Mies uhkaa lähteä, ellen keskeytä raskautta.
Vahinkoraskaus siis kyseessä. Mies raivoaa ja uhkaa lähteä, ellen keskeytä raskautta.
Mä en pysty edes ajattelemaan mitään, koska mies on niin kamala.
Kommentit (337)
Vierailija kirjoitti:
Jos olet päätynyt keskeytykseen, aioitko samalla ottaa sterilisaation ? Ei tulisi uudelleen tätä tilannetta, jonka nyt olet kokenut. Olen pahoillani tilanteestasi ja noista joistakin viesteistä, mitä täällä on. Miehesi on hulttio, mutta tuskin hän sinne vasektomiaan menee edelleenkään!
Ap ei tiedä haluaako lasta. Ap voi haluta myös tulevaisuudessa. Mies ei halua. Mies voi mennä sterilisaatioon eikä vetää raivareita jos toinen tulee raskaaksi kun itse vetelee ilman ehkäisyä.
Niin että laiska mies pääsi pukille, eikä siitä yhdestä kerrasta tietenkään tule raskaaksi? Ja sitten kehtaa raivota? Ajattele nyt itseäsi ja anna tuon mennä menojaan. Toivottavasti suoraan vasektomiaan.
Meillä oli vastaava tilanne aviomieheni kanssa vuosia sitten. Påädyin lopulta tekemään keskeytyksen, en uskaltanut ottaa sitä riskiä että mies ei kasvaisikaan ajatukseen toisesta lapsesta. Mutta niin loppui avioliittokin, en kestänyt enää elää hänen kanssaan keskeytyksen jälkeen. Nyt ex-mies tapaa esikoistamme joka toinen viikonloppu ja lähettelee vieläkin toisinaan känniviestejä, joissa itkee meitä takaisin ja suree ettei voi olla lapsensa elämässä mukana joka päivä. Mutta näin me vain joudumme elää valintojemme seurauksena, hän omiensa ja minä omieni.
Faktahan ettei mies itseasiassa koskaan vain "päätä harrastaa seksiä". Sehän olisi käytännössä raiskaus johon sitten sovelletaan muita lakipykäliä.
Seksin harrastaminen on aina loppupeleissä naisen päätös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miehen olisi pitänyt olla harrastamatta seksiä kumppaninsa kanssa? Eli jos sovitaan että lapsia ei tule, se tarkoittaa että ei seksiä? Onko ap:n mies yli 30? ToIasiassa olisi hyvä sopia ennalta näistä vahingoista, niin ei olisi epäselvyyttä. Ihmeen moni on vain sitä mieltä että miehellä ei ole mitään oikeuksia.
Mitä väliä miehen iällä on. Ehkäisyä ei ollut. Miehellä on kaikki oikeus käyttää ehkäisyä.
Moni on täällä sitä mieltä käytti mitä ehkäisyä tahansa, miehellä ei ole oikeutta. Tahtoisin kuulla myös miehen mielipiteen asiassa. Joka tapauksessa myös ap:n mielestä raskaus on vahinko. Tämä ehkäisy muoto olisi apn pitänyt kertoa heti alussa. Jos mies ei ehkäisyä käytä on vastuu myös hänellä. Tuntuu ettei kumpikaan osapuoli ole ollut kovinkaan vastuullinen. Jos ehkäisy on tuota luokkaa, niin luulisi jomman kumman ottavan mahdollisen lapsen puheeksi. Kuitenkin ovat sopineet että lapsia ei tule. Jos tätä vajavaista ehkäisyä olis tullut ilmi, niin asialla olisi eri lähtökohdat.
Uhkaa? Minusta tuollainen on lupaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miehen olisi pitänyt olla harrastamatta seksiä kumppaninsa kanssa? Eli jos sovitaan että lapsia ei tule, se tarkoittaa että ei seksiä? Onko ap:n mies yli 30? ToIasiassa olisi hyvä sopia ennalta näistä vahingoista, niin ei olisi epäselvyyttä. Ihmeen moni on vain sitä mieltä että miehellä ei ole mitään oikeuksia.
Mitä väliä miehen iällä on. Ehkäisyä ei ollut. Miehellä on kaikki oikeus käyttää ehkäisyä.
Moni on täällä sitä mieltä käytti mitä ehkäisyä tahansa, miehellä ei ole oikeutta. Tahtoisin kuulla myös miehen mielipiteen asiassa. Joka tapauksessa myös ap:n mielestä raskaus on vahinko. Tämä ehkäisy muoto olisi apn pitänyt kertoa heti alussa. Jos mies ei ehkäisyä käytä on vastuu myös hänellä. Tuntuu ettei kumpikaan osapuoli ole ollut kovinkaan vastuullinen. Jos ehkäisy on tuota luokkaa, niin luulisi jomman kumman ottavan mahdollisen lapsen puheeksi. Kuitenkin ovat sopineet että lapsia ei tule. Jos tätä vajavaista ehkäisyä olis tullut ilmi, niin asialla olisi eri lähtökohdat.
Näkisin että tässä ehkäisyasioita enemmän painaa miehen käytös. Ihan sama mikä tilanne on niin kuka tuollaista käytöstä osakseen ansaitsee. Ei tuo ole parisuhde. Ihan tosi ap, kuten monta kertaa sanottu jätä se. Ihan sama mihin tulokseen itse päädyt onko tuo muka mies jonka kanssa haluat olla?
Älä tapa lastasi. Jo 3vk:n ikäisellä sikiöllä on mm. keskushermosto. Yritä puhua miehellesi järkeä. Hänen kannattaa myös harkita sterilisaatiota mikäli ette halua enempää lapsia.
Jos toinen ei halua lasta, niin onko siihen tilanteeseen millään tavalla järkevää sellaista tuoda? Pakotettu abortti on pienempi paha kuin pakotettu vanhemmuus. Meillä nainen päätti yksin pitää lapsen samassa tilanteessa ja nyt olen jumissa suhteessa, jossa olen katkera naiselle. Erota en voi, koska haluan olla lapseni elämässä mukana. En saanut päättää oman elämäni suuntaa. Kyllä miehellä täytyy olla oikeus kieltäytyä vanhemmuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, oletteko naimisissa, ja oikeastaan sillä ei ole väliä. Myötä- ja vastoinkäymisissä ollaan toisen tukena aidossa, toimivassa parisuhteessa. Vahinkoraskauteen tarvitaan kaksi. Ei nainen ole yksin syyllinen.
Kaverilla kävi samoin. Ehkäisystä huolimatta tuli raskaaksi. Jo ennen toisen lapsen syntymää mies hyväksyi tilanteen ja rakastui lapseensa. Hän kasvoi henkisesti. Kasvaako sinun miehesi?
Saatko tukea läheisiltäsi, entä miehen vanhemmilta?
Voisitko mennä ystäväsi luo hetkeksi selvittämään ajatuksiasi, yhdeksi yöksi? Saisitko lapsen hoitoon/mukaan?
Toivon voimia sinulle.Ei tässä ole kysymys henkisestä kasvusta, vaan sopimuksesta ja sen mukaan toimimisesta.
Kuule vänkyttäjä, sopimus purkautui sillä hetkellä kyn olosuhteet äkillisesti muuttuivat. Sopimus ei ole enää voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisystä. Olen itse kokeillut kaikki mahdolliset ehkäisymuodot, eikä mikään ole sopinut. Miehen oli tarkoitus mennä vasektomiaan, mutta hän on lykännyt ja lykännyt sitä. Kondomia mies ei halua käyttää. ”Ehkäisynä” oli ns varmat päivät. Mies tiesi kierron ja päätti, milloin on sopivaa laueta sisään. Käytännössä siis päivän pari ennen ja jälkeen kuukautisten.
En ole päättänyt pitää lasta. Olen hakenut lähetteen keskeytyksen ja itkenyt, etten tiedä, miten pystyn. Mies ei kestä itkua ja ajattelee tämän tarkoittavan ainoastaan sitä etten halua mennä keskeytykseen. Ap
Kurja tilanne. Liian myöhäistä muuttaa tapahtunutta, mutta varmoihin päiviin luottamalla en olisi uskaltanut harrastaa seksiä ollenkaan, kun kerran asenne oli, että ei enää lapsia esikoisen jälkeen. Uhkapeliä.
Maailmalla on tänä vuonna uutisoitu yhdestä ns. ehkäisymenetelmästä eli puhelinsovelluksesta, joka laskee varmoja aikoja. Aika moni on tullut raskaaksi.
https://www.theguardian.com/technology/2018/jan/17/birth-control-app-na…
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan sumussa, kun on niin paha olo kokoajan. En pysty miettimään ollenkaan järkevästi. Miehen käytös ahdistaa ja surettaa.
Jos teen keskeytyksen painostettuna, tulen varmaan katumaan. Toisaalta pelottaa, että mies lähtee juuri nyt, kun olen heikoimmillani.
Meillä on ennestään yksi lapsi ja enempää ei ollut suunnitteilla. Ap
Tulet katumaan joka tapauksessa. Jos teillä on jo yksi lapsi, miehellä ei selkeästi riitä voimavarat toiseen jos noin voimakkaasti reagoi.
Keskeytä ja eroa. Joudut sietämään sitä idioottia loppuelämän jos pidät lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Jos toinen ei halua lasta, niin onko siihen tilanteeseen millään tavalla järkevää sellaista tuoda? Pakotettu abortti on pienempi paha kuin pakotettu vanhemmuus. Meillä nainen päätti yksin pitää lapsen samassa tilanteessa ja nyt olen jumissa suhteessa, jossa olen katkera naiselle. Erota en voi, koska haluan olla lapseni elämässä mukana. En saanut päättää oman elämäni suuntaa. Kyllä miehellä täytyy olla oikeus kieltäytyä vanhemmuudesta.
Mitä sinä tiedät pakotetusta abortista? Miksi et ollut mennyt sterilisaatioon?
Nyt alat kantaa vastuun itsestäsi ja otat eron sen sijaan että annat lapsen kasvaa myrkyllisessä ympäristössä. Aika lopettaa vain itsensä ajattelu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan sumussa, kun on niin paha olo kokoajan. En pysty miettimään ollenkaan järkevästi. Miehen käytös ahdistaa ja surettaa.
Jos teen keskeytyksen painostettuna, tulen varmaan katumaan. Toisaalta pelottaa, että mies lähtee juuri nyt, kun olen heikoimmillani.
Meillä on ennestään yksi lapsi ja enempää ei ollut suunnitteilla. ApTulet katumaan joka tapauksessa. Jos teillä on jo yksi lapsi, miehellä ei selkeästi riitä voimavarat toiseen jos noin voimakkaasti reagoi.
Juuri näin. Miehellä ei riitä voimavarat. Enkä usko, että ap sinullakaan jos päätät pitää lapsen. Jos mies lähtee, sulla on 2 pientä lasta. Jos mies päättäisikin jäädä, hän ei jaksa kahta lasta, joten vastuu jää silloinkin ap:lle. Parisuhde ei tule myöskään olemaan enää hyvä. Voi olla, että ero on vääjäämätön joka tapauksessa, pidit lapsen tai et. Sen verran kovan kolauksen koitte nyt. Valinnoilla on aina seurauksensa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä tiedät pakotetusta abortista? Miksi et ollut mennyt sterilisaatioon?
Nyt alat kantaa vastuun itsestäsi ja otat eron sen sijaan että annat lapsen kasvaa myrkyllisessä ympäristössä. Aika lopettaa vain itsensä ajattelu!
Olin tuolloin 19 vuotias. En olisi sterilisaatiota saanut enkä halunnut. Jos ajattelisin vain itseäni, olisin eronnut ajat sitten. Ajattelen lapseni parasta. Jos eroasin, en todennäköisesti pystyisi olemaan lapsen elämässä paljonkaan mukana naisen muuttaessa eri paikkakunnalle. Ympäristö ei ole lapselle myrkyllinen.
Abortti kestää pienen hetken ja mahdollisesta psykologisesta vammasta toipuu kyllä. Kun nainen yksin päättää tehdä lapsen, niin miehestä tulee loppuelämäksi isä vasten tahtoaan. Kyllä sillä abortilla on pienempi vaikutus elämään kuin sillä, että pakotetaan vasten tahtoa isäksi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisystä. Olen itse kokeillut kaikki mahdolliset ehkäisymuodot, eikä mikään ole sopinut. Miehen oli tarkoitus mennä vasektomiaan, mutta hän on lykännyt ja lykännyt sitä. Kondomia mies ei halua käyttää. ”Ehkäisynä” oli ns varmat päivät. Mies tiesi kierron ja päätti, milloin on sopivaa laueta sisään. Käytännössä siis päivän pari ennen ja jälkeen kuukautisten.
En ole päättänyt pitää lasta. Olen hakenut lähetteen keskeytyksen ja itkenyt, etten tiedä, miten pystyn. Mies ei kestä itkua ja ajattelee tämän tarkoittavan ainoastaan sitä etten halua mennä keskeytykseen. Ap
Jos mies panee paljaalla hedelmällistä naista (ja vielä todistetusti hedelmällistä, kun on jo yksi yhteinen lapsi), ei pitäisi olla mitään oikeutta valittaa, jos päätyykin isäksi. Ja Ap, aika nuorallakävelyä sinäkin olet harrastanut, jos et oikeasti ole halunnut tulla uudestaan raskaaksi. Ei turhaan vitsailla, että keskeytettyä yhdyntää tai varmoja päiviä ehkäisynä käyttäviä pareja kutsutaan vanhemmiksi... Harmi juttu, mutta tyhmyydestä sakotetaan nyt teitä molempia. :(
Vierailija kirjoitti:
Oleteko siis oikeasti sitä mieltä että miehen mielipiteellä ei ole mitään väliä...siitähän tästä on kysymys...saako mies sanoa oman mielipiteen vai ei ?
Lapsella ei ole siis oikeutta isään...ja sen päättää vain nainen...asia selvä
Itsehän isä kieltää oikeuden isään lapseltaan jos ei halua tavata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin miehen, tekisin abortin ja kasvaisin sen jälkeen vähän ihmisenä.
Muutaman vuoden selibaatti ja sinkkuus voisi olla paikallaan.
Miehelle, joka ei käsitä, että seksillä voi syntyä lapsia?
Yhtä ainutta lasta ei ole seksillä syntynyt. Lapset syntyvät synnytyksellä. Tässä on hyvin selvä ero vaikka moni tällä palstalla muuta uskottelee.