20 % naissinkuista ei halua parisuhdetta
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808182201109969_u0.shtml
Vaan haluaa olla ja elää sinkkuna. Sinkkumiehistä taas lähes kaikki haluaa parisuhteen.
Ei nainen halua miestä enää nykyään riesakseen.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ja naisilla näyttää olevan kovin erilaiset intressit. Kaipa meidän miestenkin täytyy sitten alkaa elämään vain itseämme varten: ruveta sugar daddyiksi, käydä huorissa, juhlia sekä harrastella oman mielemme mukaan, luoda uraa ja teettää jälkikasvua sitten vuokrakohduissa, jotta saamme nauttia samoista eduista kuin naisetkin. Tässä on tulevaisuus.
Mä alan pikkuhiljaa kallistua tämän kannalle. Tuntuu, että yhteiskuntaa muokataan koko ajan vain naisten ehdoilla ja naisille sopivammaksi. Meidän miesten, etenkin sinkkumiesten, täytyy alkaa pitää puoliamme vähän hanakammin. Ei se niin voi olla, että roolimme on toimia vain sotilaina, työläisinä ja veronmaksajina yhteiskunnassa, joka on naisia varten sunniteltu.
Japanin tie olkoon myös Suomen tie.
Japanissa 60% parisuhdeikäisistä miehistä ei halua seurustella ja perustaa perhettä. Perheen elättäminen on mieheltä sellainen ponnistus, että elämästä katoaa mielekkyys. Koko elämä on vain työntekoa ja univelkaa.
Sinkkumiehet sen sijaan voivat pitää kaikki ansaitsemansa rahat itsellään jolloin työpäivät voivat olla normaalipituisia ja jopa osapäivätyö on mahdollinen, ja kaiken ylimääräisen rahan mies voi käyttää miten itse haluaa.
Japanilaisille naisille tilanne on ongelmallinen koska perinteiseen urasuunnitelmaan on kuulunut oravanpyörästä hyppääminen kotiäidiksi mutta nykyään sellaisen uran mahdollistavia miehiä ei riitä kaikille. Kelaakaan ei Japanissa ole joten sinkkunaisten on vain jatkettava japanilaisessa painekattilatyössä.Suomen naisille ei vuosikymmeniin ole kuulunut urasuunnitelmaan jäädä kotiäidiksi, joten tilanne on aivan toisenlainen. Aika hassua, että samaan aikaan haluaisit (?) Suomen seuraavan Japanin mallia eli naisten haaveilevan kotiäitiydestä mutta kuitenkin annat ymmärtää, että miehet eivät siellä enää pariudu juuri siksi, että on liian raskasta elättää yksin perhe.
Tarkoitan, että Suomessa suurin osa miehistä ei tule pariutumaan. Mitä naiset sen seurauksena tekevät on heidän asiansa.
Naisille tilanne ei välttämättä ole niin huolestuttava kuin Japanissa koska täällä on miesten maksama Kela. Jos sen sijaan Kelan maksupohja romahtaa niin naisille tulee hätä. Naisten miehiltä saatava resurssien tarve ei katoa minnekään, ja jos Kelaa ei ole tai sieltä saatavat korvaukset eivät riitä mihinkään niin naiset joutuvat Itä-Euroopan tyyliseen suoraan riippuvuussuhteeseen miehistä.Suurin osa suomalaismiehistä ei tule pariutumaan - mistähän vuosikymmenestä nyt puhut? Minä väitän, että suurin osa suomalaismiehistä tulee jatkossakin pariutumaan.
Mikä sellainen hätä on, mikä tulee naisille mutta ei miehille? Miksi naiset eivät jatkossakin opiskelisi ja tekisi töitä ja elättäisi itse itsensä?
Suomessa on 20 yritystä jotka pitävät tätä maata pystyssä. Niistä ei tarvitse kovinkaan monen lähteä kun Suomen veropohja murenee. Sen jälkeen täällä on yksityissairaalat, yksityiskoulut, yksityisapteekit, ... ja kaikista joudut maksamaan käyvän hinnan. Työpaikkoja on kenellä on, koneet tekevät valtaosan töistä eikä yksityisellä puolella pidetä takuulla yhtään suojatyöpaikkaa. Sitten jos sinulla ei ole töitä eikä vakuutuksia niin sooori.
Niissä yksityissairaaloissa, yksityiskouluissa ja yksityisapteekeissa ovat muuten sitten töissä lääkäreinä, sairaanhoitajina, opettajina ja farmaseutteina pääasiassa naiset. Ihan samalla tavalla kuin nykyäänkin. Miehet ja pojat kun eivät oikein enää kouluttaudu näille(kään) aloille... :p
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä ja naisilla näyttää olevan kovin erilaiset intressit. Kaipa meidän miestenkin täytyy sitten alkaa elämään vain itseämme varten: ruveta sugar daddyiksi, käydä huorissa, juhlia sekä harrastella oman mielemme mukaan, luoda uraa ja teettää jälkikasvua sitten vuokrakohduissa, jotta saamme nauttia samoista eduista kuin naisetkin. Tässä on tulevaisuus.
Mä alan pikkuhiljaa kallistua tämän kannalle. Tuntuu, että yhteiskuntaa muokataan koko ajan vain naisten ehdoilla ja naisille sopivammaksi. Meidän miesten, etenkin sinkkumiesten, täytyy alkaa pitää puoliamme vähän hanakammin. Ei se niin voi olla, että roolimme on toimia vain sotilaina, työläisinä ja veronmaksajina yhteiskunnassa, joka on naisia varten sunniteltu.
Jo on jumaliste aikakin - parintuhannen vuoden aikana yhteiskuntaa on muokattu vain miesten ehdoilla ja miehille sopivaksi (mm. lainsäädäntö). Nyt sentään parin-kolmenkymmenen viime vuoden aikana on lopultakin alettu ottaa huomioon myös ihmiskunnan toinenkin puolikas.
Suosittelen, että alat opetella sopeutumaan ja joustamaan. Ei se vaikeata ole - naiset ovat sopeutuneet, joustaneet ja myötäilleet vuosisatojen ajan paljon vaikeammissa ja epäreilummissa/vaarallisemmissa olosuhteissa...
Itse kuulun tähän 20 %:iin. Minulla se johtuu siitä ihan, etten pidä ihmisistä kovinkaan paljoa, enkä mielelläni vietä aikaa heidän seurassaan
-ikisinkuu 82
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanin tie olkoon myös Suomen tie.
Japanissa 60% parisuhdeikäisistä miehistä ei halua seurustella ja perustaa perhettä. Perheen elättäminen on mieheltä sellainen ponnistus, että elämästä katoaa mielekkyys. Koko elämä on vain työntekoa ja univelkaa.
Sinkkumiehet sen sijaan voivat pitää kaikki ansaitsemansa rahat itsellään jolloin työpäivät voivat olla normaalipituisia ja jopa osapäivätyö on mahdollinen, ja kaiken ylimääräisen rahan mies voi käyttää miten itse haluaa.
Japanilaisille naisille tilanne on ongelmallinen koska perinteiseen urasuunnitelmaan on kuulunut oravanpyörästä hyppääminen kotiäidiksi mutta nykyään sellaisen uran mahdollistavia miehiä ei riitä kaikille. Kelaakaan ei Japanissa ole joten sinkkunaisten on vain jatkettava japanilaisessa painekattilatyössä.Suomen naisille ei vuosikymmeniin ole kuulunut urasuunnitelmaan jäädä kotiäidiksi, joten tilanne on aivan toisenlainen. Aika hassua, että samaan aikaan haluaisit (?) Suomen seuraavan Japanin mallia eli naisten haaveilevan kotiäitiydestä mutta kuitenkin annat ymmärtää, että miehet eivät siellä enää pariudu juuri siksi, että on liian raskasta elättää yksin perhe.
Tarkoitan, että Suomessa suurin osa miehistä ei tule pariutumaan. Mitä naiset sen seurauksena tekevät on heidän asiansa.
Naisille tilanne ei välttämättä ole niin huolestuttava kuin Japanissa koska täällä on miesten maksama Kela. Jos sen sijaan Kelan maksupohja romahtaa niin naisille tulee hätä. Naisten miehiltä saatava resurssien tarve ei katoa minnekään, ja jos Kelaa ei ole tai sieltä saatavat korvaukset eivät riitä mihinkään niin naiset joutuvat Itä-Euroopan tyyliseen suoraan riippuvuussuhteeseen miehistä.Suurin osa suomalaismiehistä ei tule pariutumaan - mistähän vuosikymmenestä nyt puhut? Minä väitän, että suurin osa suomalaismiehistä tulee jatkossakin pariutumaan.
Mikä sellainen hätä on, mikä tulee naisille mutta ei miehille? Miksi naiset eivät jatkossakin opiskelisi ja tekisi töitä ja elättäisi itse itsensä?
Suomessa on 20 yritystä jotka pitävät tätä maata pystyssä. Niistä ei tarvitse kovinkaan monen lähteä kun Suomen veropohja murenee. Sen jälkeen täällä on yksityissairaalat, yksityiskoulut, yksityisapteekit, ... ja kaikista joudut maksamaan käyvän hinnan. Työpaikkoja on kenellä on, koneet tekevät valtaosan töistä eikä yksityisellä puolella pidetä takuulla yhtään suojatyöpaikkaa. Sitten jos sinulla ei ole töitä eikä vakuutuksia niin sooori.
Niissä yksityissairaaloissa, yksityiskouluissa ja yksityisapteekeissa ovat muuten sitten töissä lääkäreinä, sairaanhoitajina, opettajina ja farmaseutteina pääasiassa naiset. Ihan samalla tavalla kuin nykyäänkin. Miehet ja pojat kun eivät oikein enää kouluttaudu näille(kään) aloille... :p
Ainakin yksityisillä terveysasemilla tuntuu olevan töissä enemmän henkilökuntaa asiakasta kohti mitä julkisella puolella. Eikä niissäkään tehdä kaikkea vaan sieltä laitetaan potilaalle lähete joko päivystykseen tai poliklinikalle.
Missä muuten on julkisia apteekkeja? Itse en tiedä muita kuin sairaalan sisäiset apteekit, kaikki muut tuntuvat olevan yksityisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miten se on niin vaikeaa pysyä hoikkana? Olen hoikka nainen 40v ja vientiä ollut ihan aina. Siis ihan aina! Ja ei mitään ongelmaa olla hoikkana. En ymmärrä miksi pitää mussuttaa sitä ruokaa niin mahdottomasti että painaa 100kg ja sitten itkeä ettei kukaan tykkää. Tämä nyt miehille ja naisille molemmille. En ymmärrä miksi täytyy syödä itsensä ylipainoiseksi.. ihan sairasta.
Olen pahoillani, mutta sulla on edessä karmea shokki kun vaihdevuodet tulee.
Samaa oon miettiny, nykyään monet naiset on niin superitsekkäitä.
Mun mielestä onnellisuus ei ole sitä että saa aina tehdä mitä huvittaa, ajattelisin että aika tyhjää pitkässäjuoksussa.
Puolustaisin vielä meitä Nykymiehiä, kyllä me harrastetaan muutakin ku sikailua ja auton rassausta, tehdään ruokaa, siivotaan,tyhjätään tiskikonetta, hoidetaan lapsia aiva mielellään ja sitten vielä tehdään ne perinteiset miestentyöt.
Miäs 40 kirjoitti:
Samaa oon miettiny, nykyään monet naiset on niin superitsekkäitä.
Mun mielestä onnellisuus ei ole sitä että saa aina tehdä mitä huvittaa, ajattelisin että aika tyhjää pitkässäjuoksussa.
Puolustaisin vielä meitä Nykymiehiä, kyllä me harrastetaan muutakin ku sikailua ja auton rassausta, tehdään ruokaa, siivotaan,tyhjätään tiskikonetta, hoidetaan lapsia aiva mielellään ja sitten vielä tehdään ne perinteiset miestentyöt.
Ehdit jo tässä lyhyessä viestissä uhriutua. Next!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen että nuo on ne parikymmentä prosenttia ujoja ja hiljaisempia naisia, ja ne on lukeneet verkosta sensuroimattomia miesten ajatuksia. Nimimerkillä onneksi ehdin pariutua itse ennen kuin miehet keksi nettikeskustelut.
Tai sitten vain naisia jotka viihtyvät paremmin sinkkuina eivätkä koe paineita elää perinteisessä liitossa, näitäkin löytyy. Mummoni otti eron vanhemmalla iällä ja kiitää parhaillaan pitkin maailmaa vailla pakkoa tehdä kompromisseja lasten ja miehen vuoksi. On aina ollut itsenäinen tuulispää, mutta perusti perheen puhtaasti siksi että niin on ollut tapana.
Mahtava mummo! Arvostan!
Nytkö ei enää tarvitsekaan välittää ilmastonmuutoksesta ja saa "kiitää pitkin maailmaa" luonnonvaroja tuhlaten? Kiitos tiedosta.
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201808182201109969_u0.shtml
Vaan haluaa olla ja elää sinkkuna. Sinkkumiehistä taas lähes kaikki haluaa parisuhteen.
Ei nainen halua miestä enää nykyään riesakseen.
Vähäsen tarkkuutta niihin väitteisiin.
"Suomalaisista miessinkuista 90 prosenttia ja naissinkuista 80 prosenttia haluaisi parisuhteeseen, selviää Väestöliiton tutkimusprofessori Osmo Kontulan Lemmen paula -perhebarometrista"
Tilastokeskuksen mukaan taas 80% 45-49 vuotiasta naisista on (tai on ollut) naimisissa. kun taas vastaava luku miehillä on 70. Naiselle näyttää siis kelpaavan kovastikin tällainen normaalia parisuhdetta jopa läheisempi suhde miehen kanssa. Pelkkä parisuhdehan ei välttämättä tarkoita että esim. asuttaisiin yhdessä. Huomattavan korkea luku kun huomioidaan, että moni on myös avoliitossa.
En olee koskaaan osannut miellyttää ihmisiä. Se yksii syy.
Vierailija kirjoitti:
ruveta sugar daddyiksi, käydä huorissa, juhlia sekä harrastella oman mielemme mukaan, luoda uraa ja teettää jälkikasvua sitten vuokrakohduissa
Niin, voin kuvitella kuinka sinä käyt h*orissa oman kaverisi lapsen luona. Se lapsi on tietenkin tehty käyttäen sinun oman lapsesi kohtua.
Koska just noin sairasta yhteiskuntaa miehet ovat aina ylläpitäneet.
Vierailija kirjoitti:
En olee koskaaan osannut miellyttää ihmisiä. Se yksii syy.
Nytt mulle tulee jostakin ennustaajalta maainoksia vaiika eii ole mitäään tekemistä tälllasten kanssa.
Olen ollut aina sinkku.
Jotenkin surullista, että käsketään laskea rimaa, vaikka elämäni rakkaus oli työtön ja päihdeongelmainen. Olen myös tapaillut muitakin työttömiä, mutten heille kelvannut. Mihin sitä rimaa pitäisi laskea?
Olen saanut miehiltä osakseni henkistä väkivaltaa, seksuaalista väkivaltaa ja fyysistä väkivaltaa.
Nykyään menen aamulla töihin ja tulen sitten kotiin. En käy kahviloissa, keikoilla, baareissa, ravintoloissa. En vaan tapaa siellä ketään ja yksin on pelottava liikkua pimeällä.
En ole harrastanut seksiä ainakaan kuuteen vuoteen. Miehiä ei ole kiinnostanut minun nautintoni ollenkaan, joten lopetin kokonaan.
Minulla on ollut liikaa aikaa, joten ajattelin hommata uuden ammatin itselleni. Kouluttautuminen ja paremman uran luominen on siis johtunut jatkuvasta sinkkuudesta, kuin siitä että miehet eivät olisi halunneet koulutettua naista. En ole kelvannut vähemmilläkään koulutuksilla. En ole kelvannut alipainoisena, en pitkä- tai lyhyttukkaisena.
Olen yrittänyt tehdä alotteita, käydä treffeillä, miehiä ei ole kiinnostanut. Olen baarissa jutellut sille ylipainoiselle levyseppähitsaajalle, vienyt tanssimaan jne. mutta ei häntä kiinnostanut, ei suostunut edes juttelemaan.
Nettideittipalvelussa eivät miehet viestittele, Tinderissä ei tule matchejä.
Ei vaan ole bikinifitnessmalli, niin ei haluta edes tutustua. Työkaverikin, itseasiassa kaksikin, torjui.
Mitäpä sitä sitten muuta kuin lääkikseen hyville palkoille.
Minäkin haluisin suhteen, mutta alan olla jo niin tottunut yksinoloon, ettei varmaan 10 vuoden päästä enää osaakaan haluta.
N33
En tiedä miten täälläpäin kaikki sinkut miehet ovat sellaisia "nottiisatuota"hokevia räkiviä juntteja tai/sekä juoppoja. Etelä-Pohjanmaa.
Mulle on aivan sama onko ihminen sinkku vai ei, kuhan itse tykkää olostaan.
Tosin tuosta siivouksesta olen aina ihmetellyt, kun siitä on nii usein asiaa. Kuinka taas ei puoliso osannut siivota jne.... HUOH
Ihmisillä on erilaisia käsityksiä siitä milloin on siistiä ja milloin pitää siivota.
Tosiaan, asiasta pitää keskustella sen partnerin kanssa ja tulla yhteisymmärrykseen siivouksesta (imurointi, pölyjen pyyhkimiset, jne). Jos oletat toisen siivoavan silloin, kun itse haluat tai miten haluat, niin tulet pettymään.
Myöskin, jos se toinen ei ole tottunut siivoamaan kunnolla tai kovin usein, nii sopikaa yhteisiä siivouspäiviä tai, jopa, opeta se toinen siivoamaan. Älä ole ankara, nalkuta, huuda, käske, vaan opeta ja kannusta, jopa palkitse. Kun saat toisen tuntemaan siivouksen mukavalle, tai edes miellyttävälle, niin se sinun partnerisi myös siivoaa tulevaisuudessa.
Ajattele asiaa omalle kohdalle uutena työtehtävänä, jos sinulle valitetaan ja huudetaan kuinka olet huono siinä, niin et kovin mielelläsi sitä asiaa tee ollenkaan. Tosin, jos se asia opetaan sinulle ja ollaan kannustavia sinua kohtaan ja ehkä myös palkitaan, niin teet sitä tehtävää myös tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on realistisia. Hyvää miestä on vaikea löytää.
Just joo. Hyviä miehiä on pilvin pimein eikä he kelpaa naisille 😂
Missäköhän todellisuudessa elät? Okei ehkä niitä on, mutta mistä löytää..Itse törmännyt ihan järkyttäviin yksilöihin.
No itselläni on sellainen ollut nyt kymmenen vuotta. Ystäväpiirissä myös kaikilla naisilla pitkäaikainen hyvä mies. En tunne järkyttäviä miehiä ollenkaan.. en tiedä missä piireissä sinä itse oikein liikut ja missä todellisuudessa SINÄ oikein elät?
Makuasia. Ystävilläni on tai oli hyviä miehiä, jotka sopivat heille. Eron jälkee turhan usein kuulee, mitä todellisuus oikeasti oli:
- mies ei tehnyt kotitöitä
- vaimo hoiti yksin lapset
- matkustaminen tarkoitti sitä, että mies matkusti kavereidensa kanssa ja nainen ystäviensä tai ei ollenkaan
- mies ei puhunut, mutta vaati päivittäin seksiä
jne. jne.
ohis
Mies huomioi vain itseään ja omia tarpeitaan, miehillä omat menot ja jopa kaverit menee perheen/puolison edelle.
Miehet ovat itsekkäitä,. Nainen ei todellakaan elä siivellä, koska miehet laittavat rahansa itseensä ja naiset kotiin/perheeseen. Se on oikeasti mies se siivelläeläjä. Ei edes omaa osuuttaan yhtään mistään hoida.
*Tämä on kerätty monesta lähteestä
Kuulun ryhmään. Olen liian erakko luonne halutakseni lainkaan parisuhdetta. Olen lisäksi aseksuaali.
Tämä ketju kypsytti päätöksen: pari vuotta palstaa seurattuani tiedän, että täällä kirjoittaa naisia mutta ei miehiä. Uleja, nössyjä ja äkäisiä, en laske miehiksi. En ole nähnyt ainuttakaan ulikommenttia, jossa olisi aidosti otettu vastaan naisen mielipide, mistään asiasta. Hassusti uli luulee oikeasti tietävänsä naista paremmin mitä nainen (siis kaikki naiset, mehän ollaan ulin mielestä homogeenista massaa) haluaa.
Niinpä en enää tuhlaa aikaa ulille vastaamiseen: ei hän kuitenkaan mitään käsitä. Keskustelen vastedes vain naisten kanssa.
Mä kuulun tuohon naisten viidesosaan. Mulla on hyvä työpaikka, perinnöksi saatu velaton asunto pääkaupunkiseudulta (ei, ei ole tulossa putkiremonttia pariinkymmeneen vuoteen :D ), auto ja metsäomaisuutta jonka voi laittaa lihoiksi. Miestä/parisuhdetta en ole halunnut koskaan, edes teinihormoniaikoina. Enkä lapsia. Ehkä joskus 60-luvulla olisin kokenut ympäristön painostavan vaimoksi ja äidiksi, mutta onneksi nykyään ei ole pakko, etenkään taloudellista pakkoa.
Historiallisestihan naisten on ollut pakko mennä naimisiin koska itsensä elättäminen on ollut mahdotonta (naisia ei ole palkattu töihin eikä naisilla ole ollut oikeutta perintöön tai muuhun omaisuuteen). Onneksi, ONNEKSI näin ei enää ole! <3
-N41
"Yksi tekijä sinkkuuden ja yksin asumisen yleistymisen taustalla on perinteisen parisuhdenormin murtuminen, sanoo Emma Terämä, joka koordinoi valtioneuvoston Yksin osana elinkaarta -hanketta.
- Vauraus ja liberaali kulttuuri antaa vapauden valita. Kaikki eivät edes halua olla parisuhteessa, Terämä toteaa. Hän työskentelee kestävän kaupungistumisen strategisen ohjelman johtajana Suomen ympäristökeskuksessa.
Tämä tuli ilmi myös Väestöliiton Väestöntutkimuslaitoksen viime vuonna tekemässä nettikyselyssä, johon vastasi lähes 200 yksin elävää eri ikäryhmistä.Joka toinen vastaaja korosti yksin elämisen etuna vapautta ja mahdollisuutta päättää omista asioista riippumatta muista ihmisistä. Joka kolmas yksin asuva oli sitä mieltä, että asumis- ja elämäntapa oli heidän oma valintansa ja se sopi sillä hetkellä heille hyvin."