Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla rasvoittuvat hiukset, mitä shampoota käytätte?

Vierailija
19.08.2018 |

Pohdin, että löytyiskö marketista hyvä shampoo rasvoittuville hiuksille vai kannattaako maksaa kampaamotason shampoista. Hoitoainetta en käytä.

Entä kannattaako käyttää erityisesti rasvoittuville hiuksille suunnattuja shampoita vai jotain muita?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

parasta hoitoa sille rasvottuvalle tukalle on pidentää pesuväli. Nykyään pesen 1x viikossa syväpuhdistavalla, siihen päälle kosteuttava ja hoitoaine.

Olen kokeillut pidentää pesuvälejä huonolla tuloksella. Rasvottuu ihan yhtä nopeasti. Olen jatkanut kokeilua viikkoja, joten tuskin johtui siitä, että kokeilin liian vähän aikaa.

Myös pelkällä vedellä pesua testattu, ei toiminut edes pitkällä aikavälillä.

Pelkällä shampoolla pesu auttanut niin, että hiukset pysyy edes vuorokauden puhtaan näköisinä eivätkö oo jo illalla likaisen näköiset.

ap

Viikkoja jos olet kokeillut, niin se ei riitä.

Itselläni meni melkein vuosi ja sitkeästi pesin mahdollisimman vähän ja nyt olen siinä tilanteessa ettei tarvitse pestä kuin 2 kertaa viikossa.

Minun oli helppo olla vuosi rasvaisilla hiuksilla sillä kotona olen ollut pääasiassa.

Vierailija
42/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolasuihke kuiviin hiuksiin toi pelastuksen. Kandee kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

parasta hoitoa sille rasvottuvalle tukalle on pidentää pesuväli. Nykyään pesen 1x viikossa syväpuhdistavalla, siihen päälle kosteuttava ja hoitoaine.

Olen kokeillut pidentää pesuvälejä huonolla tuloksella. Rasvottuu ihan yhtä nopeasti. Olen jatkanut kokeilua viikkoja, joten tuskin johtui siitä, että kokeilin liian vähän aikaa.

Pelkällä shampoolla pesu auttanut niin, että hiukset pysyy edes vuorokauden puhtaan näköisinä eivätkö oo jo illalla likaisen näköiset.

ap

Itselläni meni melkein vuosi ja sitkeästi pesin mahdollisimman vähän ja nyt olen siinä tilanteessa ettei tarvitse pestä kuin 2 kertaa viikossa.

Minun oli helppo olla vuosi rasvaisilla hiuksilla sillä kotona olen ollut pääasiassa.

Minun ei olisi ainakaan helppo olla edes kotona päänahka verillä ja hermot riekaleina siitä kutinasta...

Vierailija
44/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kokeilin pidempään, jotain 2-3kk muistaakseni. Mun olis mahdotonta kokeilla vuotta, koska mm. työni takia joudun olemaan paljon ihmisten ilmoilla.

ap

Vierailija
45/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän redkenin high rise volume. En nyt tiedä onko mulla hirveen rasvoittuvat hiukset.. mutta alkavat ne nyt olla ainakin kolmantena päivänä pesun jälkeen likaiset. Itekkin oon yrittäny pidentää pesuväliä, mut sit ne vaan haisee ja on hirveen rasvaset jos koitan pestä kerran viikossa. Pari kertaa viikossakin tekee vähän tiukkaa.

Vierailija
46/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mä en ymmärrä, miten se hoitoaine muka rasvoittaa jonkun hiukset, jos sitä laittaa vain latvoihin ja kohtuullisen määrän? Yllättävän vähäinen määrä riittää, itse laitan puolipitkien hiusten latvoihin n. maapähkinän kokoisen nokareen.

En osaa tuohon vastata miksi näin, mutta tämän eron olen huomannut. Hoitoaineen kanssa näyttävät likaisilta jo muutama tunti pesusta, pelkällä shampoolla pestessä vasta seuraavana aamuna ovat likaisen näköiset.

Itselläni hiukset ovat tällä hetkellä puoleen selkään ulottuvat ja hoitoainetta en ole laittanut liikaa, että se rasvoittuminen siitä johtuisi.

ap

Hoitoaine saattaa olla liian hoitava. Jotkut tekevät tukan todella ”lötköksi” ja nopeasti likaisen näköiseksi. Esim. Joicon kosteuttava hoitoaine on hyvä. Kosteuttaa, mutta ei hoida liikaa. Sinulla on myös todella pitkä tukka, mikä jo painollaa litistää tyveä päänahkaa vasten ja lisää rasvoittumista. Jos vain raaskit leikata hieman lyhyemmäksi niin se voi auttaa.

Vierailija
47/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä yleistä. Itsellesi voi tuollainen sopia (mitä ihmettelen, jos hiuspohjasi todella on rasvoittuva). Se rasvoittuminen ei pesemättömyydestä vähene, totut vain siihen likaisempaan tunteeseen. Itsekin joskus yritin pestä vain joka toinen päivä, mutta sitten tajusin että miksi ihmeessä kärvistellä, kun tuosta ei ole mitään hyötyä eikä päivittäisestä pesusta yhtään mitään haittaa. Silikoniton shampoo eikä mitään sulfaatittomia litkuja.

Pesuvälin pidentäminen oikeasti vähentää rasvoittumista, mutta väli pitää olla tuo viikko tai jopa pidempi.

Vierailija
48/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidennä pesuvälejä. Ei siihen rasvoittuvaan päänahkaan kauheesti shampoot auta. Mä pesen kesäisin joka päivä kun hikoilen paljon mutta talvisin joka toinen tai kolmas. Käytän Loreal Elvital Total Repair 5 -shampoota (valkopunainen purkki) ja pesujen välillä käytän kuivashampoota jos on pakko. Tuo shampoo mitä käytän niin pitää hiukset puhtaana pidempään mutta kosteuttaa kuivaa hiuspehkoa samalla mukavasti. 

Vierailija
49/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoaineena käytän Aussien 3-Minute-Miracle Treatment:iä. Se on kylläkin hiusnaamio mutta sitä tarvitsee vain pienen nokareen ja se kosteuttaa hiuksia mielettömän hyvin mutta ei latista tai rasvoita niin ihan unelmatuote! Kokeile!

Vierailija
50/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silikoniton, tarpeeksi pesevä eli sulfaatteja sisältävä shampoo. Tällä hetkellä Erittäin hieno suomalainen shampoo.

Lataa CosmEthics sovellus. ei hyvä tuo ehss.

Itsellä oliiviöljysaippua shampoona

Vierailija
51/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen peseminen voimakkailla shampoilla kuivattaa päänahkaa, joka sitten pyrkii normalisoimaan tilannetta erittämällä entistä enemmän rasvaa, mistä sitten seuraa rasvoittuva tukka. Toisin sanoen pesuvälit harvemmiksi ja pesu miedolla shampoolla, niin vähitellen päänahka rauhoittuu. Se ei tapahdu päivässä eikä kahdessa, ei edes muutamassa viikossa. Siis kärsivällisyyttä! Ehkä kannattaisi vaihtaa myös kampausta sellaiseksi, etteivät hiukset makaisi pitkin päätä, vaan nousisivat kuohkeasti irti päänahasta. Ja vielä: näpit irti hiuksista. Mitä enemmän niitä kourii, sen nopeammin ne rasvoittuvat.

Vierailija
52/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis: Minulla on myös rasvaiset hiukset, mutta myös huonokuntoiset. Kuukausi sitten lyhensin tukan polkaksi ja nyt jo kaksihaaraisia. Auttavatko hiusnaamiot tai se uusi Lorealin dream lenght-sarja?

Vierailija
53/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen noin 2 kertaa viikossa hiukset yleensä Lushin Jumping juniper shampoopalalla ja välillä Urtekramin aloe vera shampoolla. Tuo Lushin shampoo (TÄMÄ https://www.lush.fi/product/162/jumping-juniper ) tekee hiukset tosi tuuheaksi ja tuntuu, ettei hiukset rasvoitu yhtään niin nopeasti kuin ennen. Käytän yleensä myös kuivashampoota lisäksi, kun pesuväli saattaa olla välillä jopa 4-5 päivää. Hiuslaatuni on liukas ja päänahka semisti rasvoittuva ja hiukset on nyt noin puoleen selkään.

Vierailija
54/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenisen vuotta sitten oli suosiossa no-poo aate, jossa hehkutettiin paksuja hiuksia ym. Nämä ihmiset kyllä haisivat, mutta ilm. eivät sitä itse enää tajunneet. Sellainen talimainen haju, joka tulee pesemättömistä hiuksista. Kehuivat myös hiusten värin muuttumista; kai se muuttui kun talitöhnä tummentaa hiusta.

Itse en voi olla pesemättömissä hiuksissa kutinan ja hajun takia, hiukset on pakko pestä joka toinen pv ja välillä sekin on liian harvoin. Ohut hius näyttää nopeasti likaiselta.

Vierailija
55/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mä en ymmärrä, miten se hoitoaine muka rasvoittaa jonkun hiukset, jos sitä laittaa vain latvoihin ja kohtuullisen määrän? Yllättävän vähäinen määrä riittää, itse laitan puolipitkien hiusten latvoihin n. maapähkinän kokoisen nokareen.

En osaa tuohon vastata miksi näin, mutta tämän eron olen huomannut. Hoitoaineen kanssa näyttävät likaisilta jo muutama tunti pesusta, pelkällä shampoolla pestessä vasta seuraavana aamuna ovat likaisen näköiset.

Itselläni hiukset ovat tällä hetkellä puoleen selkään ulottuvat ja hoitoainetta en ole laittanut liikaa, että se rasvoittuminen siitä johtuisi.

ap

Hoitoaine saattaa olla liian hoitava. Jotkut tekevät tukan todella ”lötköksi” ja nopeasti likaisen näköiseksi. Esim. Joicon kosteuttava hoitoaine on hyvä. Kosteuttaa, mutta ei hoida liikaa. Sinulla on myös todella pitkä tukka, mikä jo painollaa litistää tyveä päänahkaa vasten ja lisää rasvoittumista. Jos vain raaskit leikata hieman lyhyemmäksi niin se voi auttaa.

Mulla on ollut lyhyemmätkin hiukset (olkapäille asti), mutta sillä ei ollut vaikutusta rasvoittumiseen. Rasvoittuivat yhtä paljon mitä nyt tämän pituisina.

ap

Vierailija
56/57 |
19.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kahteen kertaan, on auttanut.

Vierailija
57/57 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään tuoreempia suosituksia rasvoittuvan päännahan shampoiksi? Selviän n 1,5 päivää, sen jälkeen päännahka kutiaa rasvoittuvuuden takia niin että raavin ihoa rikki, jos ei pese.