Miksi köyhät polttaa tupakkaa?
Käyn aina välillä Hesarilla Hurstin ruokajonossa
siellä monet ruuan hakijat tupakoivat.
Itse en tupakoi mutta olen lukenut uutisista aina että tupakkavero nousee.
Olenkin ihmetellyt miten köyhillä on varaa polttaa ?
Jäisi varmasti monilla enemmän rahaa kuukaudessa ruokaan jos ei poltettaisi.
Onko tupakointi köyhien joku pieni lohtu ja helpotus?
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Köyhä:
- tupakoi
- käyttää alkoholia
- ihoa tatuoitu
- äänestetään persuja, jos jaksetaan edes äänestää
- naisilla kananpeffatukkaa, shokkivärejä, sivukaljua
- lapsilla jadessa, mico, jare lähiönimiä
- eineksiä ostetaan, kuten pullaleipää ja muutakin epäterveellistä
- käydään mäkkäreissä yms monta kertaa viikossa
- koko perhe kiroilee runsaastiOlen töissä lähiön ruokakaupassa ja tässä tulee huomattua "köyhien" elämää. Se WT porukka erottuu kyllä. Jos rahat ei meinaa riittää niin poistetaan mielummin ns lasten vähänkin terveellisemmät ruoat että tupakka-askin tai kaljat saa ostettua.
Joopa joo, uskomattomia stereotypioita ja vielä runsaasti yläpeukkuja. Ei voi kuin surullisena ihmetellä. :( Olen köyhä ja osittain toimeentulotuella elävä ja:
- En ole koskaan tupakoinut
- Alkoholinkäyttöni viimeisen viiden vuoden aikana: kolme lasia viiniä ja yksi tuoppi olutta
- En ole koskaan edes harkinnut tatuointia, en ylipäätään pidä niistä
- Ainoastaan yhdet vaalit ovat jääneet väliin (olin silloin sairaana) enkä voisi kuvitellakaan äänestäväni persuja
- Minulla on pitkät hiukset, värjätyt mutta eivät shokkivärillä
- Minulla ei ole lapsia
- Ostan eineksiä äärimmäisen harvoin ja uskallan väittää, että syön keskivertoa terveellisemmin vähävaraisuudestani huolimatta
- Käyn pikaruokaravintolassa muutaman kerran vuodessa
- Kiroilen kyllä joskus, mutta en kovin usein
Aloittaja kysyi miksi köyhät tupakoivat.
Viestinsä lopussa sitten itse vastasi, että siksikö, että saisivat pienen hetken helpotuksen elämäänsä.
No, tämä sama asia on jo moneen kertaan toistettu hiukan erilaisilla muunnoksia.
Miksei se vastaus sitten kelpaa? Miksei sitten myönnetä, että niin se varmaan on, ymmärrän.
Vaan jatketaan, että miksei laita säästöön, miksei se ymmärrä että on epäterveellistä, miksei se osta ruokaa jne.
Nämä eivät ole vastauksia kysymykseen miksi polttaa vaan miksi ei polta.
Toiset toistavat, että minä en vain polta, en ymmärrä, miksi ihmiset polttaa, tupakka maistuu pahalle, tupakka on epäterveellistä jne.
Ei liity aloituskysymykseen lainkaan.
Ei sitä edes kysytty. Polttamattomien motiivit olla polttamatta ei liity asiaan jos kysytään miksi köyhät polttaa.
Aloittaja siis kysyi ja vastasi omassa viestisssään.
Köyhät polttavat yleensä siksi, että se tuo hiukan helpotusta ahdistavaan elämäntilanteeseen.
Näin se usein on.
Miksi sitä on niin vaikea ymmärtää?
Köyhänä on kurjaa elää. Tutkitusti tupakointi lyhentää elämään jopa kymmenillä vuosilla, kun keski-iässä sairastuu keuhosyöpään. Tupakointi on vain hidastettu itsemurha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tyhmyys ja köyhyys korreloi vahvasti. Alapeukuttakaa aivan vapaasti, se ei totuutta muuksi muuta.
En alapeukuta. Olin jo muotoilemassa tätä totuutta sanoiksi. Ehdit ensin.
Kyseessä on laiskuus. Se vaikuttaa kaikkeen heidän elämässään. On helpompaa jatkaa kuin lopettaa. On helpompaa ostaa eineksiä kuin tehdä ruoka halvemmalla itse. On helpompaa jättää läksyt tekemättä kuin menestyä koulussa. On helpompaa syyttä muita omasta köyhyydestä kuin tajuta että on itse sen aiheuttanut.
Ohhoh! Köyhyyden syistä: miten krooniset sairaudet tai mt-ongelmat jotka alentavat työ- ja toimintakykyä, ovat itse aiheutettua? Eikö työttömyyden syy yleensä ole että työnantajat eivät palkkaa, etenkin yli viisikymppisiä?
Huh, kuinka nämä jotkut omahyväiset ja erinomaiset ihmiset kestävät itseään?
Eikö heille koskaan tule huono omatunto ilkeydestään? Kuinka voivat katsoa itseään silmiin.
Vai tuoko ilkeily jotain sairasta mielihyvää?
Turha moittia muita tupakoinnista kun itse hankkii omaan elämäänsä mielihyvää olemalla muka parempi kuin muut ja katsomalla pitkin nenänvartta.
Onhan sekin jonkinlainen sijaistoiminto kun siirtää ja purkaa pahaa oloaan mollaamalla köyhiä. Ikäänkuin helpottavaa huumetta.
Kuinka heidän läheisensä kestävät heitä, jos on tuollaisia mielipiteitä heikommista ihmisistä?
Itse en haluaisi olla noin armottoman ihmisen lähellä tai kumppani.
Se olisi pelottavaa ja ahdistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Käyn aina välillä Hesarilla Hurstin ruokajonossa
siellä monet ruuan hakijat tupakoivat.
Itse en tupakoi mutta olen lukenut uutisista aina että tupakkavero nousee.
Olenkin ihmetellyt miten köyhillä on varaa polttaa ?
Jäisi varmasti monilla enemmän rahaa kuukaudessa ruokaan jos ei poltettaisi.
He poltavat samasta syystä kuin miksi ovat ikuisesti persaukisia vaikka saattaakin olla tuloja ja muutenkin tuhlaavat mahdollisimman turhaan ja aina sitten ihmettelemässä miten syödä seuraavat 29 päivää kuusta 2 eurolla.
Eli ovat aivan uskomattoman tyhmiä ja täysin kykenemättömiä suunnittelemaan tulevaisuutta tai ottamaan itsestään millään tavalla vastuuta. Kuulsivat suljettuun instituutioon ja holhouksen alle.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kysyi miksi köyhät tupakoivat.
Viestinsä lopussa sitten itse vastasi, että siksikö, että saisivat pienen hetken helpotuksen elämäänsä.No, tämä sama asia on jo moneen kertaan toistettu hiukan erilaisilla muunnoksia.
Miksei se vastaus sitten kelpaa? Miksei sitten myönnetä, että niin se varmaan on, ymmärrän.
Vaan jatketaan, että miksei laita säästöön, miksei se ymmärrä että on epäterveellistä, miksei se osta ruokaa jne.
Nämä eivät ole vastauksia kysymykseen miksi polttaa vaan miksi ei polta.Toiset toistavat, että minä en vain polta, en ymmärrä, miksi ihmiset polttaa, tupakka maistuu pahalle, tupakka on epäterveellistä jne.
Ei liity aloituskysymykseen lainkaan.
Ei sitä edes kysytty. Polttamattomien motiivit olla polttamatta ei liity asiaan jos kysytään miksi köyhät polttaa.Aloittaja siis kysyi ja vastasi omassa viestisssään.
Köyhät polttavat yleensä siksi, että se tuo hiukan helpotusta ahdistavaan elämäntilanteeseen.
Näin se usein on.
Miksi sitä on niin vaikea ymmärtää?
Ja ovat ahdistuneita koska polttavat ja kaikesta joka siitä seuraa.... eli ei minkäänlaista kykyä tajuta itseään tai tilannettaan josta ulospääsyn keksiminen kuuluisi olla varsin helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä:
- tupakoi
- käyttää alkoholia
- ihoa tatuoitu
- äänestetään persuja, jos jaksetaan edes äänestää
- naisilla kananpeffatukkaa, shokkivärejä, sivukaljua
- lapsilla jadessa, mico, jare lähiönimiä
- eineksiä ostetaan, kuten pullaleipää ja muutakin epäterveellistä
- käydään mäkkäreissä yms monta kertaa viikossa
- koko perhe kiroilee runsaastiOlen töissä lähiön ruokakaupassa ja tässä tulee huomattua "köyhien" elämää. Se WT porukka erottuu kyllä. Jos rahat ei meinaa riittää niin poistetaan mielummin ns lasten vähänkin terveellisemmät ruoat että tupakka-askin tai kaljat saa ostettua.
Joopa joo, uskomattomia stereotypioita ja vielä runsaasti yläpeukkuja. Ei voi kuin surullisena ihmetellä. :( Olen köyhä ja osittain toimeentulotuella elävä ja:
- En ole koskaan tupakoinut
- Alkoholinkäyttöni viimeisen viiden vuoden aikana: kolme lasia viiniä ja yksi tuoppi olutta
- En ole koskaan edes harkinnut tatuointia, en ylipäätään pidä niistä
- Ainoastaan yhdet vaalit ovat jääneet väliin (olin silloin sairaana) enkä voisi kuvitellakaan äänestäväni persuja
- Minulla on pitkät hiukset, värjätyt mutta eivät shokkivärillä
- Minulla ei ole lapsia
- Ostan eineksiä äärimmäisen harvoin ja uskallan väittää, että syön keskivertoa terveellisemmin vähävaraisuudestani huolimatta
- Käyn pikaruokaravintolassa muutaman kerran vuodessa
- Kiroilen kyllä joskus, mutta en kovin usein
WT on usein köyhä ja köyhä on usein WT, mutta eivät ole yksi ja sama. Et lue tarpeeksi lööppejä jos ei ole selvinnyt rikkaidet WT-tyyppien määrä jo vain julkkismaailmassa ;)
Asiasta seitsemänteen, kun joku sanoi, että köyhät eivät osaa sillä 500 eurolla suunnitella ja hoitaa raha-asioitaan ja heidät pitäisi eristää yhteiskunnasta. Kun vielä polttavat tupakkaakin.
Ovat to-del-la huonoja ihmisiä?
Kun lukee ulosottotilastoja on siinä paljon hyvinkin varakkaita ja hyvässä asemassa olevia ihmisiä, joiden pitäisi pystyä niin henkisesti sekä rahallisesti hoitamaan asiansa ilman ulosottoa? Jopa paljon paremmin kuin köyhien.
Mikäs heitä estää hoitamasta raha-asioitaan kunnolla?
Mitäs heille sitten pitäisi tehdä? Mikä heitä vaivaa?
Jos nyt sitten tälle arvostelu/neuvonta/tuomitseminen linjalle köyhienkin kanssa lähdetään.
Homous kirjoitti:
Ei voi kun ihmetellä näitä idiootteja. Jos poltat askin päivässä ja oletkin yhtäkkiä vuoden tupakoimatta, se ei tarkoita sinulla olevan säästössä n. 2500 euroa. Se ostamatta jäänyt tupakka-aski kauppareissulla kyllä tuhlataan johonkin muuhun, todennäköisesti turhempaan esim. epäterveelliseen ruokaan tai alkoholiin.
Ihminen niin sanotusti hoksaa, että hänellä on se kapinen 7 euroa enempi käyttörahaa per päivä, hänpä siis ostaa jotain turhaa.
Valtion ennemminkin pitäisi laskea tupakkaveroa ja kannustaa ihmisiä tupakointiin.
Wtf? Siis kuka pakottaa tuhlaamaan, saati viinaan? Alkaa hahmottua kyllä vastaus alkuperäiseen kysymykseen.
Ja että tupakointi on nautinto? Riippuvuus se on, pahinta lajia.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti. Samasta syystä Intian hikipajoissa 16-tunnin työpäivän jälkeen työläiset ostaa vähillä hiluillaan tupakkaa vaikka puolet liksasta menee siihen. Samasta syystä itse ei-polttajana silti aikoinaan armeijassa pistin palamaan, kun päivän ja yön läpimärkänä loskassa tarpoessa ja ryömiessä saavuin teltalle jonka pohja tulvi vettä ja kamiina sammunut.
Ei lääkärit poltakaan. Se on erittäin harvinaista.
Köyhillä taas riittää aina rahaa tupakkaan. Terveelliseen ruokaan tai lääkkeisiin taas ei riitä koskaan rahaa.
Tupakka on päihdeaine. Se kertoo jo sellaisenaan jotain miksi käyttävät.
Ensin palasi äitihullu, sitten juttelu-ulisija, nyt nosteluhullu. Jollakin osastolla on selvästikin tehty yleinen kotiutus, ilmeisesti hoitajia on tarvittu koronan hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi köyhät tekee lapsia?
Ja lähettävät heidät vaaralliselle merimatkalle välimeren yli?
Jospa köyhät polttaa siksi, etteivät saisi koronaa. On näet todettu, että tupakoitsijat saattavat välttyä koronatartunnalta.
Miksi köyhät tekee lapsia?