Minkälainen vanhempi kieltää tyttäreltään syöpää ehkäisevän rokotteen?!
Ihan järkyttävää tietämättömyyttä ja "meidän tyttö ei tule tarvitsemaan sitä" -mukaperusteluja. Kartasta tulee mieleen ainakin yksi syy, minkä takia näin tapahtuu.
Onneksi vanhemmilta ei enää tarvitse kysyä tähän lupaa. Itse väärentäisin luvan, jos olisin se tyttöparka.
Kommentit (248)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen olisi jo kuollut sukupuuttoon, jos se kykenisi "varovaiseen seksikäyttäytymiseen". Tässä tarjotaan lääkkeeksi sellaista, jonka toimimattomuudesta on tuhansien vuosien näyttö.
Mä olen kyennyt varovaiseen seksikäyttäytymiseen. Mulla on lapsia muttei koskaan ainuttakaan sukupuolitautia.
Samalla käyttäytymisellä mutta huonommalla tuurilla sulla voisi olla sukupuolitauteja eikä ainuttakaan lasta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ollaan siveitä, tuollainen rokote on turha. En olisi itsekäön halunnut ottaa sitä ja leimautua lut kaksi.
Aviomieheltäkö sitä ei voi saada? (:
Papin aamen tappaa kaiken
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen olisi jo kuollut sukupuuttoon, jos se kykenisi "varovaiseen seksikäyttäytymiseen". Tässä tarjotaan lääkkeeksi sellaista, jonka toimimattomuudesta on tuhansien vuosien näyttö.
Mä olen kyennyt varovaiseen seksikäyttäytymiseen. Mulla on lapsia muttei koskaan ainuttakaan sukupuolitautia.
Pointti taisi olla se, ettet välttämättä olisi tiennyt vaikka se ainoa seksikumppanisi olisi kantanut ko. Virusta
Ohis
Ei vaan pointti on se, että ihminen kyllä kykenee olemaan riittävän varovainen suojautuakseen sp.taudeilta jos vaan tahtoa on.
No ei tuon rokotteeen pois jättäminen ole vielä vastuutonta.
Siinä voida puhua vastuuttomuudesta, kun tällaiset ikivihreähipit tulevat lastensa kanssa: meidän lapsia ei rokoteta ollenkaan, meidän lapsi ei syö mitään antibiootteja ja kipulääkkeitä vaan herkkusieniä omasta maasta, meidän lapsi pukeutuu vain lehtiin ja heiniin, me syödään vain ituja enkä edes imetä koska se on liian kaukana veganismista!!! Me peseydytään järvivedellä, putsataan hampaat oksilla ja hiukset harjataan sormilla!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla käyttäytymisellä mutta huonommalla tuurilla sulla voisi olla sukupuolitauteja eikä ainuttakaan lasta.
No ei voisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin antaako se rokote elinikäisen suojan? Vai viideksi vuodeksi?
Ei siitä ole mitään näyttöä mitä se tekee.
Pitää katsella ainakin 30 vuotta että tietää mitä se aiheuttaa. Enkä ymmärrä miten ne aikovat todistaa että siitä olisi joku hyöty, haitta on helpompi todistaa jos kaikilla rokotetuilla esim puhkeaa kohtusyöpä tai ovat lapsettomia.Ainakin minä voin selittää mekanismin, miten rokote voi suojata syövältä. Kovin mielelläni kuulisin, millä mekanismilla se voi aiheuttaa syöpää - lapsettomuudesta puhumattakaan.
Kukaan ei tiedä mitä se aiheuttaa, sepä se. Mikään rokote ei suojaa syövältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei voisi.
Ai miten niin? Olet harrastanut suojaamatonta seksiä. Täysin mahdollista.
Ohis
Mun tyttäreni sai päättää, ei ottanut. On nyt 17, seurustellut kaksi vuotta, ehkäisynä kondomi, neuvottu säännölliset papat ja gynekäynnit. Itsekään en ole viruksen kantaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei voisi.
Hyvinkin voisi. Monet meistä jäävät lapsettomiksi, ja monet saavat sukupuolitaudin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää katsella ainakin 30 vuotta että tietää mitä se aiheuttaa. Enkä ymmärrä miten ne aikovat todistaa että siitä olisi joku hyöty, haitta on helpompi todistaa jos kaikilla rokotetuilla esim puhkeaa kohtusyöpä tai ovat lapsettomia.Ainakin minä voin selittää mekanismin, miten rokote voi suojata syövältä. Kovin mielelläni kuulisin, millä mekanismilla se voi aiheuttaa syöpää - lapsettomuudesta puhumattakaan.
No kiitos kerro, ja kerro myös onko elinikäinen suoja vai vain viideksi vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulen kieltämään rokotteen laiton tyttärelleni. Minkä ikäisenä se pistetään? Kai vanhemmilta kuitenkin edes kysytään mielipide? Tytär nyt 12v
Kysytään, varmaan ihan pian sulle tulee lappua asiasta.
Juu, en minäkään antanut sitä pistää. Karvat nousi heti pystyyn.
Ei kysytä enää jatkossa, koska se on uusimman tutkimuksen mukaan turvallinen ja kuuluu jatkossa yleiseen rokotusohjelmaan. HÄHÄ!
Outoa, että tuossa ylen jutussa ei kerrottu sitä, että toistaiseksi ei ole olemassa mitään näyttöä siitä, että rokote suojaisi syövältä. kerrottiin vain siitä, mitä se ei aiheuta eli ei autismia, astmaa jne. Mutta tutkimusten mukaan syövän voi yhä saada!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei voisi.
Lapsesi on tehty koeputkessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kiitos kerro, ja kerro myös onko elinikäinen suoja vai vain viideksi vuodeksi.
Rokote suojaa papilloomavirukselta, jonka on todettu olevan yhteydessä useisiin syöpätyyppeihin eri puolilla elimistöä. Ja nyt kiitos se mekanismi, jolla kyseinen rokote aiheuttaa syöpää ja lapsettomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että tuossa ylen jutussa ei kerrottu sitä, että toistaiseksi ei ole olemassa mitään näyttöä siitä, että rokote suojaisi syövältä. kerrottiin vain siitä, mitä se ei aiheuta eli ei autismia, astmaa jne. Mutta tutkimusten mukaan syövän voi yhä saada!
No totta kai voi saada, rokote suojaa vain niiltä tietyllä papilloomaviruksilta. Ei todellakaan kaikilta.
Siksi on käsittämätöntä että tämä on markkinoitu "syöpärokotteena"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokote suojaa papilloomavirukselta, jonka on todettu olevan yhteydessä useisiin syöpätyyppeihin eri puolilla elimistöä. Ja nyt kiitos se mekanismi, jolla kyseinen rokote aiheuttaa syöpää ja lapsettomuutta.
Täh?
Vastuullinen vanhempi, sillä tutkimustietoa ei ole vielä riittävästi.
Ja tåtä tapahtuu lääkäripiireissä. Eivät halua tyttärelleen rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Voi toki saada yhä jonkin syövän. Joka kolmas meistä saa jonkin syövän.
Muistan lukeneeni jostain (joo, ymmärrän itsekin kuinka naurettavaa on kun en muista edes mistä) että rokotteella epäillään olevan yhteyttä lapsettomuuteen.
Kärsin itse lapsettomuudesta 6v ennen kuin onnistuimme ja saimme tyttäreni. Aloitimme yrityksen kun olin 26v joten en ollut edes nuori (syynä endometrioosini eli perinnöllistä). En millään halua lapsen saavan rokotetta jossa on edes pieni mahdollisuus kohonneeseen lapsettomuusriskiin. Hänellä on jo ihan tarpeeksi iso riski siihen muutenkin.
Jos haluaa ottaa vanhempana rokotteen tottakai saa. Mutta en suosittele enkä painosta ottamaan nyt lapsena. Lapselta itse kysyttäessä (nyt 11v) piikkikammoinen tyttö tietenkin sanoo ”no jos ei tarvii ottaa niin ei tosiaankaan”.
Itse otin rokotteen 6v sitten, nykyään terve perheenäiti
Jos olisi tytär antaisin ottaa ja otetaan kaikki rokotteet nytkin. Kuitenkin tuokin rokote ollut vaan parisen kymmentä vuotta olemassa 🙄