Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oli tiedossa yksi ihan kiva yksityisen vuokraama kämppä, mutta...

Vierailija
14.08.2018 |

Kävi häiritsemään, kun vuokraemäntä kyseli liikaa henkilökohtaisuuksia. Ymmärrän, että sitä kysellään tuloista ja elämäntavoista ym. mutta tuo nainen uteli multa mitä sairauksia mulla on ollut (kun sivulauseessa mietin onko hissittömyys ongelma kun joudun leikkaukseen talvella) ja kyseli lapseni isästä, että tavataanko ollenkaan, kun sanoin että asun kaksin lapsen kanssa. Vastailin noihin kysymyksiin, mutta jälkeenpäin mulle tuli tosi väsynyt ja pahoinvoiva olo siitä, kun tuntui että olen paljastanut ihan liikaa ihan vieraalle ihmiselle. Koska halusin sitä asuntoa, niin en pistänyt ajoissa rajoja ja stoppia kyselylle. Mun mielestä se oli vähän epäreilua vuokranantajalta hänen asemansa vuoksi. No, asunto olisi voinut olla hyvä, mutta peruin näytön ja en ole pystynyt enää palaamaan asiaan. Varsinkin tuo sairastelu on mulle aika traumaattinen asia eikä ole mitenkään kivaa että kaikenlaisia ihmisiä kiinnostaa se, kun hoitohenkilökunnan kanssa saa jo ihan riittävästi jauhaa.
Mitä mieltä? Olenko vaan liian herkkä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/24 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele vastaamaan vain asiallisiin kysymyksiin, ei kaikkiin tarvitse vastata yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa vuokranantajalle kuuluu opiskelu/työtilanne, lemmikit, polttaako sisällä, luottotiedot ja ehkä se että viettääkö meluista elämää. Muut asiat eivät.

Vierailija
4/24 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo liian herkkä. Ei kuulu vuokranantajalle tuollaiset. Toisaalta silleen se tietysti yrittää saada mahdollisimman paljon selkoa mahd. tulevasta vuokralaisesta - jos sairaus olis vaikka maksakirroosi, kertois se varmaan jo jotain.

Vierailija
5/24 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko uskovainen? 

Vierailija
6/24 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääasiassa vuokranantajalle kuuluu opiskelu/työtilanne, lemmikit, polttaako sisällä, luottotiedot ja ehkä se että viettääkö meluista elämää. Muut asiat eivät.

Nyt mulla on opiskelupaikka ja hän kyseli aiemmasta työtilanteesta, kerroin ammattini ja että en ole voinut pariin vuoteen olla töissä pitkän sairauden takia. Siinä kohtaa kyseli sitten lisää tästä sairaudesta ja ilmeisesti tulkitsi niin, että juttelen siitä ihan mielelläni. En, mutta tossa kohtaa jos olisin ollut tiukkana, että sori mutta minä en vastaa noin henkilökohtaisiin kysymyksiin, niin kanssakäyminen tunnelma olisi muuttunut sellaiseksi että asunnon saamisesta ei ehkä olisi tullut sitten mitään. Sen takia koin, että mua vähän painostettiin antamaan liikaa tietoja. Ap

Vierailija
7/24 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Kun sanoin että asun kahdestaan lapsen kanssa, niin senhän olisi pitänyt riittää. Tottakai se kuuluisi sille jos asuntoon tunkisi muitakin henkilöitä asumaan, mutta eihän mun lapsen ja sen isän tapaamiset liity asiaan ollenkaan! Ap

Vierailija
8/24 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto vielä. Mietin, ottaisinko yhteyttä vielä asunnon suhteen, vaikka voi se olla jo vuokrattukin. Vai pitäsikö jättää väliin, kun tuollainen ihminen voi olla hankala muutenkin ehkä vuokranantajana? Saattaisin vielä saada kämpän, mutta sitten pitäisi taas joko jaksaa rupatella omista asioista tai sitten väistää liiat kyselyt vastaisuudessa.

On vaan vähän kiven alla nyt nuo, tähän aikaan vuodesta.

Vierailija
9/24 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosto vielä. Mietin, ottaisinko yhteyttä vielä asunnon suhteen, vaikka voi se olla jo vuokrattukin. Vai pitäsikö jättää väliin, kun tuollainen ihminen voi olla hankala muutenkin ehkä vuokranantajana? Saattaisin vielä saada kämpän, mutta sitten pitäisi taas joko jaksaa rupatella omista asioista tai sitten väistää liiat kyselyt vastaisuudessa.

On vaan vähän kiven alla nyt nuo, tähän aikaan vuodesta.

Vaikea sanoa, onko hankala muuten, kysele itse takaisin! Ethän sä sillä menetä mitään 😜

"Seuraatko jatkossa kuinka paljon vuokralaistesi elämää?" "Millainen yhteydenpitäjä vuokranantaja olet vuokralaiseen päin" jne!

;)

Vierailija
10/24 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän vuokranantajaa kiinnosta sairaudet sen takia, että kuinka potentiaalisesti pystyt työskentelemään, joka taas vaikuttaa tulotasoon. Ja taas lapsen isä kiinnosti siksi, että oletteko eronneet vai muuten vain asutte erillään eli tuleeko mies mahdollisesti muuttamaan asuntoon.

Periaatteessa ihan normaaleja kysymyksiä.

Vierailija
11/24 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän vuokranantajaa kiinnosta sairaudet sen takia, että kuinka potentiaalisesti pystyt työskentelemään, joka taas vaikuttaa tulotasoon. Ja taas lapsen isä kiinnosti siksi, että oletteko eronneet vai muuten vain asutte erillään eli tuleeko mies mahdollisesti muuttamaan asuntoon.

Periaatteessa ihan normaaleja kysymyksiä.

Ajattelin, että tämän opiskelupaikan perusteella pääsisi asumaan jakamatta koko elämäntarinaansa. Huokaus. Ap

Vierailija
12/24 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ajattelin, että portaiden kiipeäminen kiinnosti arvioida riskiä sille, että vaihdat asuntoa. Mutta siis ymmärrän aloittajaa.

Vierailija
13/24 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sellaiselle, joka tulee omilla avaimilla sisään ja tutkii kaapit. Hyvä, ettet ottanut. Noita tuollaisia kuulemma on.

Vierailija
14/24 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt mulla on opiskelupaikka ja hän kyseli aiemmasta työtilanteesta, kerroin ammattini ja että en ole voinut pariin vuoteen olla töissä pitkän sairauden takia. Siinä kohtaa kyseli sitten lisää tästä sairaudesta ja ilmeisesti tulkitsi niin, että juttelen siitä ihan mielelläni. En, mutta tossa kohtaa jos olisin ollut tiukkana, että sori mutta minä en vastaa noin henkilökohtaisiin kysymyksiin, niin kanssakäyminen tunnelma olisi muuttunut sellaiseksi että asunnon saamisesta ei ehkä olisi tullut sitten mitään. Sen takia koin, että mua vähän painostettiin antamaan liikaa tietoja. Ap

Olet itse ottanut sairaudet ja edessä olevan leikkauksen puheeksi. Opettele sulkemaan suusi ennenkuin tilität liikaa. Jos sairastelu voisi vaikuttaa vuokranmaksukykyysi on ihan ymmärrettävää, että vuokranantaja haluaa siitä tietää enemmän kun olet itse maininnut asiasta. 

Vierailija
15/24 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpä pienestä väsyt ja voit pahoin. Jotkut ihmiset on tuollaisia, juttelee ja kyselee, haluaa tutustua uusiin ihmisiin. Jos tuon takia jätit asunnon ottamatta, niin olet todella outo.

Vierailija
16/24 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäytyjä ja käytöksen mahdollistaja...Opetele taito keskustella.

Vierailija
17/24 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niitä jotka kaupankassallekin tilittää koko elämänsä?

Vierailija
18/24 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tavan puhelias eukko, niin hän vaan oli sosiaalinen. Ei häntäkään ehkä nuo sun vastaukset suuremmin kiinnostaneet.

Se oli todennäköisesti vaan small talkia.

Ymmärrän kyllä että otit kysymykset henk.kohtaisesti koska asiat on sinulle läsnä elämässä koko ajan ’rasitteina’ mutta ei nuo kysymykset ehkä muuta kerro kuin että vuokraemäntä oli empaattinen ja puhelias (ja ehkä jännitti tilannetta itsekin)

Vierailija
19/24 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se sairaus vaikuttaa vuokranmaksu kykyyn, jos esim. sairauslomasta tulee pitkä. Myös erovanhemmuudessa vanhempinen välien ollessa huono vuokranmaksun kanssa voi tulla ongelmia jos isä ei huolehdi elareista.

Nyt kun olemme omalle nuorelle hakeneet asuntoa tuntuu kuin ne olisi työpaikkahaastatteluja. Kehoitettiin tekemään jopa cv itsestä.

Ymmärrän kyllä vuokranantajia. Maksuhäiriöt ovat lisääntyneet, uusavuttomuus siisteyden suhteen ja muu häiriökäyttäytyminen. Eikä se yksinhuoltajien maine ole koskaan ollut kovin hyvä.

Vierailija
20/24 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se sairaus vaikuttaa vuokranmaksu kykyyn, jos esim. sairauslomasta tulee pitkä. Myös erovanhemmuudessa vanhempinen välien ollessa huono vuokranmaksun kanssa voi tulla ongelmia jos isä ei huolehdi elareista.

Nyt kun olemme omalle nuorelle hakeneet asuntoa tuntuu kuin ne olisi työpaikkahaastatteluja. Kehoitettiin tekemään jopa cv itsestä.

Ymmärrän kyllä vuokranantajia. Maksuhäiriöt ovat lisääntyneet, uusavuttomuus siisteyden suhteen ja muu häiriökäyttäytyminen. Eikä se yksinhuoltajien maine ole koskaan ollut kovin hyvä.

Tilastollisestikaan yksinhuoltajilla ei mene hyvin taloudellisesti. Parempi se avoinkeskustelu on vaikka tuntuu raskaalta. Vastaamattomuus ja varpaihin tuijottaminen ei anna itsestään kovin hyvää kuvaa. Yritä asettaa itsesi vuokranantajan asemaan. Millaiselle ihmiselle itse vuokraisit asuntosi? Ja mitä haluaisti tietää vuokralaisestasi?