Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jakaisitte mökkikulut tässä tapauksessa (2 pariskuntaa ja 1 sinkku)

Vierailija
15.08.2018 |

Vuokraamme kahden kaveripariskunnan kanssa lomamökin, jossa on 3 makuuhuonetta (ja olkkari, keittiö, kylpyhuone yms)

Kuvitellaan vuokran olevan vaikka 500e.

Mielestäni vuokra jaetaan tasan henkilöiden mukaan, eli kaikille tulisi 100e.
Pariskunnat haluavat jakaa maksun makuuhuoneittan, eli ~166e/makuuhuone.

Sinkkuna maksaisin 166e, ja pariskuntien puolikkaat 83e/henkilö.

Omasta mielestäni vuokra kuuluu jakaa kaikilla osallistujilla, kyseessä on kuitenkin iso asunto olohuoneella, keittiöllä ja kylpyhuoneella, ei pelkät makuuhuoneet.

Olen myös köyhin meistä, ainoa opiskelija ja vakituisessa työssä olevat kaverini tietävät huonon rahatilanteeni. Silti he ehdottavat, että maksu jaetaan "pariskunnittain".

Oon köyhä mutten pihi, enkä tiennyt kavereiden olevan näin pihejä. Taitaa mennä kaverit vaihtoon, sen verran ottaa nyt päähän! :D

Kommentit (1982)

Vierailija
321/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakaa mökki sopivammaksi, jos joku välttämättä haluaa oman huoneen maksakoot ekstraa. On nääs mökkejä joissa kaikki vuodepaikat ovat tuvassa, eli yhden huoneen mökkejä.

Vierailija
322/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu: ap menee jommankumman pariskunnan miehen viereen, ja eukko siirtyy sinkkuhuoneeseen. Katsotaan sitten, onko vielä sama mielipide.

Ei apta voi sinkkuna pakottaa maksamaan tyhjästä, vaan mökin kustannukset pitää jakaa kaikkien mökillä olijoiden kesken.

Se on vaan niin että jokaisen on itse löydettävä se joka haluaa hänen kanssaan vuoteen, huoneen ja kulut jakaa. Ei sitä etua tuolla tavalla saa, kyllä se on itse hommattava.

Etua sinkun kustannuksella :D . Aika paha.

Etu tulee siis sen takia että on pariutunut, ei se sinkkuun liity millään lailla. Se etu on ja pysyy parilla vaikka sinkku ei olisi mukana ollenkaan.

Puolisosi on siis sinulle lähinnä plussakortti. Asia selvä. Toivottavasti saat sängyssä hyvät asiakasomistajapisteet.

Todella erikoinen päätelmä. 😂 Mutta on siinä osa totuuttakin sinänsä että kyllä monet elinkustannukset pienenevät kun jakaa elämän toisen kanssa. Se on se parisuhteen taloudellinen plussa.

Ja sitten vielä haluaisit nyhtää sinkulta lisähyötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu: ap menee jommankumman pariskunnan miehen viereen, ja eukko siirtyy sinkkuhuoneeseen. Katsotaan sitten, onko vielä sama mielipide.

Ei apta voi sinkkuna pakottaa maksamaan tyhjästä, vaan mökin kustannukset pitää jakaa kaikkien mökillä olijoiden kesken.

Se on vaan niin että jokaisen on itse löydettävä se joka haluaa hänen kanssaan vuoteen, huoneen ja kulut jakaa. Ei sitä etua tuolla tavalla saa, kyllä se on itse hommattava.

Etua??

Siis väitätkö, että puolison hankkiminen jotenkin oikeuttaa taloudellisen hyödyn vaatimisen sun ystäviltä?? 

Eli koska sä sait miehen niin sun kavereiden pitää maksaa osa sun kuluista??? 

Muhhahhaaahhaaaa :D

VMP.

Öö, häh? Siis kaverit maksavat edelleen omat kulunsa, mutta minä jaan omat kuluni puolisoni kanssa.

Vierailija
324/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä "jokainen maksakoon huoneensa" perustelijat jakaisivat vaikka vuokra-auton kustannukset, jos reissuun lähtee pariskunta ja sinkku? Jos vaikka pariskunnasta toinen ajaa ja puoliso istuu etupenkillä, jolloin sinkulle jää koko takapenkki? Maksaako sinkku puolet auton vuokrasta? Vai maksaako pariskunta 2/3 ja sinkku 1/3? (Melkein kyllä arvaan vastaukset)

Kyllä minä puoliksi laittaisin senkin hinnan jos siitä yhdessä on päätetty. Tietysti sinkkukin voisi sitten ajaa välillä. Jos taas sinkku on vain kutsuttu mukaan jälkeenpäin pariskunnan jo suunnittelemaan reissuun niin en ottaisi mitään maksua sinkulta.

Minkä ihmeen takia sinkku joutuisi maksamaan puolet? Teitähän olisi siinä autossa kolme... Voi jestas sentään.

No koska niin kauan kun matkustajia on 5 tai alle, niin tavallinen auto riittää, ja silloin on väliä ainoastaan sillä monestako perhekunnasta matkustajia on.

Miksi perhekunta olisi jotenkin olennaista, kun monilla pariskunnilla ei ole edes yhteisiä rahoja? Siis mitä joku tekee autossa sillä tiedolla, että kaksi ihmistä on samasta huushollista? Miten se näkyy autonkäytössä ja vaikuttaa esim. huoltokuluihin?

Vierailija
325/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä "jokainen maksakoon huoneensa" perustelijat jakaisivat vaikka vuokra-auton kustannukset, jos reissuun lähtee pariskunta ja sinkku? Jos vaikka pariskunnasta toinen ajaa ja puoliso istuu etupenkillä, jolloin sinkulle jää koko takapenkki? Maksaako sinkku puolet auton vuokrasta? Vai maksaako pariskunta 2/3 ja sinkku 1/3? (Melkein kyllä arvaan vastaukset)

Kyllä minä puoliksi laittaisin senkin hinnan jos siitä yhdessä on päätetty. Tietysti sinkkukin voisi sitten ajaa välillä. Jos taas sinkku on vain kutsuttu mukaan jälkeenpäin pariskunnan jo suunnittelemaan reissuun niin en ottaisi mitään maksua sinkulta.

Minkä ihmeen takia sinkku joutuisi maksamaan puolet? Teitähän olisi siinä autossa kolme... Voi jestas sentään.

No koska niin kauan kun matkustajia on 5 tai alle, niin tavallinen auto riittää, ja silloin on väliä ainoastaan sillä monestako perhekunnasta matkustajia on.

Kyse oli vuokra-autosta. Miten se perhekuntaan kuuluminen vaikuttaa siihen auton vuokraamiseen ja bensan kulutukseen? Aika ikävää, jos olette suhteessa, jossa olette unohtaneet itsenne olemassaolon...

Vierailija
326/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etua??

Siis väitätkö, että puolison hankkiminen jotenkin oikeuttaa taloudellisen hyödyn vaatimisen sun ystäviltä?? 

VMP.

Öö, häh? Siis kaverit maksavat edelleen omat kulunsa, mutta minä jaan omat kuluni puolisoni kanssa.

Mihin ne sinun puolisosi kulut sitten katoaa? Eikö niitä ole olemassa? On vain sinun kulut...

Vierailija
327/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etu tulee siis sen takia että on pariutunut, ei se sinkkuun liity millään lailla. Se etu on ja pysyy parilla vaikka sinkku ei olisi mukana ollenkaan.

Sulla on kyllä outo matikkapää. Tietenkin se on sen kustannuksella, joka pakotetaan maksamaan enemmän kuin muut.

Vierailija
328/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsut makuuhuoneen täyteen porukkaa, koska hinnathan meni huoneiden mukaan...

Tää olis hyvä näpäys, eiköhän alkaisi kuulua se toive pääluvun mukaan maksamisesta :'D

Vierailija
329/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etua??

VMP.

Mihin ne sinun puolisosi kulut sitten katoaa? Eikö niitä ole olemassa? On vain sinun kulut...

No tämä tietysti riippuu asiasta. Ruuassa esimerkiksi ei kuluja voi sillä tavalla jakaa kun juurikin esim asumisessa ja majoittumisessa. Kyllä sinä varmasti itsekin tiedät mitä taloudellisia etuja missäkin tilanteessa siitä saa että asioita voi jakaa toisen kanssa eikä aina molemmat tarvitse omaa.

Vierailija
330/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja puolisosi jakaa omat kulunsa sinun kanssasi, jolloin kumpikin teistä maksaa sata euroa, tai sitten maksatte yhdessä 200 euroa. Jos jaatte kulut tulojen mukaan, voitte maksaa myös esimerkiksi 50+150. Oletan, että vietätte mökissä aikaa muuallakin kuin makuuhuoneessa. Jos ette, maksuosuutta voidaan miettiä uudestaan.

Vierailija
331/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkukaa kaikki tuvan puolella, niin mökki on ilmainen, koska kukaan ei nuku makuuhuoneessa.

Vierailija
332/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää olis hyvä näpäys, eiköhän alkaisi kuulua se toive pääluvun mukaan maksamisesta :'D

Enpä usko, mutta noin muuten se ei kyllä olisi kovin sopivaa. Kyllä siitä sitten olisi pitänyt sopia etukäteen yhdessä kaikkien kanssa, ja mökeissä on usein rajoitukset majoittujien määrille.

Vierailija
333/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai kulut jaetaan per talous

Vierailija
334/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etua??

VMP.

No tämä tietysti riippuu asiasta. Ruuassa esimerkiksi ei kuluja voi sillä tavalla jakaa kun juurikin esim asumisessa ja majoittumisessa. Kyllä sinä varmasti itsekin tiedät mitä taloudellisia etuja missäkin tilanteessa siitä saa että asioita voi jakaa toisen kanssa eikä aina molemmat tarvitse omaa.

Huoh. Et siis oikeasti ymmärrä? Vaikutat todella itsekkäältä ihmiseltä.

Vierailija
335/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja puolisosi jakaa omat kulunsa sinun kanssasi, jolloin kumpikin teistä maksaa sata euroa, tai sitten maksatte yhdessä 200 euroa. Jos jaatte kulut tulojen mukaan, voitte maksaa myös esimerkiksi 50+150. Oletan, että vietätte mökissä aikaa muuallakin kuin makuuhuoneessa. Jos ette, maksuosuutta voidaan miettiä uudestaan.

Oikea laskukaava jos kolmen makuuhuoneen mökin hinta on 600€. Yhteisiä tiloja saa käyttää siinä majoittumisen kaupan päälle, jokainen ihan niin paljon kuin haluaa.

Vierailija
336/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea laskukaava jos kolmen makuuhuoneen mökin hinta on 600€. Yhteisiä tiloja saa käyttää siinä majoittumisen kaupan päälle, jokainen ihan niin paljon kuin haluaa.

Voi luoja :D

Vierailija
337/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä usko, mutta noin muuten se ei kyllä olisi kovin sopivaa. Kyllä siitä sitten olisi pitänyt sopia etukäteen yhdessä kaikkien kanssa, ja mökeissä on usein rajoitukset majoittujien määrille.

Jep, eli niin kauan kuin sinä pääset halvemmalla kuin muut, asia on ok. Mutta jos SINÄ joutuisit maksamaan enemmän, ei se olisikaan kovin sopivaa. ;)

Ei yhtään itsekästä?

Vierailija
338/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etua??

VMP.

Huoh. Et siis oikeasti ymmärrä? Vaikutat todella itsekkäältä ihmiseltä.

En minäkään kyllä ymmärrä, tässä ketjussa sinkut ovat kyllä ne jotka vaikuttavat itsekkäiltä, ja joiden laskukaavat ovat hämmentäviä. Omaa osuutta halutaan sysätä pariskunnille. Lienee parempi että jokainen varaa oman mökkinsä. Kyllä se siinä selviää miten ne kulut oikeasti jakautuvatkaan.

Vierailija
339/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietis nyt. 

Jos oot parisuhteessa, niin saat sinkkuun verrattuna jo paljon etua elämässä (pienemmät asumiskustannukset per hlö, hesarin tilauksen puoliksi maksettuna, säännöllisesti ilmaista seksiä, jonkun joka siivoaa kotona puolet siivousvuoroista jne jne). Ja lisäksi olet todennäköisemmin onnellinen kuin se sinkku, jota surettaa, että se ei oo löytäny ketään. 

Ja silti vaadit, että sun pitäs kaveriporukkareissullakin saada taloudellista hyötyä siksi, että oot parisuhteessa, ja se surullinen yksinäinen sinkkuYSTÄVÄSI joutuisi maksamaan enemmän kuin sinä, vaikka sen elämä on jo ennestään tulee kalliimmaksi on onnettomampaa kuin sun elämä. 

Erittäin hyvä ystävä olet. Onneksi minulla ei ole yhtään kaltaistasi ystävää.

Vierailija
340/1982 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vieras13 kirjoitti:

Jakaisin makuuhuoneittain, koska sen perusteellahan se mökki vuokrataan, montako huonetta tarvitaan. Ruuat sitten per/naama. Meillä tälläiset reissut ja laskennat on aina mielenkiintoisia tapahtumia, kun kavereissa paljon sinkkuja ja pariskuntia. Itse saattaisin tuossa kohtaa, kun jaetaan per naama laskuja,  pariskunnan toisena puolikkaana ehdottaa jääväni pois, sillä mies joutuisi maksamaan molempien osuudet kun minulla on rahasta muutenkin yrittäjänä tiukkaa... 

Eli jäisit pois, jos joutuisit maksamaan jotakin? No ei kai sinkun sinun kulujasi kuulu maksaa?

Joo en myöskään ymmärtänyt tätä yhtään. Oliko tässä ideana, että henkilö ujuttaa miehen maksettavaksi pariskuntalaskun, mutta henkilö itse ei ainakaan maksa yhtikäs mitään?

Sehän on toki teidän keskinäinen asianne, miten suhteessa jaatte kulut ja maksaako mies yksi vai kaksi laskua, mutta nyt oli kyse siitä, minkä suuruisia summia maksetaan eri siviilisäädyillä.

Jo tuosta poisjättäytymisestä paistoi, että tyyppi on tottunut elämään muiden siivellä, jolloin kaikki muut (miehensä mukaan lukien) maksavat osuutensa, mutta ei hän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän