Naapurin vauva itkee ja äiti paiskoo mielenosoituksellisesti ikkunoita aina, kun tupakoin parvekkeellani.
Meidän taloyhtiössä parveketupakointi on siis sallittu. En tupakoi kuin pari-muutaman kerran päivässä, mutta naapurissa alkaa aina älytön show silloin.
Itse huudattavat lastaan vaunuissa parvekkeella, kaikki kuuluu hyvin selvästi asuntooni, kuin olisi samassa huoneessa.
Naapureita siis mitä ilmeisimmin ärsyttää tupakointini.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiössä parveketupakointi on siis sallittu. En tupakoi kuin pari-muutaman kerran päivässä, mutta naapurissa alkaa aina älytön show silloin.
Itse huudattavat lastaan vaunuissa parvekkeella, kaikki kuuluu hyvin selvästi asuntooni, kuin olisi samassa huoneessa.
Muita viestejä lukematta: En usko, että poltat vain 2-3 savuketta päivässä. Aika harva vakkaripolttaja polttaa niin vähän. Jos kuitenkin oikeasti poltat vain yhden savukkeen aamulla ja toisen illalla, jaksanet kävellä pihalle polttamaan. Vältyt samalla väsyneen äidin kiukkuiselta oven paiskonnalta.
No se, mitä poltan parvekkeellani, on se muutama. Päivät olen töissä, joten silloin ei savun pitäisi naapuria häiritä.
Eikä muuten edes ole kovin erikoista, että vakkaripolttaja polttaa vain vaikka pari päivässä
Tupakointi on laillista, sitä saa ostaa ja polttaa. Paha haju ei aiheuta syöpää. Ja ihan oikeasti, hajuja maailmaan mahtuu. Onko oikeita ongelmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muita viestejä lukematta: En usko, että poltat vain 2-3 savuketta päivässä. Aika harva vakkaripolttaja polttaa niin vähän. Jos kuitenkin oikeasti poltat vain yhden savukkeen aamulla ja toisen illalla, jaksanet kävellä pihalle polttamaan. Vältyt samalla väsyneen äidin kiukkuiselta oven paiskonnalta.
No se, mitä poltan parvekkeellani, on se muutama. Päivät olen töissä, joten silloin ei savun pitäisi naapuria häiritä.
Eikä muuten edes ole kovin erikoista, että vakkaripolttaja polttaa vain vaikka pari päivässä
Ootko ollut helteiden ajan kesälomalla? Ja tuprutellut kaiket päivät kun muut yrittää tuulettaa. Kesäloma se sullakin varmasti on.
Parhaita on ne naapurit jotka tekee kaikkea muuta kuin tulevat asiasta ystävällisesti sanomaan. Etteköhän tekin jonkun systeemin siihen keksisi.
Se on sitä valkoisen roskaväen elämää.
Röökaajat on ihan helvetin tyhmiä.
Kai tämäkin piti erikseen sanoa. Onneksi hallitus nostaa tupakkaveroa!
Ei saisi naapurin vauva tupakoida eikä osallistua mielenosoituksiin! Olet, ap, ihan oikeassa!
Ala polttaa liesituulettimen alla, sieltä se leviää mukavasti ympäri taloa. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun on lähes sadan viestin verran kettuiltu niin jospa mä laitan tähän ehdotuksen, miten ongelma ratkeaa: ap kipaisee naapuriin, pyytää anteeksi kun on käynyt partsilla käryttämässä samaan aikaan kuin vauva on siellä ja selittää, ettei etukäteen sitä voi nähdä tai muuten havaita, ja ehdottaa, että jos sovittais ajat, jolloin vauva nukkuu partsilla ja jolloin ap voi vuorostaan sauhutella siellä.
Ystävällisesti ja rakentavasti.
Vauvan nukkumisaikoja ei voi ennustaa. Ja muun ajanko parvekkeen oven pitäisi olla kiinni ettei ap:n hajut tule sisälle?
Kyllä mä pyrkisin sopimaan jotain aikoja, jolloin vauva yleensä nukkuu. Jos on päivärytmi muodostunut niin kyllä ne päikkäriajatkin ovat aika vakiot.
Me asuttiin esikoisen aikana kerrostalossa, jossa poltettiin ketjussa useammalla naapuriparvekkeella. Ärsytti, mutta en jaksanut alkaa vääntää asiasta useamman henkilön kanssa. Eri asia jos ois ollu vaan yksi naapuri. Joten kävelin vaunujen kanssa ja istuin taloyhtiön pihalla tai puistossa, parhaimmillaan 4h päivässä (pari tuntia aamu- ja pari tuntia iltapäivällä). Sisällä ei voinu nukuttaa ku toinen naapuri teki remonttia. Luojan kiitos leikkipuistoista. Ja näin myöhemmin ei oo ollut ikävä kerrostaloon.
Ole reilu ja tarjoa vauvallekin tupakki.
Kylläpä täällä on hyviä ihmisiä palsta täynnä. Kukaan ei juo, eikä tupakoi. Villi veikkaus, että puolet näistä tuomitsijoista juo ja tupakoi myös itse. Kasvottamana on niin helppo arvostella. Ja kuka nukuttaa vauvaa näillä helteillä vaunuissa ja vielä parvekkeella. Toivottavasti ei ole lasitettuparveke.
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla ois naapurissa vauva, jota nukutetaan parvekkeella, menisin tupakoimaan pihalle. Ja yrittäisin päikkäriaikoihin muutenkin olla hissuksiin, jos olisin kotona.
Vauvaperheellä on tarpeeksi raskasta varmasti muutenkin, pitääkö vielä oikein hankaloittaa sitä arkea, kun voisi osaltaan helpottaakin.
Lapsi kannattaa opettaa ääniin ja taustahälyyn niin ei herää unilta. Minä en todellakaan eläisi toisen asunnon asukkaiden mukaan, jos niillä lapsi nukkuu niin voi voi, kyllähä sitä normaaleja elämisen äänii pitää kestää 😂
Siskoni kohtasi saman ongelman. He sopivat yläkerran naapurin kanssa pelisäännöt. Kun lapsi yöllä herää, hänet hyssytellään olohuoneessa, ei makuuhuoneessa, jonka alapuolella on toinen makuuhuone.
Ja kun laittaa vauvan parvekkeelle, jättää roikkuvan tyhjän limppapullon, siis limppapullo on kiinnitetty pitkään naruun. Laittaa tämän roikkumaan, kun vauva menee nukkumaan.
Yhteistyö eikä pelkkä vaatiminen sopii paremmin.
Edellisessä asunnossa meidän molemmat naapurit polttivat.. tupakansavu ajautui ilmanvaihtoräppänöiden kautta meille. Emme koskaan noiden vuosien aikana asiasta ”uskaltaneet” huomauttaa, koska asuimme vuokralaisina osaketalossa.
Meille kyllä huomateltiin koirienkarvoista, joita siis irtosi pienistä 3kg painoisista koirista, kun laitoin vuodevaatteita tuulettumaan pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Ennen nykyisten tupakkalakien olemassaoloa, ei kukaan valittanut naapurin parveketupakoinnista. Nyt kun valittamiseen on annettu oikein lyömäaseet, lain puitteissa, haittaa jo tupakoitsijan näkeminen. Suomalainen luonne haluaa aina osoittaa ylivoimansa naapurille. Kitistään joka asiasta ja tupakoinnista oikein lain voimalla ja siihen vedoten. Suurin syy on naapurin alistamisen ja v*ttuilun halu. "Minä nääs en tykkää . . . minun mielestäni. . . onko oikein että . . . " Näin aloitettuja lauseita on netti ja yleisöosastot täynnä.
Tämä on 110% varmuudella syy näihin purkauksiin. Koska ennen tupakkalakia ei ollut mitään mahdollisuutta päteä ja määräillä naapureita. Nyt kun on, nautitaan oikein kunnolla. Näin tekevät kaikki "pikkuhitlerit".
Ps. Itse olen lopettanut tupakoinnin jo 2 vuotta sitten. Ei ole oma lehmä nyt ojassa.
Juu ei, kyllä nää nykyiset lait on syntyneet ihan tyhjästä.
Tupakoitsijat on wt-pohjasakkaa.
Vauvaa ei ole mikään pakko nukuttaa parvekkeella. Tää on joku älytön "vain Suomessa" -tapa. Itse en oo omaa vauvaa aikoinaan nukuttanut koskaan muutakuin sisällä ja hyvin nukkui! Vaunulenkit erikseen, jolloin vauva nyt muutenkin nukahtaa. Jos maksan vuokraa kämpästäni, niin todellakin vedän röökiä parveekkella mikäli se ei ole kiellettyä, yhyy, jos se jotain harmittaa. Onneks naapuritkin polttaa, niin ei oo niin tiukkapipoista toimintaa tässä taloyhtiössä.
Ihmisten itsekkyys on saanut kyllä ihan uuden tason tässä 2000-luvulla. Luojan kiitos asun maalla omassa talossa enkä kaupungissa neukkukuutiossa kaikenmaailman "minulla on oikeus" ja " kyllä minä nyt mieleni pahoitin" -ihmisten kanssa. Täältä landelta sentään löytyy vielä ihmisiä joiden elämä ei pyöri pelkästään siinä oman navan ympärillä.
Sivistyksen taso kirjoitti:
Sulla on klassiset metsäsuomalaiset naapurit. Mitään melua tai tupakansavua ei suvaita naapurien puolelta, mutta itse saakin sitten melskata miten haluaa. Todellisia suomalaisia luolamiestapoja. Ja ainahan se pitää kertoa koko naapurustolle, että oot röökillä paiskomalla ovia kuin heikkopäinen.
Meidän taloyhtiössä asuu tuurijuoppo vanhapiika. Kun sattuu putki päälle, tunkee muiden pihalle kännipäissään istumaan ja höpöttämään tai istuu omalla pihallaan ja kuuntelee musiikkia kovaa. Koiransa jätöksiä ei korjaa kännissä eikä selvänä. Sitten kun on selvinpäin, paheksuu kaikkia. Laittaa taloyhtiön faceeyhmään kommentteja ”kyllä pitää ottaa muutkin huomioon ja pitää ne lapset hiljempaa tähän aikaan illasta että muutkin saa nauttia omasta pihastaan”. Tämä siis iltaseitsemältä kun lapset oli trampalla
Taidat tykätä Hurriganesista? Ketoon beibi ketoon