Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilanteita missä lääkärit onkin ollut väärässä?

Vierailija
22.08.2018 |

Mulla kuviteltiin lihomisen johtuvan siitä, että minä muka vedän sipsejä ja makaan sohvalla kaikki päivät. Vihdoin pääsin pitkän odotuksen jälkeen verikokeisiin ja sieltä tulikin ilmi kilpirauhasen vajaatoiminta!

Kertokaas omia kokemuksianne.

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kuviteltiin lihomisen johtuvan siitä, että minä muka vedän sipsejä ja makaan sohvalla kaikki päivät. Vihdoin pääsin pitkän odotuksen jälkeen verikokeisiin ja sieltä tulikin ilmi kilpirauhasen vajaatoiminta!

Kertokaas omia kokemuksianne.

Syöpähoidoissa kieltävät ravinteet.

Vierailija
2/105 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmiton kysta olikin ärhäkkä syöpä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin etten voi koskaan saada lapsia..

N31 ja 1,5v äiti

Vierailija
4/105 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyslääkäri ei millään uskonut että olen tosissani poskiontelotulehduksesta. Päätti kuitenkin ottaa kuvat (mikäpä ettei, kun saattoi rahastaa työnantajaa ns. turhista kuvista). Kuvat saatuaan katsoi niitä kauhuissaan ja käski lähteä välittömästi keskussairaalaan punkteeraukseen, koska nestepinta löytyi jo otsaontelostakin. Hämmästeli vain tilannetta ”Mä en oikeesti uskonut että sä voit olla kipeä, kun sä olit niin iloinen ja hyväntuulinen!”

Vierailija
5/105 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen väärässä joka päivä. Joskus erehdys on suuri ja kenties kohtalokas , mutta yleensä pieni ja korjattavissa.

T. Lääkäri

Vierailija
6/105 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vakuutusläkäreistä tekee virhediagnooseja päivästä toiseen kun eivät edes tapaa potilaitaan

Vierailija
7/105 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin aggressiivinen, kookas ja levinnyt haimasyöpä (haiman adenokarsinooma), joka sitten osoittautuikin akuutiksi haimatulehdukseksi, joka parani viiden päivän sairaalareissulla paaston, nesteytyksen ja kipulääkityksen avulla. 

Vierailija
8/105 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen väärässä joka päivä. Joskus erehdys on suuri ja kenties kohtalokas , mutta yleensä pieni ja korjattavissa.

T. Lääkäri

On hyvä, että on olemassa lääkäreitä, jotka itse ymmärtävät sen, että ennenkun on tutkittu on vain arvailua. Ihmeen moni lääkäri kuvittelee voivansa päältä päin katsomalla päätellä, mikä potilaalla on. Joskus tosi sairaat näyttävät terveiltä ja terveet sairailta.

Vierailija
9/105 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketteluonnettomuus. Reisi oli todella kipeäja tuntui että rikk. Lääkäriin pikana.

Otettiin kaikki magneettikuvat jne. Taisi neljä eri lääkäriä niitä katsella. Päätös: leikataan.

Heräsin nukutuksen jälkeen shokkiuutiseen: mikään ei ollutkaan reiden sisällä rikki leikkausta vaativalla tavalla.

Lääkäri siis avasi reiden ja sulki. Muistona 20cm arpi.

Vein asian kuluttajansuojaan mutta päättivät minua vastaan. Usko meni...

Vierailija
10/105 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaoireita (silloin siis diagnosoimaton) hoidettiin kerta toisensa perään kahden vuoden ajan poskiontelo-ja keuhkoputkentulehduksina antibiooteilla. Lähemmäs kymmenen kuuria tuli syötyä ennen kuin sattui kohdalle lääkäri, joka ajatteli että vois parikymppisellä muuten terveellä ihmisellä olla joku sairaus tän jatkuvan hengitystieoireilun taustalla 😒

Vierailija
11/105 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni oli aivokasvain. Mikä migreeni kestää kuukausikaupalla...?

Vierailija
12/105 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI EI EI kirjoitti:

Suurin osa vakuutusläkäreistä tekee virhediagnooseja päivästä toiseen kun eivät edes tapaa potilaitaan

Väärin, valuutuslääkrit eivät tee diagnooseja

Vierailija
13/105 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri diagnosoi kamalan selkäkivun lihaskrampiksi. Ilman tutkimuksia. Yksityisellä paljastui useampi murtuma selkärangassa.

Vierailija
14/105 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astmaoireita (silloin siis diagnosoimaton) hoidettiin kerta toisensa perään kahden vuoden ajan poskiontelo-ja keuhkoputkentulehduksina antibiooteilla. Lähemmäs kymmenen kuuria tuli syötyä ennen kuin sattui kohdalle lääkäri, joka ajatteli että vois parikymppisellä muuten terveellä ihmisellä olla joku sairaus tän jatkuvan hengitystieoireilun taustalla 😒

Sama. Tosin olin oireillut ja sairastellut keuhko- ja poskiontelontulehduksia sekä jatkuvaa yskää lapsesta asti ja suvussa on ollut vaikeaa astmaa. Kaverit eivät kestäneet yökyläilyä tai yhteisreissuja mun yskän takia. Vasta 23 vuotiaana erään kovan allergia-altistuksen seurauksena henki ei enää juurikaan kulkenut ja todella raahauduin eteenpäin. Lääkärissä sitten ekaa kertaa mittasivat peffin... PS. Yskä kuulemma lähtee yskimällä.

Vierailija
15/105 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketteluonnettomuus. Reisi oli todella kipeäja tuntui että rikk. Lääkäriin pikana.

Otettiin kaikki magneettikuvat jne. Taisi neljä eri lääkäriä niitä katsella. Päätös: leikataan.

Heräsin nukutuksen jälkeen shokkiuutiseen: mikään ei ollutkaan reiden sisällä rikki leikkausta vaativalla tavalla.

Lääkäri siis avasi reiden ja sulki. Muistona 20cm arpi.

Vein asian kuluttajansuojaan mutta päättivät minua vastaan. Usko meni...

Miksi alapeukut? Tuo on tositarina..

Vierailija
16/105 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Lääkäri

On hyvä, että on olemassa lääkäreitä, jotka itse ymmärtävät sen, että ennenkun on tutkittu on vain arvailua. Ihmeen moni lääkäri kuvittelee voivansa päältä päin katsomalla päätellä, mikä potilaalla on. Joskus tosi sairaat näyttävät terveiltä ja terveet sairailta.

Tässä ketjussahan on usea esimerkki, jossa nimenomaan on tutkittu (esim tuo reiden magneetti), mutta tutkimukset ovat antaneet väärän kuvan.

Aivan älytön ketju, niin kuin olisi joku oletuarvo, että ensimmäisen diagnoosin pitää aina olla oikein. Yleensä varmaan lähdetään siitä todennäköisimmästä, joka vastaa sekä potilaan kertomusta, kliinistä tutkimusta sekä kuvantamis- tai laboratoriotuloksia. Ei siinä kärkeen lähdetä miettimään jotain Dr House -tyyppistä harvinaista oireyhtymää, ellei ole viitettä sellaiseen.

En itse ole lääkäri.

Vierailija
17/105 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Lääkäri

Tässä ketjussahan on usea esimerkki, jossa nimenomaan on tutkittu (esim tuo reiden magneetti), mutta tutkimukset ovat antaneet väärän kuvan.

Aivan älytön ketju, niin kuin olisi joku oletuarvo, että ensimmäisen diagnoosin pitää aina olla oikein. Yleensä varmaan lähdetään siitä todennäköisimmästä, joka vastaa sekä potilaan kertomusta, kliinistä tutkimusta sekä kuvantamis- tai laboratoriotuloksia. Ei siinä kärkeen lähdetä miettimään jotain Dr House -tyyppistä harvinaista oireyhtymää, ellei ole viitettä sellaiseen.

En itse ole lääkäri.

Niin, ensin potilasta ei kuunnella tai häntä syytellään valehtelijaksi tai narkomaaniksi. 

Vierailija
18/105 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri #1 terveyskeskuksessa: mortonin oireyhtymä

Lääkäri #2 yksityinen lääkärikeskus: kihti

Lääkäri #3 yksityinen lääkärikeskus: ei diagnoosia sairaslomaa ja kipulääkkeitä. Kahden kuukauden leikkimisen jälkeen kysyin, että mitenhän olisi, jos jalka vaikka kuvattaisiin: oli murtunut.

Ensimmäinen lääkäri paineli sitä ja sanoi, että tuntisin kyllä, jos olisi murtunut. Pyysin lopettamaan, kun sattui, mutta tapanani ei ole huutaa. Toinen lääkäri sanoi, että kihti on, kun on ylimääräistä painoa ja naama on punainen ja jos ei ole tällä kipulääkkeellä kyllä lähtee.

Toivottavasti se tässä palstalla kirjoittanut lääkäri tämän näkee ja juttelee kollegoidensa kanssa.

Vierailija
19/105 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinkääkäri diagnosoi koiralleni epilepsian. Koira kuoli viikon päästä aivokasvaimeen.

Vierailija
20/105 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri #1 terveyskeskuksessa: mortonin oireyhtymä

Lääkäri #2 yksityinen lääkärikeskus: kihti

Lääkäri #3 yksityinen lääkärikeskus: ei diagnoosia sairaslomaa ja kipulääkkeitä. Kahden kuukauden leikkimisen jälkeen kysyin, että mitenhän olisi, jos jalka vaikka kuvattaisiin: oli murtunut.

Ensimmäinen lääkäri paineli sitä ja sanoi, että tuntisin kyllä, jos olisi murtunut. Pyysin lopettamaan, kun sattui, mutta tapanani ei ole huutaa. Toinen lääkäri sanoi, että kihti on, kun on ylimääräistä painoa ja naama on punainen ja jos ei ole tällä kipulääkkeellä kyllä lähtee.

Toivottavasti se tässä palstalla kirjoittanut lääkäri tämän näkee ja juttelee kollegoidensa kanssa.

Kuvattaisiin mikä?

Paineli mitä?

Mikä oli murtunut?

Varvas? Ja hoitona on...

Kahden kuukauden päästä jo parantunut