Mihin lomapaikkaan et menisi uudestaan.
Monessa on tullut käytyä, mutta Kyprokselle en lähtis toista kertaa.
Kommentit (3249)
Vierailija kirjoitti:
Thaimaa.
Laittakaa nyt jotakin perusteluja, niin tämä ketju on kiinnostavampaa ja hyödyllisempää luettavaa meille muille jotka mietimme lomakohdetta.
Mauritius. On kimaltava meri ja aurinkoa. Mutta mitään, ei siis käytännössä juuri mitään muuta siellä ole. Saaren keskellä on joku ehkä 50 neliöinen munkkiluostari ja sitten on se rommitehdas. Rommitehtaallakaan ei ole mitään näkemisen arvoista. Ja siinä ne tuli; Mauritiuksen "nähtävyydet". Toki pelkkä aurinko ja meri jaksaa kiehtoa sen päivän tai kaksi, kun makaat rantatuolilla ja tissutat rommia. Sen jälkeen tulee fiilis, että mitä nyt. Ja parhaat ravintolatkin on hotelleissa, ei kaupungilla. Siinä sitten kun viidettä iltaa istut hotlan baarissa vetämässä sitä rommia mikä tulee jo korvista, niin se on aika turhauttava fiilis ajatella, että "jes, huomenna taas ei mitään tekemistä, mutta aurinko paistaa". Ei vaan ollut mua varten.
Vierailija kirjoitti:
Utelias. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Budapest.
Mikä vika Budapestissa on?
Huijattiin ja ryöstettiin.
Multakin varastettiin ostoskassi vaateliikkeessä Budapestissa, mutta toisaalta sen ehkä oisin voinut välttää olemalla varovaisempi. Koska en Suomessa ole tottunut varomaan laskemasta ostoskassia kädestä niin en osannut odottaa, että se heti nyysitään. Nähtiin myös itsemurhayritys yhdellä sillalla. Ruokapaikat oli vähän hit and miss, jotkut tosi hyviä ja jotkut tosi huonoja.
Pariisi! Hirveä paikka, romanttisuus kaukana. Paljon olen Euroopan kaupunkeja kiertänyt mutta Pariisi oli kyllä kammottava. Kaikkialla oli hirveän likaista ja nuhjuista. Ravintolat täysin ylihinnoteltuja laatuun nähden. Asiakaspalvelu juuri niin tympeää kuin kaikki tarinat Pariisilaisista kertovat. Julkiset liikenneneuvot olivat todella, todella likaisia, etenkin metrot. Kaikkialla poliiseja rynnäkkökiväärien ja luotiliivien kanssa. Paljon meluavia ja töykeitä "uusranskalaisia". Taskuvarkaita saa pelätä hysteerisellä tasolla. Tietä ylittäessä oli aina hengenlähtö lähellä, autot eivät paljoa hidastelleet. Paljon saasteita.
En ymmärrä ihmisiä jotka tuosta paikasta pitävät, hakevat sitten varmaan jotain muuta kaupunkimatkakohteelta kuin minä. Jopa vanhoissa itä-blokin maissa olen nähnyt siivompia ja turvallisempia kaupunkeja.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki maat jossa et voi poistua hotellialueen ulkopuolelle oman turvallisuutesi vuoksi mm. Egypti, Marokko, Dominikaaninen Tasavalta. Näistä kolmesta riitti yksi kerta. Turkissa, Marmaris kävin 98 ja se kerta riitti, joka kuppilassa ja kaupassa huijausyritys. Gran Canarialla Puerto Rico on mitäänsanomaton ahdas turistirysä jossa kaksi pientä täpötäyttä rantaa. Ei mitään näkemistä tai tekemistä. Kos Marmari pieni tuppukylä yksi katu toisessa päässä ranta ja toisessa supermarket, porukka kävelee iltaisin edestakaisin tätä väliä. Kreeta Hania likainen ranta.
Gran C Puerto Rico. Ihan ku olis menny junttien festareille. Mä ostin toriäijältä sen vanhan röttelö hiacen ja lähin veke muualle siitä kaaoksesta. Suhailin sillä puerto de moganiin jne. Sit oli jees.
Kroatiafano kirjoitti:
Mä taas tykkäsin Kroatiasta tosi paljon. Kierrettiin miehen kanssa ei-turistirysä alueita ja nähtiin paljon kauniita maisemia ja ystävällistä ihmisiä. Ei ihme jos maa ei napannut, kun on perus pirkkojen ja pertsojen tavoin kierrellyt vain isoja kaupunkeja. Kannattaa hyvät ihmiset lähteä seikkailemaan!
Kroatia meidänkin mielestä yksi parhaimpia paikkoja. Ihmiset on todella ystävällisiä. Ajettiin Zagrebista Osijekiin miehen kanssa. Siellä meidät kutsu Kroatialainen nainen syömään kotiinsa. Tämä nainen oli opiskellut suomessa aikoinaan ja seurustellut Jorman kanssa. Oli noin 60v nainen.
Vierailija kirjoitti:
Equadoriin tai minnekään niistä E-Amerikan maista. Pelkkää köyhyyttä, korruptiota, huumeita, rikollisuutta, saastaa, ruuhkia ja kurjuutta. Kun käveli valkoisena turistina ihan turvallisen alueen kadulla keskellä päivää, meinattiin ryöstää aseella uhaten. Joissakin paikoissa näytettiin uhkaavia eleitä (kaulan katkaisu). Vitutti ne ahneet huijarit. Mihinkään ei voinut luottaa, edes poliisiin tai hotellihenkilökuntaan.
Parasta koko reissussa oli päästä lentokoneeseen ja pois.
Pahalta tuntuu, että nämä köyhimykset saavat netin kautta tietää, että on parempiakin asuinpaikkoja ja matkustavat tänne tuomaan ankeutensa mukanaan.
Vietin Ecuadorissa 5 kk muutama vuosi sitten, enkä kokenut ensimmäistäkään ikävää tai uhkaavaa asiaa. Toki maassa on köyhyyttä ja rikollisuutta ja vaarallisia paikkoja, mutta myös yhteiskunnallisesti valveutuneita ihmisiä joiden kanssa oli todella mielenkiintoista keskustella maan menneisyydestä ja tulevaisuudesta jota todella rakennetaan! Jenkit tulevat joukoittain Ecuadorin puoli-ilmaista julkista ja hyvää terveydenhuoltoa ja elämänlaatua hyväksikäyttämään.
Ja se luonto ja maisemat! Kaikkea löytyy Andien ”pilvimetsistä” ihaniin biitseihin. Galapagoskaan ei ole paska nähtävyys.
Ecuador on omalla alueellaan vetovoimainen ja haluttu maahanmuuttokohde. Ecuadorilaiset eivät todellakaan saa helposti viisumeita Eurooppaan tai muuallekaan maailmaan.
Ullanlinnaan en menisi enää ikinä.
Kultahiekat Vaalassa.
Ateena tai muut Kreikan isot kaupungit.
Fuengirola ja koko aurinkorannikko.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena tein ensimmäisen ulkomaanmatkani Ruotsia lukuun ottamatta Espanjaan. Seuramatka ja vielä kaksi viikkoa! Ei koskaan enää!
Sen jälkeen en enä ole käynyt pakettimatkoilla vaan aloin matkailla omin käsin. Tilaan yöpymiset netistä ja lähden katselemaan ja seikkailemaan. Saa paljon enemmän irti ja säästyy känniläisiltä turistilaumoilta ja täyteen ahdetuista lomakohteista. Espanjassa esim. tapasin samassa hotellissa neljä suomalaista nuorta miestä jotka olivat lähteneet viikon lomalle eivätkä kertaakaan poistuneet hotellista! Päivät kului uima-altaalla kaljaa kitaten, illat ja yöt hotellin baarissa.
En koskaan ole joutunut minkäänlaisiin vaikeuksiin koska en lähde örveltämään ja katson missä kuljen. Paljon hienoa, uutta ja outoa kokee ja näkee tällä tavoin enemmän eikä ole kiinni aikatauluista tai hotellista. Majoitusta voi vaihdella samoin kuin kaupunkia.
Oi, voi tuota ylemyydentuntoa. Kyllä sinä olet uniikki!
Intia. Naisen asema huonompi kuin vuohella. Joka paikassa likaa ja sellaista kurjuutta ja köyhyyttä, jota ei länsimaissa näy. Tuli todella etuoikeutettu olo, ja sitä en varsinaisesti lähtenyt lomalla hakemaan.
Ei ole tullut karvaita pettymyksiä, koska rahaa on rajallisesti ja valitsen lomapaikkani tarkkaan! Kokemusta n. 28 maasta.
Lanzarote, vähän turhan karu saari oli mun makuuni enkä muutenkaan lähtisi enää mielellään Kanarian turistirysiin.
Melkein kaikki Euroopan maat on käyty läpi, mutta kaupungeista ainoastaan Amsterdamiin ja Krakovaan en menisi uudestaan. Ensin mainittu oli helvetillisen täynnä sekaisin olevia jenkki- ja brittituristeja, enkä edes tykkää pilvestä. Ei ollut aikaa mennä muualle Hollantiin, mutta muille kaupungeille voisin antaa mahdollisuuden.
Krakova oli vaan pelkkää vanhaa kaupunkia. Tosin tähän tympääntymiseen saattoi vaikuttaa se, että olin jo samalla reissulla nähnyt vanhan kaupungin ties kuinka monessa muussa kaupungissa ja ne alkoivat kaikki näyttää samalta. Jonkun tässäkin ketjussa mainitsema Varsova on puolestaan yksi mun lempipaikoista ja oon käynyt siellä jo useamman kerran. Ihanan ankea.
Nudisteja ei jaksa, ja kananmunakaksoset ovat standardeja vastaan.
EN ole koskaan ollut rantalomilla, en esim. Kanarian saarilla enkä Kreikan saaristossa. Siellä käy tietysti monenlaisia turisteja, mutta paljon, liitä paljon alkoholin käyttöäjiä. EI halua mennä sellaiseen seuraan ja kuunnella humalaisten puheita. ... Luonto ja erämatkat ovat aivan ihania, saa liikkua paljon, kalastaa. Upea Kanadan matka ei unohdu. Haluan kokea Grönlannin ja Färsaaret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkki, kourimista, ahdistelua, nimittelyä huoraksi.
Tunisia, yritettiin raiskata.
Egypti, ahdistelua, nimittelyä huoraksi.
Intia, ahdistava tunnelma kun jatkuvasti vähintään kymmenen miestä tuijottaa alta metrin päästä.
Olen turvassa tuolta, koska olen kuuskymppinen. Eli ei esteitä Turkkiin menolle 👍
Kun olin itse Turkissa, siellä oli vanhempia naisia nuorempien miesten kanssa, joten luulen, etteivät vanhatkaan naiset täysin ilman huomiota vaille jää.
Mikä hemmetin Israel-vänkääjä täällä on? Aina on Israel niin ihana ja ihmiset ystävällisiä, vaikka kymmenen ihmistä kertoo toisenlaisia kokemuksiaan.