Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahdatteko te kerros- tai rivitalossa asuvat perustyöläiset tietää miten helppoa teidän elämä on?

Vierailija
22.08.2018 |

Menee töihin, tulee töistä, työt jää työpaikalle (noin valtaosalla ihmisistä). Kotona ehkä hieman siivousta ja ruuanlaittoa ym. peruskotitöitä. Aikaa jää vaikka mihin.

Elämä on aivan toisenlaista, kun on vastuullinen työ, jota on yleensä pakko jatkaa myös kotona. Työasiat pyörivät mielessä koko ajan, viikonloppuisin pitää rakentaa pari esitystä, tutkia eri vaihtoehtoja, valmistella palavereja ja muuta työhön liittyvää. Ja toisenlaista on myös asuminen omakotitalossa, jossa koko ajan pitää tehdä jotakin. Meillä vielä lopputarkastuskin tekemättä, on vielä monenlaista hommaa sisällä ja ulkona. Pitää rakentaa pihaa, tehdä terassi loppuun, istuttaa aitakasveja, rakentaa hyllyt varastoon ja muuta "pientä".
Ja kun kaiken tämän päällee niittaa normaalin lapsiperhearjen, niin ei oikeasti ole aikaa enää mihinkään.

Ja joo, itse olen elämäntapani valinnut. Mutta ei tämä helpolla tule.

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloelämä ainakin on syvältä perseestä: örveltäviä känniläisiä, räksyttäviä koiria, liiveille käyviä linnakundeja, kolistelua, joku huudattaa stereoita. Ei rauhaa, eik hiljaisuutta, ei unta, ei varaa muuttaa pois ja miksi muuttaakaan kun seuraavassa taloyhtiössä naapuriin voi muuttaa jälleen joku mulkku milloin tahansa.

Vierailija
2/112 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, itse olet valinnut, mutta silti ihmettelen, miksi olet valinnut noin. Millä ihmeen ajalla ajattelit siellä terassilla istuskella :) Ehkä ne lapsetkin voisivat pitää enemmän äidistä, jolla on aikaa olla heidän kanssaan, eikä "niitata lapsiperhearkea". Olisitko itse ihastunut lapsena siitä, kuinka tehokkaasti vanhempasi tykittivät eteenpäin lapsiperhearkea? Toki jotkut ihmiset kaipaavat enemmän toimintaa ja säpinää, jotkut ovat enemmän niitä hissuttelijoita, mutta en ymmärrä tuollaista salaylpeilyä sillä, kuinka hemmetin aikaansaava ja tärkeä ihminen on. Jos olet valinnut noin täydestä sydämestäsi, niin nauti siitä, älä hoe miten vaikea elämäntapasi on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos me saamme itse valita elämäntapamme. Minun ei onneksi pidä ajatella työasioita työajan ulkopuolella, ei pidä tehdä pihatöitä eikä remontteja eikä paljon kotitöitäkään. Sen sijaan minä saan käyttää vapaa-aikani harrastuksiini, matkustamiseen, lukemiseen ynnä muuhun mukavaan. Ja tulee ihan helpolla.

Vierailija
4/112 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintoja, valintoja, valintoja...

Vierailija
5/112 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valinta. Ei sinunkaan ole pakko. Totea, että on burnout , hae saikkua ja ala syljeskellä kattoon. Kenenkään ei ole pakko myöskään asua omakotitalossa jos se on niin vaikeaa.

Vierailija
6/112 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää, pitää, pitää. Kuka käskee. Mieti vähän tarkemmin valintojasi, ubersäälittävää syyllistää tai kadehtia muita. Ja olen itse samassa tilanteessa, en vaihtais

Vierailija
7/112 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota hetki aikaa itsellesi, olet ansainnut sen. Käytä se tuokioon vessassa. Vähitellen se kusi häviää sieltä päästä. 

Vierailija
8/112 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloelämä ainakin on syvältä perseestä: örveltäviä känniläisiä, räksyttäviä koiria, liiveille käyviä linnakundeja, kolistelua, joku huudattaa stereoita. Ei rauhaa, eik hiljaisuutta, ei unta, ei varaa muuttaa pois ja miksi muuttaakaan kun seuraavassa taloyhtiössä naapuriin voi muuttaa jälleen joku mulkku milloin tahansa.

Minä muutin omakotitalolähiöstä kerrostalon ylimmän kerroksen rauhaan. Ei kuulu liikenne, ei naapurit kiitos hyvän äänieristyksen.

Omakotitalossa riepo naapurinlapset tramppiksella välillä 07-23 aina joku siellä kirkumassa. Sirkkeli huusi ( yks teki polttopuut itselleen ja ilmeisesti miljoonalle muulle) ruohonleikkurit, lehtipuhaltimet. Aina oli joku kyttäämässä ootko leikannut pensasaidan, mihis oot nyt lähössä, kuka sul on kylässä. Ja sit ne kaikki ekstramaksut ja loputtomat pihahommat. Ikinä enää en mee omakotitaloon.

Vierailija
9/112 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei tästä nyt ottanut selvää, että oletko sinä tyytyväinen elämääsi vai et. Ja mollaatko toisten valintoja vai oletko niistä kateellinen.

Vierailija
10/112 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat asua jossain urpokuplassa kun kuvittelet että sinulla ainoastaan on vaikeaa. Vaikea uskoa että joku, jolla on vastuullinen työ, kirjoittaisi tuollaista paskaa.

Vierailija
11/112 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli piti päästä kehumaan itseä, ja lopussa esittää ettei muka kehu?

Vierailija
12/112 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Ja arvostan elämääni ja olen kiitollinen.

Asumme siis pienkerrostalossa ihan keskustassa. Kiva sisäpiha, oma terassi, mukavat naapurit ja hyvin hoidettu taloyhtiö.

Ei tarvitse murehtia jos on vaikka reissussa kun tietää että naapurit huolehtii talosta.

Ja ei edes tarvitse käydä töissä kun talous on niin ok ilmankin. Pääomatuloja. Ei tukia.

Vierailija
13/112 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi autokatos vielä, niin yhtyisin ap:n kanssa. Talvella on helvettiä ilman autotallia.

Vierailija
14/112 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet asunut mielenkiintoisissa kerrostaloissa.

Vierailija
15/112 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi autokatos vielä, niin yhtyisin ap:n kanssa. Talvella on helvettiä ilman autotallia.

Yhtyisitkö siellä autokatoksessa?

Vierailija
16/112 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan vaativan ja sitovan työn vastapainoksi olemme halunneet asumisessa päästä mahdollisimman helpolla. Toki olisi ulospäin hienomman näköiset kulissit jos olisi rakentanut omakotitalon, mutta päätimme ennemminkin valita käytännöllisyyden ja ostimme rivitalo-osakkeen, jossa huoltoyhtiö hoitaa kaiken mahdollisen. Rividuunarina olisin ehkä voinut omakotitalon halutakin, mutta oikeissa kohdissa pitää pystyä tekemään järkeviä valintoja jotta saa elämästään mielekkään.

Vierailija
17/112 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee töihin, tulee töistä, työt jää työpaikalle (noin valtaosalla ihmisistä). Kotona ehkä hieman siivousta ja ruuanlaittoa ym. peruskotitöitä. Aikaa jää vaikka mihin.

Elämä on aivan toisenlaista, kun on vastuullinen työ, jota on yleensä pakko jatkaa myös kotona. Työasiat pyörivät mielessä koko ajan, viikonloppuisin pitää rakentaa pari esitystä, tutkia eri vaihtoehtoja, valmistella palavereja ja muuta työhön liittyvää. Ja toisenlaista on myös asuminen omakotitalossa, jossa koko ajan pitää tehdä jotakin. Meillä vielä lopputarkastuskin tekemättä, on vielä monenlaista hommaa sisällä ja ulkona. Pitää rakentaa pihaa, tehdä terassi loppuun, istuttaa aitakasveja, rakentaa hyllyt varastoon ja muuta "pientä".

Ja kun kaiken tämän päällee niittaa normaalin lapsiperhearjen, niin ei oikeasti ole aikaa enää mihinkään.

Ja joo, itse olen elämäntapani valinnut. Mutta ei tämä helpolla tule.

Elämä on valintoja. Joten miksi ihmeessä avaudut marttyyrimaisesti omista valinnoistasi?

Huonosti omaa työtään organisoinut ihminen jatkaa työntekoa vapaa-ajalla.

. Ehkä  sunkaan ei ois kannattanut koittaa haukata isompaa palaa kuin oikeasti  kykenet hoitamaan?

Itse harrastan sijoittamista ja pidän omistamiini yhtiöihin perehtymistä  harrastuksena. Osto-ja myyntitoimeksiantoihin ei  monta minuuttia kuukaudessa mene mutta tuotot kattavat pian jo  25% kikuista.Mieluummin laitan rahani pörssiin kuin ok-taloon.

Terkuin perusduunari-harrastajasijoittaja rivitalosta.

Vierailija
18/112 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa noihin työasioihin, mutta omakotitalo-kerrostalon myönnän. Mies "pakotti" omilla valinnoillaan muuttamaan omakotitaloon kerrostalosta. Ehkä olisi silloin pitänyt erota - olin tuonut jo seurusteluvaiheessa esille, että en ikinä muuta omakotitaloon enää, koska olen lapsena asunut. Vihaan tätä elämää tässä talossa. Jatkuvasti tarvitsee uudistaa jotakin tai korjata ja kaikki aika menee siihen. + Täältä ei ole kävelymatkaa keskustaan...

Okei, en mä tätä vihaa, mutta asuisin paljon mielellään keskustassa kerrostalossa.

Vierailija
19/112 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän on sellaista, että jokainen rakentaa itselleen sen sopivan elämän.

Vierailija
20/112 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just noita "pieniä" asioita inhoan, ja todennäköisesti niitä ei koskaan tule edes tehtyä, koska niitä on niin paljon. Miksi muutimmekaan omakotitaloon... :(

Mutta ihan yhtälailla ne vastuulliset hommat pyörii kerrostalossa asuvienkin mielessä, että eipä se tästä omakotitalosta johdu. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi