Miten miehen löytämisestä on nykypäivänä tullut näin vaikeaa?
En ymmärrä - olen monta vuotta välillä enemmän ja välillä vähemmän aktiivisesti yrittänyt etsiä sopivaa miestä itselleni. Lopputuloksena on ehkä kymmenet ensitreffit ja pari tapailua, jonka aikana tavattu ehkä kolmisen kertaa. Lisäksi minulla on ollut tässä samanaikaisesti muutama seksiin perustuva suhde.
Nyt olen jotenkin tullut jo siihen ikään (30 v), etten enää kauheasti jaksaisi etsiä ketään yöelämästä tms., kun niin harvoin ketään osuu kohdalle ja niin harvoin niistä mitään kuitenkaan tulee. Milloin tästä parisuhteen muodostamisesta on tullut näin vaikeaa? Onko mitään tehtävissä?
Kommentit (789)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
länsimaat esimerkiksi kirjoitti:
Ulkomailla voi olla enemmän sinkkuja. Suomessa on pieni väkiluku, ja tietty määrä eri ikäluokkien edustajia.
Minulla on reilusti enemmän vientiä ulkomailla kuin Suomessa. Täällä minua lähestyy lähinnä muslimit ja afrikkalaiset, en muista että yksikään tuntematon suomalainen mies olisi ikinä lähestynyt minua mutta muutama valkoihoinen turisti sentään on. Olen myös miettinyt, että ehkä en vain ole suomalaisten miesten mieleen. Englannissa ja Yhdysvalloissa seuraa tulee helposti, erityisesti englantilaiset miehet ovat tehneet vaikutuksen, en vain ole ollut halukas kaukosuhteeseen ja kaikki matkani ovat olleet sen verran lyhyitä, ettei kunnolla ole ehtinyt tutustua.
Lähesty itse suomimiehiä!
Kyllä mies lähestyy jos sitä kiinnostaa ja kun vaihtoehtona on mennä esim. sinne Englantiin niin en näe syytä alkaa häiriköimään miehiä. Miehillä on lisäksi kannustimia ryhtyä suhteeseen vaikka erityisemmin ei kiinnostaisi.
Moni ei kyllä lähesty. Syy ovat pieni joukko v-mäisiä akkoja jotka alkaa vittuilemaan jos heitä ei satu kiinnostamaan. Tuon takia tunnen kavereita jotka eivät edes ystävämielessä viitsi lähestyä naisia. Kun ei sitä etukäteen tiedä ketkä kuuluvat tuohon ryhmään ja suomessa valitettavasti useimmat naiset olettavat että ollaan tulossa pokamaan jos mies tulee puhumaan.
Parempi vaihtoehto on antaa naisten tehdä aloitteet koska silloin mies tietää ettei voi käydä kovin huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella naisella on liian korkeat vaatimukset...
Muistakaa että kauniita naisia mahtuu 10 tusinaan.
Komeita miehiä on 1 ehkä 20 tusinassa.
Siihen päälle vielä urheillisuus yms. Niin moni etsii itselleen liian tasokasta seuraa.
POINTTI.. TYYTYKÄÄ SIIHEN SOHVA PEKKAAN.
Minkä ihmeen takia pitäisi tyytyä johonkin jota ei halua? Kuinka onnellisen suhteen tästä ajattelit rakentaa? Sellaisen jossa tyytyjä lähtee heti jos saa jotain muuta.
No kun kyllä minäkin luulen että arvoiseni palkka on kymppitonni kuussa. Kun työnantaja ei kuitenkaan sitä maksa niin pitää oppia tyytymään ja olemaan onnellinen vähemmällä. Ihan hyvää elämää sitä voi vähemmälläkin viettää.
Suomalainen nainen ei kuitenkaan ajattele näin. Sen sijaan että oppisi olemaan onnellinen miehen kanssa joka ei täysin vastaa vaatimuksia niin pitää joko olla vuosia yksin odotellen jotain satuhahmoa tai pyöriä karusellissa ja valehdella itselle "kyllä minä olen kaunis ja ansaitsen komean, ne suhteet aina vaan menee karille sen takia koska kaikki miehet on pelimiehiä".
Oikea lääke suomalaiselle naisille olisi pitää jalat yhdessä ja tyytyä siihen kunnolliseen mieheen sitten kun se tulee vastaan vaikkei se ihan kaikkia ulkonäkövaatimuksia vastaisi. Ja mennä nuorena naimisiin, naisen käyttöikä kun on lyhyt. Muistaka kohdella miestä hyvin, sekin taito kun on ihan hukassa nykyisin. Myös aktiivisuutta aloitteisiin ja sosiaalisuutta.
Miksi kukaan nainen haluaisi kohdella hyvin miestä, joka puhuu "naisen käyttöiästä"?
Noniin, tietty piti hyökätä kun yritin vähän auttaa. Noh, hanki sitten vaan ne lapset viiskymppisenä jos et halua kohdata maailman realiteetteja.
Mulla on jo lapsi ja hyvä mies :) Mäkin halusin auttaa sua, koska olisit varmasti onnellisempi jos ymmärtäisit, että on ihan oma syysi että järkevät ja hyvän itsetunnon omaavat naiset ei halua tai koe mitään tarvetta kohdella sua hyvin. Ettei sun loppuelämä vaan nyt kuluisi yksin tossa katkeruudessa ja oman oudon ajatusmaailmasi vankina. Kerrothan että oliko tästä mitään apua :)
Eikö nykyään löydetä kumppania töistä, harrastuksista tms. sellaista kautta, jossa muutenkin tehdään yhdessä kumpaakin henkilä kiinnostavia asioita?
Tinderit ja muut on neulan etsimistä heinäsuovasta. Liian epätoivoista ja liian vaikeaa löytää samoista asioista kiinnostunut ihminen.
Itse rakastuin nykyiseen mieheeni opiskellessa. Oltiin puolisen vuotta ystäviä, teimme opiskelujuttuja yhdessä ja huomattiin rakastuvamme.
Onko nykyään toisin?
mias kirjoitti:
Sama homma. Ulkomailla kiinnostusta osoitetaan, euroopassa, idässä ja muuallakin, seurustellut todella kauniiden ja fiksujen tytyjen kanssa, täällä ei onnistu niinkään enää. Ennen toimi täälläkin, se oli silloin kun kävin baareissa ja klubeilla 10 vuotta sitten. Selvin päin kulkijana täällä ei kohtaa aloitteita/tilanteita samalla tavalla tai ihmisiin muuten vain on vaikea saada kontaktia. Ihmiset on erilaisia ja tahtovat erilaisia asioita, mutta kyllä mullekin olisi totaali turn off jos kuulisin jostain fwb jutuista. Kyllä, selvitän heti aluksi kohtaako arvomaailma, joten en tapaile edes niin erilaisia kuin itse. Just sain kuulla tuollaisen 30v fiksun oloisen naisen pyöritelleen useampaa samaan aikaan, tuli yllätyksenä, kiinnostus katosi samoin tein, onneksi en ehtinyt alkaa tapailla. Musta tuntuu, että ne hyvät vapaat miehet etsii usein sellaista tytyä joka ei harrasta fwb juttuja -ja joka on muutenkin ehkä hieman konservatiivisempi, terveelliset elämäntavat etc. Tosin tässäkin kohtaa voi todeta, että kandee valita sellainen ihminen joka jo tuntee itsensä kohtuu hyvin, välttyy ikäviltä suurilta yllätyksiltä tai ainakin todennäköisyys siihen paranee t.+30m
Puhut asiaa, mutta jos oot jo +30v niin älä käytä sanaa "tyty" ei sovi sun ikäsen suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla voi olla enemmän sinkkuja. Suomessa on pieni väkiluku, ja tietty määrä eri ikäluokkien edustajia.
Minulla on reilusti enemmän vientiä ulkomailla kuin Suomessa. Täällä minua lähestyy lähinnä muslimit ja afrikkalaiset, en muista että yksikään tuntematon suomalainen mies olisi ikinä lähestynyt minua mutta muutama valkoihoinen turisti sentään on. Olen myös miettinyt, että ehkä en vain ole suomalaisten miesten mieleen. Englannissa ja Yhdysvalloissa seuraa tulee helposti, erityisesti englantilaiset miehet ovat tehneet vaikutuksen, en vain ole ollut halukas kaukosuhteeseen ja kaikki matkani ovat olleet sen verran lyhyitä, ettei kunnolla ole ehtinyt tutustua.
Kyllä mies lähestyy jos sitä kiinnostaa ja kun vaihtoehtona on mennä esim. sinne Englantiin niin en näe syytä alkaa häiriköimään miehiä. Miehillä on lisäksi kannustimia ryhtyä suhteeseen vaikka erityisemmin ei kiinnostaisi.
Moni ei kyllä lähesty. Syy ovat pieni joukko v-mäisiä akkoja jotka alkaa vittuilemaan jos heitä ei satu kiinnostamaan. Tuon takia tunnen kavereita jotka eivät edes ystävämielessä viitsi lähestyä naisia. Kun ei sitä etukäteen tiedä ketkä kuuluvat tuohon ryhmään ja suomessa valitettavasti useimmat naiset olettavat että ollaan tulossa pokamaan jos mies tulee puhumaan.
Parempi vaihtoehto on antaa naisten tehdä aloitteet koska silloin mies tietää ettei voi käydä kovin huonosti.
No näin huonolla itsetunnolla varustettua miestä en ole koskaan tavannutkaan :_D
N43, naimisissa, lapsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikymppinen poikani sanoi, ettei naisten lähestymisestä ole mitään ongelmaa. Pitää olla selvinpäin ja käyttäytyä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai 'pieni' joukko?
Ihmettelen, miksi monet miehet tuomitsevat naisten FSB-jutut. Eikö yksi seksikumppani ole parempi kuin yhden illan jutut. Joskus vain seurustelu ei tule kysymykseen, jos toiveet tulevaisuudelle ovat erilaiset.
KatriinaK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KatriinaK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksisuhteeseen ryhdyttäessä on kyllä oltava tavoitteet selvillä. Sinulla pitäisi olla tavoitteena taudittoman hedelmöityskykyisen kehosi käyttäminen lisääntymiseen yhdessä hyvälle tuoksuvan miehen kanssa ja miehen sitouttaminen isyyteen.
Näissä seksisuhteissa tavoitteena on ollut vain nautinto ja hyvä seura. Näistä miehistä en ole halunnut mitään enempää. Oikeanlaisen miehen kanssa tavoitteena voisi olla joissain vaiheessa myös lasten hankinta.
Sunlainen nainen ei kelpaa kunnolliselle miehelle. Sua on härkitty ja sorkittu.
Sori, mutta en kyllä usko yhtään tällaiseen. Sitäpaitsi eihän ne miehet edes tiedä näistä, en koskaan puhu entisistä nykyisille miehille.
Kyllä sen huomaa sinusta vaikket numeroasi sanoisi. Nää lyhyitä seksisuhteita harrastavat muikkelit eivät ole luonteeltaan mitään priimatavaraa kun arvot eivät muillakaan elämän osa-alueilla ole kohdillaan.
Painu víttuun! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai 'pieni' joukko?
Kyllä, pieni joukko. Lähesty joitain muita kuin baaripissiksiä.
ohis
Itse sain yllättävältä taholta 1000 e rahaa ja ehtona oli käytän rahat treffeihin. Tein ilmoituksen nettitreffisivuille ja sain älyttömästi tarjouksia.
Kävin vähintään 5.n kanssa treffeillä kahvilassa jokainen kk. Kun jonkun kanssa päätettiin nähdä uudestaan, peruin muut treffit.
Jos haluaa parisuhteen, harvaa mies tulee kotoa hakemaan.
Olihan se aluksi kivaa, mutta välillä aika puuduttavaa. Opin nopeasti kysymään ihmiseltä onko hän naimisissa -kyselyt ja tosi usein miehet valehtelivat. Hölmöä tässä on se, että miehet löytyivät helposti kuvahausta vaimonsa kanssa netistä.
Yhden pitkäaikaisenkin löysin. Tai löysin ja löysin. Mies, kenen kanssa kävin kahvilla, juteltiin hetki ja sanoi me ei sovita toisillemme, mutta luulen, että sovit ystäväni kanssa hyvin. Ja niin me sovittiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai 'pieni' joukko?
Miten sen nyt ottaa. En kyllä kovin montaa kertaa sellaisiin ole törmännyt suhteessa siihen miten monelle naiselle olen tehnyt aloitteen. Ongelma on sitten siinä ettei niitä tarvitakaan kovin montaa kun ne hyvin jäävät mieleen ja eipä sen jälkeen tee mieli mennä kenelläkään naiselle puhumaan pitkäksi aikaa.
Voisitte mammatkin tällä foorumilla vähän miettiä kun noita miesvihaajia ylöspeukutatte. Tulos on just tälläiset ketjut sitten kun kunnolliset aloitteita tekevät miehet ovat siirtyneet muille maille ja jäljelle jäänet ovat jotain psykopaatti-vaimonhakkaaja-alkkis-raneja joita eivät pienet vastoinkäymiset ja vittuilut liikuta.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain yllättävältä taholta 1000 e rahaa ja ehtona oli käytän rahat treffeihin. Tein ilmoituksen nettitreffisivuille ja sain älyttömästi tarjouksia.
Kävin vähintään 5.n kanssa treffeillä kahvilassa jokainen kk. Kun jonkun kanssa päätettiin nähdä uudestaan, peruin muut treffit.
Jos haluaa parisuhteen, harvaa mies tulee kotoa hakemaan.Olihan se aluksi kivaa, mutta välillä aika puuduttavaa. Opin nopeasti kysymään ihmiseltä onko hän naimisissa -kyselyt ja tosi usein miehet valehtelivat. Hölmöä tässä on se, että miehet löytyivät helposti kuvahausta vaimonsa kanssa netistä.
Yhden pitkäaikaisenkin löysin. Tai löysin ja löysin. Mies, kenen kanssa kävin kahvilla, juteltiin hetki ja sanoi me ei sovita toisillemme, mutta luulen, että sovit ystäväni kanssa hyvin. Ja niin me sovittiinkin.
Joopajoo. Mikäs kuvanhaku se on joka indeksoi facen tai instan kuvia?
Ja tuskinpa kovin moni mies on niin tyhmä että lataa saman kuvan faceen ja tinderiin/deittisivustolle jos on naimisissa. Tosin siinä voin olla väärässä.
Ongelma on se että kutosen ja seiskan naiset luulee olevansa 9-10 naisia.
Tarkottaa siis sitä, että kauniita naisia on pilvin pimein. Jos olet kaunis et ole mitenkään erityinen. Perusmassaa.
Sen sijaan komeita urheilullisia miehiä ei paljon ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai 'pieni' joukko?
Miten sen nyt ottaa. En kyllä kovin montaa kertaa sellaisiin ole törmännyt suhteessa siihen miten monelle naiselle olen tehnyt aloitteen. Ongelma on sitten siinä ettei niitä tarvitakaan kovin montaa kun ne hyvin jäävät mieleen ja eipä sen jälkeen tee mieli mennä kenelläkään naiselle puhumaan pitkäksi aikaa.
Voisitte mammatkin tällä foorumilla vähän miettiä kun noita miesvihaajia ylöspeukutatte. Tulos on just tälläiset ketjut sitten kun kunnolliset aloitteita tekevät miehet ovat siirtyneet muille maille ja jäljelle jäänet ovat jotain psykopaatti-vaimonhakkaaja-alkkis-raneja joita eivät pienet vastoinkäymiset ja vittuilut liikuta.
Siis mitä miesvihaajia tässä on ylöspeukutettu? En minä ainakaan peukuta mitään miesvihaajia, vaan ihan tavallisia kommentteja, joissa vastataan selvään naisvihaan. Näkeehän tässäkin ketjussa näitä kaivoon tuuppaajia. Tällaisille sitten ei saisi yhtään sanoa vastaan, kun heti itketään miesvihasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monella naisella on liian korkeat vaatimukset...
Muistakaa että kauniita naisia mahtuu 10 tusinaan.
Komeita miehiä on 1 ehkä 20 tusinassa.
Siihen päälle vielä urheillisuus yms. Niin moni etsii itselleen liian tasokasta seuraa.
POINTTI.. TYYTYKÄÄ SIIHEN SOHVA PEKKAAN.
Minkä ihmeen takia pitäisi tyytyä johonkin jota ei halua? Kuinka onnellisen suhteen tästä ajattelit rakentaa? Sellaisen jossa tyytyjä lähtee heti jos saa jotain muuta.
No kun kyllä minäkin luulen että arvoiseni palkka on kymppitonni kuussa. Kun työnantaja ei kuitenkaan sitä maksa niin pitää oppia tyytymään ja olemaan onnellinen vähemmällä. Ihan hyvää elämää sitä voi vähemmälläkin viettää.
Suomalainen nainen ei kuitenkaan ajattele näin. Sen sijaan että oppisi olemaan onnellinen miehen kanssa joka ei täysin vastaa vaatimuksia niin pitää joko olla vuosia yksin odotellen jotain satuhahmoa tai pyöriä karusellissa ja valehdella itselle "kyllä minä olen kaunis ja ansaitsen komean, ne suhteet aina vaan menee karille sen takia koska kaikki miehet on pelimiehiä".
Oikea lääke suomalaiselle naisille olisi pitää jalat yhdessä ja tyytyä siihen kunnolliseen mieheen sitten kun se tulee vastaan vaikkei se ihan kaikkia ulkonäkövaatimuksia vastaisi. Ja mennä nuorena naimisiin, naisen käyttöikä kun on lyhyt. Muistaka kohdella miestä hyvin, sekin taito kun on ihan hukassa nykyisin. Myös aktiivisuutta aloitteisiin ja sosiaalisuutta.
Miksi kukaan nainen haluaisi kohdella hyvin miestä, joka puhuu "naisen käyttöiästä"?
Tiedät tuon itsekin kun noin kolahti. Onhan tuo hiukan tyly termi, mutta fakta on se että naisen ns "parasta ennen" menee todella nopeasti. Ja uskon että tuon kommebtoijan viesti oli tarkoitettu niille naisille jotka hakee kuuta taivaalta. Jos parikymppisenä on voinut pitää korkeat kriteerit miehille, se ei todellakaan päde enää kolmekymppisenä saati vanhempana.
Vierailija kirjoitti:
KatriinaK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KatriinaK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksisuhteeseen ryhdyttäessä on kyllä oltava tavoitteet selvillä. Sinulla pitäisi olla tavoitteena taudittoman hedelmöityskykyisen kehosi käyttäminen lisääntymiseen yhdessä hyvälle tuoksuvan miehen kanssa ja miehen sitouttaminen isyyteen.
Näissä seksisuhteissa tavoitteena on ollut vain nautinto ja hyvä seura. Näistä miehistä en ole halunnut mitään enempää. Oikeanlaisen miehen kanssa tavoitteena voisi olla joissain vaiheessa myös lasten hankinta.
Sunlainen nainen ei kelpaa kunnolliselle miehelle. Sua on härkitty ja sorkittu.
Sori, mutta en kyllä usko yhtään tällaiseen. Sitäpaitsi eihän ne miehet edes tiedä näistä, en koskaan puhu entisistä nykyisille miehille.
Kyllä sen huomaa sinusta vaikket numeroasi sanoisi. Nää lyhyitä seksisuhteita harrastavat muikkelit eivät ole luonteeltaan mitään priimatavaraa kun arvot eivät muillakaan elämän osa-alueilla ole kohdillaan.
Voi voi, kun on pojalla isot luulot itsestään. Olen varma, että sinä et minusta päälle päin näkisi, että minulla on ollut seksisuhteita. Olen ihan tavallinen tylsä harmaahiirulainen, joka ei käy baareissa eikä liehu muutenkaan ympäriinsä. Olisi mukava tietää, millaisia muita arvoja sinä kuvittelet minulla olevan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lopettanut miehen etsinnän siksi, koska iso osa sinkkumiehistä hokee nykyään Laasasen juttuja tai MGOTW:ta. Olen mielummin yksin.
Tasoteoria on todettu todeksi ja onko se jotenkin huono asia jos yhä usenpi mies (sinun tavoin) päättää olla yksin?
(minulla on samaan aikaan muutama seksiin perustuva...). Kasvahan tyttö vielä vähän aikaan ennen kuin ryhdyt kertomaan miehien löytämisestä. Ei vois vähempää vastaavat naiset kiinnostaa.
miehet tuntuu itse peilaavan omia odotuksiaan naisiin. Toki naisilla on ulkonäkökriteerejä, mutta ei se naisten suurin ongelma ole pitkien mallien näköisten miesten puute vaan se että niistä tavallisemmankin näköisistä on vaikea seuloa hyvät tapaukset. Kenenkään naisen ei missään nimessä tule hankkia lapsia jonkun viinaan menevän tai muun ongelmatapauksen kanssa.
Parempi jokaiselle olla yksin kuin adoptoida iso ongelma omaan elämäänsä ja huollettavakseen. Ne on pääsääntöisesti ihan muut fundamentaaliset yhteensopivuusongelmat kuin se että mies on muuten hyvä mutta ulkonäkö ei kelpaa.