Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sekundäärinen lapsettomuus. Millaisia kokemuksia ja miten " tarina" päättyi..

Vierailija
02.05.2006 |

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnellinen että saimme vielä toisen lapsen. Ikäeroa on kyllä se 13 vuotta, mutta sisarukset ovat todella tärkeitä toisilleen.

Vierailija
2/51 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä kärsisinkö kovin lapsettomuudesta, varmasti jollain tasolla.. Sekundäärinen lapsettomuus olisi vielä kovempaa, koska tietää syvällisemmin tunne- ja ruumiintasolla mitä menettää

ei ahdistusta sekundaarisesta lapsettomuudesta voi täysin väheksyäkään, vaikka se varmasti tuntuu pieneltä ongelmalta lapsettomista.

Varmaan lohduttaa hirveästi teitä täällä ja mielestäni on vähän ylevästi sanottukin nimittäin usein kuulin erään terveydenhoitajan suusta lapsettomuudesta, että " onneksi lapsettomat eivät kuitenkaan tiedä mitä kaikkea menettävät" ja onhan se vähän niinkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin AINA sinne änkeää näitä " sekundaarisesti lapsettomia" . Pistäkööt oman ketjun pystyyn!

Vierailija
4/51 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

otsikon. Lapsettomuus on ikävä asia, oli se sitten sekundäärinen tai ihan totaalinen tai mikä tahansa.

Meillä toista lasta odotettiin kaksi vuotta, en surrut niinkään itseni puolesta (sillä minä olin jo äiti), vaan lapseni puolesta, jolle niin kovasti halusin antaa sisaruksen (olen itse suuresta perheestä, ja minulle sisarukset ovat aina olleet kaikki kaikessa).

Onneksi meidän tarina sai onnellisen lopun ja lapsi iki-ihanan siskon.

Vierailija
5/51 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmista kokemusta, ja ihan saman lapsen kaipuun, toivon ja epätoivon vuoristoradan, hoidot ja hoitojen vaikutukset, kalenteriseksin, keskenmenot... joitui molemmissa ninikkeissä kokemaan.

Ja sitten lopputulos ikäeroksi tuli 13 vuotta. Vaikka ikäero on hurja yllättävän esamanlaista sisarrakkautta, mustasukkaisuutta jopa kinastelua näyttää mendänkin lapsilla olvean kun muillakin : )

voimia kaikiklle ! lapsettomille

Vierailija
6/51 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

25. Tässä tapauksessa oli kyse nimenomaan SEKUNDÄÄRISESTÄ LAPSETTOMUUDESTA, ei lapsettomuudesta. Onko vikaa luetun ymmärtämisessä?!?!

" Sekundaarisesti lapsettomat" tulevat aina vinkumaan lapsettomuusketjuihin, joten miksi oikeasti lapsettomat eivät saisi tulla tähän ketjuun? Eihän tuo " sekundaarinen lapsettomuus" ole edes mikään oikea lääketieteellinen termi, ihan höpöhöpöä.

Vierailija
7/51 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

otsikon. Lapsettomuus on ikävä asia, oli se sitten sekundäärinen tai ihan totaalinen tai mikä tahansa.

Meillä toista lasta odotettiin kaksi vuotta, en surrut niinkään itseni puolesta (sillä minä olin jo äiti), vaan lapseni puolesta, jolle niin kovasti halusin antaa sisaruksen (olen itse suuresta perheestä, ja minulle sisarukset ovat aina olleet kaikki kaikessa).

Onneksi meidän tarina sai onnellisen lopun ja lapsi iki-ihanan siskon.

Oletpas sinä nyt oikein marttyyria. Että ihan lapsesi puolesta teit toisen lapsen. No, huh huh. Oletko sinä nyt sitten tertiaarisesti lapseton?

Vierailija
8/51 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on kauheampaa: olla kokonaan ilman lapsia tai että on edes se yksi lapsi. Ei liene vaikea keksiä oikeaa vastausta.

Vierailija
9/51 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo " sekundaarinen lapsettomuus" ole edes mikään oikea lääketieteellinen termi, ihan höpöhöpöä.

[/quote]

Ja kai tiesit, että sakundaarisesti lapsetomalla parilla toisella voi olla lapsi jonkun toisen kanssa. Tai takanaan kohtukuolema.

Vierailija
10/51 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuon guugletat, niin tulokseksi tulee vain jotain keskustelupalstojen tekstiä. Täysin pseudotieteellinen termi, jolla yritetään lypsää sääliä itselleen.

Vierailija
11/51 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska silloinhan haluaa aina lapsensa parasta! ja parasta mitä lapselle voi antaa, on sisarus!!

jos sulla ei ole yhtään lasta, olet vain itsekäs ja haluat lapsen itsellesi!

Vierailija
12/51 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

koska silloinhan haluaa aina lapsensa parasta! ja parasta mitä lapselle voi antaa, on sisarus!!

jos sulla ei ole yhtään lasta, olet vain itsekäs ja haluat lapsen itsellesi!

Älä yritä lapsesi niskoille vierittää omaa säälittävyyttäsi.

Vierailija
13/51 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

stressaan nyt!

Vierailija
14/51 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä sanon, että kauheampaa ON sekundäärinen lapsettomuus!!!! Silloin tietää, mitä menettää!

Tuskinpa haluaisit luopua lapsestasi. Todella sairasta sanoa noin. Sitä paitsi sinulla on lapsi, joten et ole menettänyt mitään, vaan SAANUT.

Vierailija
15/51 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

palataan asiaan kun olet saanut katerat kyynelesi kuivattua. Luulen, että nyyttiäsi ( jonka toivon mukaan tulet saamaan ) sylissä pidellessä tuo toisen lapsen kaipuu alkaa.

Kumpi on kauheampaa: olla kokonaan ilman lapsia tai että on edes se yksi lapsi. Ei liene vaikea keksiä oikeaa vastausta.

[/quote]

Vierailija
16/51 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

palataan asiaan kun olet saanut katerat kyynelesi kuivattua. Luulen, että nyyttiäsi ( jonka toivon mukaan tulet saamaan ) sylissä pidellessä tuo toisen lapsen kaipuu alkaa.

Olen seurannut läheltä erään läheisen tuskaa, kun heillä ei ole sitä ensimmäistäkään. Ei voi kuin ihmetellä sinunkaltaisten ihmisten typeryyttä.

Vierailija
17/51 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuulkaas tosi stressaavaa kun ei ole kuin yksi lapsi. Se menettämisen pelko on suunnattoman suuri!!!!!

Vierailija
18/51 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittapa naistenklikikalle, väestöliittoon tai kasasta alan kirjallisuutta.

Vierailija:

Kun tuon guugletat, niin tulokseksi tulee vain jotain keskustelupalstojen tekstiä. Täysin pseudotieteellinen termi, jolla yritetään lypsää sääliä itselleen.

Vierailija
19/51 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset kypsymättömät äidit, jotka eivät osaa iloita siitä yhdestäkään, ovat epäkelpoja äideiksi.

Vierailija
20/51 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

On kuulkaas tosi stressaavaa kun ei ole kuin yksi lapsi. Se menettämisen pelko on suunnattoman suuri!!!!!