Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.

Vierailija
12.08.2018 |

Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.

Kommentit (3249)

Vierailija
361/3249 |
14.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milano.

Tylsä, kallis (reppureissaajalle ainakin), ihmiset koppavia, ainoa paikka ulkomailla jossa mua on ahdisteltu, ja kaiken lisäks sain sieltä karseen flunssan joka parantu vasta monen kuukauden sairastelun jälkeen.

Vierailija
362/3249 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utelias. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Budapest.

Mikä vika Budapestissa on?

Unkariin oikeistohallitus ja sananvapauden rajoittaminen. En halua viedä rahojani sellaiseen maahan, missä ihmiset on äänestäneet itselleen tuollaiset poliitikot valtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/3249 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama koskee Thaimaata ja ylipäätään muitakin turistiloukkuja. Matkustajaa pois turistimestoista, vuokratkaa auto tai menkää muulla kulkuneuvoilla pienempiin paikallisiin kaupunkeihin, niin ystävällisiä ihmisiä, parempaa ruokaa & uusia elämyksiä löytyy maasta kuin maasta.

Toki järki päässä kun liikkuu yksin / kaverin kanssa mutta ulkomaalaisiin suhtaudutaan aivan eri tavalla kuin turistirysissä. Ehkä osassa Afrikkaa jätän kuitenkin nämä riskit ottamatta.

Vierailija
364/3249 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisissa lomapaikoissa en ole käynyt kuin 20v sitten, niin sen perusteella Sunny beach. Bulgariaan kyllä menisin minne tahansa muualle.

Loppujen lopuksi ei ole paikkaa johon en menisi, välittäisi vain niitä Brittien (tai muiden turistien) sikailu, dokaus ja bilemestoja.

Maista Marokossa oli vähän epämukava olo välil mutta siellä oli myös paljon hyvää. Antaisin toisen mahdollisuuden, mutta ei ole ensimmäisenä listalla. Kierrettiin se suunnilleen ympäri

Vierailija
365/3249 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dubaissa just heitettiin vankilaan ruotsalais-brittiläinen lääkäri 4 v tytön kanssa kun oli juonut lennolla lasin viiniä joka tarjottiin lennolla. Lentoyhtiö oli ko. Valtion omistama

No puuttuihan tältä naiselta myös viisumi. Eipä taida lehtijuttu ihan kaikkea kertoa tapauksesta. En ole käynyt Dubaissa enkä taida käydäkään, minulle sopii paremmin vähän vapaampi ilmapiiri.

Vierailija
366/3249 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intia ja Kanariansaaret riitti kerta näkemisellä.

Vierailija
367/3249 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypros ja Rhodos molemmat tylsiä minun makuuni. Turkin Marmaris on silti ollut kamalin paikka, missä olen tuhlannut elämästäni viikon. Huijareita joka paikassa, jopa hotellissa ja rahanvaihtopisteessä. En menisi sinne vaikka ilmaiseksi pääsisin.

Vierailija
368/3249 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunutkin aikoinani jonkin aikaa Englannissa ja kierrellyt siellä aika paljon kyliä ja kaupunkeja. Manchester on kuitenkin sellainen paikka, että siellä en viihtynyt, eikä viihtynyt miehenikään. En osaa edes tarkasti määritellä, mistä epämukava fiilis syntyi, mutta tuntui, ettei kaduilla ollut turvallista ilta-aikaan. Oli vain sellainen epävarma ja varovainen tunne koko ajan. Kirjailija Elisabeth Gaskellin kotimuseo oli kyllä sympaattinen. Muuten en menisi Manchesteriin enää toista kertaa.

Meillä oli tosi pahat ennakkoluulot Manchesteria kohtaan mutta kun olimme siellä ihastuimme täysin. Rentoa meininkiä, hyvää ruokaa, katsottavaakin tarpeeksi. Miehet kävivät fiilistelemässä fudismatsissa.

Sensijaan Bristol ja Edinburgh jätti mut kylmäksi. Cardiff oli sittenkin viehättävämpi

Vierailija
369/3249 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa jolle kerta Roomassa riitti? Kaupunki on ihan kiva, mutta täynnä päällekäyviä kaupustelijoita ja muita tyrkyttelijöitä. Kieltäminen ei tehoa, kun kävelet pois tarraavat kiinni ja huutelevat törkeyksiä.

Kaikkialla on likaista ja kaupunki haisee viemärille. Ruoka oli mitäänsanomatonta ja astiat likaisia. Kun niistä huomautimme alkoi taas hirveä älämölö ja huuto.

Hotellien hinnat pilvissä ja laatu surkeaa. Parin euron matkamuistosta veloitettiin 20 euroa. Eivät suostuneet korjaamaan ”virhettä”. Huijareita koko sakki.

Ja kaikkialla on turisteja. Never again!

Vierailija
370/3249 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkki. Itse asiassa kävin Kosilta vain päiväretkellä Bodrumissa ja tuo riitti. Hirveän tunkeilevia myyjiä ja taisipa olla joku lapsenkaappaajakin paikalla (kyttäsi 16-vuotiasta tytärtämme, kunnes hänen isänsä antoi kansainvälisen käsimerkin tunkeilijalle :D). Epäsiisti ja synkkä paikka. Ukot rukoilivat matoilla vissiin tunnin välein ja pesivät hampaansa ja jalkansa samassa vesilähteessä. Oksetti, mutta Mac Donaldissa uskalsin syödä hampurilaisen ja juoda Coca Colan kun ensin olin tapellut siitä, että jääkuutioita ei missään tapauksessa laiteta lasiin.   

Vierailija
371/3249 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barcelona, ihan täynnä varkaita koko kaupunki

Vierailija
372/3249 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hurghada oli ihan karsea paikka. Huonoa ruokaa ja koko ajan oli joku ruskeahampainen äijä ahdistelemassa. Missään ei ole ollut yhtä paljon ahdistelua. Ei enää ikinä Egyptiin, ellei kulttuuri muutu siellä radikaalisti naisia kunnioittavampaan suuntaan.

Moni on täällä haukkunut Turkkia, mutta minusta Istanbul oli ihana ja ihmiset siellä ystävällisiä ja mukavia. Bodrumissa ja Gökovanlahden ympärillä oli myös mukavaa.

Intiassa olen ollut paljon, mutta sinnekään ei nappaa matkustaa ennen kuin ahdistelu vähenee.

Ei ihme kun suominaiset kulkevat paljastavissa helkemekoissa ja microshirtseissa olkamettomissa topeissa. Kuin bankokin baarutytöt. Siveä nainen peittää polvet, olkapäät, hihat ulottuvat kyynärpäihin ja käyttää huivia. Minua kristittynä miehenä inhottaisi jos nauseni esittelisi itseään muille miehille.

Minä olen aina suht peittävissä, väljissä vaatteissa kesälläkin, koska olen lihava ja hyvin vaaleaihoinen, joten suojaan myös ihonani. Olen ollut mm. Turkissa juuri kuvaamasi kaltaisissa vaatteissa (päässä huivi, pitkä löysä paita, jonka hihat käärin kyynärpäihin ja leveät, nilkkapituiset housut, lisäksi aurinkolasit ja kangaskengät), mutta minua ahdisteltiin silti. Asu oli sovelias jopa moskeijakäynnille. Muut ryhmän naiset joutuivat pukemaan laatikosta oven vierestä huivin, puseron ja pussihousut. Minulle paikallinen turkkilainen opas sanoi, että asuni kelpaa sellaisenaan.

Vierailija
373/3249 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marmarikseen. Tosin en tiedä, järjestetäänkö Suomesta edes matkoja sinne enää. Tämä matkamuisto vieläkin niin hyvin muistoissa ysäriltä, vieläkin ei kiitos enää.

Samaa mieltä! Kävin kolmisen vuotta sitten, ja Marmariksessa kiteytyi kyllä kaikki se, mikä massaturismissa ja matkailussa on p*skaa. Joka puolella soi ysärijumputus, ja jopa ihmisten pukeutuminen viittasi enemmän esim. Aquan musiikkivideoihin kuin nykyaikaan. Kireitä toppeja, neonvärejä, haalistuneita tatuointeja. Paljon venäläisiä ja brittituristeja, joista suurin osa oli koko ajan kännissä. 

Me maksettiin hotellissa täysi ylläpito, mikä oli ihan järkyttävä virhe näin jälkeenpäin ajateltuna. Aamupala, lounas ja päivällinen olivat kaikki tosi halvoista raaka-aineista koottuja ja suurin osa ruoasta mautonta. Samalla rahalla olisi saanut ihan maukasta ruokaa alueen ravintoloista.

Matkan kohokohdat: Vaahtobileet, sekä viereisessä karaoke-paikassa täysin todellisuudesta vieraantunut keski-ikäinen vetyperoksidiblondattu viisikymppinen britti laulamassa Whitney Houstonia maailman ohuimmalla äänellä, humalassa tietenkin. 

Vierailija
374/3249 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa jolle kerta Roomassa riitti? Kaupunki on ihan kiva, mutta täynnä päällekäyviä kaupustelijoita ja muita tyrkyttelijöitä. Kieltäminen ei tehoa, kun kävelet pois tarraavat kiinni ja huutelevat törkeyksiä.

Kaikkialla on likaista ja kaupunki haisee viemärille. Ruoka oli mitäänsanomatonta ja astiat likaisia. Kun niistä huomautimme alkoi taas hirveä älämölö ja huuto.

Hotellien hinnat pilvissä ja laatu surkeaa. Parin euron matkamuistosta veloitettiin 20 euroa. Eivät suostuneet korjaamaan ”virhettä”. Huijareita koko sakki.

Ja kaikkialla on turisteja. Never again!

Rooma on ainut paikka, missä on ravintolassa yritetty laskuttaa sekä pöytäliinasta että ruokailuvälineistä :D Tilanne oli jopa koominen, kun mietin että olisko meidän pitänyt istua maassa ja syödä ne pinaattiraviolit käsin... Roomassa oli myös ehdottomasti tunkeilevimmat kaupustelijat ja Colosseumin edessä ei saanut hetkenkään rauhaa, joko kimpussa oli selfietikku-kaupustelija tai gladiaattorilarppari, joista kumpikin sitkeästi seurasi perässä useamman minuutin, vaikka toistit "ei":tä 10 eri kielellä.

Vierailija
375/3249 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä kävin Kanarialla Playa de Ingelisissä ja Americsessa,never again! Menihän se nuorena aurinkoa ottaessa ja muita turisteja ihmetellessä ja muuta siellä ei siellä ollutkaan.

Vierailija
376/3249 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuubaan en toiste lähtisi. Likainen, roskainen, mitäänsanomaton paikka.

Ei edes Havanna tehnyt vaikutusta, vaikka siellä majailinkin.

Vierailija
377/3249 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ysärillä kävin Kanarialla Playa de Ingelisissä ja Americsessa,never again! Menihän se nuorena aurinkoa ottaessa ja muita turisteja ihmetellessä ja muuta siellä ei siellä ollutkaan.

Kannattaa päivittää myös kokemuksia. Onhan tuosta pian 25v.

Vierailija
378/3249 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietari, kyllä on ankea paikka, melkein karmaiseva ja tulee oikein neuvostoliitto mieleen heti. Asiakaspalvelukin hyvin tylyä kaikkialla. Tallinnakin vaikuttaa modernilta länsikaupungilta Pietariin verrattuna.

Minullakin lompakko lähti varkaiden matkaan Barcelonassa kuten täällä monet jo kommentoineet joten se on toinen no-go. Samalla matkalla naispuoleiselta kaverilta pöllittiin käsilaukku.

Vierailija
379/3249 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu

Vierailija
380/3249 |
15.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkki - Alanya = En tykännyt, oli sellainen tekemällä tehty lomakeidas. Tupaten täynnä tursteja, ei mitään kaunista ja ällöttäviä viheltelyjä ja kehumisia paikallisilta miehiltä.

Thaimaa - Pattaya & Phuket = Pattaya, no ei varmaan tarvitse edes sanoa. Phuketissa aivan hemmetin likaista, aivan liikaa turisteja, kaikki keinotekoista. Ei ikinä enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi