Onko työnteko kaikille yhtä vaikeaa??
Väsyttää ja ahdistaa aivan älyttömästi enkä jaksa työpäivien jälkeen tehdä yhtään mitään. Tuntuu ihan kauhealta ajatukselta, että huomennakin joutuu aamulla heräämään liian aikaisin ja lähtemään pimeyteen tarpomaan.
Kommentit (36)
Ei minusta ainakaan etätöiden tekeminen ole kauheaa, jos työ sopii itselle.
Kuinka pitkä työhistoria sinulla on?
Työelämä aiheutti minulle niin pahoja mielenterveysongelmia ja lopulta burnoutin että päätin olla jatkossa sivussa työelämäpelistä. Töitä ei ole pakko tehdä täällä suomessa.
Keskustele esihenkilösi kanssa työkykyongelmasta tai mene työterveyshuoltoon.
Juo vettä paljon
Käy lenkillä
Lopeta hiilarin ja sokerin syönti
Lopeta kahvi, tupakka ja alkoholi
Nämä teet niin ei väsytä
Minun kokemusteni mukaan se on sekä ihmis-, elämäntilanne-, että ammattikohtaista.
Kun olin nuorena pakkasessa tai räntäsateessa raksalla töissä, menin kotiin päästyäni ensimmäisenä nukkumaan. Vieressä melkein eläkeikäinen ukko ei ollut asiasta moineskaan.
Työnjohtajana tein välillä 16-tuntista päivää ja olin virtaa täynnä, vaikka oli univajettakin. Työkaverit teettivät minulla ylityönsä, kun eivät itse jaksaneet.
Nyt taas tuntuu, ettei jaksaisi edes tätä normaalia 8-tuntista päivää asiantuntijahommissa konttorissa istua.
Niin se vaihtuu elämänrytmi.
Vierailija kirjoitti:
Hai, miun työhistoria on toistaiseksi tyhjä. Mie en ole varsinainen työmuurahainen ja miun toistuvat tuomiot haittaavat miun työnhakua.
Kyllä. Myös työ voi olla melko erilaista, riippuen mitä puuhaa ja kauanko. Ilmasto vaikuttaa. Kaikki. Ihminen ei ole robotti. Tuntimäärät ja matkatkin vaikuttaa, myös onko tarpeeksi unta ja ravinteita. Tunteet, kokemukset, ajattelu, menneisyys ja ympäristö. Rajoitteet ja sairaudet. Tai muu ominaisuudet. Olemme erilaisia ja osa samanlaisia. Ja minkälaisia muut ovat, tai motivaatio minkä vuoksi tekee.
Vierailija kirjoitti:
Juo vettä paljon
Käy lenkillä
Nämä teet niin ei väsytä
Pitää siis lopettaa kakki kiva ja alkaa tekemään tylsiä asioita. Mälsää.
Vierailija kirjoitti:
Pituudesta en osaa sanoa, mutta katkonainen se on osittain siitä syystä, etten vaan jaksa käydä töissä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituudesta en osaa sanoa, mutta katkonainen se on osittain siitä syystä, etten vaan jaksa käydä töissä.
Ap
Oletko Feija?
Vierailija kirjoitti:
Työelämä aiheutti minulle niin pahoja mielenterveysongelmia ja lopulta burnoutin että päätin olla jatkossa sivussa työelämäpelistä. Töitä ei ole pakko tehdä täällä suomessa.
Kaikki noin ajattelevat pitäisi lähettää Siperiaan.
Vierailija kirjoitti:
Juo vettä paljon
Käy lenkillä
Nämä teet niin ei väsytä
Eihän se voi, kun sen elämä koostuu niistä.
Ei mä rakastan työtäni. En käytännössä tee oikein mitään ja tienaan älyttömästi.
Vierailija kirjoitti:
Juo vettä paljon
Käy lenkillä
Nämä teet niin ei väsytä
Noiden lisäksi ennen kaikkea ala kehittelemään suunnittelmaa minkä avulla pääset eroon työstä, joka ei innosta ja löydät tilalle uuden työn joka ei saa vihaamaan jokaista päivää. Ehkä työpaikan vaihto riittää taa ehkä kannattaa kouluttautua täysin uudelle alalle, mutta kyllä jotain on syvemmällä tasolla pielessä nykyisessä työpaikassa, jos jokaista päivää vihaa eikä se veden juomisella paremmaksi muutu.
Onko ferritiini mitattu? Omien väsymysoireideni takana oli salakavalasti kehittynyt anemia. Nyt olen parannellut sitä kohta neljä kuukautta. Hitaasti nousee, mutta enää ei kaikki tekeminen ja oleminen ole kuin tervanjuontia.
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta
Nytkin olen nukkunut koko illan ja olen aivan loppu.
Ap