Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin vauva itkee ja äiti paiskoo mielenosoituksellisesti ikkunoita aina, kun tupakoin parvekkeellani.

Vierailija
11.08.2018 |

Meidän taloyhtiössä parveketupakointi on siis sallittu. En tupakoi kuin pari-muutaman kerran päivässä, mutta naapurissa alkaa aina älytön show silloin.

Itse huudattavat lastaan vaunuissa parvekkeella, kaikki kuuluu hyvin selvästi asuntooni, kuin olisi samassa huoneessa.

Naapureita siis mitä ilmeisimmin ärsyttää tupakointini.

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla ois naapurissa vauva, jota nukutetaan parvekkeella, menisin tupakoimaan pihalle. Ja yrittäisin päikkäriaikoihin muutenkin olla hissuksiin, jos olisin kotona.

Vauvaperheellä on tarpeeksi raskasta varmasti muutenkin, pitääkö vielä oikein hankaloittaa sitä arkea, kun voisi osaltaan helpottaakin.

Ja vastaavasti oletan, että vauvaperhettä ei häiritse, kun metelöin öisin ja kavereitten kanssa juhlin parvekkeella iltaisin. Jos minä joudun hissuttelemaan koko päivän naapurin takia, niin kyllä he saavat luvankestää sitä, että öisin on elämän ääniä.

Vierailija
22/124 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin vaan juntit polttaa.

Itse vaivautuisin ihan mielelläni ulos pihalle polttamaa, jos tietäisin, että vauva nukkuu viereisellä parvekkeella. Ulkona on vieläpä hyvä sää.

Muutenkin, vaikka ap:lla on sääntöjen mukaan oikeus polttaa parvekkeella, niin en jaksa ymmärtää miksi kaikessa pitää olla niin itsekäs, ettei voi miettiä kanssaihmisiä. Ei ihme, että Suomessa on niin huono ilmapiiri kun ajatellaan vaan omaa napaa ja haistatellaan muille piu-paut.

Ap yritä levittää ympärillesi vähän positiivisempaa energiaa, niin ehkä omakin arki hymyilee, edes vähän enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvaa voi nukuttaa sisälläkin, tai lähteä kävelemään ulos vaunulenkille.

Parempi se partsiröökaaminen on kuin sisällä pössyttely. Meille tunki yhdessä asunnossa pilven ja röökin haju yläkerrasta, kun nuoriso poltti "salaa" wc:ssä.

Se on kyllä kiva näillä helteillä kun parveketupakoijan aiheuttamat savut imeytyy meidän asuntoon sisälle jos meillä on yksikään ikkuna auki. Eli joudun sohvalla istuessakin haistella niitä sen käryjä kun polttaa partsillaan. Että vittu kiitos.

Vierailija
24/124 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain huonon itsetunnon omaavat henkilöt tupakoivat. Usein tupakoijat myös roskaavat. Säälittävää.

Vierailija
25/124 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi on wt, mutta miten se tähän liittyy? Kyllä wt:nkin pitää jossain asua, ja kerrostalokolhoosit ovat oikein sopivia paikkoja.

Kuten joku jo aiemmin mainitsi, kerrostaloasumisessa on joustettava ja sopeuduttava puolin ja toisin. Kyllähän sekin on tietoinen valinta, että asuu vauvan kanssa juuri kerrostalossa, vaikka jokainen tietää aiheuttavansa silloin naapureilleen haittaa, meteliä ja jopa valvottuja öitä. Itse asuin aikanaan vauvan seinänaapurina, ja heräsin monen kuukauden ajan joka yö monta kertaa vauvan huutoon, enkä saanut enää nukuttua. Olin töissä kuin zombi. Joo joo, minulla ei ollut yhtä rankkaa kuin vauvan äidillä, mutta minä en valinnut tuota, minä en valinnut huutoon heräämistä joka yö. Mutta se kuuluu kerrostaloasumiseen, ja kerrostaloon muuttaessa tiesin, että on olemassa riski, että naapuriin syntyy tai muuttaa vauva. Minä olenkin huomannut, ettei kerrostaloasuminen sovi minulle.

Samalla tavalla kerrostaloasuja - olkoonkin vauvan pyöräyttänyt pyhimys - ottaa tuossa asumismuodossa riskin, että viereen voi muuttaa tupakoitsija. Tai vanha naapuri voi aloittaa tupakoinnin. On niitä savuttomiakin taloyhtiöitä, jos ei ole valmis sitä riskiä ottamaan, eikä omakotitaloasuminen tule kysymykseen.

Vierailija
26/124 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi varmaan ihmeellistä, jos näkisi oikeudekseen vauvan elämän pilaamisen.

Heitäthän tupakka-askisi kadulle muiden siivottavaksi?

Heitän, kuten kaikki muutkin tupakoijat.

Eipä ole minun vauvani. 

Ap

En heitä.

Oikea ap

Vierailija
27/124 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa mennä niin hermo naapurin tupakointiin jonka vuoksi vauvaa ei voi nukuttaa parvekkeella että hallitukselle on menossa infoa ja aloite parveketupakoinnin kieltämisestä jota ne ei voi olla hyväksymättä. Onneksi noita kieltoja nykyään saa helposti. Toivottavasti aloittajan naapuri tajuaa tehdä saman niin ap pääsee ulkoilemaan noiden epäterveellisten elämäntapojensa kaveriksi.

Vierailija
28/124 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalotupakoitsijat ja grillaajat ovat yhteiskunnan pohjasakkaa.

Vierailija
29/124 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin esikoisen vauva-aikana kerrostalossa, jossa alakerran naapuri tupakoi kotona ollessani parvekkeella lähes jatkuvasti. Ja oli kyllä kotona paljon. Kesällä olisi kiva ollut joskus tuulettaa tai vauva nukuttaa parvekkeelle kun nukkui ulkona paremmin, mutta ei kyllä pystynyt. En edes itse voinut omalla parvekkeella istua kun kärysi jatkuvasti. Lopulta käytiin pyytämässä, että voisiko vähän rajoittaa kun oli niin häiritsevää. Suuttui tietysti. Muutettiin pois.

Vierailija
30/124 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi on wt, mutta miten se tähän liittyy? Kyllä wt:nkin pitää jossain asua, ja kerrostalokolhoosit ovat oikein sopivia paikkoja.

Kuten joku jo aiemmin mainitsi, kerrostaloasumisessa on joustettava ja sopeuduttava puolin ja toisin. Kyllähän sekin on tietoinen valinta, että asuu vauvan kanssa juuri kerrostalossa, vaikka jokainen tietää aiheuttavansa silloin naapureilleen haittaa, meteliä ja jopa valvottuja öitä. Itse asuin aikanaan vauvan seinänaapurina, ja heräsin monen kuukauden ajan joka yö monta kertaa vauvan huutoon, enkä saanut enää nukuttua. Olin töissä kuin zombi. Joo joo, minulla ei ollut yhtä rankkaa kuin vauvan äidillä, mutta minä en valinnut tuota, minä en valinnut huutoon heräämistä joka yö. Mutta se kuuluu kerrostaloasumiseen, ja kerrostaloon muuttaessa tiesin, että on olemassa riski, että naapuriin syntyy tai muuttaa vauva. Minä olenkin huomannut, ettei kerrostaloasuminen sovi minulle.

Samalla tavalla kerrostaloasuja - olkoonkin vauvan pyöräyttänyt pyhimys - ottaa tuossa asumismuodossa riskin, että viereen voi muuttaa tupakoitsija. Tai vanha naapuri voi aloittaa tupakoinnin. On niitä savuttomiakin taloyhtiöitä, jos ei ole valmis sitä riskiä ottamaan, eikä omakotitaloasuminen tule kysymykseen.

Vauvan kasvattaminen on yhteiskunnalle tuottavaa toimintaa - tupakointi kuluttavaa (kansanterveys).

Vierailija
31/124 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin paiskoisin ikkunoita jos naapurini tupakoisi partsilla. Se tosin ei jäisi siihen, vaan valittaisin asiasta sopimuksen mukaisesti taloyhtiön hallitukselle ja parveketupakointi kiellettäisiin. Sitä ei ole meillä erikseen kielletty vain ja ainoastaan siksi, että sitä ei kukaan tee.

Vauvan itku on normaalia elämää,vauvan passiiviselle tupakoinnille altistaminen ei.

Vierailija
32/124 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vaivautuisin ihan mielelläni ulos pihalle polttamaa, jos tietäisin, että vauva nukkuu viereisellä parvekkeella. Ulkona on vieläpä hyvä sää.

Muutenkin, vaikka ap:lla on sääntöjen mukaan oikeus polttaa parvekkeella, niin en jaksa ymmärtää miksi kaikessa pitää olla niin itsekäs, ettei voi miettiä kanssaihmisiä. Ei ihme, että Suomessa on niin huono ilmapiiri kun ajatellaan vaan omaa napaa ja haistatellaan muille piu-paut.

Ap yritä levittää ympärillesi vähän positiivisempaa energiaa, niin ehkä omakin arki hymyilee, edes vähän enemmän.

Arkeni on ihan hyvää, kiitos kysymästä. Minä vain satun nauttimaan, kun saan näin kesälomalla illalla istahtaa asuntoni viihtyisälle parvekkeelle viinilasin kanssa ja polttaa tupakan. Joskus ilman sitä viinilasiakin. Ja ei, en lähde pihalle sitä varten, sillä se on ihan eri asia kuin nautiskella savukkeesta omalla parvekkeella, ja taloyhtiömme sallii parveketupakoinnin.

Minua ei kiinnosta, jos jonkun mielestä olen juntti, wt tai mitä tahansa. Aivan se ja sama minun elämäni kannalta.

En heittele askeja luontoon tms, enkä myöskään vastaile ketjuihin esittäen ketjun aloittajaa..

Ap

Vierailija
33/124 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arkeni on ihan hyvää, kiitos kysymästä. Minä vain satun nauttimaan, kun saan näin kesälomalla illalla istahtaa asuntoni viihtyisälle parvekkeelle viinilasin kanssa ja polttaa tupakan. Joskus ilman sitä viinilasiakin. Ja ei, en lähde pihalle sitä varten, sillä se on ihan eri asia kuin nautiskella savukkeesta omalla parvekkeella, ja taloyhtiömme sallii parveketupakoinnin.

Minua ei kiinnosta, jos jonkun mielestä olen juntti, wt tai mitä tahansa. Aivan se ja sama minun elämäni kannalta.

En heittele askeja luontoon tms, enkä myöskään vastaile ketjuihin esittäen ketjun aloittajaa..

Ap

Kannattaa muistaa viinistäs nautiskellessasi että ne sun käryt on jonkun lapsiperheen olohuoneessa. Ei siis vain parvekkeella vaan sisällä asunnossa kun ikkunoita paiskotaan. Polttaisitko itse omassa asunnossasi? Niinpä.

Vierailija
34/124 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat nykyään hysteerisiä tupakasta. Eivät ymmärrä, että ne terveyshaitat ja kuolemantapaukset sattuvat niille, jotka ovat 60 vuotta polttaneet askin tai pari päivässä.

Ei siitä syöpää tai ylipäätään mitään tule jos 10m päästä sinun pikku nassikasta joku polttaa hieman lehtiä.

Muutama vuosi sitten poltettiin lasten kanssa samassa huoneessa joka päivä, eikä ne siihen kuollut.

Vierailija
35/124 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvan kasvattaminen on yhteiskunnalle tuottavaa toimintaa - tupakointi kuluttavaa (kansanterveys).

Sekään ei liity tähän mitenkään, kuka on jalo ihminen ja kuka pohjasakkaa. Ihmisillä on heidän "arvostaan" riippumatta oikeus olettaa, että he voivat ennakoida asioita lain ja esim. taloyhtiön järjestyssääntöjen pohjalta. Tupakoitsija on saattanut mahdollisesti valita asuinpaikkansa sen perusteella, missä parveketupakointi on sallittua, jotta ei häiritsisi niitä, jotka ovat asiasta tarkkoja ja hakeutuvat savuttomiin taloihin. Kun toimitaan lain ja taloyhtiön järjestyssääntöjen rajoissa, se väistää ja joustaa, jota sallittu toiminta häiritsee. Ei lasten karjumista voida lailla tai järjestyssäännöillä kieltää, joten naapurit joustavat ja järjestelevät arkensa sen ehdoilla. Tupakoitsijoiden välttäminen on sinällään helppoa, koska taloyhtiön järjestyssääntöjä tarkastelemalla voi valita asuinpaikkansa sen mukaan, ettei heistä ole itselle harmia.

Vierailija
36/124 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen trollaa näin? Ei taida olla kaikki kotona.

Vierailija
37/124 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekään ei liity tähän mitenkään, kuka on jalo ihminen ja kuka pohjasakkaa. Ihmisillä on heidän "arvostaan" riippumatta oikeus olettaa, että he voivat ennakoida asioita lain ja esim. taloyhtiön järjestyssääntöjen pohjalta. Tupakoitsija on saattanut mahdollisesti valita asuinpaikkansa sen perusteella, missä parveketupakointi on sallittua, jotta ei häiritsisi niitä, jotka ovat asiasta tarkkoja ja hakeutuvat savuttomiin taloihin. Kun toimitaan lain ja taloyhtiön järjestyssääntöjen rajoissa, se väistää ja joustaa, jota sallittu toiminta häiritsee. Ei lasten karjumista voida lailla tai järjestyssäännöillä kieltää, joten naapurit joustavat ja järjestelevät arkensa sen ehdoilla. Tupakoitsijoiden välttäminen on sinällään helppoa, koska taloyhtiön järjestyssääntöjä tarkastelemalla voi valita asuinpaikkansa sen mukaan, ettei heistä ole itselle harmia.

Tupakointi ei tuota mitään ja aiheuttaa ympärille ongelmia myös. Esim. Astmaatikoille. Joten se on tarpeetonta ja huonoa ja yhteisen hyvän nimissä silloin väistää.

Vierailija
38/124 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on migreeni ja kuuma asunto. Alapuolella joku ukko tupakoi pari kertaa päivässä mikä tarkoittaa, että minulla koskee pari kertaa päivässä päätä. Yritän laittaa ikkunat ja parvekkeet kiinni kun haju tulee, mutta se haju jää ja jää pitkäksi aikaa. Ja näin kuumalla ikkunat ja parvekkeet kiinni ollessa tulee vielä huononpi ilma sisälle. 

Miksi he eivät vain rakennuta sellaisia kerrostaloja, jotka oikein mainostetaan olevan tupakoitsijoille. Sinne saisi kaikkitupakanpolttajat mennä haisemaan keskenään, mutta luulempa, ettei kukaan tupakoitsija siellä viihtyisi, kun joutuu muiden hajuja haistelemaan.

Vierailija
39/124 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosassa normaali-ihmisten kerrostaloissa on parveketupakointi kielletty.

Vierailija
40/124 |
11.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oikein kunnon syöpäcocktail: alkoholi + tupakka yhtäaikaa nautittuna. En suosittele, mutta aikuinen tietysti tekee omat valintansa.