Naapurin vauva itkee ja äiti paiskoo mielenosoituksellisesti ikkunoita aina, kun tupakoin parvekkeellani.
Meidän taloyhtiössä parveketupakointi on siis sallittu. En tupakoi kuin pari-muutaman kerran päivässä, mutta naapurissa alkaa aina älytön show silloin.
Itse huudattavat lastaan vaunuissa parvekkeella, kaikki kuuluu hyvin selvästi asuntooni, kuin olisi samassa huoneessa.
Naapureita siis mitä ilmeisimmin ärsyttää tupakointini.
Kommentit (124)
Minulla oli paiskoja naapurina myös. Soitti suutansakin tupakoinnistani. En noteerannut. Poltin max 3 savuketta päivässä partsilla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ilmeisemmin ärsyttää, kun altistat vauvan tupakansavulle Mee siitä muualle tupakoimaan.
En todellakaan mene niin kauan, kun se on taloyhtiössämme sallittu. Kerrostaloasuminen on sopeutumista puolin ja toisin. Minäkin kuuntelen heidän "elämän ääniään" aka. huutoa ja metelöintiä päivittäin.
Mistä minä sitä paitsi tiedän aina, milloin se vauva on partsilla. En näe sinne, mutta kitinästä tietää joskus. Ei ole minun vastuullani nyt tämä juttu.
Ap
Jos mulla ois naapurissa vauva, jota nukutetaan parvekkeella, menisin tupakoimaan pihalle. Ja yrittäisin päikkäriaikoihin muutenkin olla hissuksiin, jos olisin kotona.
Vauvaperheellä on tarpeeksi raskasta varmasti muutenkin, pitääkö vielä oikein hankaloittaa sitä arkea, kun voisi osaltaan helpottaakin.
Vauvaa voi nukuttaa sisälläkin, tai lähteä kävelemään ulos vaunulenkille.
Parempi se partsiröökaaminen on kuin sisällä pössyttely. Meille tunki yhdessä asunnossa pilven ja röökin haju yläkerrasta, kun nuoriso poltti "salaa" wc:ssä.
Se sinun tupakointisi ei aiheuta syöpää ainoastaan itsellesi vaan kaikille niille, jotka altistuvat tupakointisi savuille. Sinä siis aiheutat tupakoinnillasi toisille terveydellistä haittaa ja pahimmillaan kuolemaan johtavan sairauden. Sellaiseen asiaan on vaikea sopeutua eikä parveketupakoinnin kohdalla tulisi lainkaan vedota "minulla on oikeus siihen, koska sitä ei ole kielletty" -periaatteeseen. Onko sinulla todellakin oikeus aiheuttaa toiselle syöpää?
näkökulma88 kirjoitti:
Se sinun tupakointisi ei aiheuta syöpää ainoastaan itsellesi vaan kaikille niille, jotka altistuvat tupakointisi savuille. Sinä siis aiheutat tupakoinnillasi toisille terveydellistä haittaa ja pahimmillaan kuolemaan johtavan sairauden. Sellaiseen asiaan on vaikea sopeutua eikä parveketupakoinnin kohdalla tulisi lainkaan vedota "minulla on oikeus siihen, koska sitä ei ole kielletty" -periaatteeseen. Onko sinulla todellakin oikeus aiheuttaa toiselle syöpää?
Oisko nyt vähän liioittelun makua tässä. Rauhoitu.
Jos se parveketupakointi on sallittu, se on silloin sallittu.
Olisi varmaan ihmeellistä, jos näkisi oikeudekseen vauvan elämän pilaamisen.
Heitäthän tupakka-askisi kadulle muiden siivottavaksi?
Tuo nyt on ihan siedettävää tuo teidän tupakointi, mutta voi että helteillä ärsytti, kun vihdoin pääsi tuulettamaan kodin, niin naapurit (lomalla) olivat pihalla klo 21-02 KOKOAJAN tupakka palaen. Asutaan siis rivitalossa. Oli siis pakko antaa tupakanhajun tulla sisälle, jos halusi aamuksi edes jokseenkin inhimillisen sisälämpötilan.
Naapurini polttaa sikareita terassilla, kaikki savut tulevat meille. He rakensivat lasikopissa jossa ovi osoittaa meille vaikka ovi voisi olla muuallekin.
Kostoksi soitan pilviä, laitan paskaa musiikkia, kolistelee, annan lasten kiljua siinä jne.
Vierailija kirjoitti:
Heitän, kuten kaikki muutkin tupakoijat.
Eipä ole minun vauvani.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla ois naapurissa vauva, jota nukutetaan parvekkeella, menisin tupakoimaan pihalle. Ja yrittäisin päikkäriaikoihin muutenkin olla hissuksiin, jos olisin kotona.
Vauvaperheellä on tarpeeksi raskasta varmasti muutenkin, pitääkö vielä oikein hankaloittaa sitä arkea, kun voisi osaltaan helpottaakin.
Mistä voisin tietää milloin naapurin vauvalla on päikkäriaika, että osaisin olla hiljaa ja häiritsemättä? Pitääkö mennä kysymään vai odottaa, että kotiin tulee ilmoitus?
Ehkä itku vähenisi, jos äidin ei tarvitsisi temmata lasta sisälle, koska sinun tupakan savusi? Stressaat äitiä, jolloin lapsikin kokee stressiä ja itkee.
Ai noita ikkunanpaiskojia on enemmänkin :)
meillä paiskoo ikkunoita kun grillaamme. ketä häiritsee herkulliset ruuantuoksut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heitän, kuten kaikki muutkin tupakoijat.
Eipä ole minun vauvani.
Ap
Tuohan ketookin sinusta kaiken.
näkökulma88 kirjoitti:
Se ohi ajava auto altistaa lapsen "kuolemaan johtavalle sairaudelle" tuhat kertaa enemmän kuin ulkoilmaan sekoittunut tupakan savu.
Miten voi olla näin tyhmiä?
Mutta kaiksestahan voi nykyään ahdistua.
Miltä tuntuu olla niin wt ja niin selkärangaton, että ei pysty lopettamaan polttamista? Onneksi tupakointi on sentään sellainen itsekkään ihmisen tapa, josta on sille itsekkäälle tyypille itselleen eniten haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiössä parveketupakointi on siis sallittu. En tupakoi kuin pari-muutaman kerran päivässä, mutta naapurissa alkaa aina älytön show silloin.
Itse huudattavat lastaan vaunuissa parvekkeella, kaikki kuuluu hyvin selvästi asuntooni, kuin olisi samassa huoneessa.
Naapureita siis mitä ilmeisimmin ärsyttää tupakointini.
Lopeta tuo oksettava tapa. Siitä ei ole kuin haittaa kaikille ja syöpäkääryleen imeminen on niin helvetin nolon näköistäkin.
Tupakoitsijat ovat pyöräilijöiden ohella maailman itsekkäimpiä ja ylimielisempiä ihmisiä.
Mitä ilmeisemmin ärsyttää, kun altistat vauvan tupakansavulle Mee siitä muualle tupakoimaan.