20 % naissinkuista ei halua parisuhdetta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808182201109969_u0.shtml
Vaan haluaa olla ja elää sinkkuna. Sinkkumiehistä taas lähes kaikki haluaa parisuhteen.
Ei nainen halua miestä enää nykyään riesakseen.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen että nuo on ne parikymmentä prosenttia ujoja ja hiljaisempia naisia, ja ne on lukeneet verkosta sensuroimattomia miesten ajatuksia. Nimimerkillä onneksi ehdin pariutua itse ennen kuin miehet keksi nettikeskustelut.
Tai sitten vain naisia jotka viihtyvät paremmin sinkkuina eivätkä koe paineita elää perinteisessä liitossa, näitäkin löytyy. Mummoni otti eron vanhemmalla iällä ja kiitää parhaillaan pitkin maailmaa vailla pakkoa tehdä kompromisseja lasten ja miehen vuoksi. On aina ollut itsenäinen tuulispää, mutta perusti perheen puhtaasti siksi että niin on ollut tapana.
Mahtava mummo! Arvostan!
Mitä arvostamista tuossa on, että tekee lapsia ja rakentaa elämän miehen kanssa vain sosiaalisesta paineesta. Ja tuhoaa tämän viattoman miehen elämän ja hänen luottamuksensa toiseen ihmiseen. Lapsetkin varmaan "ylpeitä" äidistään. Tuntevat itsensä todella "rakastetuiksi".
Eiköhän jokaiselle lapselle tärkeintä ole se, että vanhemmat ovat onnellisia. Eihän aikuiset lapset vanhempiaan enää tarvitse. Ei se lapsien saaminen sitä tarkoita, että olet elinkautisessa vankilassa. Jokainen järkevä ihminen sen tajuaa.
Olettaisin, että tämänkin mummon mies on odottanut suhteensa kestävän loppuelämän ja rakentanut elämänsä siten, koska mummo on näin uskotellut. Kuitenkin mummo on valehdellut alusta alkaen.
Rehellisyyttä suhteisiin hyvät ihmiset! Toisen tunteilla ei leikitä.
Elämäntilanteet muuttuvat. Voihan olla, että suhteeseen on lähdetty ihan vakain aikein ja tosissaan, mutta sitten yhteisen elämän myötä yhtä ja toista tapahtuu ja päädytään eroon. Jos jompi kumpi ei ole elämäänsä tyytyväinen, tulee ero. Eikä se koskaan ole pelkästään sen eroa hakevan syy. Kyllä siinä sillä toisellakin on osansa ja vastuunsa. Puolet avioliitoista päättyy eroon.
Paatunut ukkomies kirjoitti:
Ei ole pakko, jos ei halua. Ei pariutumishaluiset naiset maailmasta lopu, jos miehen elämä on kunnossa.
Nii ja nää jotka ei tavoittele parisuhdetta, ovat varmaan niitä vähiten kiinnostavia tapauksia muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Täällä sinkkumies joka ei tahdo parisuhdetta.ä, koska parin vuoden jälkeen jokainen nainen on aloittanut vaatimaan jotain muuta mitä olen. jos muuttuisin saisin tehdä sitä lopun elämää onnettomana. Eivät kai tiedä mitä itse haluavat. Yksin on mukavaa ja rahaakin jää enemmän käteen. Molempia sukupuolia koskee tämä ongelma että tavallisuus ei riitä.
Mulla taas kävi niin, että mies on muuttunut rajusti vuosien varrella. Aikoinaan todella positiivinen ja innostavan luova ihminen on muuttunut pessimistiseksi ja väsyneeksi. Aikoinaan halusi liikkua ja tehdä asioita, nykyään väsyy ihan kaikesta pienestäkin. Painoa on tullut lisää vuosien varrella reippaasti, mikä aiheuttaa entistä pahempia terveysongelmia, mutta mies ei tee asialle mitään. Harmittaa, kun mies on passivoitunut ja väsähtänyt niin paljon. Muuttunut paljon siitä miehestä, johon rakastuin. Eikä olla edes mitään mummoikäisiä, vaan kolmekymppisiä ja minusta tuntuu, että elän papparaisen kanssa.
Pahoittelut aiheen vierestä puhumisesta, tuli vain mieleen tuosta muuttumisesta ja vaatimuksesta muuttua. Minä en olisi halunnut, että mieheni muuttuu ainakaan tähän suuntaan. Rakastuin ihan eri ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on realistisia. Hyvää miestä on vaikea löytää.
Just joo. Hyviä miehiä on pilvin pimein eikä he kelpaa naisille 😂
Missäköhän todellisuudessa elät? Okei ehkä niitä on, mutta mistä löytää..Itse törmännyt ihan järkyttäviin yksilöihin.
No itselläni on sellainen ollut nyt kymmenen vuotta. Ystäväpiirissä myös kaikilla naisilla pitkäaikainen hyvä mies. En tunne järkyttäviä miehiä ollenkaan.. en tiedä missä piireissä sinä itse oikein liikut ja missä todellisuudessa SINÄ oikein elät?
Makuasia. Ystävilläni on tai oli hyviä miehiä, jotka sopivat heille. Eron jälkee turhan usein kuulee, mitä todellisuus oikeasti oli:
- mies ei tehnyt kotitöitä
- vaimo hoiti yksin lapset
- matkustaminen tarkoitti sitä, että mies matkusti kavereidensa kanssa ja nainen ystäviensä tai ei ollenkaan
- mies ei puhunut, mutta vaati päivittäin seksiä
jne. jne.
ohis
Niin. Naisissa ei ollut moitittavaa. Olivat hyviä naisia. Paitsi tuo jälkihaukkuminen.
Totta kai molemmissa on vikaa.
Mainitsemasi jälkihaukkuminen tarkoitti sitä, että naiset olivat hienotunteisia koko parisuhteensa ajan, eivätkä koskaan maininneet mitään negatiivista miehestään. Suhde hyvin usein päättyi siihen, että mies petti, joten ymmärrän hyvin, että hienotunteisuus päättyi. Pettäminen on noloa ja sairasta.
Kuulostaa pieneltä määrältä. Voisi kuvitella olevan 25% vähintään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua niin sitten ei halua. Ihmettelen tätä naisten harrastamaa miesvihaa palstalla.. yleensä naiset itse ovat suurempi ongelma toisilleen kuin miehet. Jos mietin omaa elämää, niin miehistä nyt ei pahemmin ole harmia aiheutunut koskaan toisin kuin tästä "ihanasta" oman sukupuolen edustajista.... Naiset haukkuu toisiaan ja puukottaa selkään.
Niin. Sinun tuntemasi naiset.
Vertaiset viihtyvät keskenään.
Miksi naisvaltaisissa työpaikoissa on lähes poikkeuksetta huono ilmapiiri?
Miesten vika! Naisilla on kotona paha olla kun miehet ovat niin huonoja. Purkavat pahaa oloaan töissään! Jos miehet olisivat parempia niin naisten ei tarvisi rähistä toisilleen ja miehille!!1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on yleensä enemmän eron syy kuin miehet. Monista naisista tulee käsittämättömiä nalkuttajia. Ja uskokaa tai älkää, mutta olen nainen itsekin. Otin ihan tavismiehen aikoinaan ja nyt oltu yhdessä 13 vuotta ja miehellä erittäin hyvä ammatti ja hyvä palkka, joista en tiennytkään kun teineinä pariuduttiin.
Mites sun miehen ammatti ja palkka asiaan liittyy :O ?
Siten että varmaan olis monelle naiselle kelvannut jos olisivat tienneet mitä tulevaisuudessa tuo mies tekee työkseen. Naiset kun on miehen lompakon perässä pääasiassa.
Osa on.
Valtaosa miehistä haluaa kauniin ja hoikan naisen, vaikka heidän omasta peilistään näkyisi karvainen mursu. Arvostan kyseisten miesten huumorintajua.
Tai sitten se on sun oma mielikuva. Ehkä sä et vaan ole kiinnostava etkä mukava, et kelpaa miehille. Kovin mukavalta et nimittäin vaikutakaan. Parisuhteessa on kuule naisia ihan painosta yhtään riippumatta tai ulkonäöstä. Samalla tavalla voi stereotyyppisesti ajatella että nainen haluaa rikkaan ja hyvännäköisen miehen jolla korkea status.
Sinä olet ihan itse syypää siihen ettet löydä parisuhdetta, Johan sen näkee asenteestasi joka on aivan täyttä p a s k a a. :D
En minä ole mukava, mutta eihän sillä ole mitään tekemistä tämän keskustelun kanssa, mursu.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa pieneltä määrältä. Voisi kuvitella olevan 25% vähintään.
Artikkelissa mainittiin, että tuo tieto on Lemmen paula -perhebarometrista, mutta kun tsekkaisin tuon lähteen, niin siellä sanottiin, että 23,6 % naissinkuista ja vain 7 % miessinkuista on sitä mieltä, että "ei suhdetta" on heille nykytilanteessa paras parisuhdemuoto.
Hedonismin aikakausi ja miehet altavastaajina tässä, moni ei ylitä haluttavuuden horisonttia. On nirsoilun ja tinderöimisen kulttuuri. Naiset eivät ehkä löydä sitä itseään markkina-arvoisempaa kumppanikseen, mutta ilman säännöllistä kullin saantia ja miesten huomiota ei tarvitse olla.
Hyvinvoinnin varjopuolia.
Olen 50+ minulla on ollut muutama useiden vuosien kestävä suhde ja yhdestä suhteesta syntyi lapsi, nyt jo lähes aikuinen.
Olen nyt ilman miestä onnellisimmillani. Samoin tajuan myös nuorempana aina olleeni parhaimmillani, kun olen ollut sinkku. Mulla on aina ollut oma tahto, omat rahat ja oma asunto. Koskaan, en ole ”tarvinnut” miestä, mutta joskus olen halunnut. Nyt haluaisin pitää oman elämäni tällaisena ja olen uudessa tapailusuhteessa. Vähän pelkään, että mies alkaa haikailemaan minusta kodinhengetärtä. Onneksi hänellä on kauniit ja fiksut tyttäret, joten lapsivaiheen on hänkin saanut jo elää....
Miksi ihmisten on vaikea tajuta, ettei kaikki halua samaa elämässä. Kun tajuaa, että voi elää kuten itse haluaa on onnellinen.
30v sinkkumies, eli voi tuon kirveen jo heittää kaivoon. Katsotaan seuraavassa elämässä niitä lapsia sitten...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se on niin vaikeaa pysyä hoikkana? Olen hoikka nainen 40v ja vientiä ollut ihan aina. Siis ihan aina! Ja ei mitään ongelmaa olla hoikkana. En ymmärrä miksi pitää mussuttaa sitä ruokaa niin mahdottomasti että painaa 100kg ja sitten itkeä ettei kukaan tykkää. Tämä nyt miehille ja naisille molemmille. En ymmärrä miksi täytyy syödä itsensä ylipainoiseksi.. ihan sairasta.
Ketjun aiheena on naissinkut, jotka eivät halua parisuhdetta ja sinä puhut ylipainosta. Mitä tekemistä kenenkään painolla on tuon asian kanssa?
Nämä on näitä yhden asian ihmisiä. Ei osata muuta kuin puhua painosta. Sairaus sekin.
Minä olen ollut kaksi kertaa pitkässä suhteessa ja nyt viisi vuotta sinkkuna omasta halusta. Ei mitään hinkua enää suhteeseen, näin olen onnellisempi.
En mä muuta vaadi kuin rehellisyys. Ilmeisesti liikaa vaadittu.
Vierailija kirjoitti:
Miessinkkuja on enemmän kuin naissinkkuja, ja naissinkuista pienempi osa haluaa parisuhteen. Ei mikään ideaali tilanne miesten kannalta.
Ja sen sijaan, että tilanteesta keskusteltaisiin asiallisesti, nämä jutut jumittuvat aina vastakkaisen sukupuolen haukkumiseen. Ihan puhtaasti tilastojen valossa voidaan sanoa, että osa miehistä jää pitkiksi ajoiksi naisettomiksi. Käytin ilmaisua "pitkiksi ajoiksi" siksi, että pariutuminen ei tapahdu käytännössä niin, että mies ja nainen kohtaavat nuorina ja ovat yhdessä loppuelämänsä. Ihmiset seurustelevat, eroavat, seurustelevat jonkun toisen kanssa, menevät avo- tai avioliittoon, saavat lapsia, eroavat, löytävät jonkun uuden jne. Eli hyvin vähän on miehiä, jotka jäävät täysin ilman parisuhdekokemusta, mutta koska miehiä on määrällisesti enemmän kuin naisia, niin väistämättä osa heistä jää tahtomattaan naisettomiksi pitkiksi ajoiksi.
Mitä asialle voisi tehdä? Itse pidän hyvänä vaihtoehtona hakea puoliso ulkomailta. Enkä oikein muita vaihtoehtoja näekään, koska kulttuuri ei tule muuttumaan sellaiseksi, että hyväksyttäisiin ja olisi yleistä, että naisella on kaksi miestä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset on realistisia. Hyvää miestä on vaikea löytää.
Minä taidan siis olla hyvä mies, koska kukaan ei ole onnistuntu löytämään minua? Pitäisikö laittaa kyltti kadunkulmaan, että tässä yksiössä asuu hyvä mies, voi kuinka neuvoisit helpottamaan tuota vaikeaa löytämistä?
Hyvä mies ja hyvä mies. Missä ne hyvät naiset sitten on? Aika manipuloivii tapauksii olleet ainakin tähän menneessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on yleensä enemmän eron syy kuin miehet. Monista naisista tulee käsittämättömiä nalkuttajia. Ja uskokaa tai älkää, mutta olen nainen itsekin. Otin ihan tavismiehen aikoinaan ja nyt oltu yhdessä 13 vuotta ja miehellä erittäin hyvä ammatti ja hyvä palkka, joista en tiennytkään kun teineinä pariuduttiin.
Siten että varmaan olis monelle naiselle kelvannut jos olisivat tienneet mitä tulevaisuudessa tuo mies tekee työkseen. Naiset kun on miehen lompakon perässä pääasiassa.
Osa on.
Valtaosa miehistä haluaa kauniin ja hoikan naisen, vaikka heidän omasta peilistään näkyisi karvainen mursu. Arvostan kyseisten miesten huumorintajua.
Kaikki haluaa parasta mitä saa. Naiset vain ei kykene edes suhteutamaan omaa tasoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa on.
Kaikki haluaa parasta mitä saa. Naiset vain ei kykene edes suhteutamaan omaa tasoaan.
Kyllähän se oma taso on kirkkaasti selvillä. Naisen elämänlaatu laskee parisuhteessa, joten naiset mieluummin nauttivat elämästään yksin kuin laskevat elämänlaatuaan epämieluisan kumppanin takia. Miehellä parisuhde kohottaa elämänlaatua ja tyytyväisyyttä, joten niille on sama tyytyä siihen mitä saa.
Miessinkkuja on enemmän kuin naissinkkuja, ja naissinkuista pienempi osa haluaa parisuhteen. Ei mikään ideaali tilanne miesten kannalta.