Hyväksyisitkö eutanasian?
Kommentit (158)
Tietysti.
Kun se aika tulee niin lähden arvokkaasti ja kivuitta.
Ja kun katsoo ketkä tätä vastustavat -hi h hulit- niin helppo päätös.
Jos koirani kärsii ja lopetan sen, olen armollinen. Jos annan sen kärsiä vaikka tiedän, ettei se toivu, olen itsekäs. Miksei tämä sama voi toimia ihmisten kanssa? Varsinkin kun ihmiset voivat jo ennen sairastumista kertoa tahtonsa hoitotahdon muodossa
AP, mihin Sanoman lehteen tätä galluppia koostat?
Kerro se ensin niin harkitsen vastaanko.
Itselläni on sairaus jossa huonolla säkällä makaan letkuruokinnassa sängyssä jossain vaiheessa niin kannatan kyllä eutanasiaa!
Vierailija kirjoitti:
AP, mihin Sanoman lehteen tätä galluppia koostat?
Kerro se ensin niin harkitsen vastaanko.
Koska ihminen ei voi vaan olla utelias?
Mun mielestä eutanasian salliminen olisi hyvä juttu. Kuka haluaa elää sen 90-100 vuotta, jos viimeiset kymmenen vuotta on vaan kärsimystä sängyssä, kun mitään muuta ei kykene tekemään? Mahdollisesti vielä dementiaa, eikä tiedä enää missä mennään ja mitä tapahtuu. Turhaan siinä kituutetaan hengissä.
Mä en rehellisesti sanottuna tiedä. Mä en ole vielä kuullut YHTÄÄN vakuuttavaa keinoa varmistaa, että se eutanoitava ihminen todella oikeasti haluaa kuolla, eikä ole vain ylipuhuttu, painostettu tai masennettu.
Hyväksyn, jos asiaan liittyvä lainsäädäntö ei aseta ihmisiä eriarvoiseen asemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa elää sen 90-100 vuotta, jos viimeiset kymmenen vuotta on vaan kärsimystä sängyssä, kun mitään muuta ei kykene tekemään?
Jotkut haluavat, ja se heille suotakoon.
Vierailija kirjoitti:
Mä en rehellisesti sanottuna tiedä. Mä en ole vielä kuullut YHTÄÄN vakuuttavaa keinoa varmistaa, että se eutanoitava ihminen todella oikeasti haluaa kuolla, eikä ole vain ylipuhuttu, painostettu tai masennettu.
Eikö tällä ajattelulla likimain kaiken pitäisi olla kiellettyä, koska mitään ei voi koskaan varmistaa
Jos haluaa edistää eutanasiaa, kannattaa äänestää vihervasemmistoa. Ainoastaan vihervasemmistolaiset puolueet ovat valtaosin eutanasiaoikeuden kannalla.
Vierailija kirjoitti:
Aika ikävää, että tuolla perusteella se on kielletty myös niiltä, jotka sitä oikeasti haluavat..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa elää sen 90-100 vuotta, jos viimeiset kymmenen vuotta on vaan kärsimystä sängyssä, kun mitään muuta ei kykene tekemään?
Niinpä, tosiaan on suotu. Mutta miksi heidän takia muiden, jotka eivät halua, pitäisi kärsiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ikävää, että tuolla perusteella se on kielletty myös niiltä, jotka sitä oikeasti haluavat..
Ihminen voi myös itse päättää oman elämänsä. Se ei ole kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen että alat tehdä vapaaehtoistyötä saattohoidossa. Ehkä sun ei sen jälkeen tarvitse pähkäillä. Kuulet kuinka ihmiset huutavat tuskissaan ja anelevat kuolemaa.
Eutanasiaa vastustavat ovat todella itsekkäitä ihmisiä, kun eivät kunnioita ihmisten elämää ja valinnanvapautta. Itsekästä se on siksi, että joku pakottaisi minut elämään kärsimyksissä. Helppoahan se on terveenä huudella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, tosiaan on suotu. Mutta miksi heidän takia muiden, jotka eivät halua, pitäisi kärsiä?
En minä siihen ottanut mitään kantaa vaan vastasin kysymykseen siitä, kuka haluaa elää 90-100 vuotta.
Osittain hyväksyn. Eutanasia olisi jopa toivottavaa silloin, kun ihminen kuolee kuitenkin sairauteen tms. Osana saattohoitoa voisi siis olla, jos näin halutaan. Mutta minään itsemurhan tekokeinona en sitä kannata.
Vierailija kirjoitti:
Eutanasiaa vastustavat ovat todella itsekkäitä ihmisiä, kun eivät kunnioita ihmisten elämää ja valinnanvapautta.
Onko tämän pohjalta mitenkään yllättävää, että poliittinen oikeisto vastustaa eutanasiaa?
Tietysti. En ymmärrä niitä, jotka haluavat kieltää _muilta ihmisiltä_ mahdollisuuden hyvään kuolemaan