Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jakaisitte mökkikulut tässä tapauksessa (2 pariskuntaa ja 1 sinkku)

Vierailija
15.08.2018 |

Vuokraamme kahden kaveripariskunnan kanssa lomamökin, jossa on 3 makuuhuonetta (ja olkkari, keittiö, kylpyhuone yms)

Kuvitellaan vuokran olevan vaikka 500e.

Mielestäni vuokra jaetaan tasan henkilöiden mukaan, eli kaikille tulisi 100e.
Pariskunnat haluavat jakaa maksun makuuhuoneittan, eli ~166e/makuuhuone.

Sinkkuna maksaisin 166e, ja pariskuntien puolikkaat 83e/henkilö.

Omasta mielestäni vuokra kuuluu jakaa kaikilla osallistujilla, kyseessä on kuitenkin iso asunto olohuoneella, keittiöllä ja kylpyhuoneella, ei pelkät makuuhuoneet.

Olen myös köyhin meistä, ainoa opiskelija ja vakituisessa työssä olevat kaverini tietävät huonon rahatilanteeni. Silti he ehdottavat, että maksu jaetaan "pariskunnittain".

Oon köyhä mutten pihi, enkä tiennyt kavereiden olevan näin pihejä. Taitaa mennä kaverit vaihtoon, sen verran ottaa nyt päähän! :D

Kommentit (1982)

Vierailija
721/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No laskekaa vaikka neliövuokra. Sitten laskette jokaisen makuuhuoneen neliöt ja jokainen maksaa makuuhuoneen neliöiden mukaan. Yhteiset tilat tasan.

Jos haluatte oikein hankalaksi asian tehdä. Muistakaa myös huomioida jos huoneissa on jotain laatueroja, vaikkapa paremmat patjat tai kivempi maisema.

:DDD

Vierailija
722/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summa jaettuna pääluvulla tietenkin. Jos ei sovi muille, niin pitäkööt tunkkinsa.

Sinkulle elämä on muutenkin paljon kallimpaa kuin DINK-perheelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hulvaton ketju. Nämä 1/3 jankkaajat eivät ole tainneet juuri mökkeillä kun se tulee yllätyksenä että mökillä on muitakin tiloja kun pelkkä makuuhuone.

Mä niiiin rakastan tätä ketjua. Miksi ap ei voi nyt vastata meille, miten kävi? Luulen, että nämä pariskunta-jankkaajat ovat alle kolmekymppisiä suhteen kietoutumisvaiheessa olevia, joilla minuus katoaa, kun on muodostettu parisuhde ja mies on joutunut luopumaan omasta man-cavestaan ja siirtynyt ikivalkoiseen kotiin mietelausein ja pinkein maustein. Nyt sitten vain kukkaronnyörit tiukalle ja maksamaan 1/3, että ei tule vaimon kanssa sanomista, että sinkkuja suositaan, kun perhekunta on mökkimatkailun ydin.

Mä olen tosi vihainen itselleni, jos tämä on joku Porvoon mökin provo.

Minä taas luulen että nämä pääluku-jankkaajat ovat katkeria ikisinkkuja jotka yrittävät kiistää sen että parisuhteesta saisi olla mitään taloudellista hyötyä, vaan heidän pitäisi saada itse samat hyödyt ilman sitä parisuhdetta, ja parejen taas maksella mielellään vähän heidänkin kulujaan. 

WHAT :D 

Minä olen tähän ketjuun kirjoittanut, että on aivan selvää, että mökkivuokra maksetaan nuppiluvun mukaan. Olen 40-vuotias nainen, naimisissa ja meillä on yksi lapsi. Takanani on myös toinen liitto, josta erosin 28-vuotiaana. Sen lisäksi olen ollut muutamassa seurustelusuhteessa, ja useamman vuoden myös sinkkunakin. En ole KOSKAAN tullut edes ajatelleeksi, että parisuhteesta pitäisi tai voisi saada jotain taloudellista hyötyä :D :D jollain lomamatkoilla ystävien seurassa. 

Vierailija
724/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikyydit on hyvä esimerkki, missä pariskunnat pääsevät yleensä puolta halvemmalla kun kyydissä myös on sinkku.

Ihan varmaan heidän yhtään edes ajattelematta asiaa. Sehän On itsestään selvää heille.

Mutta tuosta mökistä, mitäs jos kahden makuuhuoneen mökkiä vuokraisi yksi pariskunta ja yksi sinkku.

Vuokra 400 euroa.

Olisko (pariskuntien) mielestä oikein, että sinkku maksaisi 200 euroa ja se pariskunta 200 euroa?

Eli sinkku 200 euroa nuppi ja kaksi henkeä samasta porukasta maksaa sitten 100 euroa per nuppi?

Mun mielestä ei.

Vierailija
725/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hulvaton ketju. Nämä 1/3 jankkaajat eivät ole tainneet juuri mökkeillä kun se tulee yllätyksenä että mökillä on muitakin tiloja kun pelkkä makuuhuone.

Mä niiiin rakastan tätä ketjua. Miksi ap ei voi nyt vastata meille, miten kävi? Luulen, että nämä pariskunta-jankkaajat ovat alle kolmekymppisiä suhteen kietoutumisvaiheessa olevia, joilla minuus katoaa, kun on muodostettu parisuhde ja mies on joutunut luopumaan omasta man-cavestaan ja siirtynyt ikivalkoiseen kotiin mietelausein ja pinkein maustein. Nyt sitten vain kukkaronnyörit tiukalle ja maksamaan 1/3, että ei tule vaimon kanssa sanomista, että sinkkuja suositaan, kun perhekunta on mökkimatkailun ydin.

Minä taas luulen että nämä pääluku-jankkaajat ovat katkeria ikisinkkuja jotka yrittävät kiistää sen että parisuhteesta saisi olla mitään taloudellista hyötyä, vaan heidän pitäisi saada itse samat hyödyt ilman sitä parisuhdetta, ja parejen taas maksella mielellään vähän heidänkin kulujaan. 

Mä putosin tuolilta.

Miksi ihmeessä parisuhteessa olemisesta pitäisi saada ko. tilanteessa "taloudellista hyötyä"?

Ole niin kiltti ja avaa logiikkasi tuon ajattelun takaa. 

No sinänsä ei parisuhteesta mutta siitä että joku on valmis jakamaan sen huoneen sinun kanssasi. Voihan se olla vaikka joku ystäväkin. AAPEElla ei ilmeisesti ollut tällaista ystävää kun on lähdössä yksin matkaan parejen kanssa. Olisihan siihen voinut ottaa jonkun vielä mukaan jakamaan AAPEEnkin huoneen kustannukset. 

Vierailija
726/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Johan täällä on moni sinkku jo ehtinyt vedotakin siihen että kun sinkkuna olo on muutenkin elinkustannuksiltaan kalliimpaa niin tällaisessa tilanteessa sitten kyllä pitäisi parien vähän tulla vastaan ja maksaa enemmän. En ymmärrä tällaista ajatusta itse ollenkaan! 

Ei täällä kukaan ole koko ketjussa kertaakaan vaatinut, että pariskunnan osapuolen pitäisi maksaa yhtään enempää kuin sen sinkun! 

Vierailija
727/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratkaa mökki sänkyjen määrän, ei makuuhuoneiden määrän mukaan. Sitten paikan päällä tarjouskilpailu huutokauppatyyliin eri vuodepaikoista.

Vierailija
728/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä perhekunta jankkaajat on minusta hupaisimpia: Meidän 6 hengen perhe reissaa paljon mieheni poikamieheksi jääneiden veljien (2kpl aikuisia omaa taloutta pyörittäviä) kanssa. Tarvitsemme siis aina 10 hengen mökin sillä me emme halua ketään lapsista viereemme tms.

Ja näiden perhekunta jankkaajien mukaan esim 600€ kustsnnukset pitäisi jakaa niin että

200€ meidän koko perheeltä

200€ veli nro1

200€ veli nro 2

Täytyykin kokeilla millaisen vastaanoton tällainen ehdotus saisi

Vierailija
729/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksikyydit on hyvä esimerkki, missä pariskunnat pääsevät yleensä puolta halvemmalla kun kyydissä myös on sinkku.

Ihan varmaan heidän yhtään edes ajattelematta asiaa. Sehän On itsestään selvää heille.

Mutta tuosta mökistä, mitäs jos kahden makuuhuoneen mökkiä vuokraisi yksi pariskunta ja yksi sinkku.

Vuokra 400 euroa.

Olisko (pariskuntien) mielestä oikein, että sinkku maksaisi 200 euroa ja se pariskunta 200 euroa?

Eli sinkku 200 euroa nuppi ja kaksi henkeä samasta porukasta maksaa sitten 100 euroa per nuppi?

Mun mielestä ei.

Tilannehan on periaatteessa ihan sama kuin AP:n tilanne, siinä on vain yksi pari vähemmän. Jako tietysti puoliksi, juuri kuten sanoit. Ei tässä sillä nupilla nyt oikeasti ole merkitystä, vaan hintaa jaetaan käytön mukaan. AP käyttää yhden huoneen, hän maksaa yhden huoneen. Sillä ei ole mitään väliä montako pariskuntaa ja montako muuta huonetta mökissä sattuu olemaan. 

Vierailija
730/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä putosin tuolilta.

Miksi ihmeessä parisuhteessa olemisesta pitäisi saada ko. tilanteessa "taloudellista hyötyä"?

Ole niin kiltti ja avaa logiikkasi tuon ajattelun takaa. 

No sinänsä ei parisuhteesta mutta siitä että joku on valmis jakamaan sen huoneen sinun kanssasi. Voihan se olla vaikka joku ystäväkin. AAPEElla ei ilmeisesti ollut tällaista ystävää kun on lähdössä yksin matkaan parejen kanssa. Olisihan siihen voinut ottaa jonkun vielä mukaan jakamaan AAPEEnkin huoneen kustannukset. 

Ai pitää saada taloudellista hyötyä siitä, että puoliso on valmis jakamaan makuuhuoneen kanssasi :D . 

Yhä hullummaksi menee tuo logiikkasi :D .

Vierailija
731/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin itse pariskuntien kanssa matkailun, lahjojen oston yms. koska he aina halusivat jakaa kulut kuten sinun kaverisi. Jos mentiin autolla, bensat puoliksi, mökki puoliksi, ruokaostokset puoliksi. Jos ostettiin yhteinen lahja kaverien häihin, tupaantuliaisiin tms. aina maksu "per perhe". Eivät olleet edes pienituloisia, kaikilla hyvät tulot, itse aina pienituloisin ja kaikki tiesivät sen.

Saman sain huomata silloin kun olin sinkkuna.

Jotkut pariskunnat kuvittelevat olevansa yksi ihminen varsinkin jos jotain kuluja pitää jakaa.

Juuri häälahlat, ruokakulut, mökkivuokrat. Sinkku maksoi saman kuin pariskunta.

Varsinkin ruokien suhteen se oli kallista.

Paras mikä omalle kohdalle sattui oli pariskunta joka kovasti alkoi tarjoamaan kyytiä kun olin varaamassa junalippuja. Oltiin menossa samaan tapahtumaan 500 km päähän. He halusivat mennä omalla autolla ja minä olisin halunnut mennä junalla.

Suostuin kuitenkin siihen autokyytiin kun pariskunnan nainen selitti kuinka haluaa minut seuraksi automatkalle.

Kaikki meni hyvin, kunnes matka lähestyi loppua.

Aloin kyselemään matkan kustannuksia ja olin valmistautunut maksamaan kolmasosan bensakuluista. Pariskunnan vastaus oli varsin erikoinen. Halusivat että maksan bensakulut kokonaan. Perustelivat sitä sillä että heille tulee autosta ylläpitokuluja, huolto- ja vakuutusmaksuja ja ties mitä. Heidän mielestään oli reilua että kyyditettävät maksavat bensat.

Nämä olivat työssä käyviä ihmisiä ja itse olin silloin vielä opiskelija.

Päästiin sellaiseen kompromissiin että maksan junalipun hinnan verran, joka oli hieman alle puolet bensakuluista.

Sen jälkeen en ole lähtenyt matkaseuraksi (=bensojen maksajaksi).

Vierailija
732/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta alkaa tuntumaan, että ap:lle pitäisi päinvastoin maksaa siitä, että hän suostuisi noin kusipäisten parisuhdehyöty-ystävien kanssa lähtemään mökkilomalle.

Vierailija
733/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä perhekunta jankkaajat on minusta hupaisimpia: Meidän 6 hengen perhe reissaa paljon mieheni poikamieheksi jääneiden veljien (2kpl aikuisia omaa taloutta pyörittäviä) kanssa. Tarvitsemme siis aina 10 hengen mökin sillä me emme halua ketään lapsista viereemme tms.

Ja näiden perhekunta jankkaajien mukaan esim 600€ kustsnnukset pitäisi jakaa niin että

200€ veli nro1

200€ veli nro 2

no jos kyseessä 3 makkarin kämppä, samanlaiset huoneet, veljet yksin omissa huoneissaan, teillä koko perhe samassa huoneessa, niin miten se sit teidän mielestä olis reiluu jakaa jos ei tasan 3 osaan ????

Vierailija
734/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan parempi että AP lomailee sinkkukavereiden kanssa niin ei tarvitse katsella parejen juttuja ja kulutkin saa maksettua päittäin... En kyllä oikeesti kehtaisi APn tilanteessa paljoa valittaa... 

Vierailija
735/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

200€ veli nro1

200€ veli nro 2

no jos kyseessä 3 makkarin kämppä, samanlaiset huoneet, veljet yksin omissa huoneissaan, teillä koko perhe samassa huoneessa, niin miten se sit teidän mielestä olis reiluu jakaa jos ei tasan 3 osaan ????

MUTTA onko tuo kolmen makuuhuoneen tarve sinkku-ap:sta lähtöisin vai juuri näistä pariskunnista? 

Vierailija
736/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÖKKIÄ VUOKRATAAN TÄSSÄ TAPAUKSESSA, EI MAKUUHUONEITA!!!

Taas on siirrytty jankuttamaan makkareiden jakamisesta, kun siitä ei olisi alunperinkään pitänyt olla kyse summaa jaettaessa.

Vitsi, että tämä on viihdyttävä ketju. Ihmisten itsekkyys ja omaan napaan tuijottaminen on saanut taas ihan uusia ulottuvuuksia, juuri kun luulin, että pohja on tullut vastaan :)

Vierailija
737/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

200€ veli nro1

200€ veli nro 2

MUTTA onko tuo kolmen makuuhuoneen tarve sinkku-ap:sta lähtöisin vai juuri näistä pariskunnista? 

mitä väliä jos siihen on etukäteen päädytty ja on aapeelle sopinut ??? 

Vierailija
738/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MÖKKIÄ VUOKRATAAN TÄSSÄ TAPAUKSESSA, EI MAKUUHUONEITA!!!

Taas on siirrytty jankuttamaan makkareiden jakamisesta, kun siitä ei olisi alunperinkään pitänyt olla kyse summaa jaettaessa.

Vitsi, että tämä on viihdyttävä ketju. Ihmisten itsekkyys ja omaan napaan tuijottaminen on saanut taas ihan uusia ulottuvuuksia, juuri kun luulin, että pohja on tullut vastaan :)

Mökin vuokra vaan on helpoin jakaa niiden makkareiden mukaan niin menee reilusti... Turha jankuttaa tuosta kokomökki jutusta... 

Vierailija
739/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

200€ veli nro1

200€ veli nro 2

mitä väliä jos siihen on etukäteen päädytty ja on aapeelle sopinut ??? 

No jos noin olisi, ei tätä koko ketjua olisi. 

Vierailija
740/1982 |
16.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran mökkireissulla siten, että meitä oli kaksi pariskuntaa, ja mökissä kaksi makkaria. Sovittiin, että maksetaan mökki pariskunnittain puoliksi (ja kummatkin pariskunnat sopii itse, että miten keskenään sen maksun sitten hoitaa). Paikan päällä selvisi, että toisessa makkarissa onkin parisänky ja toisessa vain kerrossänky. Puolet mökin hinnasta tuntui epäreilulta kun ei saanut nukkua puolisonsa vieressä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän