Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka syötte vain yhden lämpimän ruoan/isomman aterian päivässä, mitä syötte muulloin?

Vierailija
15.08.2018 |

Syöttekö aamupalaa, iltapalaa, välipaloja? Ja mitä ylipäätään syötte läpi päivän. Yritän budjetoida ensi kuun ruokia, ja lämpimiä ruokia näyttäisi saavan tehtyä isoja satseja halvalla, mutta kaikki "välipalakama" vaikuttaa olevan aika ylihintaista. :/

Eli, mitä syötte esim. yhden päivän tai yhden viikon aikana?

Kommentit (243)

Vierailija
141/243 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kaksi viipaletta leipää, kupillinen teetä ja kahvia. Lounaalla kaksi viipaletta leipää, kupillinen teetä. Välipala omena tms, kupillinen kahvia. Iltapäivällä joko mysliä tai pari siivua leipää. Leivän päälle tulee aina pieni siivu juustoa, kurkkua ja tomaattia. Illalla suklaapatukka ja joku hedelmä tai vaikka marjoja naposteltavaksi. Olen normaalipainoinen ja harrastan hyötyliikuntaa, olen aika hyvässä kunnossa siis.

Syön toki lämpimän ateriankin aina välillä, se vähän vaihtelee, kerran tai kaksi kuussa. Silloin pyrin täyttämään lautasesta kolme neljäsosaa salaatilla, en oikein välitä lämpimistä ruoista, puuroja ja keittoja en syö lainkaan.

Vierailija
142/243 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yliopisto-opiskelija eli elän melko tiukalla budjetilla. Nyt lomilla ruokarytmi vaihtelee aika lailla, mut perus luentopäivinä tulee syötyä kutakuinkin näin:

Aamupala klo 7: kaurapuuroa, marjoja/hedelmää, pellavansiemenrouhetta, kahvia ja kaurajuomaa

Lounas klo 12-14: koulun ruokalassa kasvisruokaa tai kalaa, leipää, salaattia, vettä

Iltapala klo 18-19: leipää, hedelmää, jugurttia, puuroa tms., teetä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/243 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kahvia

Päivällä banaani ja sämpylä, sekä lisää kahvia

Illalla iso lautasellinen ruokaa

Vierailija
144/243 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön joskus koko päivän pelkkää teetä ja leipää päällisillä. Se riittää.

Sama mulla. Niinä päivinä on hyvä olo, ja seuraavana päivänä taas maistuu lämmin ruokakin.

Vierailija
145/243 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla: yleensä myslipatukka, pieni jugurtti ja pieni smoothie (niitä vauvojen tai joku n. 2 dl kaupasta)

Päivällä: nuudeleita / puuroa / kolmioleipä / salaatti / mikroruoka, kaikkiin lisäksi jugurtti, hedelmä tms.

Välipala: Skyr tai myslipatukka jos tarvis, riippuen edellisestä ruuasta

Töistä tullessa: Subway tai muu kaupan patonki / salaatti / pieni sipsipussi ja kasviksia dipattuna / jugurttia ja hedelmiä tai kasviksia

Iltapala: joku pieni herkku tai smoothie

Vierailija
146/243 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman näkemykseni mukaan (sori jos tämä on tullut esiin miljoona kertaa jo tässä) ihminen ei tarvitse mitään niistä tuotteista, jotka liittyvät jotenkin käsitteeseen välipala. Kun syö tavallista kotiruokaa vaikka ihan aamiaiseksikin (kukaan ei ole tätä koskaan kieltänyt), takaan, että halvalla pääsee. Välipalaksi voi syödä siis vaikka puuroa tai pienen määrän ihan tavallista ruokaa.

Vierailija
147/243 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla kahvi mustana, lounas työpaikalla, pari leipää päällisineen töiden jälkeen ja kaurapuuroa marjoilla ja lasi piimää iltapalaksi.

Vähän samantyylistä:

Aamukuudelta: vettä+ beroccaa

Töissä n.9:n aikaan:  Luomujogurttia+ marjoja ja ISO mukillinen kahvia

Työpaikkalounas n. 11-13 : täysi annos buffeen kasvisruokaa +vettä

Kotona : vettä, ehkä kahvia

Illalla ennen nukkumaanmenoa jotain pientä; voileipä tai puuroa

Pärjään erittäin hyvin yhdellä aterialla päivässä. Aterioiden väli voi olla aika pitkä ( siis olen syömättä yhtään mitään n.12-15h/vrk)

Vierailija
148/243 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla en syö mitään. Joskus kokeilin aamuisin syödä aamiaisen, mutta se ei vaan jotenkin koskaan tuonut mulle mitään, en vaan tarvi aamupalaa.

Lounaaksi juon smoothien, jossa esim. banaani tai pari + 200g pakastemangoa + kourallinen tai pari rucolaa + vettä. Vaihtelee ainekset.

Ja sitten syön joskus klo. 17-18 (tai joskus myöhemminkin) ison vegeaterian. Pari lautasellista ainakin.

En mitenkään välttele lämpimän ruoan syömistä, mutta tällainen on tyypillinen päivä. Joskus syön enemmän, joskus vähemmän.

Vierailija
149/243 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsiä/pähkinöitä ja karkkia/suklaata. Limua ja energiajuomaa.

Tämä paha tapa alkoi jo ala-asteella, kun vanhempani meni töihin ja oli siellä käytännössä koko ajan. Kotona käydessään teki ruokaa kun jaksoi. Jätti minulle toki rahaa ja käski ostamaan ruokaa, mutta herkkuihinhan se meni.

Nyt ikää 26v ja valitettavasti sama linja jatkuu. Yksi lämmin ateria tulee yleensä syötyä päivässä; työpaikalla.

Mittani ovat 170/61 eli en mitenkään hirveän lihava ole, ja veriarvotkin ovat aina olleet hyvät lukuunottamatta matalahkoa verensokeria ja hemoglobiinia. 

Vierailija
150/243 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään syön kaksi lämmintä ruokaa päivässä, koska kun söin vain yhden, tuntui, että tuli naposteltua kaikkea ja yleensä liikaa leipää.

Vierailija
151/243 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivinä (n. 2krt/vko):

Aamupalaksi tuorepuuroa tai soija jogurttia myslillä tai 2 leipää ja iso lasillinen vettä

Välipalaksi n. klo11 aikaan kaurarahka tms.

Lounaaksi n. klo14 lämmin ruoka, yleensä itse tehtyä currya tai jonkinlainen pasta-annos

Töiden jälkeen salille, n. klo16, jonka jälkeen annos riisiproteiini juomaa

Iltapalaksi iso salaatti (pinaattia, kurkkua, tomaattia, punasipulia ja hieman fetaa) ja jokin hedelmä, jos jää nälkä niin pari palaa hapankorppua päällisillä.

Opiskelupäivinä (n. 4krt/vko):

Aamupalaksi tuorepuuroa tai soija jogurttia myslillä tai 2 leipää ja iso lasillinen vettä

Lounas n. klo11 opiskelijaravintolassa, ruoka riippuu siitä mitä on tarjolla. Ei leipää, kaksi lasillista vettä

Välipala n. klo15 hedelmää tai rahkaa

Salin jälkeen n. klo17 riisiproteiini juomaa

Iltapalaksi iso salaatti (pinaattia, kurkkua, tomaattia, punasipulia ja hieman fetaa) ja jokin hedelmä, jos jää nälkä niin pari palaa hapankorppua päällisillä.

Päivät ovat muuten samanlaisia, lämpimän ruuan syömisajankohta vain vaihtelee. Päivinä jolloin en käy salilla proteinijuoma korvataan muulla välipalalla (rahka, leipä tms.)

Vierailija
152/243 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset elää näin vähällä ruualla?????Mä vetelen helposti kolme kertaa enemmän ruokaa ja kuitenkin olen laiha kun mikä! Toisaalta kuluttava työ ja harrastukset, mutta kuitenkin ihmettelen näitä vähäisiä ruokamääriä. Nyt tajuan miksi mies ihmettelee mun ruokahaluja ja määriä ja ruokaa meillä kuluu 😂

Vierailija
153/243 |
17.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täl hetkel äitiyslomal: aamupalaksi ruisleipää juuston, leikkeleen ja kurkun kera, tuoremehua, jogurtti myslin kera, maitokahvi. Lounaaksi välillä lämmin ruoka välil rahkaa myslin ja mustikka keiton kera. Päivällä lämmin ruoka. Myöhemmin kahvia ja hedelmä. Illalla rahkaa tai pari leipää.

Vierailija
154/243 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ole ylipaino-ongelmaa Suomessa tämän ketjun perusteella. "Vähän jotain kasvis-kotiruokaa kerran päivässä, sit ehkä ruisleipä tai jogurtti ja teetä". Juujuu...

Vierailija
155/243 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laihdutuskuurilla ja usein tulee vain se yksi lämmin/kunnon ateria päivässä ja sekin työpaikan ruokalassa.

Aamulla syön joko muroja (joissa vähän sokeria, paljon kuituja), hedelmän tai ruisleipäsiivun juustolla/makkaralla.

Illalla useimmiten proteiiniosa + vihannes ja hedelmä. Proteiiniosa voi olla pelkkä proteiinijuoma (ilman hiilareita), purkki tonnikalaa tai rahkapurkki. Välillä ruisleipäsiivu jossa paljon juustoa/makkaraa (proteiinia). Kaurapuuroa keitän silloin tällöin kun tulee lämmintä syötyä illalla. Esim eilen: banaani aamupalaksi, illalla purkki rahkaa + porkkana + omena. Työpaikkkaluonaaksi normaali ateria, ilman leipää kuitenkin.

Syön aina vain 3 kertaa päivässä, useammin ei mielestäni kannata syödä jos laihduttaa. 20kg lähtenyt toukokuun keskivaiheilta.

Vierailija
156/243 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään viikonloppuisin vain yksi lämmin ruoka. Se riittää, sillä aamiainen on runsas ja melko myöhään.

Arkisinkin kokkaan vain kerran, mutta otan ruuasta yhden annoksen itselleni seuraavan päivän lounaaksi töihin.

Arkena syön näin:

Banaani + kahvi, kun tulen töihin klo 6.30

Puuro + hedelmä klo 8.15

Lounas klo 11.30

Päivällinen noin klo 16

Iltapalaksi yleensä leipää.

Syön monipuolisesti ja edullisesti. Olen terve ja normaalipainoinen.

Vierailija
157/243 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laihdutuskuurilla ja usein tulee vain se yksi lämmin/kunnon ateria päivässä ja sekin työpaikan ruokalassa.

Aamulla syön joko muroja (joissa vähän sokeria, paljon kuituja), hedelmän tai ruisleipäsiivun juustolla/makkaralla.

Illalla useimmiten proteiiniosa + vihannes ja hedelmä. Proteiiniosa voi olla pelkkä proteiinijuoma (ilman hiilareita), purkki tonnikalaa tai rahkapurkki. Välillä ruisleipäsiivu jossa paljon juustoa/makkaraa (proteiinia). Kaurapuuroa keitän silloin tällöin kun tulee lämmintä syötyä illalla. Esim eilen: banaani aamupalaksi, illalla purkki rahkaa + porkkana + omena. Työpaikkkaluonaaksi normaali ateria, ilman leipää kuitenkin.

Syön aina vain 3 kertaa päivässä, useammin ei mielestäni kannata syödä jos laihduttaa. 20kg lähtenyt toukokuun keskivaiheilta.

Hyvä jos olet noin paljon saanut pois tuolla systeemillä, mutta voin vaikka lyödä vetoa ettet pysty noudattamaan tuota loppuelämääsi, joten pois saadut kilot tulevat jossain välissä takaisin. Ala syömään useammin, väh. kaksi lämmintä päivässä, sekä aamiainen runsaana, (pelkkä banaani ei todellakaan riitä vaikka tekisitkin istumatyötä, tai mitä muuta tahansa) ja ainakin 2-3 välipalaa. Älä anna nälän kasvaa liian kovaksi, se kostautuu jossain kohtaa. Et todennäköisesti tule onnistumaan jos tavoittelet lopun ikääsi kestävää painonhallintaa. Ja mitä muuta kannattaisi tavoitella?

Vierailija
158/243 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalalla paahtoleipä kinkulla ja juustolla. Päivällä en syö mitään. Jos on sali-ilta, niin vedän reenien jälkeen mättösetin jotain liharuokaa, muutoin ehkä noin kahdeksan aikaan illalla jonkin kevyen lounaan. Hyvin jaksaa ja pysyy ruoto kunnossa. M45

Vierailija
159/243 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuan ei tarvitse olla lämmintä. Tää on joku kivikautinen käsite. Itse syön lämpimän aterian ehkä kerran vuodessa ja hyvin pyyhkii.

Mulla ainakin pohjaton nälkä jos en söis vähintään yhtä lämmintä ateriaa päivässä. Nimenomaan kuumaa kunnon ruokaa, se pitää kylläisenä.

Vierailija
160/243 |
18.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jugurttia, leipää, smoothiee, salaattia, piirakkaa, raejuustoa, rahkaa, riisikakkuja, hedelmiä (esim banaania), jotain epäterveellistä (sipsejä, karkkia, jätskiä), proteiinijuomia, mysliä

Jos erehtyy syömään vaikka sipsipussin, niin ei ole enää nälkä mitään muuta. Haluan olla rehellinen tässä, enkä väittää syöväni vain terveellistä, vaikka joku antaisi alapeukkua siitä hyvästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi