Olenko mä vaan liian herkkä kestämään ihmisten ohareita?
Mulla on neljä kaveria (tai no oli ainakin vielä kesän alussa) ja kysyin jokaiselta heiltä erikseen että lähdettäisiinkö joku päivä kesällä rannalle. Ensimmäinen sanoi suoraan ei (koska on muka liian lihava eikä kehtaa lähteä). Toinen lupasi lähteä ja sovittiin päivä jolloin mennään; en kuullut hänestä mitään koko kesänä. Kolmas lupasi myös lähteä, laittoi kuitenkin sovittua tapaamista ennen viestin ettei ehdikkään rannalle kanssani ja se jäi sitten siihen. Neljäs lupasi myös lähteä, mutta kuulemma unohti koko jutun ja juttu jäi myöskin siihen. En siis päässyt rannalle kertaakaan tänä kesänä. Tämä on nyt vain yksi esimerkki millaisia lupauksia kavereiltani saan ja jokaikinen kerta tilanne on sama. Aina on joku syy miksi ei voidakkaan lähteä. Onko tämmöinen käytös nykyään normaalia? Loukkaannunko liian helposti?
Kommentit (48)
Mä oon myös kyllästynyt tällaisiin "kavereihin" ja alkanut toimimaan yksin. Se on oikeastaan aika vapauttavaa kun ei tarvitse pettyä kenenkään tyhjistä lupauksista
Etkö siis itse kysynyt toiselta ja neljänneltä silloin sovittuna päivänä tai sitä edellisenä, että mennäänkö? Kyllä minusta tuossa on nyt syytä vähän itsessäsikin, jos sovit rannalle menon (joka on todella paljon säästä riippuvainen) kuukausien päähän ja sitten ihmettelet, kun toinen unohti eikä palannut asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et mennyt yksin rannalle? Missasit kaikki parhaat rantasäät?
Mä kävin monta kertaa yksin.
En oo koskaan käynyt yksin ja se on mulle iso kynnys lähteä yksin. Ensi kesänä tavotteena mennä yksin sillä en jaksa enää näitä ohareita.
Mikset kysynyt toista kertaa? Täytyy pitää meteliä itsestään, jotta toiset ei unohda.
Itse en mene yksin rannalle siksi, että haluan myös uida, enkä viitsi jättää lompakkoa, avaimia ja kännykkää vartioimatta.
Käyttekö missään yhdessä? Näettekö siis ollenkaan? Vai onko kaveruus pelkkää kyselyä ja ohareita?
Vierailija kirjoitti:
Oikein! Ei sitä kaveria tartte joka paikkaan olla ruinaamassa. Mä aattelen että oon itte itteni paras kaveri ja voin mennä yksinkin.
Jäis kyllä paljosta paitsi jos aina pitäs ettii seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo koskaan käynyt yksin ja se on mulle iso kynnys lähteä yksin. Ensi kesänä tavotteena mennä yksin sillä en jaksa enää näitä ohareita.
Rannalle lähtö yksin on ison kynnyksen takana? Eihän siellä kukaan välitä jos joku on yksin, tai ylipäätänsä missään. No baarissa on ehkä itselläkin vaikeuksia käydä yksin mutta rannalla?
Vierailija kirjoitti:
Etkö siis itse kysynyt toiselta ja neljänneltä silloin sovittuna päivänä tai sitä edellisenä, että mennäänkö? Kyllä minusta tuossa on nyt syytä vähän itsessäsikin, jos sovit rannalle menon (joka on todella paljon säästä riippuvainen) kuukausien päähän ja sitten ihmettelet, kun toinen unohti eikä palannut asiaan.
Noista treffeistä ei sovittu kuukausia ennen vaan ihan paria-kolmea päivää ennen joten sää oli kyllä tiedossa, +30 ja täyttä aurinkoa. En laittanut viestejä enää sillä mun mielestä sopimus on sopimus enkä ymmärrä miksi samasta jo sovitusta asiasta pitäisi laittaa uudelleen viestiä. Ilmeisesti minä vaan en ole heidän tärkeysjärjestyksessään kovinkaan korkealla.
Vierailija kirjoitti:
Mikset kysynyt toista kertaa? Täytyy pitää meteliä itsestään, jotta toiset ei unohda.
En ole ap, mutta itselläni ylpeys estää tyrkyttämästä itseäni. Jos muhun ei oteta yhteyttä, en kyllä ota itsekään.
Vierailija kirjoitti:
Käyttekö missään yhdessä? Näettekö siis ollenkaan? Vai onko kaveruus pelkkää kyselyä ja ohareita?
Aikalailla nähdään sillon kun HE ehdottavat tapaamista/tarvitsevat apuani. Kun minä harvoin ehdotan jotain, kyseessä lähes aina oharit.
Vierailija kirjoitti:
Itse en mene yksin rannalle siksi, että haluan myös uida, enkä viitsi jättää lompakkoa, avaimia ja kännykkää vartioimatta.
Hanki se mukana kelluva vesitiivis säilyttäjä, ei tarvi jättää tavaroita rannalle.
Et sitten sovittuna päivänä kysynyt esim monelta mennään? Näitkö kavereita muuten kesällä? Itse oon tosi huono ottaa yhteyttä ja sopia näkemisiä muttei se tarkoita ettenkö tykkäisi ystävistäni ja haluaisi heitä nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rannalle lähtö yksin on ison kynnyksen takana? Eihän siellä kukaan välitä jos joku on yksin, tai ylipäätänsä missään. No baarissa on ehkä itselläkin vaikeuksia käydä yksin mutta rannalla?
Niin. Baarissa olen kerran uskaltautunut käymään yksin ja totesin ettei ole mun juttu. Toiste en yksin mene. Mä en vaan jotenkin oo koskaan ajatellut että rannalle lähtisin yksin mutta kai sekin on koettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista treffeistä ei sovittu kuukausia ennen vaan ihan paria-kolmea päivää ennen joten sää oli kyllä tiedossa, +30 ja täyttä aurinkoa. En laittanut viestejä enää sillä mun mielestä sopimus on sopimus enkä ymmärrä miksi samasta jo sovitusta asiasta pitäisi laittaa uudelleen viestiä. Ilmeisesti minä vaan en ole heidän tärkeysjärjestyksessään kovinkaan korkealla.
Kyllä mä ainakin vielä samana päivänä laitan viestiä tai soitan, just siks, että toinen on saattanut unohtaa tai vaikka sekoilla päivissä.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Baarissa olen kerran uskaltautunut käymään yksin ja totesin ettei ole mun juttu. Toiste en yksin mene. Mä en vaan jotenkin oo koskaan ajatellut että rannalle lähtisin yksin mutta kai sekin on koettava.
Ennemmin mä rannalle yksin menen kuin baariin. Kirja, lehtiä, musiikkia, elokuvia mitä vaan mukaan niin on kyl kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten sovittuna päivänä kysynyt esim monelta mennään? Näitkö kavereita muuten kesällä? Itse oon tosi huono ottaa yhteyttä ja sopia näkemisiä muttei se tarkoita ettenkö tykkäisi ystävistäni ja haluaisi heitä nähdä.
En kysynyt en, sillä kun heistä ei kuulunut, tiesin jo että eivät ole lähdössä. Toki olisin voinut kysyä mutta en jaksa enää vaivautua kun samanlaista tämä on ollut vuodesta toiseen. Nähtiin kyllä muuten mutta aina jos he tarvitsivat mua johonkin. Itse ehdotan todella harvoin enää mitään sillä en enää jaksa pettymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei v*ttu miten säälittävä luuseri. Vieläkö imet äidin tissiä, kärsit puhelinkammosta, muussaako äitisi kaikki kiinteät sinulle ja pyyhkiikö myös pyllyn?
Siis sovitte 3 päivää aiemmin? Mitä tarkalleen sovitte? Vain että menette, vai tarkan ajan ja missä tapaatte? Jos vain sovitte yleisesti, että menette, minusta normaalia olisi ottaa uudelleen yhteyttä ed. iltana tai kyseisen päivän aamuna ja tarkentaa ajankohta ym. Tai jos on sovittu aika ja paikka, kysyisin kyllä tekstarilla tai soittaisin, että missä viivyt. Ei se ole itsensä tyrkyttämistä.