20 % naissinkuista ei halua parisuhdetta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808182201109969_u0.shtml
Vaan haluaa olla ja elää sinkkuna. Sinkkumiehistä taas lähes kaikki haluaa parisuhteen.
Ei nainen halua miestä enää nykyään riesakseen.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Jos et löydä parisuhdetta, vika on sinussa.
Jokainen voi katsoa sinne peiliin. Turha se on aina muita syytellä.
Jutun pointtihan oli se, että sitä parisuhdetta EI HALUTA. Se ei ole etsittävien listalla ollenkaan. Ketään ei syytellä.
Miksei ihmiset osaa lukea tällä palstalla? Kaikessa vastataan koko ajan ihan ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä 20% ovat niitä kikkelikarusellin kyydissä tyytyväisenä olevia. Mihin tarvitsee parisuhdetta, kun laatumunaa on tarjolla ilmankin?
Eikä ainoastaan munaa, vaan he saavat myös huomiota ja kehuja ulkonäöstään ihan sinkkunakin. Naisille tuo huomio on hurjan tärkeää, siksi esim. Instagram on täynnä vähäpukeisten naisten kuvia. Useimmat sinkkumiehet ovat niitä, jotka eivät itse saa huomiota ja kehuja naisilta, vaan he antavat niitä naisille. Ja palkaksi tuosta naisen itsetunnon boostaamisesta he eivät usein saa yhtään mitään. Aika karu kohtalo.
Tästä on monta kertaa todettu, että jos te ette halua naisten saavan seksiä tai huomiota, niin lakatkaa antamasta niitä.
Sen haluan myös huomauttaa, että on myös meitä muita kuin instabeibejä, jotka emme edes kaipaa ventovieraiden ihmisten huomiota. Ainakaan ulkonäöllemme. Haluan kyllä ansioitua omilla teoillani eli pärjätä urallani, saada näkyvyyttä asialleni ja nimeä itselleni.
Kuukauden Tinderkokeilun jäljiltä poistin kyseisen sovelluksen juuri. Koska en vaan pysty. Tuo minulle liikaa mielipahaa. Mä en ole ihminen, joka osaa/jaksaa samaanaikaan pitää moneen suuntaan 'pelin' auki, tai ravata lukuisilla deiteillä ajatuksella ehkä se sadas sitten natsaa.
Taustoituksena: En käy baareissa. Kaveripiirissä harvoin on sellaisia illanviettoja, joissa 'sinkut voisivat spontaanisti tavata toisiaan'. Salilla, kauppajonossa jne. ei tunnu oikein luontevalta tavata miehiä. Työpaikkaromansseista huonoja kokemuksia useampi; riskit on ns. liian isot.
Joten eipä tässä oikein muuta jää, kuin netti.
Mutta jossa sitten taas tutustumisen esteenä on tietenkin se perinteinen että kyllähän minä toivoisin että se mies on myös ihan kivannäköinen. Eikä ainakaan itseä lyhyempi. Ylipainosta en myöskään pidä. Eli joo, olen kai pinnallinen. Mutta niin ovat miehetkin. Ja jos päästään tästä vaiheesta yli eli molempia miellyttää toistensa ulkonäöt, niin sitten se arpominen vasta alkaakin?
Väärät harrastukset, harrastaa liikaa, harrastaa ei tarpeeksi, liian kaukana, ei tarpeeksi lapsia, liikaa lapsia, liikaa urakeskeinen, ei tarpeeksi kunnianhimoinen, turhan etäinen, ei tarpeeksi kiinnostunut, pitää tehdä aloite, naiset ei saa tehdä aloitetta, vastaa liian pitkästi, vastaa liian lyhyesti.. Hel vetti. Voisin jatkaa tätä listaa loputtomiin. Ja sitten kun väitetään, että naiset ne vaatii liikaa?
Laasasen jengille terveisiä että kyllä tässä tätä nyt näitä on kuunneltu sekä oman 'tason' ala- ja yläpuolelta.
Pointti? En edes tiedä. Mutta että josko ei nyt ihan vain naisten fasistisen pahuuden syyksi laitettaisi näitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Uutisen mukaan 80% naissinkuista ja 90% miessinkuista haluaa parisuhteen. Eli mikä tuossa nyt on muka niin iso ero? Toki on enemmän niitä sinkkuja naisissa kuin miehissä, jotka haluavatkin pysyä sinkkuna, mutta silti valtaosa kummankin sukupuolen sinkuista haluaa parisuhteen.
Oikeasti ero on vielä hieman suurempi, sillä alle 80 % naissinkuista ja yli 90 % miesinkuista haluaisi parisuhteen. Ja kun tähän lisää sen faktan, että miehiä on kaikissa alle 55-vuotiaissa ikäluokissa enemmän, niin huomataankin, että niitä parisuhteeseen haikailevia, perheenperustamisiässä olevia miehiä onkin aika lailla enemmän kuin vastaavia naisia.
Ja jos halua olisi, niin siitä voisi keskustella ihan asiallisesti, että mitä niiden miesten kannattaisi tehdä, jotka huomaavat joutuvansa olemaan elämässään pitkiä aikoja vasten tahtoaan sinkkuna. Mutta ei, aloitetaan aina mieluummin sama haukkuminen ja jankkaus.
Itse olen sinkku sen vuoksi että vielä ei ole tullut vastaan sellaista miestä joka täyttäisi laatuvaatimukseni. Ne ovat seuraavat:
1. Miehen pitää automaattisesti tehdä oma osuutensa (eli 50%) kotitöistä ilman että minun tarvitsee erikseen pyytää tai opastaa. Kotityöt on myös tehtävä huolellisesti.
2. Arjen organisointi kuuluu tasapuolisesti molemmille.
3. Molempien ura on yhtä tärkeä eikä miehen pidä olettaa että minä tekisin omaan uraani liittyviä uhrauksia jotta hän voisi edetä omallaan.
4. Jos menemme naimisiin, minä pidän oman sukunimeni ja minulle on ihan sama pitääkö mies oman sukunimensä vai ottaako minun sukunimeni tai yhdistelmän.
5. Jos saamme lapsia, niille tulee minun sukunimeni.
6. Jos saamme lapsia, lasten kotihoito jaetaan tasan. Ei niin, että mies palaa töihin pidettyään pelkän isyysloman.
7. Jos saamme lapsia, lasten sairastelun takia aiheutuvat poissaolopäivät töistä jaetaan tasan.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ja naisilla näyttää olevan kovin erilaiset intressit. Kaipa meidän miestenkin täytyy sitten alkaa elämään vain itseämme varten: ruveta sugar daddyiksi, käydä huorissa, juhlia sekä harrastella oman mielemme mukaan, luoda uraa ja teettää jälkikasvua sitten vuokrakohduissa, jotta saamme nauttia samoista eduista kuin naisetkin. Tässä on tulevaisuus.
- ruveta sugar daddyiksi = maksaa seksistä. Sen jälkeen luultavasti valitat siitä, että joudut maksamaan seksistä.
- käydä huorissa = ks edellä
- juhlia = ??? Estääkö jokin sinua nyt juhlimasta? Mikä, miksi?
- harrastella oman mielemme mukaan = ks. edellä
- luoda uraa = eikös tuo olisi erittäin suotavaa jokaiselle?
- teettää jälkikasvua vuokrakohduissa = tuo voi olla vähän hankalamman tien takana
=> nauttia samoista eduista kuin naisetkin = mitä mahtavat olla nuo edut, joihin viittaat? En todellakaan haluaisi maksaa seksistä, mutta tottakai haluan luoda uraa, harrastaa ja joskus juhliakin. Ja ihan samat oikeudet on miehellänikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ja naisilla näyttää olevan kovin erilaiset intressit. Kaipa meidän miestenkin täytyy sitten alkaa elämään vain itseämme varten: ruveta sugar daddyiksi, käydä huorissa, juhlia sekä harrastella oman mielemme mukaan, luoda uraa ja teettää jälkikasvua sitten vuokrakohduissa, jotta saamme nauttia samoista eduista kuin naisetkin. Tässä on tulevaisuus.
Mä alan pikkuhiljaa kallistua tämän kannalle. Tuntuu, että yhteiskuntaa muokataan koko ajan vain naisten ehdoilla ja naisille sopivammaksi. Meidän miesten, etenkin sinkkumiesten, täytyy alkaa pitää puoliamme vähän hanakammin. Ei se niin voi olla, että roolimme on toimia vain sotilaina, työläisinä ja veronmaksajina yhteiskunnassa, joka on naisia varten sunniteltu.
Japanin tie olkoon myös Suomen tie.
Japanissa 60% parisuhdeikäisistä miehistä ei halua seurustella ja perustaa perhettä. Perheen elättäminen on mieheltä sellainen ponnistus, että elämästä katoaa mielekkyys. Koko elämä on vain työntekoa ja univelkaa.
Sinkkumiehet sen sijaan voivat pitää kaikki ansaitsemansa rahat itsellään jolloin työpäivät voivat olla normaalipituisia ja jopa osapäivätyö on mahdollinen, ja kaiken ylimääräisen rahan mies voi käyttää miten itse haluaa.
Japanilaisille naisille tilanne on ongelmallinen koska perinteiseen urasuunnitelmaan on kuulunut oravanpyörästä hyppääminen kotiäidiksi mutta nykyään sellaisen uran mahdollistavia miehiä ei riitä kaikille. Kelaakaan ei Japanissa ole joten sinkkunaisten on vain jatkettava japanilaisessa painekattilatyössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä 20% ovat niitä kikkelikarusellin kyydissä tyytyväisenä olevia. Mihin tarvitsee parisuhdetta, kun laatumunaa on tarjolla ilmankin?
Eikä ainoastaan munaa, vaan he saavat myös huomiota ja kehuja ulkonäöstään ihan sinkkunakin. Naisille tuo huomio on hurjan tärkeää, siksi esim. Instagram on täynnä vähäpukeisten naisten kuvia. Useimmat sinkkumiehet ovat niitä, jotka eivät itse saa huomiota ja kehuja naisilta, vaan he antavat niitä naisille. Ja palkaksi tuosta naisen itsetunnon boostaamisesta he eivät usein saa yhtään mitään. Aika karu kohtalo.
Tästä on monta kertaa todettu, että jos te ette halua naisten saavan seksiä tai huomiota, niin lakatkaa antamasta niitä.
Sen haluan myös huomauttaa, että on myös meitä muita kuin instabeibejä, jotka emme edes kaipaa ventovieraiden ihmisten huomiota. Ainakaan ulkonäöllemme. Haluan kyllä ansioitua omilla teoillani eli pärjätä urallani, saada näkyvyyttä asialleni ja nimeä itselleni.
En ole vastuussa muiden miesten tekemisistä.
T: eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on yleensä enemmän eron syy kuin miehet. Monista naisista tulee käsittämättömiä nalkuttajia. Ja uskokaa tai älkää, mutta olen nainen itsekin. Otin ihan tavismiehen aikoinaan ja nyt oltu yhdessä 13 vuotta ja miehellä erittäin hyvä ammatti ja hyvä palkka, joista en tiennytkään kun teineinä pariuduttiin.
Mites sun miehen ammatti ja palkka asiaan liittyy :O ?
Siten että varmaan olis monelle naiselle kelvannut jos olisivat tienneet mitä tulevaisuudessa tuo mies tekee työkseen. Naiset kun on miehen lompakon perässä pääasiassa.
Osa on.
Valtaosa miehistä haluaa kauniin ja hoikan naisen, vaikka heidän omasta peilistään näkyisi karvainen mursu. Arvostan kyseisten miesten huumorintajua.
Kaikki haluaa parasta mitä saa. Naiset vain ei kykene edes suhteutamaan omaa tasoaan.
Totta kai minä haluan minulle parhaan miehen. Naapurin Pirjo haluaa itselleen parhaan miehen. Minä en halua Pirjon miestä ja eikä Pirjo minun, koska silloin joutuisi olemaan sellaisen miehen kanssa, joka ei itselle sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on yleensä enemmän eron syy kuin miehet. Monista naisista tulee käsittämättömiä nalkuttajia. Ja uskokaa tai älkää, mutta olen nainen itsekin. Otin ihan tavismiehen aikoinaan ja nyt oltu yhdessä 13 vuotta ja miehellä erittäin hyvä ammatti ja hyvä palkka, joista en tiennytkään kun teineinä pariuduttiin.
Mites sun miehen ammatti ja palkka asiaan liittyy :O ?
Siten että varmaan olis monelle naiselle kelvannut jos olisivat tienneet mitä tulevaisuudessa tuo mies tekee työkseen. Naiset kun on miehen lompakon perässä pääasiassa.
Osa on.
Valtaosa miehistä haluaa kauniin ja hoikan naisen, vaikka heidän omasta peilistään näkyisi karvainen mursu. Arvostan kyseisten miesten huumorintajua.
Kaikki haluaa parasta mitä saa. Naiset vain ei kykene edes suhteutamaan omaa tasoaan.
Kyllähän se oma taso on kirkkaasti selvillä. Naisen elämänlaatu laskee parisuhteessa, joten naiset mieluummin nauttivat elämästään yksin kuin laskevat elämänlaatuaan epämieluisan kumppanin takia. Miehellä parisuhde kohottaa elämänlaatua ja tyytyväisyyttä, joten niille on sama tyytyä siihen mitä saa.
Tällä asenteella ei sitä hyvää miestä olekaan saamassa.
Tuohan ei ollutkaan hänen oma asenteensa vaan tutkittua tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ruveta sugar daddyiksi = maksaa seksistä. Sen jälkeen luultavasti valitat siitä, että joudut maksamaan seksistä.
- käydä huorissa = ks edellä
- juhlia = ??? Estääkö jokin sinua nyt juhlimasta? Mikä, miksi?
- harrastella oman mielemme mukaan = ks. edellä
- luoda uraa = eikös tuo olisi erittäin suotavaa jokaiselle?
- teettää jälkikasvua vuokrakohduissa = tuo voi olla vähän hankalamman tien takana
=> nauttia samoista eduista kuin naisetkin = mitä mahtavat olla nuo edut, joihin viittaat? En todellakaan haluaisi maksaa seksistä, mutta tottakai haluan luoda uraa, harrastaa ja joskus juhliakin. Ja ihan samat oikeudet on miehellänikin.
Miehet kadehtivat naisten etuja eli sitä, että kolmekymppisestä alkaen pääsee valtion kustantamana papakokeisiin ja viisikymppisestä mammografiaan. Myös naisten raskausaikaiset neuvolakäynnit aiheuttavat miehissä suunnatonta kateutta vaikka lasten isät saavat mennä käynneille mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä alan pikkuhiljaa kallistua tämän kannalle. Tuntuu, että yhteiskuntaa muokataan koko ajan vain naisten ehdoilla ja naisille sopivammaksi. Meidän miesten, etenkin sinkkumiesten, täytyy alkaa pitää puoliamme vähän hanakammin. Ei se niin voi olla, että roolimme on toimia vain sotilaina, työläisinä ja veronmaksajina yhteiskunnassa, joka on naisia varten sunniteltu.
Japanin tie olkoon myös Suomen tie.
Japanissa 60% parisuhdeikäisistä miehistä ei halua seurustella ja perustaa perhettä. Perheen elättäminen on mieheltä sellainen ponnistus, että elämästä katoaa mielekkyys. Koko elämä on vain työntekoa ja univelkaa.
Sinkkumiehet sen sijaan voivat pitää kaikki ansaitsemansa rahat itsellään jolloin työpäivät voivat olla normaalipituisia ja jopa osapäivätyö on mahdollinen, ja kaiken ylimääräisen rahan mies voi käyttää miten itse haluaa.
Japanilaisille naisille tilanne on ongelmallinen koska perinteiseen urasuunnitelmaan on kuulunut oravanpyörästä hyppääminen kotiäidiksi mutta nykyään sellaisen uran mahdollistavia miehiä ei riitä kaikille. Kelaakaan ei Japanissa ole joten sinkkunaisten on vain jatkettava japanilaisessa painekattilatyössä.
Suomen naisille ei vuosikymmeniin ole kuulunut urasuunnitelmaan jäädä kotiäidiksi, joten tilanne on aivan toisenlainen. Aika hassua, että samaan aikaan haluaisit (?) Suomen seuraavan Japanin mallia eli naisten haaveilevan kotiäitiydestä mutta kuitenkin annat ymmärtää, että miehet eivät siellä enää pariudu juuri siksi, että on liian raskasta elättää yksin perhe.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sinkku sen vuoksi että vielä ei ole tullut vastaan sellaista miestä joka täyttäisi laatuvaatimukseni. Ne ovat seuraavat:
1. Miehen pitää automaattisesti tehdä oma osuutensa (eli 50%) kotitöistä ilman että minun tarvitsee erikseen pyytää tai opastaa. Kotityöt on myös tehtävä huolellisesti.
3. Molempien ura on yhtä tärkeä eikä miehen pidä olettaa että minä tekisin omaan uraani liittyviä uhrauksia jotta hän voisi edetä omallaan.
4. Jos menemme naimisiin, minä pidän oman sukunimeni ja minulle on ihan sama pitääkö mies oman sukunimensä vai ottaako minun sukunimeni tai yhdistelmän.
6. Jos saamme lapsia, lasten kotihoito jaetaan tasan. Ei niin, että mies palaa töihin pidettyään pelkän isyysloman.
7. Jos saamme lapsia, lasten sairastelun takia aiheutuvat poissaolopäivät töistä jaetaan tasan.
Hyviä sinkkupäiviä jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Turhaan olet kirjoittanut tuon katkeraan ja kostonhimoiseen sävyyn, koska ihan kylmästi arvioiden tuo luultavasti tulee olemaan ison osan oikea tulevaisuus. Yksilöllisyys ajaa ihmiset tekemään asiat aina vain pienemmissä ja pienemmissä yksiköissä yhteisöjen sijaan. Eikä se ole huonoa kehitystä kuin konservatiivien mielestä, muiden mielestä se on vain kehitystä ja se siitä.
Omasta vinkkelistä katsottuna tuossa voittavat kaikki, myös naiset. Ikään kuin jokin keinokohtu ei olisi jokaiselle lapsia haluavalle naisellekin toivottu keksintö! Sitä paitsi, jos pärjää itse eikä tarvitse muita, se ei tarkoita etteikö silti voisi haluta niitä muita. Wantsien ja needsien ero korostuu ja sehän on vain yksilön etu - asiat tehdään aidosta halusta eikä olosuhteiden pakosta ja silloinhan valinnat on paljon vapaampia.
Vierailija kirjoitti:
Lisäys: kuulun siis tavallaan siihen ryhmään naissinkkuja jotka eivät halua parisuhdetta. En koe tarvitsevani miestä enkä edes yritä saada sellaista. Mutta jos nyt sattuisi käymään niin onnekkaasti että nuo ehtoni täyttävä mies sattumalta tulisi vastaan niin silloin totta kai tarttuisin tilaisuuteen ja kokeilisin että mitä siitä parisuhteesta oikein tulisi, saattaisihan elämä oikein hyvän miehen kanssa olla parempaa kuin elämä sinkkuna.
Tämä selvä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7. Jos saamme lapsia, lasten sairastelun takia aiheutuvat poissaolopäivät töistä jaetaan tasan.Hyviä sinkkupäiviä jatkossakin.
Pakko kysyä, että mikä noissa oli sinun mielestäsi kohtuutonta. Pitäisikö naisen mielestäsi ottaa enemmän vastuuta kotitöistä? Onko miehen ura tärkeämpi kuin naisen? Pitäisikö naisen vaihtaa sukunimensä naimisiin mennessään? Onko naisen tehtävä jäädä kotiin hoitovapaalle ja lapsen sairastaessa, miksi? Ainoa, mistä omasta mielestäni kuuluisi keskustella, on lapselle annettava sukunimi, mikäli vanhemmilla on eri sukunimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vastuussa muiden miesten tekemisistä.
T: eri
Et tietenkään ole! Mutta sama menee myös toisinpäin. Varsinkin kun toistuvasti ainakin itse olen ollut lukevinani, että naiset sitä ja tätä mahdottomine vaatimuksineen.
Olen yhä keski-iästäni huolimatta kauniiksikin kutsuttu, hyväkroppainen nainen. Olen onnellinen ihminen, koen että mulla olisi parisuhteeseen paljon annettavaa ja uskon että tuolla jossain se minulle sopiva ja jolle myös minä olen se juuri hyvä.
Liian herkkä vain taidan olla, enkä tarpeeksi sitkeä. Kun tuli taas jo kuukaudessa nettideiteistä olo että hell, I just can't deliver - joten ollaan sitten mielummin yksin.
t. viestin 136 kirjoittaja
Tämä selvä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7. Jos saamme lapsia, lasten sairastelun takia aiheutuvat poissaolopäivät töistä jaetaan tasan.Hyviä sinkkupäiviä jatkossakin.
Mikä tuossa listassa on sinulle ylipääsemätöntä?
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna olla, me ollaan vässyköitä, niin mennään laivan mukana. Toivottavasti geenimuuntelu saa ihmisestä hermaphroditen mikä olisi ollut ihmiskunnan kannalle hyvä asia jo alkuruudussa tai sitten miesten tomimattomat siittiöt ovat nousussa, niin koeputkessa tullaan tänne ja kaikista tehdään naisia ja napataan se perimä jostain muusta kuin siittiöstä.
Höpö höpö. Väestönkasvu on hidastunut jo vuosikymmenten ajan ja kääntyy pian laskuun. Maailman suurimmaksi ongelmaksi tämä on kyllä todella pieni ongelma.