietoja, tämä tiedoksi viisastelijoille. Esim. Helsingin kaupungin viralliset päätökset tulevat dev.hel.fi-tietokantaan.

Vierailija
50/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En-ole-ihan-eilisenteerentyttöjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten itsenäisyytesi näkyy käytännössä? Vältteletkö muita ihmisiä?

En välttele. Olen töissä asiakaspalvelussa, mutta en kuulemma kysy tarpeeksi missään tapauksessa.

Kyseessä on naisvaltainen työpaikka. Selvitän siis itse asioita esim puhelimitse tai Facen kautta asioita, joita muut eivät minulle kerro, koska eivät tiedä. Näin ei saa tehdä.

En myöskään kulje kahvijuorupiirissä, koska minua ei kiinnosta. Olen määräaikainen työntekijä.

Siis mitä asioita etsit facen kautta? Eikö pomokaan tiedä vastauksia näihin selvittämiisiin asioihin? [/White]

No ei todellakaan tiedä. Hän on toisen osaston pomo, joka hallinnoi lähinnä paperilla meidän työpisteemme ihmisiä ja järjestelyjä. Ei tiedä käytännön asioistamme yhtään mitään. Tähän päivään mennessä ei ole perehdyttänyt minua talon tapoihin ja käytäntöihin. Pomo paperilla. Hänen mielestään riittää, että kaikki hänen alaisensa ryystävät pullakahvit kerran viikossa yhteisesti ja puhuvat mukavia.

Vierailija
51/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen antanut suullisen huomatuksen eräälle nuoremmalle tiiminjäsenelle, koska hän teki itsenäisesti päätöksiä jotka erosi täysin meidän linjauksesta.

Olimme mm. yhdessä linjanneet konserninjohdon kanssa mitä ja miten otamme työpyyntöjä vastaan, ja myös mitä niiden tulee sisältää.

Tämä yksi sankari sooloili ja antoi asiakkaille väärää infoa ja näin ollen vaikeutti koko tiimin työskentelyä.

Hän myös näsäviisasteli ja nakkeli niskojaan kun häntä asiasta huomautettiin ja yritimme saada ymmärtämään yhteiset pelisäännöt ja miksi ne on niin kuin olivat.

Minä en tee päätöksiä. Olen asiakaspalvelussa. On selvää, että yhteisiä sääntöjä tulee noudattaa. En ole tyhmä eikä minulla ole halua sooloiluun. Se mitä en ole oppinut on, että jätetään vain kaikki asiat ilmaan ja juodaan kahvia.

Tässä sinulla on asenne, että vain sinä teet töitä kunnolla, muut eivät. Tämä asenne on tavallaan niskojen nakkelua. Tunnistatko?

Se, mikä sinulle näyttäytyy asioiden ilmaan jättämisenä, voi todellisuudessa pohjautua johonkin tärkeään asiaan, jota ei vain sinulle ole kerrottu, koska se ei ehkä työnkuvaasi kuulu sitä tietää. Onko sinulla tunne, että haluat hallita kaikkia prosesseja ja vain sinä teet asioille jotain?

Entä ... onko sinulla tunne, että olet selvänäkijä ja oikeassaolija? Tunnistatko?

Vierailija
52/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan tyypillistä julkishallinnossa!  Siellä on samat työntekijät olleet tyyliin 30 vuotta olemattomalla koulutuksella ja he ovat aivan pihalla nykytyöelämästä. Koska itse ovat täysin kyvyttömiä minkään asteiseen itsenäiseen otteeseen sekä työssä että tiedonhankinnassa, kiukkuavat uusille ja osaavammille (ja usein heille, joilla yksityisellä puolella on opittu vakiotoiminnoksi tuloksen teko ja joille venyminen ja työn kaikenlainen hidastelu on täysin tuntematonta). Olen kokenut saman, enkä ikinä enää halua sellaisessa työyhteisössä tehdä työtä. Kyllä työntekijöiden pitäisi vähäiselläkin koulutuksella ja edes jollain ajattelukyvyllä varustettuna ymmärtää, että töiden pitää edetä, eikä seisoa paikallaan. Tietenkin voi hyvin olla, että tietävät varsin hyvin että julkishallinnossa perinteisesti tarvitaan kolme ihmistä hoitamaan yhden ihmisen työt (laiskaa ja vetelää porukkaa, toisin kuin yksityisellä) joten nopeammin edistyminen vähentää työpaikkoja. Kysyä sopii, eivätkö veroeurot kulu eniten hukkaan moisten suojatyöpaikkojen palkkojen maksussa vuodesta toiseen ja sittemmin vielä tyhjänteon eläkkeiden maksussa?

Naulan kantaan!

Olin aina yksityisellä töissä. Tämä on ensimmäinen kokemus julkisshallinnossa. Tottakai tarvitaan kolme yhden sijaan. Luutunutta ja jäykkää väkeä, vetelää ja silti omanarvontuntoista pikkumiestä riittää. Inhottaa se venyminen ja tyhjännauraminen. En ole kilpailuhenkinen,mutta haluan tehdä työni kunnolla. Veroeurot menevät todellakin tyhjän maksuun. Uskoisin, että jos paikalle saataisiin oikeita työntekijöitä, niin selvittäisiin puolella määrällä tai jopa vähemmällä eikä tulisi edes kiire.

Vierailija
53/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat siltä, ettet ole ymmärtänyt ollenkaan, mistä sinua kritisoitiin ja edelleen "nakkelet niskojasi" saamallesi palautteelle ts. luulet edelleen tietäväsi paremmin, etkä ole edes kuulevinasi muiden mielipidettä.

Vanhemmat työntekijät saattavat olla juuri tollaisia päällepäsmäreitä työpaikalla, kun he kuvittelevat olevansa kokeneempia kuin muut, vaikka todellisuudessa heillä ei ole hajuakaan tämän päivän käytännöistä ja ovat täysin pudonneet maailmanmenosta.

Juuri näin. Kyse oli yhteystiedoista erääseen tapahtumaan, jonka järjestäjiä on useampia ja oletetaan tämän isomman instanssin tietävän yhteistyökumppanit. En todellakaan ylitä valtuuksiani, en huutokauppaa hinnoilla.

Haluttiin lyödä rumpua siitä, että tapahtumasta ei ole tullut juuri tähän pisteeseen tietoja joita kysellään. Kuitenkaan ei ilmoiteta asiasta kenellekään, odotetaan vain tyhjää, halutaan olla yhteistyökyvyttömiä saman talon sisällä. Aikani kuluksi - töitä ei ole liikaa - lähdin guuglaamaan ja helposti löysin yhteystiedot. Henkilö, jolle olin tiedot luvannut, oli vanhempi henkilö, joka oli jo viime kuussa niitä kysellyt ja jolle oli kuulemma luvattu ilmoittaa. Pidän asiakaspalvelua tärkeänä.

Tehokas ei saa olla julkishallinnossa. Se on tullut selväksi. Odotellaan mieluummin tyhjää, juorutaan ja juodaan kahvia.

Sanon nyt vielä kerran, että minä en nakkele niskojani. Minulla ei ole sen vaatimaa luonnetta.

Henkilö, joka käy kertomassa minusta, on sanojensa mukaan kouluttamaton nainen eikä hallitse mm kieliä eikä tietotekniikkaa. Jonkin Face-tiedon löytyminen on aivan kauhistuttava asia. Pomo ostaa tämän helposti jostain syystä kun se tarpeeksi kiihkoisesti hänelle kerrotaan.

Huomautuksen sijaan olisin tosiaan ottanut mieluummin kirjallisen varoituksen perusteluineen.

Siis mitä ihmettä? Teillä on joku asiakas, joka kysyi teiltä jonkun kolmannen tyypin yhteystietoja. Eikö tämä asiakas itse osaa googlata vai miksi sitä juuri teiltä kysyttiin? Ja mikset googlannut silloin, kun sitä ensimmäisen kerran sinulta kysyttiin? Miksi ylipäätään kerroit muille, että tätä yhteystietoa on sinulta kysytty? Edelleen joku tässä kuviossa on nyt omituista. 

Vierailija
54/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just! Täällä on niin tavatonta sekin, että ihminen voi käyttää Googlea tiedonhankintaan. Siis esim yhteystietoja tai karttaa hakiessaan. Ei tietenkään uskota sokeasti netin aarteisiin. Parempi on levitellä käsiään ja kaivella paperisia karttoja jostakin. Ei nyt näytöltä sentään kätevästi sovelluksen avulla. Tätäkään en alussa tajunnut ja kummastelin paperikarttojen esiinkaivamista. Nyt pidän jo ihmeenä että taloon oli hankittu sentään tietskat ohjelmineen.

Vierailija
55/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli googlasit jonkun yhteystiedot ja pistit eteenpäin? Kai tiedät että netin tiedot voi olla vanhoja tai vääriä. Sinun olisi pitänyt kierrättää tuo tieto pomosi kautta, ja hän sitten päättänyt pistetäänkö  eteenpäin.

Vierailija
56/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En-ole-ihan-eilisenteerentyttöjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten itsenäisyytesi näkyy käytännössä? Vältteletkö muita ihmisiä?

En välttele. Olen töissä asiakaspalvelussa, mutta en kuulemma kysy tarpeeksi missään tapauksessa.

Kyseessä on naisvaltainen työpaikka. Selvitän siis itse asioita esim puhelimitse tai Facen kautta asioita, joita muut eivät minulle kerro, koska eivät tiedä. Näin ei saa tehdä.

En myöskään kulje kahvijuorupiirissä, koska minua ei kiinnosta. Olen määräaikainen työntekijä.

Hei, olen ihan samanlainen kuin sinä. Ja olen muös saanut samantyyppistä palautetta töissä.

En kuulemma ole tarpeeksi sosiaalinen työkavereitani kohtaan enkä kysy tarpeeksi muilta. Itsekin olen asiakaspalvelussa työssä, neuvon ja opastan asiakkaita mm. tiedonhaussa ja asiakkaitten kanssa sujuu hyvin, he jopa tulevat mielellään juuri minulta kysymään neuvoa, koska osaan asiani, keskityn asiaan, en jaaritteluun.

En oikein ymmärtä, mitä minun pitäisi työkavereilta kysellä, koska tuppaa olemaan niin, että he kysyvät minulta, työasioihin liittyviä asioita siis. En myöskään vietä kahvitaukoja muuten kuin itsekseni, eikä niitä taukoja oikein ehdi suuremmin viettääkään. En välitä viettää sosiaalista elämää työpaikalla, teen mieluummin töitä.

Olen koettanut puhua töissä tästä asiasta, siis siitä, että miksi muille (ei onneksi kaikille) on niin vastenmielistä se, etteivät kaikki ihmiset ole samanlaisia. En saa mitään selvyyttä tuohon.

En suhtaudu kollegoihini ylimielisesti, mutta en pidä siitä, että se, että olen kiinnostunut työstäni ja olen siinä myös hyvä koetaan jotenkin pottuiluna muille. En edes panttaa osaamistani vaan jaan sitä mielelläni muille.

Tiimityöskentely ei tarkoita laumaelämistä.

Vierailija
57/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä minuakin vähän arveluttaisi, jos sitä tietoa ei ole alun perinkään löytynyt, niin yhtäkkiä asiakkaalle annetaankin joku googlaustulos tarkistamatta, puhutaanko edes oikeasta hepusta. 

Vierailija
58/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä? Teillä on joku asiakas, joka kysyi teiltä jonkun kolmannen tyypin yhteystietoja. Eikö tämä asiakas itse osaa googlata vai miksi sitä juuri teiltä kysyttiin? Ja mikset googlannut silloin, kun sitä ensimmäisen kerran sinulta kysyttiin? Miksi ylipäätään kerroit muille, että tätä yhteystietoa on sinulta kysytty? Edelleen joku tässä kuviossa on nyt omituista. 

Kaikki eivät osaa guuglata ja kyse oli perinnetapahtumasta. Kyse vanhemmasta henkilöstä, kuten yllä kirjoitin. Minulta asiaa ei kysytty aiempaa, vaan toiselta henkilöltä joka jätti vastaamatta. Minulle tämä henkilö soitti kolme kertaa asiassaan samana päivänä. Odotin tuolloin että viikkojen takainen juttu olisi jo selvinnyt tai selvitettävissä. Sitä tässä opiskelenkin parhaillaan etten kerro mitä minulta kysytään enkä varsinkaan etsi vastauksia. Silloin kaikki on hyvin. En siis palvele asiakaspalvelussa.

Vierailija
59/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli googlasit jonkun yhteystiedot ja pistit eteenpäin? Kai tiedät että netin tiedot voi olla vanhoja tai vääriä. Sinun olisi pitänyt kierrättää tuo tieto pomosi kautta, ja hän sitten päättänyt pistetäänkö  eteenpäin.

Voi voi nyt sentään. Olisinko ihan tarkistanut yhteystiedot, jotka ovat tunnetut paikkakunnalla. Edelleen - pomo ei tiedä tästä asiasta yhtään mitään. Autoin vanhempaa ihmistä, joka oli kysellyt monesti asiaa. Ei ole Alzheimerikko.

Vierailija
60/91 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät osaa guuglata ja kyse oli perinnetapahtumasta. Kyse vanhemmasta henkilöstä, kuten yllä kirjoitin. Minulta asiaa ei kysytty aiempaa, vaan toiselta henkilöltä joka jätti vastaamatta. Minulle tämä henkilö soitti kolme kertaa asiassaan samana päivänä. Odotin tuolloin että viikkojen takainen juttu olisi jo selvinnyt tai selvitettävissä. Sitä tässä opiskelenkin parhaillaan etten kerro mitä minulta kysytään enkä varsinkaan etsi vastauksia. Silloin kaikki on hyvin. En siis palvele asiakaspalvelussa.

En vieläkään ymmärrä, miksi sitä teiltä kysyttiin ja miksi se toinen henkilö jätti vastaamatta, jos asia on siellä teidän tiedossa ja hallinnassa. Jos asia on teidän alaisuudessanne, kai teille ne yhteystiedotkin on ihan virallisesti ilmoitettu. Jos ei ole teidän alaisuudessa, miksi ihmeessä tämä ihminen soittaa sinulle ja miksi juuri sinun pitää hänelle ne yhteystiedot antaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan