Tuli sitten tekstiviesti miesystävän kännykkään, jonka vahingossa näin
Ollaan seurusteltu noin kolme vuotta, mutta yhteisestä sopimuksesta asutaan erilleen. Yhdessä ollaan oltu kuitenkin hyvin aktiivisesti 4-5 päivänä viikossa. Mielestäni meillä on ollut erittäin hyvä suhde, kaikki sujuu ja intohimoakin on riittänyt.
Noin kuukausi sitten ihmettelin (ääneen), kelle mies nyt niin kovasti viestiä laittelee. Mutisi jotain partaansa, mut ymmärsin et pojallensa viestii. Ihmettelin, kun ei yleensä poikansa kanssa viestittele, soittelevat enemmänkin.
No, en sitten tähän sen enempää kiinnittänyt huomiota, kunnes sitten parin päivän päästä sattumalta huomasin, että sama ahkera viestien lähettäminen jatkuu edelleen vaikkakin nyt selvästi enemmän piilossa. Seurailin viikon/parin ajan ja huomasin, että tämähän on jokailtaista. Kyselin taas, vaihtoi puheenaihetta. Ajattelin, että siinäpähän viestittelee, kun muuta ongelmaa ei suhteessa ole. Ehkä jotain harrastuksiin liittyvää, joka ei niin itseäni kiinnosta. Pieni ihmetys jäi kuitenkin itämään.
No myöhään eilen illalla sitten olin laittamassa kännykkääni latautumaan, kun yleensä tarkasti vartioituun, mutta juuri silloin myös latautumassa yksin (ilmeisesti epähuomiossa) jääneeseen miehen puhelimeen paukahtaa viesti, joka näkyy ruudussa. On naiselta, jonka nimeä en tunne: "Hyvää yötä, + pari pusuhymiötä".
Jään tuijottamaan viestiä, henki salpautuu ja tuntuu, että lattia katoaa alta. En saa sanottua mitään, en koko iltana. Jään sohvalle nukkumaan, kun mies menee makkariin. Valvon koko yön, vasta aamulla kun mies on lähdössä töihin, saan kerrottua, miksi en tullut hänen viereensä koko yönä.
Mies väittää, että on entinen työkaveri, joka oli sattumalta kysellyt kuulumisia, ja laittoi lopuksi hyvän yön toivotukset. Kysyin pusuhymiöistä. On kuulemma vaan sillä sellainen tapa... En usko, ne nyt niin naiivi ole. Kysyn aiemmasta viestittelystä, on kuulemma olleet vain harrastuskavereiden viestejä. En usko.
Pyydän miestä ottamaan kamansa kotoani ja jättämään avaimensa minulle. Ei tee niin, vaan lähtee töihin. Olen kuulemma vain ylimustasukkainen ja minun pitäisi nyt vaan rauhoittua.
En kertakaikkiaan ymmärrä, miksi näin kävi? Meillä on ollut todella hyvä suhde. Olemme jo aikuisia (+40) ja yhteiselo on sujunut kaikin puolin ainakin minusta hyvin, myös sängyssä. Miksi aloittaa tekstarijutut jonkun toisen naisen kanssa? Vai ollaankohan siinä jo pidemmällä? Ja miksi sitten on enää minun kanssa? Eikö aikuinen mies voisi sitten vaan sanoa, että löysi paremman? Tai jos ei sitä uskalla, niin ainakin nyt, kun asiasta jäi kiinni, myöntää ja lähteä ilomielinuuden naisensa luo? En voi ymmärtää...
Kommentit (496)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänkin jutun olis voinu tiivistää muutamaan lauseeseen.
Mitäs urkit.
Älypuhelimissa tuppaa ne viestit tullessaan näkymään aloitusnäytössä niin ei siinä tarvi juuri urkkia.
Itse bongasin samalla tavoin viestin joltain naiselta kumppanin puhelimessa. Ei ollut puhtaat jauhot pussissa..
Mikään mikä toiselta tarvitsee kätkeä ei ole puhdasta.
Onko tosiaan niin että mies ei saa pitää minkäänlaista yhteyttä tai keskustelua yllä kuin vain yhden naisen kanssa? Jos on "äijäporukan" kaltainen keskusteluyhteys jonkin naisen kanssa vaikka harrastukseen liittyen niin heti ero koska "pettää"
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan niin että mies ei saa pitää minkäänlaista yhteyttä tai keskustelua yllä kuin vain yhden naisen kanssa? Jos on "äijäporukan" kaltainen keskusteluyhteys jonkin naisen kanssa vaikka harrastukseen liittyen niin heti ero koska "pettää"
Joo. Esim. meillä niin yhteenmuuttamisen ehtona oli, että minä saan haltuuni miehen Facebookin. Puhelujen kanssa myös systeemi että minä vastaan, ja jos se kuulostaa 'sallitulta', sitten vasta ojennan luurin miehelle. Lähikaupan kanssa ollaan tehty se sellainen vanhanaikainen diili (ainakin 70-luvulla syntyneet muistanevat tämän) että mies saa ostaa sieltä ruokaa (huom, ei kaljaa kuitenkaan!) meidän perheen laskulle. Ei sille siis tarvita edes omaa käteistä.
Oliko muuta?
Itse joskus näen tyttökaverin somettaessa niitä yläreunaan tulevia viestin alkuja ihan tahtomattamani. Ja varsinkin viikonloppuisin voisi joku mustasukkaisempi nostaa niistä haloon.
Mutta, jos on onnistunut itselleen löytämään kauniin ja fiksun naisen, niin siihen on vähän pakko sopeutua, että jotkut perheenisitkin perjantaipullon voimalla saavat melko älytöntä rakkauden tajunnanvirtaa aikaiseksi. Alkuun ehkä hämäsi, kun ollaan eri paikkakunnilta ja totaalisen eri kaveripiirit, niin ei tietenkään tietänyt viestittelijöiden taustoja. Pahimmat hän on blokannut tai poistanut kavereista, mutta sitten on sosiaalinen pakko joskus olla "ymmärtäväinen", kun joku parhaan ystävän mies tai lapsuuden alkaa häröillä.
En tiedä liittyykö keskusteluun mitenkään, mutta joskus yksittäinen viesti voi olla helppoa ymmärtää väärin.
Vierailija kirjoitti:
Toivotteleeko äijäporukat hyviä öitä pusuin? Toki saa olla, mutta jos ei pysty olemaan avoin, herää väistämättä epäilyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivotteleeko äijäporukat hyviä öitä pusuin? Toki saa olla, mutta jos ei pysty olemaan avoin, herää väistämättä epäilyjä.
Kuka tahansa saa lähettää kenelle tahansa hyvän yön pusuja virtuaalisesti. Ei sen tarvitse tarkoittaa yhtään mitään. Kyllä naiset on sairaita, ei voi muuta sanoa. Tämä ketju aiheuttaa aivosyöpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän ot mutta itellä vähän samoja epäilyksiä kun ap:lla niin, onko kuinkakin yleistä että ig:n yhteystiedoissa on ihmisiä joita ei tunne, eikä tiedä miten ovat siellä? Eli ei ole kyseisen tyypin puh nroa tai muuta mikä selittäisi sen että miksi on siellä yhteystiedoissa. Eikä ole fb-tiliä, vain insta eli insta ei oo fb:n kauttakaan tyyppiä yhteystietoihin poiminut.
Mitä sitten? Kyllä se sun miehes saa jutella netin välityksellä ihan kenelle haluaa ja ihan mistä asiasta tahansa.
Toki saa. Mutta se on sitten eri asia, onko se enää ko henkilön mies sen jälkeen. -ohis
Toivotan sinulle ja kaltaisillenne erittäin yksinäistä loppu elämää. Ette voi olla tosissanne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa saa lähettää kenelle tahansa hyvän yön pusuja virtuaalisesti. Ei sen tarvitse tarkoittaa yhtään mitään. Kyllä naiset on sairaita, ei voi muuta sanoa. Tämä ketju aiheuttaa aivosyöpää.
Voi lähettää, mutta lähettääkö? Eli laitatko äidille ihan vaan hyvää yötä ja pusuja tai kaverille ilman sen kummempaa viestittelyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi lähettää, mutta lähettääkö? Eli laitatko äidille ihan vaan hyvää yötä ja pusuja tai kaverille ilman sen kummempaa viestittelyä?
Miksi en?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi en?
No lähetätkö?
Vierailija kirjoitti:
Itse joskus näen tyttökaverin somettaessa niitä yläreunaan tulevia viestin alkuja ihan tahtomattamani. Ja varsinkin viikonloppuisin voisi joku mustasukkaisempi nostaa niistä haloon.
Mutta, jos on onnistunut itselleen löytämään kauniin ja fiksun naisen, niin siihen on vähän pakko sopeutua, että jotkut perheenisitkin perjantaipullon voimalla saavat melko älytöntä rakkauden tajunnanvirtaa aikaiseksi. Alkuun ehkä hämäsi, kun ollaan eri paikkakunnilta ja totaalisen eri kaveripiirit, niin ei tietenkään tietänyt viestittelijöiden taustoja. Pahimmat hän on blokannut tai poistanut kavereista, mutta sitten on sosiaalinen pakko joskus olla "ymmärtäväinen", kun joku parhaan ystävän mies tai lapsuuden alkaa häröillä.
En tiedä liittyykö keskusteluun mitenkään, mutta joskus yksittäinen viesti voi olla helppoa ymmärtää väärin.
Nice try Uncle!
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Luepa itse uudestaan miltä tuo kirjoituksesi kuulostaa - vähän siltä, että sua viedään kuin litran mittaa. Puolen vuoden sisällä tämän kirjoittanut mies sitten itkee täällä, kun tyttöystävä petti, eikä tajunnut ajoissa merkkejä ja jonkun ajan päästä alkaa vihaamaan varmuuden vuoksi kaikkia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luepa itse uudestaan miltä tuo kirjoituksesi kuulostaa - vähän siltä, että sua viedään kuin litran mittaa. Puolen vuoden sisällä tämän kirjoittanut mies sitten itkee täällä, kun tyttöystävä petti, eikä tajunnut ajoissa merkkejä ja jonkun ajan päästä alkaa vihaamaan varmuuden vuoksi kaikkia naisia.
Eikä ihan vähän kuulostakaan. Hyväksikäytettävä reppana - kuka ihmeessä manipuloi sinut uskomaan tuollaisia ajatuskuvioita, tuo (ilmiselvä) horosiko?
Vierailija kirjoitti:
Tottakai saa. Pitäisin outona miestä jos ei ketään kavereita, myös naisia.
Ap:n tapauksessa kyse pettämisestä ja se on ihan eri asia. Tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ihan vähän kuulostakaan. Hyväksikäytettävä reppana - kuka ihmeessä manipuloi sinut uskomaan tuollaisia ajatuskuvioita, tuo (ilmiselvä) horosiko?
Vai yrittääkö kouluttaa naisia kestämään vastaavat viestittelyt miespuolisilta tuollaisella keksityllä esimerkillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Esim. meillä niin yhteenmuuttamisen ehtona oli, että minä saan haltuuni miehen Facebookin. Puhelujen kanssa myös systeemi että minä vastaan, ja jos se kuulostaa 'sallitulta', sitten vasta ojennan luurin miehelle. Lähikaupan kanssa ollaan tehty se sellainen vanhanaikainen diili (ainakin 70-luvulla syntyneet muistanevat tämän) että mies saa ostaa sieltä ruokaa (huom, ei kaljaa kuitenkaan!) meidän perheen laskulle. Ei sille siis tarvita edes omaa käteistä.
Oliko muuta?
Saako kaljaa nykyään laskulle? Olen luullut, että mitään viinaksia ei saa velaksi täällä Suomen niemellä. Missä ap on? Kaivataan satuun jo seuraavaa postausta! Sori tää osaohis.
Muistan kun mies alkoi puhumaan naispuolisista työkaveristaan aivan koko ajan. Laskin kerran että yhden päivän aikana puhui tästä 50 kertaa. Aina positiivisesti. Mua on petetty aiemmin ja en kykene enää luottamaan täysin miehiin, joten tuli vahva epäilys ja vaadin samantien nähdä viestit. Aiempien suhteiden tapaan mies ei suuttunut, haukkunut, syyttänyt vainoharhaiseksi, jne. Nyt vain tuhisi hetken puoliksi ärtyneenä ja puoliksi huvittuneena ja antoi puhelimen. Viesteissä vain hyvin asiallista ja kuivaa työkavereiden välistä infon vaihtoa. Tämän jälkeen halasi ja sanoi että on söpöä, kun olen mustasukkainen.
Vaikka siis ehkä ihastusta oli silloin menossa, silti mitään pettämistä ei ole tapahtunut. Toisinkuin aiemmissa suhteissa mulla käynyt.
Niitä onkin joka työpaikalla sinkkunaisiakin, jotka pyrkivät kovasti varattujen miesten kaveriksi. Joskus saattaa käydä jollain bilettäessä niinkin, että käy täky, mutta aika moni miehistä kallistuu aina vaan vaimojensa puoleen tai mistä tiedän, onko sekä että, kun en varattuja hakkaile.
Draamaqueen. Itse pohjustit jo useana iltana riitaa. Ettet vain itse haluaisi erota ja tällä konstilla sälytät syyn miehen niskoille. Älä ylidramatisoi.
Älypuhelimissa tuppaa ne viestit tullessaan näkymään aloitusnäytössä niin ei siinä tarvi juuri urkkia.
Itse bongasin samalla tavoin viestin joltain naiselta kumppanin puhelimessa. Ei ollut puhtaat jauhot pussissa..