34-vuotias Juho kertoo karuista deittailukokemuksistaan
https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/201808202201138936_rk…
Tämä kommentoija taitaa olla palstalta tuttu tyyppi:
"Naiset ilmeisesti vetävät tietyistä ammateista omat johtopäätöksensä. Esim. varastotyöntekijä mielletään automaattisesti pienipalkkaiseksi. Ahkera duunari voi varastossa kuitenkin päästä ihan hyville ansioille. Tietysti jos naiselle on raha noinkin tärkeää, niin itse jättäisin sellaisen naisen väliin suosiolla." Ja on siellä jo MGTOW-mieskin astialla.
Hohhoijaa.
Kommentit (405)
Vierailija kirjoitti:
Kemia ei näissä keskusteluissa kyllä tarkoita henkistä yhteyttä ja samaa arvomaailmaa vaan seksuaalista yhteensopivuutta eli yhteydessä haluun ja himoon.
Joka puolestaan parisuhteessa on aika monille ihmisille, ainakin naisille sidoksissa siihen henkiseen yhteyteen. On olemassa ihmisiä, jotka eivät halua seksiä ollenkaan ilman tunnetason yhteyttä. Eikä pitkä parisuhde onnistu ilman tunnetason yhteyttä. Seksuaalinen yhteensopivuus monesti rakentuu ja kasvaa parisuhteen myötä, sen henkisen yhteensopivuuden myötä. Kun oppii tuntemaan toisen ja luottamaan toiseen, ja uskaltaa rentoutua ja olla oma itsensä myös seksuaalisesti, ollaan jo todella hyvän seksuaalisen yhteensopivuuden aalloilla.
Pelkkä seksuaalinen himo ja halu on panemista. Kun siihen lisätään henkinen yhteenkuuluvuuden tunne, puhutaan rakastelusta. Henkilökohtaisesti pidän rakastelua nautinnollisempana sekä psyykkisesti että fyysisesti.
En tietystikään sano että kaikki naiset vaativat jalat alta-tunteita, mutta iso osa vaatii, ja heitä näyttää nimenomaan tällä palstalla olevan runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
Naisten työkysymykset Juho koki suurimmaksi osaksi niin, että naiset utelivat hänen palkkaansa.
- Juttelu loppuu kuin seinään kun mainitsee olevansa ”vain” myyjä. Myös koulutuksesta kysyminen on yleistä ja jos koulutustaso ei ole vaaditulla tasolla, päättyy juttelu siihen. Matkustelusta kysyminen on aika yleistä. Huomasin monesti, että mielenkiinto lopahti vastapuolella, kun kerroin, etten ole juuri matkustellut.
Lue: Juho paheksuu syvästi sitä että naiset pitävät matkustamisesta. Se on väärin. Kaikkien ihmisten pitää olla kuten Juho. Eli ei tykätä matkustamisesta. Muuten Juho soittaa tuohtuneena Iltalehteen. Sori Juho. Ihmiset ei tuu luopumaan harrastuksistaan sun takia. Jos olet marginaalissa, tajua että vastaavan ihmisen löytäminen tulee vaatimaan enemmän vaivannäköä kuin normaalisti. On paljon juttuja jotka voisit miettiä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
En tietystikään sano että kaikki naiset vaativat jalat alta-tunteita, mutta iso osa vaatii, ja heitä näyttää nimenomaan tällä palstalla olevan runsaasti.
En ole koskaan kuullut kenenkään oman kaverini vaativan että miehen pitäisi viedä jalat alta. En itsekään sellaista vaadi, en ole se tyyppinen ihminen ollenkaan. Onko sinun äitisi tai siskosi tällaisia tai muut lähipiirisi naiset? Olet taas fiksautunut juuri niihin itsellesi vääriin naisiin. Arvatenkin koska ovat usein muutenkin ulkoisesti dramaattisia, näyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
"Näitkö hänessä mitään sen erityisempää kuin muissa tuntemissasi mukavissa naisissa, joiden seurassa viihdyt?"
Näin. Mikä on pointtisi? Jokaisessa naisessa on jotain erityistä, kyse on pitkälti omasta asenteesta. Ja parisuhde on siitä erityinen, että siinä pääse toista hyvin lähelle (tämähän on tietysti päivän selvää) Mutta sen erityisen huomaa , kun siinä suhteessa on jo ollut eli valinta on jo tehty.
Millä perusteella sinä päätit sitten alkaa parisuhteeseen, jos et ennen sitä päätöstä nähnyt naisessa mitään sen kummempaa kuin muissakaan tuntemissasi mukavissa naisissa? Et siis ollut ihastunut juuri häneen taikka kemiaa, joka olisi tuntunut erityiseltä? Kaikki nämä tunteet tulivat vasta kun olit päättänyt että seurustellaan?
"Juho paheksuu syvästi sitä että naiset pitävät matkustamisesta."
Täällä on harvinaista kyllä, ollut nyt hyvääkin keskustelua, älkää pilatko sitä olkiukkoilullanne. Juhohan EI sanonut, etteikö hän tykkää matkustamisesta, hän ei vain "juuri ole matkustellut". Hän saattaisi hyvinkin haluta matkustella kumppanin kanssa.
Mulla itselläni menee niin, että ensin miehessä tulee esiin se kemia tai kemian puute. Ihan ennen kuin tiedän hänestä mitään, ekan sekunnin aijana. Sitten ruvetaan ottamaan selvää kuka toi on, ja minkälaiset arvot ja elämä sillä on. Olen monta miestä tavannut joita kohtaan tunnen suurta vetoa, mutta jonka kanssa on kerta kaikkiaan niin erilaiset jutut ettei parisuhdetta voi ajatellakaan. Sitten kun arvomaailma ja äly ja huumorintaju ja elämän tavoitteet on havaittu yhteneväisiksi, aletaan syventämään. Ihastumaan, rakastumaan, rakastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi v...u. Taisi homma mennä tunteisiin taas. Joo kyllä todennäköisesti Juho yritti just niitä itseään yli 10 vuotta nuorempia ja kaikista kauneumpia, koska vain he kelpasivat. Sitten Juho ei saanut vastakaikua ja alkoi ulina.
Keskustelun taso yllätti jopa minut ja ei mitenkään positiivisesti, vaikka olen jonkun kerran kertonut tästä samasta asiasta ihan omakohtaisia kokemuksia ja miehenä siis. Todennäköisesti vastassa on jotain 20-25 vuotiaita tyttöjä, jotka eivät ole edes koskaan kokeilleet nettideittailua tms. ja etenkään miehenä.
Olisi kiva kuulla miesten omakohtaisia kokemuksia ja oli niitä jokunen tuon muun kuran keskellä, jossa keskustelun huomio käännettiin johonkin, että Juho yritti 34 vuotiaana setämiehenä vain nuoria naisia. Luin jutun läpi, mutta enpä itse huomannut tällaisesta mainintaa. Näköjään palstanaiset tietävät paremmin kuin kukaan muu ja paremmin kuin Juho itse. Herätkää nyt vähän...
Tottakai tuolle jutulle nauretaan.
Etkö itse tajua mikä siinä on ongelmana?
Juho, 34v ihmettelee miksi sillä ei oikein onnistu naisten kanssa, kun kuitenkin juholla 24v onnistui.
Juho 24v oli huomattavasti halutumpi kuin juho 34v (eli vanha), juho 34v ikäryhmästä iso osa naisista on varattuja, juho 24v ei ollut. Eli haluttavampi, nuorempi juho seikkailemassa isommassa naisryhmässä, vai juho ei niin haluttava pienemmän naisryhmän parissa.
Koko juhosta tulee ihan sairaan tyhmä vaikutelma, kun se ei itse tajunnut tuota.
Tajuan aika paljon asioita. Osa ihmisistä ei, vaan menevät lauman mukana. Osa ihmisistä ymmärtää vain yksinkertaisia kommentteja, heillä ei ole kykyä tarkastella asioita monesta eri perspektiivistä - toki itselläkin vain rajallisesti, koska esim. en ole nainen. Itse perustan omat näkemykseni faktoihin, jos tuo vaan on mitenkään mahdollista.
Eli Juho 34 vuotta on liian vanha vertaamaan Juhon 24 vuotta kokemuksia nettideittailusta. Olisiko 5 vuotta ollu vielä ok? Mutta sehän ei voi olla mahdollista, että tuona aikana (10 vuotta) myös jotain muuta olisi tapahtunut kuten naisista tullut varovaisempia, kyynisempiä tai vaikka itsenäisempiä tai valikoivampia tai nirsompia muodostamaan parisuhdetta nettideittailun kautta. Sehän ei voi olla mahdollista, vaan Juho on tyhmä, koska ei ymmärrä.
Taas tällainen ketju tällä kertaa...
Niin, niistä Juhon oman ikäisistä naisista varmasti. Koska he ovat 10 vuotta vanhempia kuin 10 vuotta sitten.
Oletko huomannut, että ekaluokkalaisten tehtävät ovat tosi helppoja? Ne olivat paljon vaikeampia silloin kun itse olin ekalla luokalla. Jännä juttu, miten maailma muuttuu.
Olen käynyt kouluja noin 20 vuotta, joten ehkä jotain oppinut tuona aikana. Maailma ei muutu, jos ne ekaluokkalaisten tehtävät tuntuvat helpommille kuin aikaisemmin, vaan sitä vastoin sinä olet kehittynyt. Maailma näyttää erilaiselle ekaluokkalaisen silmin. Ihminen muuttuu ja kehittyy vuosien saatossa, mutta ei välttämättä maailma. Maailma tai yhteiskunta on tuona aikana kehittynyt johonkin suuntaan. Vertaus ekaluokkalaisen tehtäviin on siten vähän ontuva.
Tietysti ihminen muuttuu, kun ikää tulee lisää, mutta sitähän ei tiedä, muuttuuko henkilö "parempaan" vai "huonompaan" suntaan. Voi olla, että joillekin ei nuorena kelvannut juuri kukaan, mutta iän myötä vaatimustaso on tavallaan laskenut. Ihminen muuttuu iän myötä. Joku etsii ehkä seurustelukumppania nuorempana enemmän ulkonäön kuin luonteen perusteella. Taas vanhempana muut arvot tai ominaisuudet korostuvat.
Näin Juho tuon koki, että nettideittailumaailma on muuttunut merkittävästi 10 vuoden aikana. Samaa on sanonut ystäväni ja hän on nainen. Muutos ollut viimeisten vuosien aikana merkittävä. Aikaisemmin löytyi seuraa helposti, nyt ei juuri mitään enää tai miehiä tai hyviä miehiä on paljon vähemmän kuin aikaisemmin.
Itse ainakin miehenä lopetin nettideittailut, sillä ero nettideittailu vs. todellinen maailma miehenä on aivan älytön ja touhussa ei ollut mitään järkeä. Mutta naisena teillä ei tällaisesta voi olla kokemuksia, tietysti nettideittailusta ilman muuta. Sitä vastoin on helppoa etsiä vikoja miehestä ja käyttää puutteellisia argumentteja. Voit heittää vain oletuksia ja sen jälkeen kerätä lauman kannattajia taakse.
Niin oletkos joskus itse kokeillut nettideittailua ja onko sinulla kokemuksia tuosta etenkin miehiltä? Tuntuu, että heittelet asioita vaan mutu tuntumalla ja haluat kivittää/syyttää Juhoa todeten, että hän on typerä. Voi olla, en sitä väitä. Mutta perustelut... ne perustelut. Juho kertoo omakohtaisia kokemuksia, jonka jälkeen hänet haukutaan typeräksi, kirjoittaa tyhmästi (opiskelu), yrittää liian nuoria vaan ja mitä lie. Hienoa!
Vierailija kirjoitti:
"Juho paheksuu syvästi sitä että naiset pitävät matkustamisesta."
Täällä on harvinaista kyllä, ollut nyt hyvääkin keskustelua, älkää pilatko sitä olkiukkoilullanne. Juhohan EI sanonut, etteikö hän tykkää matkustamisesta, hän ei vain "juuri ole matkustellut". Hän saattaisi hyvinkin haluta matkustella kumppanin kanssa.
No miksi naiset sitten tuosta lannustuivat, jos Juho ilmaisi halunsa matkustella kumppanin kanssa?
"Millä perusteella sinä päätit sitten alkaa parisuhteeseen, jos et ennen sitä päätöstä nähnyt naisessa mitään sen kummempaa kuin muissakaan tuntemissasi mukavissa naisissa? Et siis ollut ihastunut juuri häneen taikka kemiaa, joka olisi tuntunut erityiseltä? Kaikki nämä tunteet tulivat vasta kun olit päättänyt että seurustellaan?"
Edelleen joka naisessa on jotain eritystä, kyse on asenteesta. Vaikeinta suhteessa on nimenomaan saada nainen ihastumaan, mun puolelta (vastaan-)ihastuminen on sitten helpompi juttu. Tiettyjä kriteerejä on, empatiakyky on tärkeä, ja tietyt samanlaiset kiinnostuksen kohteet (taiteisiin erityisesti musiikkiin, myös kaunokirjallisuuteen tai ainakin mielenkiintoa ja uteliaisuutta näitä kohtaan.)
Vierailija kirjoitti:
Se "jalat alta" vievä ihastus perustuu alkuhuumaan. Tasoittuu hyvinkin nopeasti. Parisuhde on sitten aika lailla eri asia. En tunne yhtään ainutta naista, joka parisuhteessaan jotain jatkuvaa tunteiden ilotulitusta kaipaisi saati edes haluaisikaan. Minä luulen että sinä teet virheellisiä tulkintoja monien naisten jutuista.
Olen muuten kuullut myös miesten puhuvan sellaisesta, että he ovat tai ovat olleet hyvin ihastuneita johonkin tiettyyn naiseen ja halunneet olla tuon naisen kanssa juuri sen voimakkaan ihastuksen tunteen vuoksi. Etkö sinä ole koskaan kuullut miesten suusta tällaista?
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä nää mammat nyt tuon ikäjutun veti tähän?
Samaa ihmettelen minäkin. Artikkelin mukaan Juho löysi tyttöystävän työpaikaltaan, eikä mitään nuorta opiskelijatyttöä. Lisäksi hänen mukaansa 10 vuotta sitten naisten tapaaminen oli helpompaa ja hänellä toimi avausrepliikkinä "mites opiskelut ovat sujuneet?". Hän oli siis 24-vuotias silloin.
Ihmeellistä ikäraivoamista täällä 12 sivun verran ilman mitään perusteita. :D
Juho taisi siellä netissä lähestyä korkeakoulutettuja, asiantuntijatöissä olevia ja matkustelevia naisia. Ei ihme, että kotisohvalla viihtyvä kaupan myyjä ei ollut näistä naisista sopiva matchi, vaikka naisten kuvat olisivat olleet Juholle mieluisia.
Heti, kun Juho tajusi etsiä naista omasta ammattipiiristään eli toisesta myyjästä, Juho pariutui. Silti Juho syyllistää naisia.
Vierailija kirjoitti:
"Sinultakin voisi kysyä mitä ajattelet seurustelun olevan jos siihen joku vaan kelpaa?"
Miksi teet oletuksen että siihen joku vain kelpaisi? Vain koska mies ei tarvitse sitä jalat-alta vievää tunnetta vaan sen sijaan valitsee itselleen naisen jonka kanssa on mukava ja hyvä olla? (Ei se kuule kenen tahansa naisen kanssa ole mukava olla.)
Opettele lainaamaan viestejä tai edes lue mitä ne edelliset lainaukset oli. Löydät vastauksen kysymykseesi. Sitä ennen voit myös vastata esitettyyn kysymykseen.
"No miksi naiset sitten tuosta lannustuivat, jos Juho ilmaisi halunsa matkustella kumppanin kanssa?"
Koska matkustellut mies on jännittävä. Koska naisten mielestä Juho ei ole elänyt. Mulle kävi näin deittallessani. Eli joillekin naisille matkustelu on nimenomaan sitä elämää, ja jos ei ole matkustellut, ei ole siis elänyt. Treffailemani nainen antoikin minulle pakit sähköpostilla, joka loppui lauseeseen: "Elämä odottaa."
Voin kuvitella että Juhon matkustuskommenttiin sisäänrakentuneet ajatusmallit ärsyttää nykyajan nuoria naisia. Jotka on käyneet töissä heti kun ovat vain päässeet, opiskelleet, hankkineet ammatin ja töitä, omat rahat. Ovat säästäneet rahaa ja heti täysi-ikäiseksi tultuaan lähteneet omilla rahoillaan reissuun tyttökaverin kanssa. Sitten tulee Juho suoraan raikkaalta 50-luvulta selittämään että matkustaminen on jotain minkä kuuluu riippua Juhosta ja tämän haluamisista tai haluamattomuuksista tai rahoista.
Itse olen naisena huomannut, että todella moni mies "nousee takajaloilleen" kun kysyn omasta mielestäni alussa hyvin neutraalit kysymykset (työ, harrastukset, matkustelut). Kysyn siis itse noita sen takia, että saisin vähän kuvaa millainen ihminen siellä mahdollisesti tyhjän profiilin takana on. Miehen koulutuksella tai työpaikalla ei itselleni ole mitään merkitystä (vaikka itse olen yliopistossa), mutta se nyt vaan on yksi iso osa ihmisen elämässä ja myös ns poliittisesti korrekti tapa avata keskustelua. Kun nuo ovat tietoja jotka itsestään kertoo yleensä esitellessään itsensä uudelle joukolle ihmisiä. Ja matkustelusta kysyn heti, koska en itse ole mitenkään intohimoinen matkustelija ja en sellaisen kanssa varmaankaan kovin hyvin sopisi yhteen.
Olen monesti keskeyttänyt juttelemisen miehen kanssa jos hän heti ensimmäisten viestien aikana alkaa katkerana tilittämään ettei halua paljastaa ammattiaan (koska se muka ajaisi minut pois) tai kertoo ja samalla häpeillen alkaa mollaamaan itseään. Se että noin kovin häpeää itseään tai kokee automaattista alemmuudentunnetta, vaikkei tiedä minun taustoistani mitään, on välitön turn-off. Olenkin eräälle hyvin katkeralle ihmiselle vastannut, että "anteeksi, mutta en näe tulevaisuutta henkilön kanssa, joka noin paljon halveksuu myös omien vanhempieni ammattia". Kyllä meni hiljaiseksi kun tajusi että oli omilla ennakkoluuloillaan minua kohtaan tuonut todella ruman puolen itsestään esille.
Vierailija kirjoitti:
"Millä perusteella sinä päätit sitten alkaa parisuhteeseen, jos et ennen sitä päätöstä nähnyt naisessa mitään sen kummempaa kuin muissakaan tuntemissasi mukavissa naisissa? Et siis ollut ihastunut juuri häneen taikka kemiaa, joka olisi tuntunut erityiseltä? Kaikki nämä tunteet tulivat vasta kun olit päättänyt että seurustellaan?"
Edelleen joka naisessa on jotain eritystä, kyse on asenteesta. Vaikeinta suhteessa on nimenomaan saada nainen ihastumaan, mun puolelta (vastaan-)ihastuminen on sitten helpompi juttu. Tiettyjä kriteerejä on, empatiakyky on tärkeä, ja tietyt samanlaiset kiinnostuksen kohteet (taiteisiin erityisesti musiikkiin, myös kaunokirjallisuuteen tai ainakin mielenkiintoa ja uteliaisuutta näitä kohtaan.)
Onko se ihan sama kenet saat itseesi ihastumaan?
Vierailija kirjoitti:
"No miksi naiset sitten tuosta lannustuivat, jos Juho ilmaisi halunsa matkustella kumppanin kanssa?"
Koska matkustellut mies on jännittävä. Koska naisten mielestä Juho ei ole elänyt. Mulle kävi näin deittallessani. Eli joillekin naisille matkustelu on nimenomaan sitä elämää, ja jos ei ole matkustellut, ei ole siis elänyt. Treffailemani nainen antoikin minulle pakit sähköpostilla, joka loppui lauseeseen: "Elämä odottaa."
Mitä helvettiä :D. Ei mua ainakaan kenenkään menneet matkustelut kiinnosta vaan tulevat. Ja joo, onhan se nyt mahtavaa että on jotain ihanaa mitä oottaa loskan keskellä rämpiessä.
"Näitkö hänessä mitään sen erityisempää kuin muissa tuntemissasi mukavissa naisissa, joiden seurassa viihdyt?"
Näin. Mikä on pointtisi? Jokaisessa naisessa on jotain erityistä, kyse on pitkälti omasta asenteesta. Ja parisuhde on siitä erityinen, että siinä pääse toista hyvin lähelle (tämähän on tietysti päivän selvää) Mutta sen erityisen huomaa , kun siinä suhteessa on jo ollut eli valinta on jo tehty.