Mieheni omistaa pikavippifirman. Kysyttävää?
Kirjoittelinkin tästä jo aikaisemmin eräässä ketjussa, mutta luodaan nyt vielä kunnon aloitus. Ilmeisesti pikavippialan ihmisiä tunnutaan vihaavan niin kovasti, vaikka pikavippifirmat tarjoavat pohjimmiltaan täysin samanlaisia luottopalveluja kuin monet muut yritykset.
Haluan myös kertoa, että pikavippifirma ei tuota niin paljoa voittoa kuin monet ajattelevat. Valtaosa asiakkaista maksaa lainan takaisin hyvin ajoissa, kuten kuuluukin tehdä, jolloin korko jää erittäin pieneksi. Perinnästä pikavippifirma ei hyödy, sillä perintäkulut menevätkin perintäfirmalle. Tästä voitte kiittää sitä tosiasiaa, että Suomessa perintätoimi on yksityistetty ala.
Se on aina ollut näin, että jos tuotteita ostaa laskulla ja laskut jätetään maksamatta, takaisin peritään enemmän kuin alkuperäisen tuotteen hinta. Sama rahassa. Tämä ei ole mitenkään vain pikavippifirmojen toimintatapa, joten en aina oikein ymmärrä tätä sormella osoittelua.
Haluatteko kuitenkin kysyä jotain pikavippimiehen vaimolta? :)
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Äänestääkö miehesi Kokoomusta?
Ei.
Tunteeko miehesi tekevänsä yhteiskunnallisesti arbokasta ja merkityksellistä työtä, sellaista jota arvostetaan ja josta voi olla ylpeä?
Vierailija kirjoitti:
Tunteeko miehesi tekevänsä yhteiskunnallisesti arbokasta ja merkityksellistä työtä, sellaista jota arvostetaan ja josta voi olla ylpeä?
Tietenkin yhteiskunnan sosiaalinen asennoituminen pikavippialaan on aiheuttanut sen, ettei hän puhu yhtä avoimesti asiasta. Mutta kyllä firma työllistää ihmisiä ja verot maksetaan mukisematta.
Minun mieheni omistaa kavereineen perintäfirman.
Toimii paremmin kuin lindorffi.
Minkälaisella pääomalla aloitti? MInkä suuruisia vippejä otetaan eniten? Mikä on keskimääräinen takaisin maksuaika?
Millaista on olla koronkiskurin vaimo. Jeesuskin tuomitsi koronkiskurit alimpaan kastiin.
Liivimiehen nainen kirjoitti:
Hienoa. Et arvaakaan, kuinka usein perintäfirman asettamat perintäkulut merkataan pikavippifirman syyksi. Nyt eletään tosin aikoja jolloin sekä pikavippi että perintä halutaan kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Ootko ottanut pikavipin?
En ole koskaan ottanut pikavippiä, sillä sellaiselle ei ole ollut tarvetta. Mutta on se hyvä että ne jotka palvelua tarvitsevat, sitä saavat.
Onko miehesi Kim? Joku Kim lähettelee sairaalle vanhalle äidilleni lainatarjouksia liki joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisella pääomalla aloitti? MInkä suuruisia vippejä otetaan eniten? Mikä on keskimääräinen takaisin maksuaika?
Mitä häneltä olen kysynyt, suurin osa pikavipeistä on tosi lyhytaikaisia eli jo seuraavasta palkkapussista maksetaan laina takaisin. Pääasiallisesti, vipit liikkuvat siinä 100 euron molemmin puolin. Aina tosin löytyy ääritapauksia.
Ennen vanhaan tuollaset ois viety saunan taakse.
Liivimiehen nainen kirjoitti:
Liikkuuks ne mopoilla?
Vierailija kirjoitti:
Kannatatko korkokattoa?
En. Kannatan tosin jonkin asteista kattoa lainattavan määrän suuruudelle.
Itse en uskaltaisi pyörittää sellaista bisnestä, joka tuottaa sellaisia ihmisiä, joilla ei ole mitään menetettävää.
Ajeleeko miehesi mersulla, audilla vai bemarilla?
En minä pikavippifirmojen omistajia vihaa, mutta ovat samantyyppisiä kuin nuo zinzino-huijausten perustajat. Epämiellyttäviä siis. Sinua asia ei häiritse? Kertooko miehesi avoimesti työstään uusille ihmisille? Kerrotko sinä?
Vierailija kirjoitti:
Itse en uskaltaisi pyörittää sellaista bisnestä, joka tuottaa sellaisia ihmisiä, joilla ei ole mitään menetettävää.
Elämän voi pilata miljoonilla eri tavoilla. Pikavipeistä on hyötyä valtaosalle asiakkaista, sillä sillä nostetaan yleensä pikkusumma ennen palkkapäivää, joka maksetaan takaisin usein pienellä korolla. (ap)
Äänestääkö miehesi Kokoomusta?