Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisipa kiva jos ruoka olisi valmiina kun tulee kotiin

Vierailija
15.08.2018 |

Minä aloitan jo aamukuudelta työt. Kotiudun yleensä vähän ennen neljää, joskus aiemmin ja joskus myöhemmin. Vaimo tekee lyhynnettyä työaikaa 7-13. Ihan toimistotyö kyseessä. Minä tulen kotiin todella väsyneenä ja nälkäisenä. Vaimo on siinä vaiheessa ollut jo ainakin pari tuntia kotona, mutta ei viitsi laittaa ruokaa valmiiksi. Minun pitää sitten alkaa lämmitellä ruokia tai hakea noutoruokaa vielä työpäivän päätteeksi. En varmasti ole ihan kohtuuton, jos haluan vaimon tekevän ruuan valmiiksi. Ei voi olla liikaa pyydetty, kun toinen tekee lyhyempää työaikaa.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 10 vuotta lasten kanssa kotona, mies töissä. Kun mies lähti aamulla töihin tiesi hän napata vakipaikalta jääkaapista valmiit eväät itselleen. Kun mies tuli kotiin niin melkein aina oli ruoka valmiina.

Kun sitten lähdin töihin itsekin niin minä laitoin lapset kouluun ennen töihin lähtöä (mies meni aikaisin töihin). Ja mies tuli iltapäivällä vuorostaan aikaisemmin kotiin joten minulle oli aina ruoka odottamassa. Ja yhdessä katsottiin molemmille seuraavan päivän eväät töihin.

Mielestäni perheenä asumisen etuja on yhteinen ruokailu. Kummankin ei tarvi laittaa itselleen ruokaa vaan tehdään yhdessä/vuorotellen/tilanteen mukaan.

Ap:n tilanteessa tuli mieleeni miesten vakioselitys. En tee asiaa x koska vaimo neuvoi minua sen tekemisessä. Eli onko ap haukkunut vaimon ruuanlaittotaitoja? Vaikea keksiä mitään selitystä.

Tosin tänään olin kotona ja soitin miehelle jaksaisiko tuoda töistä tullessaan grilliruokaa. joskus ei vaan jaksa. Mutta kyllä nyt yleensä.

Vierailija
42/47 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä. Kyllä ärsyttää. Ja yksin joudun asumaan, kaiken lisäksi, ei edes ole vaimoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen aikaan mies pääsi töistä kotiin ennen minua. Pääsin silloin suoraan ruokapöytään kotiin tultuani, mutta joka h*lvein päivä oli uuniranskalaisia ja makkaraa tai valmislihapullia. Yök, vieläkin puistattaa. Sitten tein sunnuntaisin niin paljon ruokia, että niitä syötiin viikolla. Ne mies sentään osasi lämmittää.

Vierailija
44/47 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ss ettet kirjoitti:

Tämä taas odoittaa, että mieslapset on vihon viimeisiä kumppaneita. Vaimosi ei ole äitisi. Opettele itse hoitamaan ruokailusi.

Miksi asua yhdessä, jos ei edes aterioida yhdessä?

Ruuan laittaminen toiselle on välittämistä, mitä väsyneempi se toinen on, sen enemmän hän arvostaa tätä elettä.

Sitäpaitsi jonkun roskaruuan mukaan ostaminen on kallista, ensin lompakolle ja ennen pitkää myös terveydelle.

No kyllä minä ainakin tarvitsen kumppanilta ihan jotain muuta kuin ruokaa. Tunnesyöminen ja ruualla hemmottelu ei ole tervettä. Ravitsemusasiantuntija Hanna Partanenkin toteaa, että valmisruuissa ei ole mitään vikaa- päinvastoin jopa opettaa laihduttajille oikean annoskoon.

Vierailija
45/47 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ss ettet kirjoitti:

Tämä taas odoittaa, että mieslapset on vihon viimeisiä kumppaneita. Vaimosi ei ole äitisi. Opettele itse hoitamaan ruokailusi.

Ruuan laittaminen toiselle on välittämistä, mitä väsyneempi se toinen on, sen enemmän hän arvostaa tätä elettä.

Sitäpaitsi jonkun roskaruuan mukaan ostaminen on kallista, ensin lompakolle ja ennen pitkää myös terveydelle.

No kyllä minä ainakin tarvitsen kumppanilta ihan jotain muuta kuin ruokaa. Tunnesyöminen ja ruualla hemmottelu ei ole tervettä. Ravitsemusasiantuntija Hanna Partanenkin toteaa, että valmisruuissa ei ole mitään vikaa- päinvastoin jopa opettaa laihduttajille oikean annoskoon.

Jep niinkuin kilon lasagne annos...

Vierailija
46/47 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ss ettet kirjoitti:

Ööh...kyllä se ruoka jolla toisen huomioi voi olla ravinteikasta ja terveellistä. Karkaat nyt keskustelun alkuperäisestä ongelmasta. Ja ruoka on varsin hyvä keino hemmotteluun jos hemmotella pitää mutta nyt ei puhutakkaan hemmottelusta vaan siitä miten arki sujuisi mutkattomasti ja kumppani huomioiden sekä kuka voisi arkisin olla vastuussa ruokailusta.

Ja ei, eines ei ole terveellinen. Niissä on ainoastaan "terveellistä" automaattisesti oikea annoskoko.

Vierailija
47/47 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta ihan reilulta