Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten miehen löytämisestä on nykypäivänä tullut näin vaikeaa?

11.08.2018 |

En ymmärrä - olen monta vuotta välillä enemmän ja välillä vähemmän aktiivisesti yrittänyt etsiä sopivaa miestä itselleni. Lopputuloksena on ehkä kymmenet ensitreffit ja pari tapailua, jonka aikana tavattu ehkä kolmisen kertaa. Lisäksi minulla on ollut tässä samanaikaisesti muutama seksiin perustuva suhde.

Nyt olen jotenkin tullut jo siihen ikään (30 v), etten enää kauheasti jaksaisi etsiä ketään yöelämästä tms., kun niin harvoin ketään osuu kohdalle ja niin harvoin niistä mitään kuitenkaan tulee. Milloin tästä parisuhteen muodostamisesta on tullut näin vaikeaa? Onko mitään tehtävissä?

Kommentit (789)

Vierailija
61/789 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattokaa nyt kadulla silmät auki sitä miesvalikoimaa. Ei siellä ole mitään adoniksia katukuvassa ku max kerran kesässä osuu kohalle.

Tyytykää perus ukkoihin. Te ootte itsekkin.ihan perusmassaa.

Kauniita ok näköisiä on joka paikassa. Ette ole erityisiä.

Miten alkaa tykätä väkisin jostain mistä ei tykkää? Kaikki ne "pihtaavasta" naisesta valittavat ovat tälläisen tyytyjän miehiä.

Vierailija
62/789 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

länsimaat esimerkiksi kirjoitti:

Ulkomailla voi olla enemmän sinkkuja. Suomessa on pieni väkiluku, ja tietty määrä eri ikäluokkien edustajia. 

Minulla on reilusti enemmän vientiä ulkomailla kuin Suomessa. Täällä minua lähestyy lähinnä muslimit ja afrikkalaiset, en muista että yksikään tuntematon suomalainen mies olisi ikinä lähestynyt minua mutta muutama valkoihoinen turisti sentään on. Olen myös miettinyt, että ehkä en vain ole suomalaisten miesten mieleen. Englannissa ja Yhdysvalloissa seuraa tulee helposti, erityisesti englantilaiset miehet ovat tehneet vaikutuksen, en vain ole ollut halukas kaukosuhteeseen ja kaikki matkani ovat olleet sen verran lyhyitä, ettei kunnolla ole ehtinyt tutustua.

Kuinka usein lähestyt itse suomalaisia miehiä? Itse miehenä annan naisten yleensä hoitaa lähestymiset, tälle on useampia syitä:

a) lähestyvä nainen on varmuudella moderni eikä mikään "yhyy miesten pitää tehdä aloitteet"

b) lähestyvä nainen on fiksu, koska ei passiivisena anna pelimiesten tehdä kaikki alotteita

Toki jos muuta kautta selviää, että nainen on fiksu ja moderni, niin sitten minä voin hyvin tehdä aloitteen

eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/789 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Ulkomailla kiinnostusta osoitetaan, euroopassa, idässä ja muuallakin, seurustellut todella kauniiden ja fiksujen tytyjen kanssa, täällä ei onnistu niinkään enää. Ennen toimi täälläkin, se oli silloin kun kävin baareissa ja klubeilla 10 vuotta sitten. Selvin päin kulkijana täällä ei kohtaa aloitteita/tilanteita samalla tavalla tai ihmisiin muuten vain on vaikea saada kontaktia. Ihmiset on erilaisia ja tahtovat erilaisia asioita, mutta kyllä mullekin olisi totaali turn off jos kuulisin jostain fwb jutuista. Kyllä, selvitän  heti aluksi kohtaako arvomaailma, joten en tapaile edes niin erilaisia kuin itse. Just sain kuulla tuollaisen 30v fiksun oloisen naisen pyöritelleen useampaa samaan aikaan, tuli yllätyksenä, kiinnostus katosi samoin tein, onneksi en ehtinyt alkaa tapailla. Musta tuntuu, että ne hyvät vapaat miehet etsii usein sellaista tytyä joka ei harrasta fwb juttuja -ja joka on muutenkin ehkä hieman konservatiivisempi, terveelliset elämäntavat etc. Tosin tässäkin kohtaa voi todeta, että kandee valita sellainen ihminen joka jo tuntee itsensä kohtuu hyvin, välttyy ikäviltä suurilta yllätyksiltä tai ainakin todennäköisyys siihen paranee   t.+30m

Vierailija
64/789 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tapaillaan ja kauhea lista vaatimuksia, mutta ei rakastuta kehenkään.  Onko hakusessa ikuisesti joku vielä vähän parempi?  Täydellistä ihmistä ja täydellistä suhdettahan ei tule tulemaan vastaan. 

Vierailija
65/789 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla voi olla enemmän sinkkuja. Suomessa on pieni väkiluku, ja tietty määrä eri ikäluokkien edustajia. 

Minulla on reilusti enemmän vientiä ulkomailla kuin Suomessa. Täällä minua lähestyy lähinnä muslimit ja afrikkalaiset, en muista että yksikään tuntematon suomalainen mies olisi ikinä lähestynyt minua mutta muutama valkoihoinen turisti sentään on. Olen myös miettinyt, että ehkä en vain ole suomalaisten miesten mieleen. Englannissa ja Yhdysvalloissa seuraa tulee helposti, erityisesti englantilaiset miehet ovat tehneet vaikutuksen, en vain ole ollut halukas kaukosuhteeseen ja kaikki matkani ovat olleet sen verran lyhyitä, ettei kunnolla ole ehtinyt tutustua.

Lähesty itse suomimiehiä!

Kyllä mies lähestyy jos sitä kiinnostaa ja kun vaihtoehtona on mennä esim. sinne Englantiin niin en näe syytä alkaa häiriköimään miehiä. Miehillä on lisäksi kannustimia ryhtyä suhteeseen vaikka erityisemmin ei kiinnostaisi.

Vierailija
66/789 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein lähestyt itse suomalaisia miehiä? Itse miehenä annan naisten yleensä hoitaa lähestymiset, tälle on useampia syitä:

a) lähestyvä nainen on varmuudella moderni eikä mikään "yhyy miesten pitää tehdä aloitteet"

b) lähestyvä nainen on fiksu, koska ei passiivisena anna pelimiesten tehdä kaikki alotteita

Toki jos muuta kautta selviää, että nainen on fiksu ja moderni, niin sitten minä voin hyvin tehdä aloitteen

eri

Etsin itselleni sopivaa miestä ja se löytyy parhaiten kun antaa miesten lähestyä. En tykkää passiivisista miehistä ja kun voin tosiaan mennä vaikka sinne Englantiin niin en näe syytä muuttaa toimintaani.

67/789 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö muka löydy sopivaa kumppania seksiin ja lapsen isäksi? Miten löytyy sopimattomia seksiin, mutta sopivia isäksi? Tuleeko edes terveitä lapsia, jos mies tuoksahtaa sopimattomalta, sillä tuoksuhan se on jolla me naiset tiedämme sopivuuden, ellemme pilaa havitsemiskykyämme käyttämällä hormonaalista ehkäisyä? Mitä sitten odotat tältä prinssiltä, jos ei vastuun kanto ja seksiin sopiva tuoksu ole tarpeeksi? Olet 30 v ja oma parasta ennen oli 28 v. Osa 32 vuotiaista naisista, kun on ikänsä puolesta jo heikosti hedelmöittyviä ja lapsihaaveet saavat siksi jäädä haaveiksi. Toimi hyvä nainen!

No odotan kyllä kumppaniltani muutakin kuin hyvää tuoksua ja vastuunkantoa. :-D

En halua lapsia kenen tahansa kanssa. Siinä tulisi vain ero alta aikayksinkön. Minulle lapset ovat mahdollinen lisä hyvään parisuhteeseen. 

68/789 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KatriinaK kirjoitti:

.. Milloin tästä parisuhteen muodostamisesta on tullut näin vaikeaa?

https://www.independent.co.uk/life-style/love-sex/women-sex-bored-relat…

Ilman parisuhdetta seksi ei lopu (jos sitä miehelle on ylipäänsä tarjolla). Parisuhteessa seksi usein vähenee/loppuu ja tilalle tulee kiire+stressi sekä jatkuva oireilu siitä, ettei kaikki juuri nyt ole naisella täydellistä. Naiset aina kipuilevat kuinka vaikeaa naisena oleminen on ja se on vienyt kiinnostukseni seurustella heidän kanssaan.

En jaksanut enää, joten lopetin etsimästä ja Tinderin jämiä en halua.  Itselleni tuo seksin loppuminen ei sinänsä olisi kynnyskysymys, mutta parisuhteen henkinen tila on. En ole koskaan ollut parisuhteessa, jossa olisin voinut paremmin kuin sinkkuna.

Monet miespuoliset ystäväni sanovat samaa. Olivat onnellisempia opiskellessaan ja sinkkuina. Toisaalta monet sanovat myös lasten tuoneen heidän elämään aivan uuden ulottuvuuden. Parisuhde ilman lapsia on kauhuskenaario itselle, mutta monille muille paras mahdollinen. Kukin taaplatkoon tyylillään.

Kuulostaa siltä, että sinä ja ystäväsi olette olleet vain huonoissa parisuhteissa. 

Vierailija
69/789 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähesty itse suomimiehiä!

Kyllä mies lähestyy jos sitä kiinnostaa ja kun vaihtoehtona on mennä esim. sinne Englantiin niin en näe syytä alkaa häiriköimään miehiä. Miehillä on lisäksi kannustimia ryhtyä suhteeseen vaikka erityisemmin ei kiinnostaisi.

Minä tein aloitteen miehelleni ja kyllä kannatti.

Olimme välillä tauolla ja kokemuksesta rohkaistuneena menin juttelemaan muutamille muillekin miehille ja he kaikki osoittautuivat fiksuiksi ja olivat halukkaita suhteeseen. Palasimme sitten yhteen mieheni kanssa, mutta ihan harmittaa, että heitin nuoriuteni hukkaan passiivisena, odottamalla miehiltä aloitetta. Saa paljon parempia tuliksia, kun ottaa asiat omiin käsiinsä! Hyvien miesten saaminen tuntuu olevan naurettavan helppoa, kun nainen alkaa tehdä aloitteita. Ne miehet nimittäin eivät tee niitä kuin likuhihnalta usein, vain pelimiehet tekevät.

Vierailija
70/789 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ns. hyvä mies. Käyn punttiksella 3-5x viikko, koulutettu, hyvä työ, hyvin varakkaasta perheestä, ei viinaan tai huumeisiin menevä. Ei kaljua tms ulkonäkövikoja.

Mutta mutta.. kuitenkin suomessa naiset olivat aina todella koppavia, oli sitten baarissa tai netissä. Enpä sitten viitsi selittää millaisia suomalaiset naiset ovat se kun on tällä palstalla selitetty tuhat kertaa.

Ei nyt silleen ettei niitä kauniita tyttökavereita minulla aikoinaan ollut. Kuitenkin ei ne mitään mukavia olleet joten enpä kauan niissä suhteissa jaksanut. Ehkä teidän kannattaisi miettiä asioita uudestaan. Se että on nuori ja kaunis ei oikeuta huonoon käytökseen tai olemaan tylsä ja passiivinen parisuhteessa.

Itse ratkaisin asian sitten hakemalla parikymppisen fitnessmisun lattareista 35 vuotiaana. Voitte tulla tänne pälättämään siitä miten munkin piti hakee kehitysmaasta akka kun en kelvannut "laadukkaille" suomalaisille naisille, mutta totuus on että ihan keskiluokkaisesta perheestä se on eikä mistään välttämättömästä heillä ollut puutetta. Ja tuon näköinen mimmi nyt pärjäisi muutenkin missä tahansa.

Eli lyhyesti sanottuna, ihan itse olette ongelmanne aiheuttaneet. Jos tarjoaisitte laatua niin saisitte laatua. Nyt ette tarjoa niin se laadukas poistuu jonnekin missä kysyntä ja tarjonta kohtaavat.

Vierailija
71/789 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KatriinaK kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö muka löydy sopivaa kumppania seksiin ja lapsen isäksi? Miten löytyy sopimattomia seksiin, mutta sopivia isäksi? Tuleeko edes terveitä lapsia, jos mies tuoksahtaa sopimattomalta, sillä tuoksuhan se on jolla me naiset tiedämme sopivuuden, ellemme pilaa havitsemiskykyämme käyttämällä hormonaalista ehkäisyä? Mitä sitten odotat tältä prinssiltä, jos ei vastuun kanto ja seksiin sopiva tuoksu ole tarpeeksi? Olet 30 v ja oma parasta ennen oli 28 v. Osa 32 vuotiaista naisista, kun on ikänsä puolesta jo heikosti hedelmöittyviä ja lapsihaaveet saavat siksi jäädä haaveiksi. Toimi hyvä nainen!

No odotan kyllä kumppaniltani muutakin kuin hyvää tuoksua ja vastuunkantoa. :-D

En halua lapsia kenen tahansa kanssa. Siinä tulisi vain ero alta aikayksinkön. Minulle lapset ovat mahdollinen lisä hyvään parisuhteeseen. 

Tuossapa se sun ongelmas onkin. Olet kolmekymppinen ja lapseton. Kaikki tietää että biologinen kellosi tikittää...

Vierailija
72/789 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella naisella on liian korkeat vaatimukset...

Muistakaa että kauniita naisia mahtuu 10 tusinaan.

Komeita miehiä on 1 ehkä 20 tusinassa.

Siihen päälle vielä urheillisuus yms. Niin moni etsii itselleen liian tasokasta seuraa.

POINTTI.. TYYTYKÄÄ SIIHEN SOHVA PEKKAAN.

Minkä ihmeen takia pitäisi tyytyä johonkin jota ei halua? Kuinka onnellisen suhteen tästä ajattelit rakentaa? Sellaisen jossa tyytyjä lähtee heti jos saa jotain muuta.

No kun kyllä minäkin luulen että arvoiseni palkka on kymppitonni kuussa. Kun työnantaja ei kuitenkaan sitä maksa niin pitää oppia tyytymään ja olemaan onnellinen vähemmällä. Ihan hyvää elämää sitä voi vähemmälläkin viettää.

Suomalainen nainen ei kuitenkaan ajattele näin. Sen sijaan että oppisi olemaan onnellinen miehen kanssa joka ei täysin vastaa vaatimuksia niin pitää joko olla vuosia yksin odotellen jotain satuhahmoa tai pyöriä karusellissa ja valehdella itselle "kyllä minä olen kaunis ja ansaitsen komean, ne suhteet aina vaan menee karille sen takia koska kaikki miehet on pelimiehiä".

Oikea lääke suomalaiselle naisille olisi pitää jalat yhdessä ja tyytyä siihen kunnolliseen mieheen sitten kun se tulee vastaan vaikkei se ihan kaikkia ulkonäkövaatimuksia vastaisi. Ja mennä nuorena naimisiin, naisen käyttöikä kun on lyhyt. Muistaka kohdella miestä hyvin, sekin taito kun on ihan hukassa nykyisin. Myös aktiivisuutta aloitteisiin ja sosiaalisuutta.

Vierailija
73/789 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa lukea koko ketjua kun taas sama tarina, tässä oma näkökulmani.

Olin noin puoli vuotta aktiivinen eri nettideittikuvioissa, tuloksrna ei yhtään deittiä ja muutama chattiketju kiinnostavan tyypin kanssa. Olen kuulemma hyvän näköinen ja kivaa seuraa omalla tavallani. Puolen vuoden aikana kävi äärimmäisen selväksi ettei mulla ole mitään tulevaisuutta nettideittikuvioissa koska olen lyhyt (alle 175) ja vanha (yli 35)

Lopetin nettideittailun ja työkuvioiden kautta löytyi sitten puolisoehdokas jota nyt tapailen

Nettinaisten nirsous on aivan out there

Vierailija
74/789 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen päälle vielä urheillisuus yms. Niin moni etsii itselleen liian tasokasta seuraa.

Minkä ihmeen takia pitäisi tyytyä johonkin jota ei halua? Kuinka onnellisen suhteen tästä ajattelit rakentaa? Sellaisen jossa tyytyjä lähtee heti jos saa jotain muuta.

No kun kyllä minäkin luulen että arvoiseni palkka on kymppitonni kuussa. Kun työnantaja ei kuitenkaan sitä maksa niin pitää oppia tyytymään ja olemaan onnellinen vähemmällä. Ihan hyvää elämää sitä voi vähemmälläkin viettää.

Suomalainen nainen ei kuitenkaan ajattele näin. Sen sijaan että oppisi olemaan onnellinen miehen kanssa joka ei täysin vastaa vaatimuksia niin pitää joko olla vuosia yksin odotellen jotain satuhahmoa tai pyöriä karusellissa ja valehdella itselle "kyllä minä olen kaunis ja ansaitsen komean, ne suhteet aina vaan menee karille sen takia koska kaikki miehet on pelimiehiä".

Oikea lääke suomalaiselle naisille olisi pitää jalat yhdessä ja tyytyä siihen kunnolliseen mieheen sitten kun se tulee vastaan vaikkei se ihan kaikkia ulkonäkövaatimuksia vastaisi. Ja mennä nuorena naimisiin, naisen käyttöikä kun on lyhyt. Muistaka kohdella miestä hyvin, sekin taito kun on ihan hukassa nykyisin. Myös aktiivisuutta aloitteisiin ja sosiaalisuutta.

Miksi kukaan nainen haluaisi kohdella hyvin miestä, joka puhuu "naisen käyttöiästä"?

Vierailija
75/789 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kattokaa nyt kadulla silmät auki sitä miesvalikoimaa. Ei siellä ole mitään adoniksia katukuvassa ku max kerran kesässä osuu kohalle.

Miten alkaa tykätä väkisin jostain mistä ei tykkää? Kaikki ne "pihtaavasta" naisesta valittavat ovat tälläisen tyytyjän miehiä.

Näin se meni meilläkin, mulla oli ok-talo, autoja ym. Ja nyt kun on koko talo rempattu rouvan mielenmukaan ja lapsi tehty, ei kelpaakaan mikään, mitkään hommat ei sille kuulu, töiden jälkeen makaa sohvalla tuijottaen televisiota, uhkailee erolla ja vievänsä lapsen mukanaan.

Olen ällöttävä, seksi ei ole ikinä tuntunut miltään ym.ym.ym.

Tekisi mieli tuupata kaivoon.

Vierailija
76/789 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on seksisuhteita eli olet varattu ja tyydytetty. Toisin sanoen ei vois mua vähentää kiinnostaa. Isona miinuksena myös pitkä sinkkuus ja monet deittailut. Suurena miinuksena miesten arviointi ja sopivan valkkaaminen.

Tuskin sinussakaan on mitään niin erikoista että erottuisit massasta.

Vierailija
77/789 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lopettanut miehen etsinnän siksi, koska iso osa sinkkumiehistä hokee nykyään Laasasen juttuja tai MGOTW:ta. Olen mielummin yksin.

Vierailija
78/789 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se meni meilläkin, mulla oli ok-talo, autoja ym. Ja nyt kun on koko talo rempattu rouvan mielenmukaan ja lapsi tehty, ei kelpaakaan mikään, mitkään hommat ei sille kuulu, töiden jälkeen makaa sohvalla tuijottaen televisiota, uhkailee erolla ja vievänsä lapsen mukanaan.

Olen ällöttävä, seksi ei ole ikinä tuntunut miltään ym.ym.ym.

Tekisi mieli tuupata kaivoon.

Tuuppaa ”kaivoon” tuollainen akka, miksi elää tuollaista elämää missä akka uhoaa ja uhkailee, sairas se on.

Et ole ainoa joka on väärän valinnan tehnyt.

Vierailija
79/789 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan nainen haluaisi kohdella hyvin miestä, joka puhuu "naisen käyttöiästä"?

Noniin, tietty piti hyökätä kun yritin vähän auttaa. Noh, hanki sitten vaan ne lapset viiskymppisenä jos et halua kohdata maailman realiteetteja.

Vierailija
80/789 |
12.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä miehiä nyt vaan on äärettömän vähän, koska miehissä tuntuu olevan hajontaa enemmän ja naiset ovat parisuhteissa keskimäärin vaativampia kuin miehet - tällä ei nyt viitata ensisijaisesti komeuteen ja rikkauteen (koska tuollaisia miehiä nyt on häviävän vähän) vaan siihen että klikkaa ja miehessä on jotain kiinnostavaa. Miehille tuntuu usein kelpaavan se että yhdessä on ihan kivaa kun taas naiset kaipaavat syvempää yhteyttä, yhteistä tarttumapintaa ja muutenkin kokonaisvaltaista yhteensopivuutta kun miehet lähinnä tuntuu katsovan sitä että nainen on katseenkestävä.

Sitten jos etsii miestä joka on älykäs, (pääsääntöisesti) raitis, elämä reilassa, ei mielenterveysongelmia tai persoonallisuushäiriöpiirteitä, kohtelee sinua hyvin ja kunnioittavasti jne. niin alkaa miesten joukko supistua. Noiden asioiden jälkeen kun sitten lataa jotain ulkonäköodotuksia niin viivan alle jää hyvin vähän porukkaa.

En itse ainakaan itke pääsääntöisesti sitä ettei löytyisi tarpeeksi hyvännäköistä miestä. Suurin osa naisista joilla on realiteetit hallussa ei etsi mitään mallimiestä, vaan miestä joka olisi oikeasti hyvä kumppani ja miellyttävän näköinen. Mutta siinähän se todellinen haaste onkin, löytää mies joka ei ole tuhottoman katkera, itsekäs, tai muuten luonteeltaan inhottava tai muuten vain parisuhteeseen sopimaton. Ne muutamat jotka ovat tuollaisia ja hyviä tyyppejä niin on kyllä jo varattuja ymmärrettävistä syistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä