Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla rasvoittuvat hiukset, mitä shampoota käytätte?

Vierailija
19.08.2018 |

Pohdin, että löytyiskö marketista hyvä shampoo rasvoittuville hiuksille vai kannattaako maksaa kampaamotason shampoista. Hoitoainetta en käytä.

Entä kannattaako käyttää erityisesti rasvoittuville hiuksille suunnattuja shampoita vai jotain muita?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

parasta hoitoa sille rasvottuvalle tukalle on pidentää pesuväli. Nykyään pesen 1x viikossa syväpuhdistavalla, siihen päälle kosteuttava ja hoitoaine.

Vierailija
2/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohdin, että löytyiskö marketista hyvä shampoo rasvoittuville hiuksille vai kannattaako maksaa kampaamotason shampoista. Hoitoainetta en käytä.

Entä kannattaako käyttää erityisesti rasvoittuville hiuksille suunnattuja shampoita vai jotain muita?

Pidennä pesuvälejä. Ainoa, mikä auttoi itselläni rasvoittumisen vähenemiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loreal Elvital Extraordinary Clay shampoo tai Garnier Fructis pure non stop coconut water shampoo ovat toimineet hyvin omaan rasvoittuvaan päänahkaani.

Käytän lisäksi kerran viikossa syväpuhdistavaa shampoota.

Kampaamotuotteista en ole kokenut olevan parempaa hyötyä.

Vierailija
4/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi kaikilla toi pesuvälin pidentäminen. Itse sain tuolla hiuspohjani kamalaan kuntoon.

Itse käytän Lushin Big ja Fairly Traded Honey shampoita.

Vierailija
5/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

parasta hoitoa sille rasvottuvalle tukalle on pidentää pesuväli. Nykyään pesen 1x viikossa syväpuhdistavalla, siihen päälle kosteuttava ja hoitoaine.

Älä yleistä. Itsellesi voi tuollainen sopia (mitä ihmettelen, jos hiuspohjasi todella on rasvoittuva). Se rasvoittuminen ei pesemättömyydestä vähene, totut vain siihen likaisempaan tunteeseen. Itsekin joskus yritin pestä vain joka toinen päivä, mutta sitten tajusin että miksi ihmeessä kärvistellä, kun tuosta ei ole mitään hyötyä eikä päivittäisestä pesusta yhtään mitään haittaa. Silikoniton shampoo eikä mitään sulfaatittomia litkuja.

Vierailija
6/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut pidentää pesuvälejä huonolla tuloksella. Rasvottuu ihan yhtä nopeasti. Olen jatkanut kokeilua viikkoja, joten tuskin johtui siitä, että kokeilin liian vähän aikaa.

Myös pelkällä vedellä pesua testattu, ei toiminut edes pitkällä aikavälillä.

Pelkällä shampoolla pesu auttanut niin, että hiukset pysyy edes vuorokauden puhtaan näköisinä eivätkö oo jo illalla likaisen näköiset.

ap

Vierailija
7/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silikoniton, tarpeeksi pesevä eli sulfaatteja sisältävä shampoo. Tällä hetkellä Erittäin hieno suomalainen shampoo.

Vierailija
8/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä. Itsellesi voi tuollainen sopia (mitä ihmettelen, jos hiuspohjasi todella on rasvoittuva). Se rasvoittuminen ei pesemättömyydestä vähene, totut vain siihen likaisempaan tunteeseen. Itsekin joskus yritin pestä vain joka toinen päivä, mutta sitten tajusin että miksi ihmeessä kärvistellä, kun tuosta ei ole mitään hyötyä eikä päivittäisestä pesusta yhtään mitään haittaa. Silikoniton shampoo eikä mitään sulfaatittomia litkuja.

Ohis, mutta mikä tekee sufaatittomasta shampoosta litkun? Ja miten se sulfaatti shampoossa tekee tuotteesta olennaisesti paremman? Ihan aidosti tietämättömänä kysyn kun mietin itsekin näitä mitä shampoon pitäisi tai ei pitäisi sisältää.

-eri

Vierailija
9/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei auta pesuvälien pitentämisyritykset yhtään. Päänahka alkaa yleensä kutiamaan valtavasti jo seuraavana päivänä... Siispä pesen lähes joka päivä, vaikka nyt on pidennyksetkin. Kampaajan suosituksesta käytän Lanzan Glossifying shampoota+hoitoainetta ja ovat kyllä erittäin hyvät myös omille hiuksille ja päänahalle. Aivan eri kun mikään markettishampoo, näillä tuotteilla pystyn toisinaan jättämään yhden päivän välistä silloin tällöin, etten ihan joka päivä pese. Hintaakin niillä toki on markettishampooseen nähden aika reilusti... Mutta kokeileppa, huomaat taatusti myös eron!

Vierailija
10/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut pidentää pesuvälejä huonolla tuloksella. Rasvottuu ihan yhtä nopeasti. Olen jatkanut kokeilua viikkoja, joten tuskin johtui siitä, että kokeilin liian vähän aikaa.

Pelkällä shampoolla pesu auttanut niin, että hiukset pysyy edes vuorokauden puhtaan näköisinä eivätkö oo jo illalla likaisen näköiset.

ap

Mä en ymmärrä, miten se hoitoaine muka rasvoittaa jonkun hiukset, jos sitä laittaa vain latvoihin ja kohtuullisen määrän? Yllättävän vähäinen määrä riittää, itse laitan puolipitkien hiusten latvoihin n. maapähkinän kokoisen nokareen.

Vierailija
11/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yritin monta vuotta pidentää pesuväliä. Ei toimi. Olin tukka likaisena ja päänahka kutisi helvetisti.

Mulla on rasvoittuva hiusjuuri kuten siskolla ja äidillä. Ihotyyppi on rasvainen. PISTE

Vierailija
12/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakaan ei auta pesuvälien pitentämisyritykset yhtään. Päänahka alkaa yleensä kutiamaan valtavasti jo seuraavana päivänä... Siispä pesen lähes joka päivä, vaikka nyt on pidennyksetkin. Kampaajan suosituksesta käytän Lanzan Glossifying shampoota+hoitoainetta ja ovat kyllä erittäin hyvät myös omille hiuksille ja päänahalle. Aivan eri kun mikään markettishampoo, näillä tuotteilla pystyn toisinaan jättämään yhden päivän välistä silloin tällöin, etten ihan joka päivä pese. Hintaakin niillä toki on markettishampooseen nähden aika reilusti... Mutta kokeileppa, huomaat taatusti myös eron!

https://idhair.fi/lanza-healing-smooth-glossifying-shampoo-300-ml.html

https://idhair.fi/lanza-healing-smooth-glossifying-conditioner-250-ml.h…

Tässä nämä mitä itse käytän.

Vierailija
13/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni pesuvälin pidentäminen tarkoittaisi vain järkyttävän rasvaista tukkaa, johon olisi aivan pakko käyttää kuivashampoota, jotta voisi mennä ihmisten ilmoille. Todella likaisen oloinen ja kutiseva joka tapauksessa.

Kun hiukset pesee päivittäin, niin on  oikeastaan aika sama mitä shampoota käyttää, kunhan se ei ole liian hoitavaa, eikä toisaalta kuivata hiusten latvoja aivan korpuksi. Itselläni on nyt käytössä kampaamosta Wella SP luxeoil keratin protect shampoo. Ihan ok.

Vierailija
14/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta mikä tekee sufaatittomasta shampoosta litkun? Ja miten se sulfaatti shampoossa tekee tuotteesta olennaisesti paremman? Ihan aidosti tietämättömänä kysyn kun mietin itsekin näitä mitä shampoon pitäisi tai ei pitäisi sisältää.

-eri

No ne sulfaatit ovat niitä tehokkaimpia peseviä aineita, jotka aikaansaavat myös vaahtoamisen. Jos haluaisin hieroa päänahkaani vaahtoamatonta tököttiä, jonka jäljiltä hiukset eivät tunnu puhtailta, voisin levittää sinne vaikka hoitoainetta tai vartalovoidetta. Niiden sulfaatittomien hellävaraisuudesta mm. hiusvärille paasataan, mutta ainakin minusta shampoon tehtävä on pestä eikä olla vain mahdollisumman hellävarainen. Ja vaahtoamattomuus ei muka vaikuta pesutehoon, kyllä se nyt vaan vaikuttaa että leviääkö se shampoo helposti kaikkialle hiuspohjaan. Ugh, olen puhunut!

Vierailija
15/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä vaan joka pvä suihqssa

Vierailija
16/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mä en ymmärrä, miten se hoitoaine muka rasvoittaa jonkun hiukset, jos sitä laittaa vain latvoihin ja kohtuullisen määrän? Yllättävän vähäinen määrä riittää, itse laitan puolipitkien hiusten latvoihin n. maapähkinän kokoisen nokareen.

En osaa tuohon vastata miksi näin, mutta tämän eron olen huomannut. Hoitoaineen kanssa näyttävät likaisilta jo muutama tunti pesusta, pelkällä shampoolla pestessä vasta seuraavana aamuna ovat likaisen näköiset.

Itselläni hiukset ovat tällä hetkellä puoleen selkään ulottuvat ja hoitoainetta en ole laittanut liikaa, että se rasvoittuminen siitä johtuisi.

ap

Vierailija
17/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

No ne sulfaatit ovat niitä tehokkaimpia peseviä aineita, jotka aikaansaavat myös vaahtoamisen. Jos haluaisin hieroa päänahkaani vaahtoamatonta tököttiä, jonka jäljiltä hiukset eivät tunnu puhtailta, voisin levittää sinne vaikka hoitoainetta tai vartalovoidetta. Niiden sulfaatittomien hellävaraisuudesta mm. hiusvärille paasataan, mutta ainakin minusta shampoon tehtävä on pestä eikä olla vain mahdollisumman hellävarainen. Ja vaahtoamattomuus ei muka vaikuta pesutehoon, kyllä se nyt vaan vaikuttaa että leviääkö se shampoo helposti kaikkialle hiuspohjaan. Ugh, olen puhunut!

Huomasin että tuo ehdottamani Lanza-shampoo on näköjään sulfaatiton. En ole kiinnittänyt asiaan huomiota. Mutta siis se kyllä vaahtoaa erinomaisesti ja pesee erittäin hyvin?

Vierailija
18/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rasvainen iho naamassa, niin kannattaa siihenkin kokeilla pesuvälin pidentämistä.

Vierailija
19/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut viimeisen 30 vuoden aikana lähes kaikkia keinoja vähentää rasvaisuutta päänahassa, eiväthän hiukset ole rasvaisia vaan päänahka sen määrää onko rasvainen, kuiva tai jotain siltä väliltä.  Tällä hetkellä pesen hiukset joka toinen päivä herbinan volyymishampoolla ja joka toinen päivä käytän herbinan volyymi kuivashampoota. Latvoille käytän pesun jälkeen ruusuöljyä joka ei latista eikä tee rasvaisen näköistä jälkeä.

Vierailija
20/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Huomasin että tuo ehdottamani Lanza-shampoo on näköjään sulfaatiton. En ole kiinnittänyt asiaan huomiota. Mutta siis se kyllä vaahtoaa erinomaisesti ja pesee erittäin hyvin?

En nähnyt tuosta sisältöä, mutta osassa, jotka myydään sulfaatittomana niin on kuitenkin jotain muuta sulfaattia, joka on hellempää tmv. Täysin sulfaatittomia shampoita on vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi