Naapurin vauva itkee ja äiti paiskoo mielenosoituksellisesti ikkunoita aina, kun tupakoin parvekkeellani.
Meidän taloyhtiössä parveketupakointi on siis sallittu. En tupakoi kuin pari-muutaman kerran päivässä, mutta naapurissa alkaa aina älytön show silloin.
Itse huudattavat lastaan vaunuissa parvekkeella, kaikki kuuluu hyvin selvästi asuntooni, kuin olisi samassa huoneessa.
Naapureita siis mitä ilmeisimmin ärsyttää tupakointini.
Kommentit (124)
Minulla oli tuttava, joka valitti aina naapuristaan, joka jatkuvasti tupakoi. Kun savu tulee juuri hänen parvekkeen kautta sisään ja ei voi ikinä pitää parvekkeen ovea auki. Haukkui naapuriaan muille taloyhtiön asukkaille ja pommitti isännöitsijää.
Lopulta, kun isännöitsijä käski laittaa ajat ylös, milloin tupakoidaan, kävi ilmi, että kuulemma ihan astmakohtauksia aiheuttavia savupilviä oli noussut silloin, kun kyseinen asukas oli ollut kahden viikon lomalla ja asunnossa ei ollut ketään.
Vähän se tuttavani oli nolona vauhkoamisestaan.
Nyt kun on lähes sadan viestin verran kettuiltu niin jospa mä laitan tähän ehdotuksen, miten ongelma ratkeaa: ap kipaisee naapuriin, pyytää anteeksi kun on käynyt partsilla käryttämässä samaan aikaan kuin vauva on siellä ja selittää, ettei etukäteen sitä voi nähdä tai muuten havaita, ja ehdottaa, että jos sovittais ajat, jolloin vauva nukkuu partsilla ja jolloin ap voi vuorostaan sauhutella siellä.
Ystävällisesti ja rakentavasti.
Itse laittaisin soimaan Eppu Normaalin myrkkyä-biisiin. Alkaa sanoilla *tupakka on myrkkyä"
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun on lähes sadan viestin verran kettuiltu niin jospa mä laitan tähän ehdotuksen, miten ongelma ratkeaa: ap kipaisee naapuriin, pyytää anteeksi kun on käynyt partsilla käryttämässä samaan aikaan kuin vauva on siellä ja selittää, ettei etukäteen sitä voi nähdä tai muuten havaita, ja ehdottaa, että jos sovittais ajat, jolloin vauva nukkuu partsilla ja jolloin ap voi vuorostaan sauhutella siellä.
Ystävällisesti ja rakentavasti.
Vauvan nukkumisaikoja ei voi ennustaa. Ja muun ajanko parvekkeen oven pitäisi olla kiinni ettei ap:n hajut tule sisälle?
Onneksi asun omakotitalossa!Meilläkin on astma-lapsi, olisi kauheeta asua tuollaisen tupakoitsijan naapurissa..
Ap polttaa muutaman ja joku toinen naapuri samoin, ehkä vielä pari putkeen. Kyllä siinä hermo menee, kun saat just avattua ikkunan tuulettaakseen ja kohta taas joku savustaa ympäristöä. Eihän ap:kaan tykkää savusta sisällä kodissaan, kun ei polta siellä vaan partsilla. Naapurit saavat sitten ne savut sisälle, joista tupakoitsija ei itse halua kärsiä kotonaan. Onko reilua, ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi varmaan ihmeellistä, jos näkisi oikeudekseen vauvan elämän pilaamisen.
Heitäthän tupakka-askisi kadulle muiden siivottavaksi?
Heitän, kuten kaikki muutkin tupakoijat.
Eipä ole minun vauvani.
Ap
Sinulla ei ole oikeutta roskata. Toivottavasti saat ison sakon. Nyt kun oli äärimmäisen kuiva kesä, niin te idiootit olisitte voineet aiheuttaa maastopalon.
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiössä parveketupakointi on siis sallittu. En tupakoi kuin pari-muutaman kerran päivässä, mutta naapurissa alkaa aina älytön show silloin.
Itse huudattavat lastaan vaunuissa parvekkeella, kaikki kuuluu hyvin selvästi asuntooni, kuin olisi samassa huoneessa.
Ei niitä ärsytä sun tupakointis. Niitä ärsyttää kotiinsa tunkeva tupakan haju. Etkö itse menis kiiruusti sulkemaan ikkunasi jos sisälle alkais tulla lantatunkion aromia?
naapurisi lapsen hankinta on ihan hänen oma valintansa. Muuttakoon muualle lapsen kanssa, jos ei pysty menemään kadulle kävelemään vauvaa lykäten rattaissa.
kaikenlaista...
Vierailija kirjoitti:
Ennen nykyisten tupakkalakien olemassaoloa, ei kukaan valittanut naapurin parveketupakoinnista. Nyt kun valittamiseen on annettu oikein lyömäaseet, lain puitteissa, haittaa jo tupakoitsijan näkeminen. Suomalainen luonne haluaa aina osoittaa ylivoimansa naapurille. Kitistään joka asiasta ja tupakoinnista oikein lain voimalla ja siihen vedoten. Suurin syy on naapurin alistamisen ja v*ttuilun halu. "Minä nääs en tykkää . . . minun mielestäni. . . onko oikein että . . . " Näin aloitettuja lauseita on netti ja yleisöosastot täynnä.
Tämä on 110% varmuudella syy näihin purkauksiin. Koska ennen tupakkalakia ei ollut mitään mahdollisuutta päteä ja määräillä naapureita. Nyt kun on, nautitaan oikein kunnolla. Näin tekevät kaikki "pikkuhitlerit".
Ps. Itse olen lopettanut tupakoinnin jo 2 vuotta sitten. Ei ole oma lehmä nyt ojassa.
Kyllä mä jo kakskyt vuotta sitten valitin. Äidilleni, joka poltti omalla parvekkeellaan ja jonka naapuriparvekkailla poltettiin. Mut ku sitä ei olut kielletty, ni mitä turhaan mennä muille valittajan, nikotinisti on nosti.
Vierailija kirjoitti:
Itse siirtyisin hyvillä mielin muualle polttamaan, jos naapuri tulisi tuossa tilanteessa ystävällisesti kertomaan, kuinka parveke tupakointi häiritsee heidän elämäänsä. Jos naapuri vaan paiskoo tai tulisi vihaisesti räyhäämään asiasta niin jäisin todellakin ihan kettuillakseni parvekkeelle tupakalle. En ymmärrä miksi toiset odottaa, että heidän vittumaisella käytöksellä yhtään viitsisin tehdä heidän oloaan mukavammaksi...
Mä ainakin, lasten ollessa pieniä, säntäsin vauhdilla sulkee ikkunaa, ei siinä edes kerenny miettiä että paiskoinko.
Vierailija kirjoitti:
Muita viestejä lukematta: En usko, että poltat vain 2-3 savuketta päivässä. Aika harva vakkaripolttaja polttaa niin vähän. Jos kuitenkin oikeasti poltat vain yhden savukkeen aamulla ja toisen illalla, jaksanet kävellä pihalle polttamaan. Vältyt samalla väsyneen äidin kiukkuiselta oven paiskonnalta.
Tässä se taas nähdään tupakoitsijoiden itsekkyys. Kokevat oikeudekseen tuottaa hajusaastetta ja kehtaavat loukkaantua kun siihen reagoidaan.
Olet kehittynyt! Tuo "mielenosoituksellisesti" on vieläkin hirveän latautunut sana, mutta pahimmat provon merkit olet oppinut siistimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ilmeisemmin ärsyttää, kun altistat vauvan tupakansavulle Mee siitä muualle tupakoimaan.
En todellakaan mene niin kauan, kun se on taloyhtiössämme sallittu. Kerrostaloasuminen on sopeutumista puolin ja toisin. Minäkin kuuntelen heidän "elämän ääniään" aka. huutoa ja metelöintiä päivittäin.
Mistä minä sitä paitsi tiedän aina, milloin se vauva on partsilla. En näe sinne, mutta kitinästä tietää joskus. Ei ole minun vastuullani nyt tämä juttu.
Ap
Meinaat et kaikki mitä ei ole kielletty on suotavaa tehdä? Eläimiin sekaantumista ei ole kielletty, joten sulle olis ihan ok jos naapuri toisi tämmösen harrastuksen sun (tai lapsen) tietoon?
oli kyllä yhtä tuskaa kun naapurin röökiämmä ja hänen elämämkoulu-miehensä polttivat puolen tunnin välein aina illalla kun viileni, että pystyi tuulettaan! naisen kolkko käkätys ja miehen kännimölinä kuului ihanasti yömyöhälle tupakansavun saattamana tänne.
Millä paikkakunnalla asut? Oma ärsytykseni tupakansavusta johtui näistä syistä: Asunnossamme oli helteillä niin kuuma, että pelkällä alusasullakin oli jatkuvasti hiestä märkä ja asuntoa oli pakko tuulettaa silloin kun viileämpää, jotta siellä on inhimillistä nukkua. Makuuhuoneen ainoa tuuletusikkuna on parvekkeelle, josta tulee säännöllisesti tupakansavu. Yölläkin. Minä ja kaksi lasta nukumme siis huoneessa, jossa kaikki joutuvat tämän takia passiivisesti tupakoimaan. Lisäksi mies nukkuu parvekkeella patjalla kun sielä viileämpi. Päivällä tykkäämme oleilla parvekkeella, mutta jouduimme aina keskeyttämään oleilun menemällä sisälle, jos emme halunneet tupakan myrkkyjä hengitellä. Lisäksi savu kulkeutui välillä keittiöön saakka. Myöskin olin toivonut että voisin lasta nukuttaa parvekkeella talvella raittiissa ilmassa, niin että samalla voin puuhata sisällä asioita. Nyt olen kiitollinen siitä, että tupakointi on vähentynyt. Ymmärrän kyllä, että varmaan ärsyttää mennä muualle tupakalle, mutta itselle tämä ei olisi niin harmitus, jos tupakalla ei olisi niin epäedullisia terveysvaikutuksia.
Niin kauan kuin tupakka on laillinen huume, jota myydään maitokaupoissa, on ihmisillä oikeus ostaa ja polttaa sitä. Tupakka aiheuttaa voimakasta riippuvuutta ja sen takia monelle on mahdotonta lopettaa polttaminen. Kerrostalobokseissa asuu myös liikuntarajoitteisia ihmisiä sekä vanhuksia, jotka eivät niin vaan kipaise sinne metsänreunaan sauhuille.
Ps. Itse olen polttanut vuosia ja sittemmin kyllä onneksi lopettanut, joten ymmärrän nikotinistejä vallan hyvin.
Meillä tyttären astmaoireilu paheni alakerran naapurin tupakoimisen myötä. Parveke on nykyisin käyttökelvoton pinttyneen hajun vuoksi. Ilmoitus isännöitsijälle ei auta, sillä parveketupakointia ei voida taloyhtiössämme kieltää-tämä ainoa sauhuttelija omistaa suuren kaveripiirin ja jakelee p*askaa perheestäni kostoksi. Ei voida edes tervehtiä naapureita enää, ollaan kuulemma rupusakkia jotka pitäisi ampua pihan takana.
Asiasta toiseen, tyttäreni on nyt aikuinen ja valmistui vuotta takaperin lääkäriksi. Haluaa auttaa ihmisiä lopettamaan tupakoinnin ja liiallisen alkoholinkäytön.