Miten selvitä naapurin haukkuvasta koirasta?
Taas tuli keskustelua naapurin kanssa heidän haukkuvasta koirastaan. Olivat itse lähteneet juhannuksen viettoon ja jättäneet koiran kotiin. Siellä se taas ikävissään haukkui ja viimein noin tunnin tauottoman (!) haukkumisen jälkeen oli pakko soittaa, oletteko piankin tulossa kotiin.
Ongelma on se, että tätä on jatkunut yli kaksi vuotta. Omistajat väittävät nauhoittaneensa haukut ja että niitä on vain satunnaisesti. Itse olen aina välillä jaksanut etätöiden lomassa kirjata haukkuja ylös, ja selvästi haukkuminen alkaa aina, kun koira jää yksi: välillä haukkumista, välillä haukkumista ja ulvontaa. Ja koira jätetään usein yksin.
Isännöitsijä ei tee mitään, koiran omistajat taas haukkuvat :) minua ja väittävät valehtelijaksi. Kun kävin hipihiljaa koiraa häiritsemättä pienen matkan päästä käytävässä nauhoittamassa haukkumista ja kerroin tästä omistajille, he kielsivät minua häiritsemästä (haukkuvaa) koiraa.
Mitä tässä voi ihminen enää tehdä? Omistusasunnoista kun omistajia ei saa häädettyäkään ja koira vaan ulvoo ikävissään vuodesta toiseen.
Kommentit (12)
Sekin on käynyt mielessä mutta tuntuu niin kovin rankalta toimenpiteeltä
Mulla sama. Naapuriin on tullut koira joka yksin ollessaan haukkuu todella paljon. Varsinkin jos pihalla on lapsia leikkimässä ja kun koira kuulee ulkoa ääniä se haukkuu koko ajan pitkän aikaa. Ja sillä on kantava ääni, iso koira kyseessä. Välillä se on tosi ärsyttävää. Omistusasunto kyseessä, isännöitsijä on tästä tietoinen mutta en tiedä onko puuttunut asiaan mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Sekin on käynyt mielessä mutta tuntuu niin kovin rankalta toimenpiteeltä
Mun naapurista joutui muuttamaan pois, koirat haukkuivat koko ajan!
Sai lähtee koko helevetan rakkisarja
Eihän tuo ole koiran vika, vaan ihmisten jotka jättävät koiran yksin. Eroahdistustaan haukkuu.
Koira on laumaeläin, ei pihan perälle / kotiin yksin jätettävä lelu.
Työkaveri vie koiransa työpäivien ajaksi koirien päivähoitoon.
Eläinsuojeluilmoitus? Jos siis pitkiä aikoja yksin kotona niin aiheellista ilmoittaa. Toiseksi kerro asiasta taloyhtiön hallitukselle.
Ärsytä sitä koiraa mahdollisimman paljon, että muutkin häiriintyy ja tekee ilmoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama. Naapuriin on tullut koira joka yksin ollessaan haukkuu todella paljon. Varsinkin jos pihalla on lapsia leikkimässä ja kun koira kuulee ulkoa ääniä se haukkuu koko ajan pitkän aikaa. Ja sillä on kantava ääni, iso koira kyseessä. Välillä se on tosi ärsyttävää. Omistusasunto kyseessä, isännöitsijä on tästä tietoinen mutta en tiedä onko puuttunut asiaan mitenkään.
Tämän takia en ole itse ostanut koskaan omistusasuntoa. Naapurin jatkuvasti räkyttävä koira tai terrorisoiva herätyskello joka arkiaamu klo 6 (soi puoli tuntia).
Meillä sama, vasta kun isännöitsijä puuttui ostivat jonkun, ehkä pannan joka vaimentaa räksytystä. Nää koiraihmiset on ääliöitä!!!
Laita ystävällinen lappu, mutta älä laita nimeäsi! Meillä nimittäin koiranomistajat jakoivat heti seuraavana päivänä jokaiseen talon postiluukkuun lapun, jossa syyttivät minua nimeltä ja nyt olen se talon inhottava koiranvihaaja. Että näinkin voi sitten käydä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole koiran vika, vaan ihmisten jotka jättävät koiran yksin. Eroahdistustaan haukkuu.
Koira on laumaeläin, ei pihan perälle / kotiin yksin jätettävä lelu.
Työkaveri vie koiransa työpäivien ajaksi koirien päivähoitoon.
No minähän ehdotin heille koiran päivähoitoon viemistä, mutta siitähän nämä omistajat jostain syystä kilahtivat kunnolla. Sitä en kyllä ihan ymmärtänyt, miksi.
Oletko puhunut muiden asukkaiden kanssa, miten häiriö kuuluu heille, ja olisiko mahdollisesti yhteisellä ilmoituksella taloyhtiön hallitukselle parempi vaikutus kuin vain yhteydellä isännöitsijään?
Tee rikosilmoitus