Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhät polttaa tupakkaa?

Vierailija
21.08.2018 |

Käyn aina välillä Hesarilla Hurstin ruokajonossa
siellä monet ruuan hakijat tupakoivat.
Itse en tupakoi mutta olen lukenut uutisista aina että tupakkavero nousee.
Olenkin ihmetellyt miten köyhillä on varaa polttaa ?
Jäisi varmasti monilla enemmän rahaa kuukaudessa ruokaan jos ei poltettaisi.
Onko tupakointi köyhien joku pieni lohtu ja helpotus?

Kommentit (291)

Vierailija
241/291 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tyhmyys ja köyhyys korreloi vahvasti. Alapeukuttakaa aivan vapaasti, se ei totuutta muuksi muuta.

En alapeukuta. Olin jo muotoilemassa tätä totuutta sanoiksi. Ehdit ensin.

Kyseessä on laiskuus. Se vaikuttaa kaikkeen heidän elämässään. On helpompaa jatkaa kuin lopettaa. On helpompaa ostaa eineksiä kuin tehdä ruoka halvemmalla itse. On helpompaa jättää läksyt tekemättä kuin menestyä koulussa. On helpompaa syyttä muita omasta köyhyydestä kuin tajuta että on itse sen aiheuttanut.

Uskomatonta, että tämä ylimielinen potaska saanut tykkäyksiä.

Olet selvästikin syntynyt terveenä ja kasvanut normaalissa kodissa.

Toiset ovat saattaneet syntyä moninlaisin haastein ja viettää kasvuvuotensa väkivallan, hyväksikäytön ja päihteidenkäytön keskellä. Toiset on murrettu rikki jo ennen kuin elämä on kunnolla alkanut.

Toisilla tulee myöhemmin elämässä eteen kriisejä, sairauksia, onnettomuuksia, mitkä sekoittavat kaiken.

Ihmisen " laiskuuden" takana on aina jotain. Älykäs ihminen ymmärtää sen. Kukaan ei halua viettää elämänsä pienituloisena ja syrjäytyneenä. Aina on joku syy takana miten näin käy.

No niin- ymmärtäjä riensi ketjuun ymmärtämään eli sivuuttamaan lopuistakin oman elämänsä ohjaksista kaikki joilla on ollut paska lapsuus tai vastoinkäymisiä! Tätä on liikaa liikkeellä myös ammattilaisten taholta:"ei sun tarvii koska sä olet niin rikkinäinen" tai " miten sä voisitkaan mitään yrittää elämälles tehdä"

Tää vituttaa mua joka kerta enemmän- itse olen lähtenyt olosuhteista joita nykyajan tissiposket ei osaa edes kuvitella, ihan omin kätösin noussut palkkaluokkaan joka maksaa puolet veroa tuloistaan ja lisää välillisinä veroina.

Tästä syystä olen myös muuttanut perheineni pois Suomesta maahan, jossa jokainen on vastuussa vain itsestään. Tekis hyvää myös hemmotelluille ja kuoliaaksiymmärretyille nähdä mitä on todellinen köyhyys ja kuinka sieltä pääsee pois. Itse.

Vierailija
242/291 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskeskelin tuossa, että jos poltat vaille askin päivässä, niin kuussa kuluu halvimman päädyn savukkeisiin noin 164,40e. No wonder että ennen tuntui että rahat loppuu, kun itsekin poltin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/291 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama olisi laskea sen henkilön toimeentulotukea, jolla on varaa siitä tupakkaa ostaa.

Tai alkoholia sen puoleen.

Vierailija
244/291 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa opittu malli monella. Kun koko perhe, suku ja kaveripiiri polttaa niin olepa siinä polttamatta.

Vierailija
245/291 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajantappamiseksi, ellei muuta aivosoluista löydy. Häirintähuuteluita fiksummille. Paksua valetta sönköttäminen.

-"miksen mimä saa puhua?" enemminkin, miksen minä saa huudella häiriintöjä esim. Mieskohteelle jotta saisit huutoa ja mieskohteen lakimiehen kimppuusi.

- Potkia pihalla rantapalloa ja,huudella vanhoja naapureita skitsofreeniksi,

Vierailija
246/291 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homous kirjoitti:

Ei voi kun ihmetellä näitä idiootteja. Jos poltat askin päivässä ja oletkin yhtäkkiä vuoden tupakoimatta, se ei tarkoita sinulla olevan säästössä n. 2500 euroa. Se ostamatta jäänyt tupakka-aski kauppareissulla kyllä tuhlataan johonkin muuhun, todennäköisesti turhempaan esim. epäterveelliseen ruokaan tai alkoholiin. 

Ihminen niin sanotusti hoksaa, että hänellä on se kapinen 7 euroa enempi käyttörahaa per päivä, hänpä siis ostaa jotain turhaa. 

Valtion ennemminkin pitäisi laskea tupakkaveroa ja kannustaa ihmisiä tupakointiin. 

No, idiootteja on monenmoisia, mutten itse lukeudu heihin ainakaan siltä osin, koska lopettaessani ns. oikean tupakoinnin n. 5 vuotta sitten, aloin säästää huvikseni 5 €/kk. : )

Ihan kohtuullisen hyvät summat olen säästänyt, matkustellut, saanut maksettua lapseni kalliin harrastuksen...ym.ym.

Vierailija
247/291 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 €/pv piti kirjoittaa eli noin 150 €/kk.

Vierailija
248/291 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homous kirjoitti:

Ei voi kun ihmetellä näitä idiootteja. Jos poltat askin päivässä ja oletkin yhtäkkiä vuoden tupakoimatta, se ei tarkoita sinulla olevan säästössä n. 2500 euroa. Se ostamatta jäänyt tupakka-aski kauppareissulla kyllä tuhlataan johonkin muuhun, todennäköisesti turhempaan esim. epäterveelliseen ruokaan tai alkoholiin. 

Ihminen niin sanotusti hoksaa, että hänellä on se kapinen 7 euroa enempi käyttörahaa per päivä, hänpä siis ostaa jotain turhaa. 

Valtion ennemminkin pitäisi laskea tupakkaveroa ja kannustaa ihmisiä tupakointiin. 

Turhaan? Mikä ON turhempaa kuin tupakointi?

Lähipiiristä esimerkki: laittoi tupakkaan menevän rahan lopetettuuan purkkiin säästöön ja kas, puolen vuoden päästä tekikin kivan lomamatkan. Hänelle ei ihan aski päivässä riittänyt. Alkoholiakin kului enemmän siinä tupakoinnin sivutuotteena.

Vierailija
249/291 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne polttaa JA hankkii tatuointeja?? Kumpaankaan ei pitäisi riittää rahaa. Kuitenkin köyhissä perheissä lasten tupakoinnin aloittamista pidetään itsestään selvänä eikä puhuta lapsen tatuoinnista vaan ENSIMMÄISESTÄ tatuoinnista.

Toivottavasti joku sosiaalituesta päättävä lukee Vauvaa...

Vierailija
250/291 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuuttahan se joo.. Olen opiskellut, hyvin arvosanoin vieläpä, mutta alaa vastaava työtä vailla teen mieluummin kuitenkin huonosti palkattua suorittavaa työtä enkä makaa kotona. Ruuat teen itse edullisista kauden raaka-aineista ja alkoholia käytän hyvin maltillisesti (= halpa viinipullo ehkä kerran/kk ruuan kanssa) . 

Mutta prrrrr, joskus nuorena ja tyhmänä olen opetellut tupakoimaan ja tässä vaiheessa ei vaan riitä kantti lopettamiseen, kun yrittää saada parempia töitä ja hoitaa lainat, laskut ja koko elämän parhain päin. Laiska paska!

Vierailija
251/291 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole köyhä, mutta kohta olen. En polta tällä hetkellä, mutta ajattelin kohta aloittaa.

Vierailija
252/291 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä, hyvä palkka, en ole köyhä, tilillä rahaa muhkea summa,

silti poltan, tupakka on hyvää.

Vierailija
253/291 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tyhmyys ja köyhyys korreloi vahvasti. Alapeukuttakaa aivan vapaasti, se ei totuutta muuksi muuta.

En alapeukuta. Olin jo muotoilemassa tätä totuutta sanoiksi. Ehdit ensin.

Kyseessä on laiskuus. Se vaikuttaa kaikkeen heidän elämässään. On helpompaa jatkaa kuin lopettaa. On helpompaa ostaa eineksiä kuin tehdä ruoka halvemmalla itse. On helpompaa jättää läksyt tekemättä kuin menestyä koulussa. On helpompaa syyttä muita omasta köyhyydestä kuin tajuta että on itse sen aiheuttanut.

Uskomatonta, että tämä ylimielinen potaska saanut tykkäyksiä.

Olet selvästikin syntynyt terveenä ja kasvanut normaalissa kodissa.

Toiset ovat saattaneet syntyä moninlaisin haastein ja viettää kasvuvuotensa väkivallan, hyväksikäytön ja päihteidenkäytön keskellä. Toiset on murrettu rikki jo ennen kuin elämä on kunnolla alkanut.

Toisilla tulee myöhemmin elämässä eteen kriisejä, sairauksia, onnettomuuksia, mitkä sekoittavat kaiken.

Ihmisen " laiskuuden" takana on aina jotain. Älykäs ihminen ymmärtää sen. Kukaan ei halua viettää elämänsä pienituloisena ja syrjäytyneenä. Aina on joku syy takana miten näin käy.

No niin- ymmärtäjä riensi ketjuun ymmärtämään eli sivuuttamaan lopuistakin oman elämänsä ohjaksista kaikki joilla on ollut paska lapsuus tai vastoinkäymisiä! Tätä on liikaa liikkeellä myös ammattilaisten taholta:"ei sun tarvii koska sä olet niin rikkinäinen" tai " miten sä voisitkaan mitään yrittää elämälles tehdä"

Tää vituttaa mua joka kerta enemmän- itse olen lähtenyt olosuhteista joita nykyajan tissiposket ei osaa edes kuvitella, ihan omin kätösin noussut palkkaluokkaan joka maksaa puolet veroa tuloistaan ja lisää välillisinä veroina.

Tästä syystä olen myös muuttanut perheineni pois Suomesta maahan, jossa jokainen on vastuussa vain itsestään. Tekis hyvää myös hemmotelluille ja kuoliaaksiymmärretyille nähdä mitä on todellinen köyhyys ja kuinka sieltä pääsee pois. Itse.

Mielestäni on parempi, että ihminen kasvaa inhimillisissä oloissa (eli maassa jossa on mahdollisuus sosiaalitukeen), koska silloin ei ehkä kasva katkeraksi ja ole täynnä vihaa.

Vierailija
254/291 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia ne just on köyhiä, kun ne polttaa. Ihminen polttaa elämänsä aikana omakotitalon verran rahaa tupakassa. Ja jos perheessä kaksikin polttaa se on kansi omakotitaloa.  Siinä olisi jo ihan hyvä omaisuus , joka olisi kertynyt, kun ei polttaisi.

Vierailija
255/291 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkean elämän ainoa pakohetki?

Pitääkö tästäkin luopua?

Moni pienituloinen tietää, että loppuelämä yhtä kituuttamista kuukaudesta toiseen. Ei koskaan varaa matkusteluun, autoon, omaan kotiin, kampaajaan, ravintoloihin jne.

Sinäkö kadehdit näiltä surkeilta sieluilta tätäkin? Olisit tyytyväinen, että sinulle jaettiin kortit, jouden ansiosta pärjäät elämässä.

Surullista. Luopuminen tarkoittaisi parempaa ja pidempää elämää. Ja tuo mieleeni hyvän ystävän, joka ei pysty tupakointiaan lopettamaan vaikka olen yrittänyt kaikin ystävällisin keinoin. Säälin.

Vierailija
256/291 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi köyhiä ja työttömiä katsotaan nenänvartta pitkin?

Vierailija
257/291 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne polttaa JA hankkii tatuointeja?? Kumpaankaan ei pitäisi riittää rahaa. Kuitenkin köyhissä perheissä lasten tupakoinnin aloittamista pidetään itsestään selvänä eikä puhuta lapsen tatuoinnista vaan ENSIMMÄISESTÄ tatuoinnista.

Toivottavasti joku sosiaalituesta päättävä lukee Vauvaa...

Miksi yleistät?

Vierailija
258/291 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä ja ostan paljon karkkia. Mitäs siitä sanotte?

Tiedän, että fiksuilla rikkailla on prioriteetit kunnossa, he eivät laita rahaa mihinkään turhuuteen. Samoja valintoja pitäisi kaikkien muidenkin tehdä.

Vierailija
259/291 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin suon köyhälle sen ilon, jos sen tupakasta saa.

Koska se on monesti ainoa *turhuus* hänen elämässään. Ei tupakkarahalla ostettu ruoka korvaa sitä tupakkaa, sehän on tullut selväksi.

Tätäkin ainoaa pientä nautintoa kadehditaan. Köyhä on jo joutunut luopumaan miltei kaikesta, jospa tupakannoinnin lopettaminen olisi se viimeinen niitti, jonka jälkeen ajattelee, ettei kannata elää.

Kun sekin arjen helpotus otetaan pois.

Helppoa niiden on sanoa, kun on varaa ostaa mitä *turhuuksia* tahansa, silti luopumatta mistään.

Tämä on aivan turha asia selittää vaikka sataan kertaan. Ne jotka eivät tätä ymmärrä tai eivät tarkoituksella halua ymmärtää, niin eivät tosiaan ymmärrä.

Itse ymmärrän, vaikka en tupakoi.

Olen surullinen, että tupakointi on nautinto. Lapsuudessani vietin aikaa tätini luona. Miehensä poltteli norttia sisällä. Kotonani kumpikaan vanhemmista ei tupakoinut. En ole koskaan ymmärtänyt miten tupakointi voi olla nautinto. Minulle se oli kärsimystä..

Vierailija
260/291 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ylipäätään polttaa tupakkaa? Tupakan hintaa nostetaan ja rajoja tiukennetaan, niin kansa huutaa, että holhousvaltio holhoaa kansalaisiaan. No sietää himskatti holhotakin, jos kansa on niin typerää, että ihan omasta tahdostaan työntää mm. rotanmyrkkyä kehoonsa.